Збірка контрольльних робіт з української мови (6 клас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української мови за програмою для учнів 6 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

ПОВТОРЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОПЕРЕДНІХ КЛАСАХ

Варіант I

1. В усіх словосполученнях головне слово виражене дієсловом у рядку

А тихо розмовляти, працювати з другом, одягти капелюх

Б малювати олівцем, голосно співати, червоні маки

В заплющити очі, смачне яблуко, швидко бігти

Г гарна пісня, писати чітко, виписати речення

2. Речення, яке за будовою — просте

А Я попрошу панів, щоб пустили його в горниці подивитися на сосонку. (Олена Пчілка)

Б Івась розповідає, показує цяцьки, діти всі щебечуть, дивуються. (Олена Пчілка)

В Недалеко від лісу стояла хатка, в якій жив чоловік із сім’єю. (Б. Комар)

Г Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця. (З календаря)

3. Речення, у якому правильно підкреслено головні та другорядні члени

А Пам’ять у Павлика прегарна, й він завжди пригадує свої сни. (С. Черкасенко)

Б З цієї сумної казкової пригоди Павликова думка починає потужно працювати. (С. Черкасенко)

В Павлик хутко підвівся і перехильцем побіг до хлопців та дівчаток. (С. Черкасенко)

Г У нашого українського народу також є повір’я. (З календаря)

4. Усі слова записано без помилок у рядку

А деректор, Чилі, килограм, хірург

Б дискета, апельсин, принтер, чипси

В інструкція, Грім, бізнес, графік

Г фіалка, радиус, Африка, священик

5. Установіть відповідність між реченнями з прямою мовою й схемами (розділові знаки опущено).

1 Скільки світа, скільки й дива! Сказала б на це моя мати. (За М. Стельмахом)

2 Доню! Доню! Кличе мати Швидше вийди-но із хати. (За В. Кириленком)

3 У день свого народження я придумав афоризм Чи солодко осі, яка тоне у меду? (За В. Дроздом)

4 Шепочу устами любові Матусю, скажи мені слово! (За П. Перебийносом)

А) «П! — а.— П».

Б) А: «П?»

В) «П,— а.— П?»

Г) «П!» — а.

Д) А: «П!»

 

Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).

(1) Володимир Іванович Вернадський присвятив своє життя вивченню Землі. (2) По-перше він був ініціатором створення Української Академії наук. (3) По-друге вчений започаткував численні напрями наукових досліджень згуртував плеяду відданих науці людей. (4) Учений застерігав людство про небезпеку негативних наслідків наукових відкриттів, він закликав дбати про благополуччя планети. (5) На його думку планета й організм настільки нерозривно пов’язані що цей зв’язок цілком можна виразити у розрахунках. (6) Він закликав Люди дбайте про благополуччя планети. (За О. Ємченком)

6. Визначте номери речень, у яких є вставні слова.

7. Визначте номери складних речень.

8. Випишіть речення з однорідними членами. Розставте розділові знаки.

9. Випишіть речення зі звертанням.

10. Визначте й запишіть стиль мовлення поданого тексту.

 

 

Контрольна робота №1

ПОВТОРЕННЯ Й ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОПЕРЕДНІХ КЛАСАХ

Варіант II

1. В усіх словосполученнях головне слово виражене іменником у рядку

А співати голосно, сумна історія, пригнічені люди

Б добрі овочі, зелена ялинка, вибілена сорочка

В швидкий потяг, досвідчений робітник, зробити якісно

Г вивчити напам’ять, стрімка річка, розмова з директором

2. Речення, яке за будовою — складне

А Багряне листя під ногами покірно й тепло шелестить. (В. Сосюра)

Б Конюшина падає під ноги, в тузі клонять голови червоні маки. (М. Рильський)

В Кайдани, шаленіючи, бряжчали... (Л. Костенко)

Г Сиджу на березі ріки, дивлюсь вогким навколо зором. (В. Сосюра)

3. Речення, у якому неправильно підкреслено головні та другорядні члени

А Собака прибіг, але в канавку до хлопців не поліз. (Б. Комар)

Б Поляна ця викружилася край осичняка. (Є. Гуцало)

В Виразніше малювались осоки, повітря між ними глибшало й прозорішало. (Є. Гуцало)

Г Краї ополонки розсипчасто іскрилися. (Є. Гуцало)

4. Усі слова записано без помилок у рядку

А зхотіти, серце, премило, прирва

Б осінній, прізвище, несхитність, присолодкі

В віддаль, широчінь, бездонність, верф

Г півстола, ожиледиця, суддя, класицизм

5. Установіть відповідність між реченнями з прямою мовою та їх схемами (розділові знаки опущено).

1 У щедру ніч на Новий рік мене будили батько й мати Пора вже, сину, посівати! (За Д. Луценком)

2 А зараз тут летить легка пороша в листі старенька мати пише знов

3 Добривечір вам, люди добрі! Промовив чоловік Чи не приймете до себе на ніч? (І. Нечуй-Левицький)

4 Дівчата вчора берегом ішли та й заспівали Ой не ходи, Грицю

А А: «П».

Б «П»,— а

В «П,— а.— П?»

Г А: «П!»

Д «П! — а.— П?»

 

Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення (розділові знаки опущено). Оберіть правильні відповіді (їх може бути одна або кілька).

(1) Кажуть чудово зараз на просторих луках. (2) Повітря пронизано променями сонця і струмиться воно, наче прозорий мед. (3) Цілісінький день можна бродити по лугу вдихати тепле запашне повітря і дивитись без кінця на неповторну гру барв. (4) Можливо це мені все сниться. (5) Сонце упало в сині хмари і на землі враз наступила темнота. (6) Ти знову сестро нині нагадала мені той степ... (Із журналу)

6. Визначте номери речень, у яких є вставні слова.

7. Визначте номери складних речень.

8. Випишіть речення з однорідними членами. Розставте розділові знаки.

9. Випишіть речення зі звертаннями.

10. Визначте й запишіть стиль мовлення поданого тексту.

 

Перегляд файлу

Черевики

Згадують всілякі, здебільшого химерні історії, і все частіше чомусь вертаєшся думкою до отієї землі, до тої річки, понад якою бігав босоніж. Скільки про те босоніжжя понаписувано в книгах. А воно ж ой як недобре бігати без взувачки осінніми стернями. І як гірко мріялося про ту взувачку.

Я й згадав оце через те. Що принесла мені жінка з крамниці черевики, моднющі черевики, і якраз по нозі, а мені подумалося : скільки пар черевиків мені судилося ще зносити ? І якби-то можна було вернутися до отих, перших, які запам’яталися на все життя. Мабуть, вони не були першими, перші – в моїй пам’яті.

Було це восени 1943 року. Щойно настало наше звільнення від окупанта, зазнали ми великої радості, але ж і набідувалися вдосталь. Вже земля грудками взялася, зима з-за гори виглядала, мені до першого класу йти, а взувачки – ніякої. Мати напекла ячних пампушок, поклала ті пампушки в плетений  лозовий кошик та й каже :

-          Понеси на станцію, продай солдатам. По п`ять карбованців за пампушку.

Прийшов я на станцію. Стоїт\

 

ь на запасній колії ешелон, двері у вагонах-телятниках порозчиняні, і в кожному повно солдатів. Я заліз у вагон і стою при вході. Не знаю, що казати. А солдати й так здогадалися, що в кошику, - свіжий хлібний дух по вагону пішов.

-          Продаєш ? По чом штука ? – запитує мене найближчий солдат, вже не молодий, з рудими – щіткою – вусиками. Йому, либонь, стільки років було, як моєму батькові, - мій батько пішов на війну в сорок першому, й від нього – жодної звістки.

-          Так почому ? – перепитує солдат ?

Я мовчу. Малий, але теж утямив : люди їдуть на фронт, їх усіх повбиває завтра, а я з них за пампушки гроші правитиму. Соромно мені стало, й сльози на очі навернулися. Стою я. переступаю босими ногами, носом шморгаю.

- Я не продаю, я за так …

Солдат із вусами простягнув руку, взяв одну пампушку, надломив, і дух ще дужче по вагону пішов. Одкусив він трішки, скраєчку, жує і на мої ноги дивиться. Тоді друга рука потяглась до кошика, третя, а далі пішов кошик по вагону околясом.

-          Ох і смачні, - кажуть, - пампушки, дарма, що ячні.

Вусатий випростався, ухопив десь за спиною кошик, втиснув мені в руки і в спину штовхає :

-          Біжи, хлопче, зараз поїдемо.

Я стрибнув на землю, а ешелон брязнув буферами й рушив. І пішов, поплив за станцію. А я йду додому, й чомусь мені все ще соромно й плакати хочеться. Аж за станцією відчув, що кошик не порожній. Не розібрали солдати всіх пампушок, думаю. Одгорнув шматину, аж там  два зошити зелені й чотири олівці. А під зошитами ще щось. Роздивляюся, а воно солдатські ботинки. Добрячі ботинки, цілі, тільки один трохи більший, а другий менший, і задники позлигувані. Дуже міцні ботинки, вони ще п`ять набойок переживуть. Подумав так, і знову мені стало чомусь соромно.

Прийшов я додому, мати саме біля колодязя сорочки в ночвах виполіскувала. Руки в неї червоні, бо вода холодна. Випросталася вона, за поперек узялася.

-          Продав ?

Я щось промимрив – боявся, що мати лаятиме, бо ж грошей не приніс, а коли вона перепитала знову, то зважився на брехню :

- Там були саме поранені.

- Ну й добре, - мати зітхнула, а тоді взяла кошик, щоб до хати занести, й шматину відкрила.

- О, а це що ?

- Це … вони накидали. Я не бачив.

Мати чомусь заплакала, а тоді витерла сльози й ботинки на ґанок поставила.

- Ану ж приміряй.

 Ті ботинки я носив до шостого класу, міцнішої і теплішої взувачки не пам’ятаю в житті. І коли б мені зараз  хоч одну  соту тієї радості, з якою приміряв ті ботинки, не обсіли б тоді мою голову думки про осінь, про стерні, про гайвороння в небі.

              ( 587 слів )

                                                        ( За Ю. Мушкетиком . )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

                            Тестові завдання до тексту     «Черевики»

  

1.     Коли відбувається подія оповідання ?

а) під час наступу німців ;                                    в) в умовах німецької окупації ;

б) після звільнення села від окупантів ;              г) під час боїв з німцями.

 2.      Про яку проблему майбутнього першокласника згадує актор ?

а) він дуже мерз узимку ;                                     в) у нього не було взуття ;

б) йому далеко було йти до школи ;                    г) його не прийняли до школи.

 3.      З якою метою мати послала хлопчика на станцію ?

а) продати пампушки ;                                          в) роздати бійцям пампушки ;

б) поговорити із солдатами ;            г) попросити у них якої-небудь допомоги.

 4.      Що сталося з батьком хлопчика ?

а) він зник безвісті ;                                              в) він загинув на війні ;

б) він був у німецькому полоні ;                   г) від нього не було жодної звістки.

 5.      На що дивився немолодий солдат, розмовляючи з хлопчиком ?

а) на кошик із пампушками;                                 в) на інших солдатів ;

б) на обличчя хлопчика ;                                       г) на босі ноги хлопчика.

 6.      Чому хлопчик не став продавати пампушки ?

а) йому стало соромно ;                                        в) йому не потрібні були гроші ;

б) він забув про наказ матері ;              г) він хотів скоріше повернутися додому.

 7.      Що втямив хлопчик ?

а) що пампушок на всіх не вистачить ;               в) що в солдатів немає грошей ;

б) що бійці можуть завтра загинути ;         г) що він не зуміє порахувати грошей.

 8.      Коли хлопчик відчув, що його кошик не порожній ?

а) коли зістрибнув з ешелону ;                            в) коли вийшов за станцію ;

б) коли був у вагоні ;                                            г) коли прийшов додому.

 9.      Що було в кошику ?

а) олівці, зошити і туфлі ;                                    в) олівці й чоботи ;

б) олівці, зошити й ботинки ;                              г) там залишилися пампушки.

 10.  Як відреагувала мати, коли дізналась, що хлопчик не виконав її доручення ?

а) розсердилась ;            б) заплакала ;              в) промовчала ;             г) зітхнула.

 11.  Чому мати не лаяла хлопчика ?

а) тому що він був ще малий ;                          в) тому що вона його розуміла ;

б) тому що вона була втомлена ;              г) тому що вона була зайнята пранням.

 12.  Яке бажання було в автора ?

а) купити нові черевики ;

б) знайти подаровані солдатами черевики ;

в) подарувати черевики синові ;

г) відчути радість, з якою колись приміряв солдатські ботинки.

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Числівник. Займенник.

І варіант

1.     Що означають порядкові числівники:

       а) ознаку предмета;

       б) порядок предметів при лічбі;

       в) кількість предметів при лічбі.

2.     Укажіть неправильне твердження.

        а) семеро – збірний числівник;

        б) Сто двадцятий – кількісний числівник;

        в) Нуль цілих і шість сотих – дробовий числівник.

3.     У якому рядку всі числівники порядкові?

             а) двоє, троє, четверо;

             б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот;

             в) другий, сорок третій, дев’яностий .

4.     У якому рядку всі числівники прості?

        а) двадцять сім, тридцять чотири, сорок два;

        б) один, два, десять;

        в)  шістсот, двадцять, дванадцять.

5.     У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?

  а) двома, одним, чотирма;

  б) двох, трьох, чотирьох;

  в) двом, трьом, чотирьом.

6. Вкажіть речення, у якому є займенники:

       а) З малого джерела велика річка починається.

       б) Цибуля від семи недуг лікує.

       в) Кожний собі щастя кує.

7.     У якому рядку всі слова займенники?

             а) батьків, ясен, той;

             б) ніхто, як, куди-небудь;

             в) самий, кожен, я.

8.     У якому рядку всі займенники присвійні?

  а) нічим, якісь, чийого, тебе;

  б) собі, нею, дехто,якихось;

  в) моїм, їхній, нашою, свого.

 

9.     Запишіть слова, знявши риску:

Ні/чиїм, чий/небудь, аби/хто, будь/до/кого, ні/хто, казна/чим, ні/в/якому, де/що, будь/який, ні/в/кого, ні/з/чим, , де/з/ким, до/кого/сь.

 

10. Провідміняйте числівник – п’ятсот дев’ять.

 

 

 

 

Контрольна робота

Числівник. Займенник.

ІІ варіант

1.     Що означають кількісні числівники:

       а) ознаку предмета;

       б) порядок предметів при лічбі;

       в) кількість предметів при лічбі.

2.     Від якого числівника можна утворити збірний числівник?

        а) одинадцять;

        б) дев’яносто;

        в) дві шостих..

3.     У якому рядку всі числівники збірні?

             а) двоє, троє, четверо;

             б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот;

             в) другий, сорок третій, дев’яностий .

4.     У якому рядку всі числівники складні?

        а) двадцять сім, тридцять чотири, сорок два;

        б) один, два, десять;

        в)  шістсот, двадцять, дванадцять.

5.     У якому рядку всі кількісні числівники вжито в давальному відмінку?

  а) двома, одним, чотирма;

  б) двох, трьох, чотирьох;

  в) двом, трьом, чотирьом.

6.     У якому рядку всі слова займенники?

             а) я, то, церква, він;

             б) ніякий, той, куди, звідки;

             в) сам, цього, все, ти.

7.     У якому рядку всі займенники пишуться через дефіс?

        а) ні/хто, ані/який, чий/сь;

        б) казна/чий, будь/хто, хтозна/скільки;

        в)  де/в/чому, ні/з/чим, казна/від/чого.

8.     У якому рядку всі займенники особові?

  а) нічим, якісь, чийого, тебе;

  б) тобі, нею, хто, мене;

  в) моїм, їхній, нашою, свого.

 

 

9.     Запишіть слова, знявши риску:

Ні/до/кого, від/аби/кого, де/хто, аби/що, ні/в/скількох, ні/за/ким, за/будь/яких, ні/в/який, хто/небудь, що/сь, скільки/небудь, ні/чий.

 

10.     Провідміняти кількісний числівник двісті сорок три.

 

 

Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №7

ЧИСЛІВНИК

ВАРІАНТ 1

1.      Укажіть, у якому рядку всі числівники кількісні:

А п'ять, шістдесят другий, чотири, вісім

Б троє, кільканадцять, сімсот десять, вісімдесят

В четвертий, двійко, багато, кількасот

Г десятеро, чотири, шостий, двохсотий

2.Укажіть, у якому рядку всі числівники складені :

А три четвертих, вісімсот, десять, сорок сім

Б четверо, три сьомих, одинадцятеро, шестеро

В сто сорок один, чотириста три, двадцять п'ять, шістсот сім

Г мільярд, тисяча сто, шість, вісімсот

3.Знак м’якшення пишеться у всіх числівниках рядка :

А тр...х, міл...ярд, дев'ят...сот, чотир...ох

Б шіст..., двадцят... вісім, сорок дев'ят..., п'ят...сот

В кіл...кадесят..., дванадцят..., шіст...надцят..., шіст...сот

Г одинадцят..., дев'ят..., чотир...ома, п'ят...ма

4. У якому рядку всі числівники збірні? 

А Шістдесятеро, сім, шестеро, сорок два

Б троє, четверо, трійко, обидва

В шостий, дев'ять, тисяча, двійко

Г одинадцятеро, вісімнадцятеро, сто три, п'ять

5. Усі числівники змінюються за родами, числами та відмінками у рядку:

А десять, двадцять п'ятий, тисячний, сім

Б десятий, сто сорок восьмий, мільйонний, сто

В восьмий, четвертий, дев'ятсотий, тисячний

Г триста, сорок п'ять, триста п'ятий, сімсот

6.   У якому рядку правильно записані відмінкові форми кількісних числівників? 

А Сороками сімома, восьмистам сорока

Б п'ятдесятьом чотирьом, п'ятистам шістьом

В двадцятьома сімома, сороками п'ятьма

Г восьмистам п'ятдесяти трьом, дев'яностами

 

 

 

 

 

 

 

 У завданнях 7-8  потрібно встановити відповід­ність.

7. Установіть відповідність між розрядом, фор­мою числівника та прикладом у реченні.

Числівник

Приклад

1

збірний

А

Дві берези біля двору поклонилися до ніг.

2

порядковий

Б

Семеро одного не ждуть.

3

кількісний

В

Третій попросив води.

4

складний

Г

Де ж видано, щоб на буряках робочому по тридцять копійок у день!

 

 

Ґ

Сотня козаків зайняли оборону.

 

8. Установіть відповідність між числівником та його характеристикою.

Характеристика

Числівник

1

кількісний в орудному відмінку

А

на дев'яноста шістьох

2

порядковий у родовому відмінку

Б

п'ятсот сімдесят восьмого

3

кількісний у місцевому відмінку

В

вісімдесятьма сімома

4

кількісний у давальному відмінку

Г

трьомстам шістдесятьом

 

 

Ґ

сто двадцять п'ятим

 

9.  Провідміняйте числівники 56, 47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №7

ЧИСЛІВНИК

ВАРІАНТ ІІ

1.У якому рядку всі числівники порядкові?

А Другий, кільканадцятий, сьомий, одна тисяча сімсот сорок восьмий

Б дев'ять, три четвертих, дві десятих, шість

В дев'яносто, вісімдесят сьомий, чотирьох, п'ять

Г тридцять вісім, стосот, кількадесят, тридцятий

2. У якому рядку всі числівники складені?

А Сорок, дванадцять, двадцятеро, сімдесят

Б двадцять один, сімдесят перший, сто сім, дві тисячі

В кількасот, сорок два, сто чотири, сім

Г сто п'ятдесят, дві п'ятих, двоє, сімдесятий

3. У якому рядку всі числівники збірні?

А Сто тридцять, чотирмастами, троє, двадцять

Б одна ціла три десятих, десять, вісімсот сорок, дев'яносто

В двійко, трійко, тринадцятеро, тридцятеро

Г сто п'ятдесят, двадцять п'ятий, сто сорок сьомий

4. У якому рядку всі числівники збірні?

А Двоє хлопчиків, четверо курчат, восьмеро пере­можців

Б троє ножиць, четверо вікон, шість тарілок

В п'ятірко телят, двоє лошат, двадцять кошиків

Г п'ятдесят вісім стільців, двадцятеро шевців, вісім картоплин

5. Усі числівники змінюються за родами, числами та відмінками у рядку:

А сімсот вісімдесят, сорок четвертий, п'ять, десять

Б сімдесят дев'ять, п'ятірко, двадцять, сорок вісім

В дев'яносто сьомий, перший, кількасотий, тисячна

Г тридцятеро, другий, сто сорок п'ять, одна друга

6.У якому рядку неправильно записані відмін­кові форми кількісних числівників?

А П'ятистами, сімнадцяти, вісімнадцятьох, п'ятьома

Б сороками п'ятьма, семидесяти, двох, стома

В одною цілою п'ятьма сотими, чотирма, двомстам, однією

Г вісімсот тридцять, восьмистами п'ятдесятьма, семистами, двома

 

 

 

 

 

 

 

У завданнях 7-8 потрібно встановити відповідність.

7. Установіть відповідність між розрядом числівника та прикладом.

Числівник

Приклад

1

кількісний

А

Поруч стояв десятиповерховий будинок.

2

порядковий

Б

Двоє синів в гостях у діда — з'їхались додому.

3

збірний

В

Учні шостого класу перемогли у змаганні.

4

складний

Г

Вісім і три — одинадцять.

 

 

Ґ

Сім якерів — ні одної риби.

 

8. Установіть відповідність між характеристикою числівника та прикладом.

Характеристика

Приклад

1

кількісний у давальному відмінку

А

двадцяти сімом

2

порядковий в орудному відмінку

Б

сто тридцять сьомим

3

кількісний в орудному відмінку

В

тридцять п'ятий

4

кількісний у родовому відмінку

Г

дев'ятистами двадцятьма чотирма

 

 

Ґ

восьмисот сорока п'ятьох

9.  Провідміняйте числівники 98, 63

 

zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
3692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку