Збірка контрольльних робіт з української мови (5 клаас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української мови за програмою для учнів 5 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

Словосполучення. Речення.

Головні й другорядні члени речення

І варіант

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Які є види речень за метою висловлювання?

А Окличні;

Б розповідні;

В неокличні.

2. Який серед перелічених членів речення є головним?

А Означення;

Б додаток;

В присудок.

3. На які питання відповідає обставина?

А Хто? що?;

Б де? коли?;

В який? чий?

4. У якому реченні виділене слово є означенням?

А Сонце вже ховалось за гори.

Б Узгір’я хмариною спускалось в море.

В Повіяв ранковий вітер.

5. У якому реченні присудок — складений іменний?

А Море знов стало спокійне.

Б Освітлений краєчок неба почорнів.

В Потім також раптом зникли сонце і вітер.

6. Яке речення є спонукальним?

А Нарешті прийшло літо!

Б Не бійтесь заглядати у словник.

В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?

7. У якому реченні виділене слово є додатком?

А Шумить, не стихає бурхливе море.

Б Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.

В Вітер пісню співає стоголосо.  

8. У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?

А Утихло кругом;

Б співають півні;

В стоїть над водою.

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:


А підмет

Б означення

В обставина

Г присудок

 

 

 

 

 

                       1 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

2 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

5 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2

Словосполучення. Речення.

Головні й другорядні члени речення

ІІ варіант

 

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Які є види речень за емоційним забарвленням?

А Спонукальні;

Б розповідні;

В окличні.

2. Який серед перелічених членів речення є другорядним?

А Підмет;

Б обставина;

В присудок.

3. На які питання відповідає підмет?

А Кого? що?;

Б хто? що?;

В що? де?

4. У якому реченні виділене слово є додатком?

А Летять у далекому вирії гуси.

Б Кожна травичка на своєму корені росте.

В Вишиває осінь золоті квітки.

5. У якому реченні присудок — складений дієслівний?

А Вдома і стіни гріють.

Б Із дерев спадають жовті ягідки.

В Він намагається зробити все добре.   

6. У якому реченні правильно виділене означення?

А Задумалось глибоко поле.

Б А ми ту червону калину підіймемо.

В Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

7. Яке речення є спонукальним?

А Нарешті настали канікули!

Б Коли ти прийдеш?

В Усміхнися всім навколо.

8. У якому словосполученні правильно виділене головне слово?

А За новим столом;

Б квіти рожеві;

В мрій завжди.

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

 


А додаток

Б означення

В обставина

Г присудок

 

 

 

 

 

1 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

І варіант

Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:

А [а], [ч], [й];

Б [а], [ч], [л];

В [а], [ч];

Г [а], [к], [ч].

2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:

А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;

Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;

В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;

Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.

3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:

А ясність, щедрість, святковий, щирість;

Б яблуко, парта, їдальня, щастя;

В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;

Г олень, читання, джаз, дитина;

4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:

А щавель;

Б зв’язок;

В пакунок;

Г надземний.

5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:

А їжа, єнот, явір, мить;

Б ялина, тиша, шаль, тюль;

В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.

Г ясен, єгер, доля, сіль.    

6. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:

А книжки, бички, доріжки, кохання;

Б мати, ліки, ознака, тиша;

В босий, срібло, легко, кухонний;

Г синій, зелений, диво, добре.

7. Позначте рядок слів, у якому усі приголосні тверді:

А працювати,  літо,  зірочка;

Б річка,  наскрізь,  недруг;

В ліфт,  стіл підліток;

Г Рим, зима,  розмова.

8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:

А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;

Б малювати, п’єса, куля, м’ята;

В юрта, в’язати, переїхати, віяло;

Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:


1 щабель;

2 джміль;

3 біль;

4 явір.

 

А На одну букву більше, ніж звуків.

Б На дві букви більше, ніж звуків.

В Кількість букв і звуків однакова.

Г На два звуки більше, ніж букв.

Д На один звук більше, ніж букв


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

ІІ ВАРІАНТ

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:

А [о], [т];

Б [о], [д];

В [а], [о], [д];

Г [а], [о].

2. Позначте рядок, у якому під час перенесення слів допущено помилки:

А зас-віт-ло, прек-рас-ний, ход-жу, сид-жу;

Б ви-вчи-ти, ща-стя, брат-ство, тво-ри-ти;    

В іс-то-рич-ний, під-за-лис-тий, пів-яблука, мав-пя-чий;

Г пів-пор-ції, тьмяний, в’я-за-ти, швид-кіс-ний.

3. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:

А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;

Б генерал, книжка, рясний, пюре;

В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;

Г платня, мавпеня, порося, черепаха.

4. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається:

А янтар;

Б хлопець;

В промінь;

Г щавель.

5. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:

А тюль, шаль, сіль, ясен;

Б тиша, щастя, радість, книга;

В явір, мить, єнот, їжа.

Г один, стіл, стань, моя.

6. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:

А верба, кропива, дочка, петля;

Б дошка, кицька, подруга, розвідка;

В решето, спина, середина, олень;

Г український, вимова, кілометр, кулінарія.

7. Позначте рядок слів, у якому усі приголосні тверді:

А Рим, зима,  розмова.

Б річка,  наскрізь,  недруг;

В ліфт,  стіл підліток;

Г працювати,  літо,  зірочка;

8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:

А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;

Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;

В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;

Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:   


1 дзьоб;

2 ящик;

3 рояль;

4 галька.

 

А У слові на один звук більше, ніж букв.

Б У слові на один звук менше, ніж букв.

В У слові на два звуки менше, ніж букв.

Г У слові однакова кількість букв і звуків.

Д У слові на два звуки більше, ніж букв.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання контрольного тесту

Тип завдання

Завдання закритої форми

 

з вибором однієї

правильної відповіді

На встановлення

відповідності

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Варіант 1

в

б

а

б

а

б

г

в

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Д

Варіант 2

б

а

в

г

б

а

а

в

1-В, 2-Д, 3-Г, 4-Б

Кількість балів

1

1

1

1

1

1

1

1

4

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

  • Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Індивідуальне завдання з повторення вивченого матеріалу.

 

 

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Лексикологія

І варіант

1. Укажіть рядок,  у якому всі слова у словосполученні ужиті лише в прямому значенні:

А тепла зустріч, міцна крига, гірке життя;

Б коштовний камінь, вбити поглядом, теплий клімат;

В золотий медальйон, солодке яблуко, холодне повітря;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

 

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники  вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

 

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А височина, вершина, високий, височінь;

Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В слово, словник, словотвір, словниковий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

 

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

А велетень, гігант;                                     Б мужній, сміливий;

В велетень, силач;                                     Г велетень, карлик. 

 

5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А крило літака — крило лелеки;

Б моторний хлопець — моторний цех;

В палаючий степ — палаюче сонце;

Г радісний погляд — сумний настрій.

 

6. Укажіть словосполучення, у якому слово твердий ужито в прямому значенні:

А твердий характер

Б тверде переконання

В тверда опіка

Г твердий стілець

 

7. Позначте рядок, у якому синоніми мають стилістичне забарвлення:

А стародавній, давній, колишній, старовинний;

Б сміятися, реготати, хихикати, скалити зуби;

В великий, чималий, немалий, здоровенний;

Г грубий, нечемний, неввічливий, некультурний.

 

8. У реченні «Лице в Орисі було оригінальне: зверху широке, внизу вузьке» (І. Нечуй-Левицький)  виділені лексичні одиниці:

          А омонімами; Б синонімами;

          В антонімами; Г спільнокореневими.

 

9. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою,

до якої вони належать.

 


1 Холодно, спекотно

2 лише, тільки

3 мати (іменник), мати (дієслово)

4 дамоклів меч, ахіллесова п’ята

 

А омоніми

Б антоніми

В синоніми

Г діалектизми

Д фразеологізми


 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Лексикологія

ІІ варіант

1. Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях ужиті тільки в прямому значенні:

А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер. 

 

2. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А Лагідний, дивний, сумирний;

Б безмежний, безкрайній, безконечний;

В дбайливий, старанний, жагучий;

Г цікавий, привабливий, привітний.

 

3. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:

А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

Г заснути — прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.

 

4. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами слова старанний:

А Ретельний, дбайливий, сумлінний, пильний;

Б поважний, серйозний, солідний, статечний;

В лагідний, тихий, смирний, сумирний;

Г запопадливий, добросовісний, працьовитий, уважний.

 

 

5. Укажіть рядок, у якому слово сміється вжито в переносному значенні:

А синок сміється

Б сміється від задоволення

В сміється з моєї невдачі

Г сонце сміється.

 

6. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є омонімічними:

А Вода з ключа — журавлиний ключ — ключ від дверей;

Б співає завірюха — співає дівчина — співає сопілка;

В вити гніздо — вити на місяць — вити вовком;

Г накреслити коло — знаходиться коло хати — велике коло.

 

7. Укажіть рядок, у якому синонімічною є пара слів:

       А спати — відпочивати; Б летіти — йти;

       В квіти — троянди; Г самостійний — незалежний.

 

8. Омоніми — це слова, що:

А мають однакову форму, але різне значення;

Б близькі за значенням, але різні за формою;

В протилежні за значенням;

Г вживають мешканці певного регіону.

 

9. Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки.


1 мовчати;

2 виглянути;

3 вітатися;

4 нападати

 

А прощатися;

Б сховатися;

В галасувати;

Г заглянути.

Д захищати


 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Будова слова. Орфографія.

І варіант

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Провулок, вибірково, легенький;

Б засніжений, налетіти, священний;

В весняний, похмуро, винахід;

Г прибережний, безмежний, обручка.

2. Префікс при- мають усі слова в рядку:

А пр..сісти, пр..звище, пр..подобний;

Б пр..землений, пр..йти, пр..рва;

В пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;

Г пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.

3. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А ніч, нічний, уночі;

Б сонце, сонця, на сонці;

В проводити, підводний, вода;

Г весна, навесні, весну.

4. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Прекрасно, сіренький, знання;

Б приміський, підберезник, перекручений;

В веселенький, винахід, надмірний;

Г беззахисний, невинно, розмова.   

5. Яка морфема (значуща частина слова) служить для утворення форм одного й того самого слова?

А Суфікс; Б префікс;

В корінь; Г закінчення.

6. У якому рядку всі слова утворені за допомогою двох префіксів?

A Неперевершений, непримиренний, недійсний;

Б попривозити, позакривати, неподільний;

B позашлюбний, подорожний, непохитний;

Г ненормований, вирішити, знебарвлений.

7. Значущі частини слова, що служать для утворення нових слів, — це:

А префікс і суфікс; Б префікс і корінь;

В суфікс і корінь; Г суфікс і закінчення.

8. Префікс с- мають усі слова в рядку:

А ..питати, ..шити, ..фотографувати;

Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати;

В ..пекти, ..трусити, ..кривдити;

Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати.

9. Визначте, у яких реченнях виділені слова мають префікси:


1 роз-

2 без-

3 зі-

4 з

А А коли випадали погожі безхмарні дні, під сонцем на пагорбках з-під снігу проступали чорні лисини вологої землі (В. Нестайко).

Б А за річкою, попід кучерявим зеленим лісом, вся гора вкрита розкішними килимами ярини (М. Коцюбинський).

В Давно зібрали яблука в колгоспному саду, давно зжовкла на пасовиську трава (О. Донченко).

Г І над усім тим розкинулось погідне блакитне небо, лунає в повітрі весела пісня жайворонкова (М. Коцюбинський).

Д Шаблю на друга зніс побратим (А. Малишко).

 

 


Контрольна робота

Будова слова. Орфографія.

ІІ варіант

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?  

А Сумно, прекрасно, розбитий;

Б беззубка, пролісок, перекручений;

В простенький, вимір, надзвичайний;

Г надбудова, невинно, розклад.

2. За допомогою якої морфеми (значущої частини слова) утворюємо нові форми слова?

А Кореня; Б суфікса;

В префікса; Г закінчення.

3. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: корінь, суфікс, закінчення?

А Радість, розклад, чорнозем;

Б осінній, старанно, зелененький;

В столик, квітковий, молодець;

Г березовий, підземний, м’якенько.

4. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А сонце, сонечком, на сонці;

Б водний, водити, вода;

В читати, читанка, прочитаний;

Г пролісок, проліском, (у) проліску.

5. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділені закінчення:

A Коров [а], йду [чи], [сад]ок;

Б дитин [а], люби [ти], сиротлив [ий];

B учениц [я], квасол [я], городин [а];

Г весел [о] сух [ий], поміча [ти].

6. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:

А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник;

Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;

В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти;

Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.

7. Спільнокореневими є слова в рядку:

А пролісок, проліском, (у) проліску;

Б водний, водити, вода;

В читати, читанка, прочитаний;

Г стежинка, на стежинці, стежинкою.

8. Знайдіть рядок, у якому всі слова мають префікси:

A Безсилий, премудрість, провесінь;

Б бережечок, рябенький, сизуватий;

B надвисокий, тихесенький, боєць;

Г обмеження, грушка, сестриця.  

9. Визначте, які префікси мають виділені в реченні слова.

1 пре-

2 при-

3 прі-

4 пере-

А Коли вранці дітки приходили в садочок, вони тихенько ставали біля відчиненого вікна і слухали, як співає соловейко (В. Сухомлинський).

Б Життя прожити — не поле перейти (Прислів’я).

В Жінка запитала в нього прізвище, він суворо поглянув крізь скло великих окулярів (З журналу).

Г Хай би мені серце з превеликої радості надвоє розірвалося, але знала б я, що була щаслива таким великим щастям, що більшого в житті й бути вже не може

(Б. Лепкий).

Д Предметної розмови, на жаль, не вийшло.

 

 

 

 

Перегляд файлу

І варіант

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку в усіх словах не відбувається спрощення?

А Шіс..надцять, хвас..ливий, балас..ний, кіс..лявий;

Б випус..ний, хворос..няк, щас..ливий, абонен..ський;

В влас..ний, парламен..ський, учас..ник, шіс..сот.

2. У якому рядку всі слова записано правильно?

А Розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний;

Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований;

В сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий.

3. У якому рядку порушено чергування у//в, і // й?

А Земля й небо; пішла в школу; У Ялті проходить зустріч.

Б батько і син; поїхали у Львів; зайшла в клас;

В прочитала у творі, зрозуміти й опрацювати; В Одесі заморозки.

4. У якому з рядків усі слова пишемо без знака м’якшення?

А Він..ця, радіс..тю, рибал..чин, вил..є, розкіш.., пят..сот;

Б сіл..ю, пишеш.., учител..ці, Уман..щина, спіл..нота;

В нян..ці, зустрічаєш..ся, піс..ня, віс..тю, шіст..сот.

5. У якому рядку всі слова пишемо з апострофом?

А Лук..янець, зв..язківець, мавп..ячий, зор..яний;

Б матір..ю, від..їздом, розм.. якшити, дит..ясла;

В з..явитися, дух..мяний, торф..яний, об..єднатися.

6. У якому рядку в усіх словах відбувається подвоєння приголосних?

А Облич..я, безвин..о, жит..я, радіст..ю, спів..ітчизник;

Б закон..ий, від..іл, військ..омат, письмен..ик;

В священ..ик, Ган..а, збіж..я, сторіч..я, л..ється.

7. У якому рядку всі слова написано правильно?

А Рим, джигіт, більярд, вікінг;

Б Кордильєри, віньєтка, монпансьє, адютант;

В бароко, коміссія, інтелігент, апарат.

8. У якому рядку всі ненаголошені приголосні можна перевірити наголосом?

А Березень, бриніти, вітер, ожеледь;

Б широкий, темніти, великий, криве;

В земля, дерево, розумний, весло.   

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

1 Подовжуються приголосні

2 Знак м’якшення пишемо після літер:

3 Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:

4. У словах іншомовного походження апостроф ставимо

перед я, ю, є, ї після літер:

 

А б, п, м, в, ф

Б д, т, з, б, л, ц, р, ж, ш

В д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш

Г д, т, з, с, дз, ц, л, н

Д г, к, х, ж, ч, ш, б, п, м, в, ф

ІІ варіант

  • Завдання 1–8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. У якому рядку в усіх словах відбувається спрощення приголосних при зміні слова?

А Виск, випуск, пропуск, хворост;

Б контраст, компост, студент, пестощі;

В бризкати, блиск, тиск, тріск.

2. У якому рядку допущено орфографічну помилку?

А Схопити, зпрощувати, стискати, зробити;

Б здійснити, зміцнити, сфальсифікувати, змурувати;

В сходити, спилювати, зчистити, зцілити.

3. У якому рядку чергування у/в розрізняє значення слів?

А Враз, втриматися, ударити, вступ;

Б вживатися, вправа, удача, узимку;

В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.

4. У якому рядку всі слова пишемо зі знаком м’якшення?

А Донец..кий, ган..ба, швец.., тон..ший;

Б різ..бяр, т..мяний, нен..чин, робит..ся;

В корис..тю, дівчинон..ці, на пис..мі, кін..чик.

5. У якому рядку допущено орфографічні помилки в написанні слів?

А Пам’ять, пів’яблука, Лук’яненко, солов’їний;

Б з’явитися, черв’як, довір’я, святкувати;

В возз’єднання, верб’я, пів’ящика, підгір’я.

6. У якому рядку всі слова написані правильно?

А Поволжжя, майбуття, з’їхатися, п’ятсот;

Б льється, під’єднати, Маринці, бадьорість;

В чотирма, шістсот, кузня, верб’я, яблуньці.   

7. У якому рядку всі слова записано правильно?

А Буквений, потомствений, статтей, лебединий;

Б чайний, старовинний, священик, хвилинний;

В навмання, сонний, середньовічя, прибуття.

8. У якому рядку всі слова написано правильно?

А Цифра, приоритет, фабрика, стимул;

Б ін’єкція, п’єдестал, миш’як, бюро;

В мадонна, ірреальний, група, брутто.

  • Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.

9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:

1 Подовжуються приголосні

2 Знак м’якшення пишемо після літер

3 Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:

4 У словах іншомовного походження апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:

А д, т, з, с, дз, ц, л, н

Б г, к, х, ж, ч, ш, б, п, м, в, ф

В д, т, з, б, л, ц, р, ж, ш

Г д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш

Д б, п, м, в, ф

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Узагальнення вивченого за рік

І варіант

1. Укажіть речення, в якому правильно підкреслено граматичну основу:

А Домашнє завдання учень записав у щоденник.

 Б Цей комп’ютер мені подарував брат.

В Новорічні подарунки буде роздавати снігуронька.

Г Білети до цирку купить сестра.   

2. Укажіть складне речення:

А Вмить напнули намет, розгребли сніг, нарубали хмизу.

Б Подвір’я аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли на ньому.

В Звідси добре було видно поле, смужку зрізаних соняшників.

Г Однокрил вибрався з кущів, присів білі вогнища і дивився на жар.

3. Слова з протилежним значенням називаємо:

А фразеологізмами; Б синонімами;

В антонімами; Г омонімами.

4. Літеру ґ замість пропусків слід писати в усіх словах у рядку:

А ..удзик, ..речаний, з..уртувати;

Б ..рунт, ..азда, ..анок;

В ..речний, за..артувати, ле..кий;

Г ..едзь, ..лузувати, ..атунок.

5. До якої групи за значенням належать слова приятель, товариш, друг?

А Антоніми; Б синоніми;

В омоніми; Г діалектизми.

6. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки при звертанні?

А Ластівочко сизокрила, звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук)

Б Прощай дівчинонько, серце коханеє, прощайте кучері, личко рум’яне (Народна пісня).

В Мир тобі, сива, Вкраїно, вірю твоєму прозрінню (О. Князенко).

Г Ой, вишенько-черешенько чом рясно не родиш? (Народна творчість).

7. М’який знак на місці пропусків уживаємо в усіх словах у рядку:

А українс..кий, нен..ці, гір..кий;

Б Гор..кий, Хар..ків, тр..ох;

В пал..чик, міл..ярд, чотир..ох;

Г тр..ох, мен..ший, уман..ський.

8. Укажіть групу слів, у кожному з яких на місці пропуску пишеться И :

А тр..валий, завм..рала, д..тальний;

Б кр..ниця, об..ремо, пос..віла;

В д..ректор, д..сципліна, експер..мент;

Г д..р..гент, абр..кос, м..лодія.

9. Установіть відповідність між реченнями і ускладнювальними елементами в них.  


1 Вставне слово

2 Звертання

3 Однорідні підмети

4 Однорідні обставини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А Спи, мій малесенький, пізній бо час

 (Леся Українка).

Б Пильно й ненастанно політь бур’ян

(М. Рильський).

В Хліб і рушник — одвічні людські символи (В. Скуратівський).

Г Я живу, і борюсь, і творю для людей

(В. Забаштанський).

Д Ви, звичайно, знаєте мою сестру (Ю. Збанацький).

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Узагальнення вивченого за рік

ІІ варіант

1. Укажіть речення, в якому правильно підкреслено граматичну основу.

А Маскарадні костюми нам пошила мама.

 Б Нові ковзани мені подарувала бабуся.

В Урок ми почнемо через кілька хвилин.

 Г Свій рюкзак він залишив у наметі.

2. Укажіть складне речення.

А Влітку річки міліють, а іноді навіть пересихають.

Б Жне Харитя, але якось недобре йде робота.

В Притомилась я дуже та й сіла відпочити в холодку під вербою.

Г Перепилиця пурхнула перед самою Харитею, затріпотіла крильми.

3. Літеру З на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку:

А ..питати, ро..чесати, бе..межний;

Б ..хитрувати, ро..біжність, ро..слабитися;

В ..чесати, ро..хитати, ро..межувати;

Г ро..пис, ..фотографувати, ..няти.

4. Однорідними членами ускладнено речення:

А Як парость виноградної лози, плекайте мову (М. Рильський).

Б Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман (І. Нечуй-Левицький).

В Життя людське коротке, а світ такий чарівний (В. Козаченко).

Г Праця чоловіка годує, а лінь марнує (Народне прислів’я).

5. Укажіть групу слів-синонімів:

А вільний, незалежний, сміливий;

Б тихий, нечутний, тонкий;

В ретельно, дбайливо, правдиво;

Г красивий, гарний, вродливий.    

6. Укажіть рядок слів, в усіх словах якого замість пропусків слід поставити літеру І:

А кол..брі, пр..звище, пр..рва;

Б пр..їзд, в..сокий, пр..звисько;

В к..лимовий, пюп..тр, пр..гарний;

Г пр..довгий, пр..красний, аж..отаж.

7. Укажіть групу слів, у кожному з яких пишеться апостроф:

А м..ятний, п..явка, об..єм;

Б ім..я, пір..їна, міл..ярд;

В в..їхав, павіл..йон, духм..яний;

Г рум..яний, р..ясний, черв..ячок.

8. Укажіть групу слів, у кожному з яких однакова кількість звуків і букв:

А в’юнець, щогла, з’їсть;

 Б щільник, лисиця, п’ять;

В тюльпан, галявина, бджілка;

Г заєць, суниця, сузір’я.

9. Установіть відповідність між реченням та ускладнювальним елементом у ньому.


1 Звертання

2 Однорідні присудки

3 Однорідні обставини

4 Вставне слово

 

А Стрімка гірська річка рветься, шукає собі русла, потужним струменем падає з висоти (За В. Мірошниченком).

Б Ой, не шуми журливо, темний гаю мій

(Олександр Олесь).

В Ви десь, мабуть, не з наших сіл

(П. Тичина).

Г Мандрували гайдамаки лісами, ярами

(Т. Шевченко).

Д Мав він вдачу теплу й щиру

(В. Симоненко)


 


 

Перегляд файлу
  1. Фонетика – це розділ науки про мову, який вивчає:

А. знаки письма                                  Б. правила вимови

В. правила написання слів               Г. звуки мови і мовлення

2. Орфоепія вивчає:

А. Систему правил написання слів

Б. правила вживання розділових знаків

В. правила вимови слів

Г. звуки мови

3. Які звуки не мають парних глухих?

А. [б д з]                    Б. [ж г дж]

В. [м в н ]                  Г. [л д р]

4. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'які приголосні:

А. сонце, гай, радощі, віхоть

Б. гілка, золото, тінь, ялинка

В. лялька, блакить, яблуко, край

Г. світоч, лисеня, курява, слива.

5. Укажіть рядок, у якому всі слова мають лише дзвінкі приголосні:

А. будівля, джем , нога, дзвін

Б. кладка, ложка, стіл, ризький

В. глобус, солодкий, сон, ніч

Г. сад, хлів, клумба, двір.

6. У якому рядку буква я позначає один звук?

А. Лялька, ряд, пісня, свято

Б. ягода, яблуня, ясний, ясен

В. м'який, пір'я, без'язикий, обов'язок

Г. маяк, баян, зброя, троянда.

7. У якому слові буквосполучення дж позначає два звуки?

А. Джерельце                       Б. підживити

В. джміль                               Г. сиджу.

8. Укажіть рядок, у якому всі слова мають більшу кількість звуків, ніж букв

А. з'їзд, щавель, ямка, ящик

Б. щит, мрія, яруга, маєстат

В. синька , донька, просинь, льон

Г. приятель, щиглик, яр, їжак.

9. виділіть ряд слів, у яких замість крапок вживається літера Ґ:

А.   ..уздик, ..анок, а..рус, ..атунок

Б.       ..ай, о..ірок, .. іркий, ..едзь

В.    ..оріх, .. ора, дзи..а, ..ості

Г.    ..ава,  ..орох, ..остинець, рі..

10. В українській мові:

А. 36 звуків – 10 голосних, 26 приголосних

Б. 38 звуків – 6 голосних, 32 приголосних

В. 35 звуків – 10 голосних, 25 приголосних

Г. 33 звуків – 10 голосних, 23приголосних

 

 

Перегляд файлу

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ГОЛОВІ І ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ.

  1. Виберіть рядок, у якому всі сполучення слів є словосполученнями:

А. Дідусеві казки, завдання додому, біля школи.

Б. Грайливими хвилями, хвилі Дніпра, несподіваний дзвінок.

В. Дерева з цвіту, Василько та Марійка, відомий у цих краях.

Г. Дмитрик читає, тихо співають, рання весна.

2. Головне слово виражене іменником у всіх словосполученнях рядка:

А. Розповіді вчителя, вечірні посиденьки, світлої смуги.

Б. Приязно всміхатися, голуб миру, матусині поради.

В. Веселі канікули, маленькою жменькою, танцювати гопака.

Г. Похмурий день , прихований у змісті, свіжі газети.

3. Залежне слово виражене прислівником у всіх словосполученнях рядка:

А. Спізнитися на урок, схвильована розповідь, вірного товариша.

Б. Уперше зустрілися, відомий усюди, радісні сни.

В. Спить узимку, швидко їхати, рано подорослішати.

Г. Учорашніми новинами, знак якості, вісім кілограмів.

4. Виберіть рядок, у якому словосполучення потребує редагування:

А. Обрати дорогу, згідно з вимогою, прийняти участь.

Б. Зошит у клітинку, правильна відповідь, килимове покриття.

В. Побажати смачного, порядок денний, дотримуватися правил.

Г. Вітальний адрес, мешканці будинку, дякувати товаришеві.

5. Виберіть рядок, у якому всі словосполучення утворені без порушення норм:

А. Насміхатися з переможених, мешканці Харкова, говорити пошепки .

Б. Узяли участь, він вибачився, дякували ветеранів.

В. Чисті узбіччя, відчувати занепокоєння, інструкція з використання.

Г. Жити за адресою, мешкаю на вулиці Соборній, служити вірно.

6. Укажіть речення із завершеною думкою:

А. Повернутися вчасно.

Б. У літню пору.

В. Узимку холодно.

Г. Шалений успіх.

7. Укажіть речення з обома головними членами:

А. На осонні розцвіли проліски.

Б. У нашій сім’ї звикли до порядку.

В. Пташки весну на крилах принесли.

Г. Хліб – усьому голова.

8. Укажіть поширене речення:

А. Прийшло літо.

Б. Яскравий день.

В. Місяць  зійшов.

Г. Він приїхав.

9. Укажіть речення, що відповідає зазначеній схемі О П ОБ П Д:

А. Утомлені руки ледве тримають косу.

Б. Радісні діти вітали класного керівника.

В. Щосили Василько рвонув важіль на себе.

Г. Ранкова передача розпочалася гарними новинами.

10. Дайте розгорнуту відповідь на запитання, використовуючи речення з другорядними членами. Використане підкресліть.

За що ти любиш свою Батьківщину?

 

Перегляд файлу

РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ. ЗВЕРТАННЯ. ВСТАВНІ СЛОВА. СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ.

  1. Слово, яке називає того, до кого звертається мовець:

А. звертання.

Б. вставне слово.

В. підмет.

Г. узагальнювальне слово.

2.  Укажіть, яким членом речення є виділене слово в наведеному реченні: Краю мій, та як же можна не любити Дніпра в замрії голубій.

А. підметом

Б. додатком

В. не є членом речення

Г. означенням.

3. Укажіть , який розділовий знак і де саме потрібно поставити в наведеному реченні: Долиною великої ріки, вздовж численних притоків і весняних озерець поспішають з вирію до місць свого гніздування всілякі птахи дикі гуси, качки, чайки, різноманітні кулики.

А. Тире після слова «птахи»

Б. двокрапку після слова «птахи»

В. кому після слова «всілякі».

4. За допомогою вставних слів здається, мабуть, можливо можна виразити:

А. почуття радості

Б. невпевненість

В. упевненість

Г. почуття жалю.

5. Позначте два речення, у  яких перед виділеним сполучником потрібно поставити кому:

А. Ось уже оранжево-червоний диск сонця відірвався від обрію й освітив верхівки берізок, дубів, сосен.

Б. Роса блищала сріблом різнобарвних намистинок і змочувала мені ноги.

В. Багато бачив я країв та отчий дім з тополею, мов зіронька мені світив.

Г. Ще іч із місяцем над Россю а досвіт неба освітивсь.

6. Позначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А. Моя Україно! Як я тебе любив! Твої луги, твої степи розлогі…

Б. Мово рідна,не зігнута сила, і мелодій ключі золоті.

В. Без мови рідної юначе й народу нашого нема.

Г. Мово невинна, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки…

7. Установіть відповідність між наведеними реченнями та їхніми характеристиками ( одне речення зайве)


А. Речення зі звертанням

Б. Речення з однорідними членами

В. Речення із вставним словом

Г. Складне речення

 

 

 

1. Любіть травинку, і тваринку, і сонце завтрашнього дня.

2. Щоб любити свою землю, її неодмінно треба спізнати.

3. І, здається, нема та й не треба нам кращої долі.

4. Ти, мово, - море, небо неокрає.

5. Без верби і калини нема України.


 

8. Позначте два  речення, у яки усі розділові знаки розставлено правильно:

А. Ти постаєш в ясній обнові, як пісня, линеш, рідне слово.

Б. О земле Вкраїни, луги і долини заводи донбаські, і гори Карпат.

В. Та тут на просторі, в доспілому житі, неначе проходить дитинство моє.

Г. Слова – це ті ж зерна що впали в родючу землю.

Д. Любімо рідну мову, бережімо її як сестру, як матір.

9. Доповніть речення вставним словом або словосполученням, розставте необхідні розділові знаки:

Ми_________________ заблукали в лісі, але потім натрапили на дорогу.

10. Напишіть невеликий текст ( 4-5 речень) на одну із запропонованих тем: «Наша мова», «Настала осінь золота», «Давні українські свята». Використайте в структурі тексту речення із звертанням та вставним словом, речення з однорідними членами, складне речення.

zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку