Розробка першого засідання лідерів учнівської ради шкільного дитячого об'єднання «Едельвейс». Проводила з метою виявлення лідерів серед лідерів, визначення зацікавленості учнів у житті школи. Матеріал допоможе педагогам-організаторам у роботі з учнівським самоврядуванням.
Збір «Старт» з елементами тренінгу
Перше засідання лідерів учнівської ради шкільного дитячого об'єднання «Едельвейс»
Головуючий: Шановні присутні! Дозвольте засідання учнівської Ради розпочати.
До складу членів учнівської ради входить _____осіб.
Присутні:_____осіб.
Відсутні:_____осіб з поважних причин.
2. Звернення педагога-організатора.
Доброго дня всім! Я – Анастасія Олександрівна Глушакова, педагог-організатор КЗШ №52. Це мій перший рік роботи у школі, тому я сподіваюсь на вашу підтримку та взаєморозуміння. Нових ідей і цікавих планів у мене багато, але без вашої допомоги, шановні лідери, мені буде важко реалізувати їх у життя.
Зараз я познайомлю вас із правилами нашого засідання.
*Правила роботи в групі:
Можливо, хтось із вас хоче доповнити цей список своїми правилами? (якщо учні пропонують – вносимо правила, якщо ні – далі)
-Із правилами роботи ознайомилися, тож перейдемо далі. Зараз гарно напишіть на аркуші паперу своє ім'я та виставте його, щоб всі могли знати, як до вас звертатися.
Отже, Ви всі є лідерами шкільної ради, ви – еліта школи, представники найрозумніших і обдарованих учнів. Кожного року учнівська рада оновлюється: хтось закінчує школу та вибуває з ради, а хтось закінчив лише початкову школу і примкнув до лідерів. Тож, я б хотіла познайомитися. І допоможе нам у цьому вправа «Чим ми схожі».
Процедура проведення: зараз ви всі сидите окремо. Я буду вашим ведучим і запрошу в коло одного із вас на основі якої-небудь реальної чи уявлюваної подібності з собою. Наприклад: «Світлано, вийди, будь-ласка, до мене, тому що в нас із тобою одинаковий колір волосся (або ми схожі тим, що ми жителі Землі, або ми одного зросту тощо). Світлана повинна вийти в коло і запросити кого-небудь із учасників у такий же спосіб. Будь ласка, намагайтесь не повторювати опис тих людей, які вийшли до кола, адже ми всі – індивідуальні! Гра триватиме доти, допоки всі члени групи не стануть у коло. То що, почнемо?
Педагог-організатор стає на центр і розпочинає гру: ______, вийди, будь-ласка, до мене, тому що в нас із тобою однакового кольору очі. …
(Триває гра)
Коли всі учні стануть у коло, педагог-організатор каже слово:
-Що ж, ми всі вийшли сюди не просто так. Розпочнемо ж наше знайомство! І зараз якраз слушний момент для кожного: внести свої ідеї та пропозиції щодо роботи учнівської ради на І чверть 2017-2018 навчального року. Хто розкаже – може сідати на своє місце. Традиційно, давайте розпочну я.
СЛОВО ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА: ПЛАН НА ЧЕТВЕРТЬ. (прибл. 5-7 хв)
СЛОВО ЛІДЕРАМ
-Зараз ми перейдемо до наступної вправи, метою якої є розуміння суті своєї діяльності в учнівському самоврядуванні. Отже, уявімо, що у нас зараз є мікрофон. Ми будемо передавати його по черзі. Почнемо з найстарших.
«Я займаюсь самоврядуванням, тому що…»
(відповіді учнів)
По закінченню вправи каже педагог-організатор:
Ось і закінчили, і з ваших відповідей ми бачимо, що в першу чергу самоврядування повинно надавати можливість реалізовувати особисті здібності, розвивати соціальну активність, набувати досвіду діяльності на благо суспільства.
Зараз ми об'єднамося в групи і попрацюємо.
(робота в групах)
Робота в групах. Зараз у вас є 5 хвилин для обговорення. Прошу всіх учнів взяти участь у обговоренні теми «Яким ми бачимо наше самоврядування». Для зручності оберіть у своїй групі писаря, який буде занотовувати кожну ідею. По закінченні часу ви зачитаєте та обґрунтуєте свої пропозиції.
Запропоновані позиції:
1.Створення Конституції ШДО «Едельвейс»
2.Ведення сторінки у соціальних мережах
3.Реєстрація шкільного каналу на ютубі та його розвиток
4.Започаткування нових шкільних традицій (ваші пропозиції)
5.Започаткування традиції проводити змагання між учителями та учнями
6.Залучення до роботи більшої кількості учнів (дати право і визначити його для тих учнів, які, наприклад, погано навчаються, але беруть активну участь у житті школи, або навпаки).
7.Створити групу з лідерів учнівської ради для привітання (першочергово вчителів із нагоди свята).
8.Розширити склад учнівської ради (Зараз діє 4 центри. Створити дисциплінарний, екологічний та інші центри).
9.Ваші варіанти.
Обговорення.
Зачитує план роботи на І четверть та розподіляє обов'язки педагог-організатор. Призначає відповідальних. Розгляд пропозицій учнів, внесення їх до плану на І четверть.
- Підходить до кінця наше засідання учнівської ради. Свою роботу ми спланували, якщо у вас будуть запитання чи пропозиції в процесі роботи, ви можете звертатися до мене. Хочу в завершення провести з вами ще одну вправу. Почнемо!
-Я кажу «білий ведмідь». Що ви бачите на своєму «внутрішньому екрані»? так, його – білого ведмедя. В нашій пам’яті більшість словосполучень міцно з’єднані із зоровими образами. «Думайте про білого ведмедя», - прошу я, і вам легко виконати моє прохання, тому що слова «білий ведмідь» миттєво одізвались у вашій уяві зоровою картинкою. А якщо я попрошу: «Не думати про білого ведмедя»! Не смійте бачити білого ведмедя!» - чи зможете ви виконати моє прохання? Навряд чи, тому що «білий ведмідь» виникає у вашій уяві, як тільки я промовляю ці слова. Як же позбавитися білого ведмедя? Єдиний спосіб – думати про щось інше. Про чорну собачку, наприклад. «Не думайте про білого ведмедя!» - кажу я, а ви в цей самий момент заставляєте себе думати про чорну собачку – і вона зразу ж виникає на вашому внутрішньому екрані. І витісняє ведмедя, якщо він встиг там закріпитися.
Дякую вам за увагу, шановні лідери. На цьому наше засідання учнівської ради завершено.