1
Урок з математики «Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Практична робота по засвоєнню «більше в», «менше в».
2 клас
Тема: Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Практична робота по засвоєнню «більше в», «менше в»
Мета: ознайомити учнів із розв'язанням простих задач на збільшення та на зменшення числа у декілька разів; закріпити знання таблиці множення числа 3,4; розвивати пізнавальну діяльність, навички самостійної роботи й об'єктивного оцінювання своїх знань і умінь; виховувати доброзичливість у спілкуванні, почуття дружби, взаємодопомоги.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно кличе всіх нас в клас.
Цікаві дії на уроці
Пропоную я для вас.
«Зніміть» зі свого обличчя долонькою усмішку та «киньте» своєму сусідові, «спіймайте» усмішку і «прикрасьте» нею своє обличчя.
На дошці зображено дерево. Чого на вашу думку не вистачає? А також листочків з вашими побажаннями. Кожен з вас прикріпить з листочок і скаже своє побажання однокласникам.
(кожен учень стає ланцюжком і прикріплює)
Я бажаю тобі веселого дня!я дуже радий тебе бачити! я хочу щоб день у тебе був щасливим.)
А моє побажання для вас побільше посмішок і гарного дня.
А також мої завдання з побажаннями:
1.Писати каліграфічно.
2.Рахувати швидко.
3.Обчислювати точно.
4.Працювати самостійно.
5.Відпочивати весело.
6.Творити разом.
7. Радіти успіхам.
Давайте повернемося до нашого дерева і побачимо, що на ньому є годівничка. Що покладемо до годівнички?
ІІ. Усний рахунок .
Отож потрібно розв’язати ланцюжок прикладів і ми дізнаємося, який розмах крил має синичка (перший птах)
10 : 2· 4 - 2 : 3 · 4 - 3 : 3 · 2 + 6
(на дошці ланцюжок)
У нас вийшло 20. Розмах крил синички - 20 см
Дайте йому аналіз. Число 20…
( Кругле, двоцифрове, має 2 десятки і 0 одиниць, сусіди числа 19 і 21 .
А стільки пальців має людина. )
Ви молодці виконали правильно завдання, а пташка зробила сюрприз і залишається на дереві.
Живляться : несоленим салом, маргарином, жиром, м’ясом, сиром, крихтами хліба, насінням кавуна, льону, салату.
Отож, відкриваємо зошити і записуємо число, 17 лютого класна робота.
Запишемо Каліграфічну хвилинку.
Поставити числа у порядку зростання.
24 12 32 4 20 8 28 16
горобець
Яку ви помітили закономірність? Особливість?
(відповіді або добутки таблиці множення числа 4, - - яке число пропущене? - 36,
- як воно утворилося ? 4*9
Кожному числу відповідає буква. Яке слово утворилося?
Отже, ще один сюрприз - до нашого гніздечка прилетів горобець.
Живляться: ягодами; насінням бур’янів, трав’янистих рослин (споришу); крупою; крихтами хліба; зерном
Робота з лего Завітала сорока. Живляться сороки : крихтами хліба; рештками різної їжі; овочами; мишами, полівками, дрібними пташинами
Перегляд відео
Прилітають снігурі. Живляться: насінням соняшнику; гарбуза і кавуна;
ягодами калини, бузини, ясена і горобини; крихтами хліба; бруньками плодових дерев; пагонами дерев
А зараз ми навчимося збільшувати і зменшувати числа у кілька разів.
Уважно подивіться на дошку. На одному дереві росло 5 яблук, а на другому у 3 рази більше. У 3 рази більше, яка це дія? (Дія додавання, так ми можна додати, але давайте замінимо дію + на дію множення)
Зверніть увагу, що у нас перший множник 5, а другий 3. Щоб знайти у 3 рази більше. Потрібно 5*3=15
Подивіться на зображення. На одному дереві виросло 20 яблук, а на другому у 4 рази менше. Скільки на другому дереві яблук. Потрібно 20 : 4 =5
Щоб знайти у скільки разів менше виконуємо дію ділення.
4. Робота з підручником
А ми відкриваємо підручники на сторінці 96 вправа 4. Виконуємо самостійно,
Поплескайте собі. Похваліть один одного.
Ви молодці.
Фізкультхвилинка
(музичний супровід)
Читаємо прислів’я
Повертаємось до роботи.
У зошиті записуємо задача 5.
Зачитає нам задачу…
4*3=12 (з.) – прочитали діти
Робота в парах (танграм)
Підсумок уроку.
Плескаємо в долоні
Погляньте на наше деревце, скільки багато птахів. Ви знаєте, що наше дерево дуже добре і йому сподобалося. І щоб ви були здорові і сильні.
Домашнє завдання
С. 96, завдання 7.
Елементи «Ейдетики» (Уяви)
Уявіть собі, що ви художник чарівник. Візьміть пензлик до рук, виберіть фарбу і помандруймо приміщенням школи, класом і писатимемо, де хочемо.
Напишіть букви
м на дверях спортзалу,
о на спортмайданчику,
л – на вхідних дверях,
о – на дверях класу,
д - на вікні,
ц – на стелі,
і – на дошці.
Яке вийшло слово?