Збірка контрольних робіт з української літератури (5 клас)

Про матеріал

Матеріал містить збірку контрольних робіт з української літератури за програмою для учнів 5 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.

Перегляд файлу

1

 

Контрольна робота.  Літературна казка. Тести.

І варіант

    Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

1. Що хотів зробити Лис, щоб похизуватись перед товаришами («Фарбований Лис»)?

А Пофарбуватись у чудернацький колір;

Б вкрасти курку на базарі серед білого дня;

В заспівати на концерті краще за птахів;

Г обдурити всіх та стати царем.

2. Чому Недочеревик забрав Алю до Недоладії («Незвичайні при­годи Алі в країні Недоладії»)?

А Він помстився їй, що вона недомалювала йому черевика;

Б тому що вона побачила його у своїй кімнаті;

В він хотів зробити її новою королевою Недоладії;

Г вона не довела до кінця соту справу.

3. До якого різновиду Хух належала Моховинка («Хуха-Моховинка»)!

А Лісові;

Б болотні;

В степові;

Г очеретні.

     Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім опи­сом:

1 «...Народилася не ранньою вес­ною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як коше­нятко...»

2 «...Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг — До голодної малечі І усім приносив сміх...»

3 «...маленький чоловічок у ве­личезних чоботях із червоними шнурками...»

========

А Коза Лиска («Хуха-Моховинка»)

Б Хуха-Моховинка («Хуха-Моховинка»)

В Недоладько («Незви­чайні пригоди Алі в країні Недоладії»);

Г Лоскотон («Цар Плак­сій та Лоскотон»)

Д Капітан Макака («Цар Плаксій та Лоско­тон»)

Є Недочеревик («Незви­чайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

     Ключ: 1 б; 2 г; 3 є.

     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

     Виконайте одне із запропонованих завдань.

1. Охарактеризуйте наступних персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон»: Плаксій, Лоскотон, Макака.

2. Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

3. Обґрунтуйте, чому важливо доводити справи до кінця (За моти­вами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»).

     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

      Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1) «Сміх подовжує життя» (За мотивами казки «Цар Плаксій та Лоскотон»).

2) «І допиши і дочитай і з Недоладії — тікай!» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»).

3) «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі!» (За мотивами каз­ками «Фарбований Лис»).

II варіант

     Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

1. Яким новим ім’ям назвався Лис після фарбування

    («Фарбований Лис»)?

А Марноелав;

Б Хитропліт;

В Синєслав;

Г Остромисл.

2. Як охарактеризував Недоладько країну Недоладію, щоб поясни­ти Алі, куди вона потрапила («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)?

А Країна, де живуть недороблені справи;

Б країна, де живуть ледарі, які нічого не доводять до кінця;

В країна, де править Недочеревик;

Г країна, яку не встигли добудувати.

3. Чим допомогла Хуха-Моховинка злому діду-лісорубу («Хуха-Моховинка»)?

А Показала йому стару сосну, яку можна було зрубати замість її домівки;

Б врятувала його від смерті, коли його придавило зрубленою сосною;

В сховала його від лісника, який гнався за ним;

Г помирила його з онуками, які вважали його негідником.

     Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

1. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом. 

1 «...Якийсь дивний і страш­ний звір, з препоганим запа­хом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього — не хвіст, а щось таке величезне і важке, мов довбня...»

2 «...Вона нічого не могла доро­бити до кінця. Ніколи того, що їй клали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити, не допи­вала...»

3 «...Голова його мов бочка, Очі — ніби кавуни...»

==========

А Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон»)

Б Аля («Незвичайні приго­ди Алі в країні Недоладії»)

В Хуха-Моховинка («Хуха-Моховинка»)

Г Лис Микита («Фарбова­ний Лис»)

Д Плаксій («Цар Плаксій та Лоскотон»)

Є Недочеревик («Незвичай­ні пригоди Алі в країні Недоладії»)

     Ключ: 1 г; 2 б; 3 д.

     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

     Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: Аля, Недороль, Недочеревик.

2. Що таке портрет?

3. Обґрунтуйте, які наслідки має користолюбство й ошуканство (За мотивами казки «Фарбований Лис»).

    Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

     Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1) «Добро вміє прощати» (За мотивами казки «Хуха-Моховинка»);

2) «Чи можу я потрапити до Недоладії?» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);

3) «Що зробив би я на місці Лиса Микити?» (За мотивами казками «Фарбований Лис»).

III варіант

    Початковий рівень (за кожне питання —1 бал)

1. Яка приповідка пішла відтоді, коли чоловік повірив фальшиво­му приятелеві і дав йому добре одуритися? («Фарбований Лис»)

А «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі»;

Б «Брехню краскою не зафарбуєш»;

В «Я на нім собаку з’їв, а то фарбований Лис»;

Г «Дивиться лисицею, а думає вовком».

2. «Ось і будинок... Але в ньому — ні вікон, не дверей. Навколо ж височіли купи сміття із недороблених речей». Кому належав цей будинок? («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

А Першому Недораднику; 

Б Недоладьку;

В Недочеревику; 

Г Недоролю.

3. Яка чарівна істота не згадується в казці «Хуха-Моховинка»?

А Мавка; 

Б лісовик;

В Хо; 

Г кікімора.

     Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом.

1 «...Він був увесь перекошений і без лівого вуха, але очі його сяяли привітно й лагідно...»

2 «...Вона була зовсім безпорадною, лежала зі спутаними ногами, голова також застромилася в поплутані мотузки, бідна не могла поворухнутись...»

 

3 «...Лютий посіпака, Віроломний, як змія...»

=====

А Капітан Макака («Цар Плак­сій та Лоскотон»);

Б Аля («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»);

В Недоладько («Незвичайні пригоди Алі в країні Недо­ладії»);

Г Лис Микита («Фарбований Лис»);

Д Коза Лиска («Хуха-Мохо- винка»);

Є Плаксій («Цар Плаксій та Лоскотон»)

     Ключ: 1 в; 2 д; 3 а.

     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

     Виконайте одне із запропонованих завдань.

1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: Недоладько, Перший Недорадник, Недождень.

2. Що таке інтонація? Чим відрізняється мова автора від мови персонажів?

3. Обґрунтуйте, чому сміх краще ніж сльози. (За мотивами казки «Цар Плаксій та Лоскотон»)

     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

     Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1) «Хто такі недоладяни?» (За мотивами казки «Незвичайні при­годи Алі в країні Недоладії»);

2) «Мій улюблений персонаж казки «Цар Плаксій та Лоскотон»;

3) «Як добрі вчинки змінюють лихих людей?» (За мотивами казки «Хуха-Моховинка»)

 

 

 

Перегляд файлу

Контрольна робота

Творчість  П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського

Варіант 1

  1.               Основна думка поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях»:
  1. Треба любити свій рідний край, бути оптимістом
  2. Треба знати історію свого краю, його славне козацьке минуле
  3. Слід поважати людей стриманих, які не люблять плакати
  4. Слід розуміти красу і силу народних пісень
  1.               Лось з однойменного оповідання Є. Гуцала потрапив на річку:
  1. З сусіднього села, де був у лісника, що його виростив
  2. З тайги
  3. З мандрівного зоопарку
  4. Із заповідника
  1.               Зірка в однойменному вірші Є. Гуцала постійно супроводжується епітетом
  1. Золота
  2. Срібна
  3. Мерехтлива
  4. Нічна
  1.               Дощ в однойменному вірші М. Рильського виступає
  1. Як надокучливий  гість, через якого не можна йти гуляти
  2. Як чарівник, що з лійки вимиває міста і села від бруду
  3. Як дорогий гість, що допомагає виростити врожай
  4. Як пустотливий хлопчисько, що бавиться, бризкаючи людям за комір водичку
  1.               Продовжте речення

Художнє, образне означення, яке підкреслює у зображуваному особливу рису, - це…

  1.               Установіть відповідність між назвою художнього засобу та виділеними в цитатах словами.

1.  епітет                     А. Єсть там люди, - й зросли у степах, -

                                         Що не люблять, не вміють ридати.

2. метафора                Б. В ній (у природі) є висоти незміримі

                                         Й святі глибини.

3. порівняння             В. Струмок серед гаю як стрічечка,

                                         На квітці метелик мов свічечка.

                                     Г. Коли зірка  йде по воду –

                                         Весело сміється…

  1.               Установіть відповідність між образом та твором, у якому його змальовано.

1.  ніч і ранок                             А. «Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини

2. золотий вечірній гість           Б. «Дощ» М. Рильського

3. Україна                                   В.  «Чарівники» Є. Гуцала

                                                     Г. «Зірка» Є Гучала

8. Виконайте одне із завдань.

А. Розкрийте образ природи у вивчених віршах М. Рильського, П. Тичини, Є. Гуцала.

Б.  Поміркуйте, чому М. Рильський  у своїй поезії пише:

«Люби природу не для себе, люби для неї». Який зміст він вкладає в ці слова?

В. Доведіть, що милосердя, співчуття – риси людяності, які розкриваються через образи хлопчиків із оповідання Є. Гуцала «Лось».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

Творчість П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського

Варіант 2

  1.               Укажіть, що просив у журавлів герой поезії Є. Гуцала «Журавлі високі пролітають».
  1. Забрати із собою
  2. Подарувати крила
  3. Перо
  4. Щасливої долі
  5. Не відлітати у вирій
  1.               Укажіть, як загинув лось (Є. Гуцало «Лось»)
  1. Лося вбили приїжджі мисливці
  2. Лось загинув від виснаження
  3. Його застрелив Шпичак
  4. Він потонув в ополонці
  1.               У вірші Є. Гуцала «Чарівники» постійно порівнюються
  1. День і ніч
  2. Світло і темрява
  3. Ніч і ранок
  4. Місяць і сонце
  1.               Вірш «Осінь-маляр…» М. Рильського передає почуття
  1. Радості через багатий осінній урожай
  2. Захоплення барвами осіннього лісу
  3. Задоволення людей результатами своєї праці
  4. Невдоволення  від осіннього негоди
  1.               Продовжте речення.

Невеликий прозовий твір, у якому розповідається про який епізод із життя одного або кількох персонажів, - це……

  1.               Установіть відповідність між картиною природи та твором, у якому вона змальована.
  1.               …Горить – тремтить ріка,          А. «Дощ» М. Рильського

           Як музика.

  1.               … І пшеницею й ячменем,        Б. «Зірка» Є. Гуцала

          Буйним повівом зеленим

          Білі села звеселить                     В.  «Гаї шумлять…» П. Тичини

  1.               Ллється чисте срібло з відер     Г. «Журавлі високі пролітають» Є. Гуцала

          На ліси й луки.

 

 

 

  1.               Установіть відповідність між героями оповідання Є. Гуцала «Лось» та цитатами про них:
  1. Дядько Шпичак      А. «Він узявся рубати лід, прокладаючи хід до берега»
  2. Лось                          Б. «Тупцяв біля нього і тільки зітхав»
  3. Старший брат         В. «Давно вистежував за тим лосем, - він його

                                                   помітив одночасно з дітьми»

 Г.  «Він уже зовсім знесилився і байдуже       спостерігав,як наближаються діти»

8. Виконайте одне із завдань.

А. Розкрийте образ природи у вивчених віршах М. Рильського, П. Тичини, Є. Гуцала.

Б.  Поміркуйте, чому М. Рильський  у своїй поезії пише:

«Люби природу не для себе, люби для неї». Який зміст він вкладає в ці слова?

В. Доведіть, що милосердя, співчуття – риси людяності, які розкриваються через образи хлопчиків із оповідання Є. Гуцала «Лось».

 

Перегляд файлу

ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ, ТВОРЧІСТЬ ОЛЕКСАНДРА ОЛЕСЯ І ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Слова

Не сваріться, жийте в згоді:
Тільки мир збере усе,
А незгода, наче вітер,
Все по полю рознесе.

      належать

А   Ярославу Мудрому

Б   Володимиру                                                                                         

В   Нестору Літописцю

Г   Тарасу Шевченкові

2.   Князь Ярослав, за поетичною оповіддю, заповів своїм дітям:

А.  підкорювати всі народи навколо своєї держави

Б . дбати про своє здоров’я та здоров’я своїх підданих

В.  жити в мирі та злагоді, не сваритися

Г. примножувати багатства Київської Русі

3.   У вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» як найяскравіший художній прийом чи засіб використано

А   портрет

Б   персоніфікацію

В   порівняння

Г   гіперболу

4.   Тарас Григорович Шевченко народився в сім’ї

А   кріпаків

Б   козаків

В   збіднілих дворян

Г   вільних селян-хліборобів

5.   Найбільше малий Тарас, за повістю С. Васильченка, хотів бути

А   учителем

Б   музикантом

В   малярем

Г   паном

6.   Мрія Шевченка збулася, і, коли отримав волю, він став

А   видатним композитором і співаком

Б   видатним поетом і художником

В   видатним педагогом і художником

Г   видатним ученим-істориком і громадським діячем

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7. Установіть відповідність між іменем автора та назвою його твору:

1. Олександр Олесь                    А) «За сонцем хмаронька пливе…»

2. Т. Шевченко                            Б) «У бур’янах»

3.  С. Васильченко                      В) «Розгром Ярославом печенігів»

                                                      Г) «Ярослав Мудрий»

8.   Продовжте речення.

Драматичний твір — це…

Гіпербола – це…

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть міні-твір «Як зростав маленький геній» (про Тараса Шевченка на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах»).

Б   Висловіть міркування про зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність сьогодні.

 

Перегляд файлу

Контрольна  робота№ 1.

Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки.

Варіант І

1.   Про дівчину, яка напоїла людей і врятувала їх, говориться в легенді чи міфі

А   «Берегиня»

Б   «Про зоряний Віз»

В   «Неопалима купина»

Г   «Чому в морі є перли і мушлі»

 

2.   Силун і Карпо — це герої легенди, переказу

А   «Як виникли Карпати»

Б   «Білгородський кисіль»

В   «Прийом у запорожців»

Г   «Дажбог»

 

3.   Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки

А   «Мудра дівчина»

Б   «Ох»

В   «Про правду і кривду»

Г   «Летючий корабель»

 

4.   Родоначальником русів-українців, першим князем і незмінним покровителем був

А   Перун

Б   Дажбог

В   Сварог

Г   Білобог

 

5.   Білгородці в народному переказі змусили ворогів відступити за допомогою

А   киселя й сити

Б   юшки й узвару

В   хліба й води

Г   хліба й солі

 

6.   Летючий корабель в однойменній народній казці символізує

А   мрію людей про швидкісні кораблі

Б   творчу фантазію народу

В   мрію людей про літаки

Г   майстерність, вправність народу в будівництві

 

7.   Коротко схарактеризуйте героя народного переказу «Ой Морозе-Морозенку»

8.   Напишіть, чому, за легендою, в морі є перли й мушлі.

 

9.   Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:

1. «Міфи та легенди – скарбниці нашого минулого».

 2. « Втілення світогляду наших пращурів у казках».

3. На кого із казкових героїв я хочу бути схожим».

 

 

 

 

 

 

Контрольна  робота№ 1.

Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки.

 

Варіант ІІ

1.   Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться в легенді чи міфі

А   «Берегиня»

Б   «Про зоряний Віз»

В   «Чому в морі є перли і мушлі»

Г   «Дажбог»

 

2.   Військовою вправністю, мужністю, сміливістю, великою любов’ю до свого народу відзначався герой легенди, переказу

А   «Прийом у запорожці»

Б   «Ой Морозе-Морозенку»

В   «Білгородський кисіль»

Г   «Берегиня»

 

3.   Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці

А   «Летючий корабель»

Б   «Мудра дівчина»

В   «Про правду і кривду»

Г   «Ох»

 

4.   За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так

А   змагалися з ним на шаблях

Б   наказували здобути зброю

В   казали варити кашу

Г   просили розповісти щось смішне

 

5.   Неопалима купина в народній легенді символізує

А   чарівний світ рослин України

Б   народну фантазію

В   непередбачуваність явищ природи

Г   мужність і непереможність народу

 

6.   Перлини в морі — це

А   намисто, що його розсипало сонце

Б   сльози закоханої дівчини

В   зірочки, які впали з неба

Г   крапельки роси з чарівних квітів

 

7.   Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».

8.   Напишіть, як білгородці змусили ворогів відступити (за переказом «Білгородський кисіль»).

 

9.   Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:

1. «Міфи та легенди – скарбниці нашого минулого».

 2. « Втілення світогляду наших пращурів у казках».

3. На кого із казкових героїв я хочу бути схожим».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Людвиченко Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Якименко Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
13 липня 2018
Переглядів
24922
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку