Матеріал містить збірку контрольних робіт з української літератури за програмою для учнів 7 класу. Контрольні роботи містять різнорівневі завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності, написання розгорнутої відповіді на питання.
Контрольна робота
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка.
Варіант 1
І рівень (4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.
2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.
3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.
4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.
5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.
6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.
7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
…І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.
8. Який вірш Андрія Малишка є своєрідною присвятою людині, що робить значний внесок у формування особистості кожної людини?
а) «Пісня про рушник»;
б) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;
в) «Вчителька»;
г) «Сучасникам».
ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Захочеш – і будеш…».
2. «Пломінний день».
3. «Пісня про рушник».
4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».
а) Дощами мита-перемита,
Дощами знесена у даль…
б) Навчишся надать блискавичність думкам
І рішенням твердість каміння.
в) Господь багатий нас благословив дарами,
Що нікому не одняти…
г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї…
д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю
І когось на допомогу кликать…
10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Міха Голий.
2. мадам Бухенбах
3. Піня.
4. Велет.
а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.
ІІІ рівень (3 бали).
11. Коротко розкажіть про особистість поетеси О. Теліги.
12. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?
IV рівень (3 бали).
13. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).
3). «Віра у себе – шлях до успіху» (за поезією Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»).
4). «Потрібно дорожити кожною миттю життя» (за поезіями Олени Теліги).
Контрольна робота
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка.
Варіант 2
І рівень (4 бали).
1. Іван Сила був родом із:
а) Слобожанщини;
б) Закарпаття;
в) Полісся;
г) Києва.
2. Яка ідея вірша Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»?
а) сум за рідною домівкою;
б) возвеличення любові до України;
в) уславлення борців за волю України;
г) заклик до активного життя, віри в себе.
3. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Олени Теліги?
І душа моя горить сьогодні…
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.
4. У якому вірші Олени Теліги провідною є ідея оптимізму та життєлюбства?
а) «Сучасникам»;
б) «Радість»;
в) «Пломінний день»;
г) «Стежина».
5. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм.
6. Яку надзвичайно небезпечну тварину Іван Сила переміг голіруч у двобої?
а) лева;
б) тигра;
в) ведмедя;
г) бика.
7. За допомогою якої художньої деталі Андрій Малишко змальовує портрет матері у «Пісні про рушник»?
а) ласкава усмішка, засмучені очі;
б) сльози на щоці;
в) теплі, ніжні руки;
г) похилені плечі.
8. Прочитайте рядки з вірша А. Малишка й визначте назву твору, з якого їх взято.
Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій.
а) «Вчителька»;
б) «Так живуть ена цій землі поети…»;
в) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;
г) «Пісня про рушник».
ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Господь багатий нас благословив»
2. «Сучасникам».
3. «Пісня про рушник».
4. «Вчителька».
а) Не треба слів! Хай буде тільки діло!
Його роби – спокійний і суворий…
б) Козачка вдаряю попід мурами –
Бо хлопчина не дає спокою!
в) Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
І водила мене у поля край села…
г) І вірити, і прагнути – не вотще.
Безсмертне – і величне, і ясне-бо.
д) Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій.
10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Фікса.
2. Мілена.
3. Брякус.
4. Пандорський.
а) найсильніша людина Німеччини;
б) кохана Івана;
в) ведучий у цирку;
г) агент таємної поліції;
д) тренер Івана.
ІІІ рівень (3 бали).
11. Схарактеризуйте ліричного героя поезій А. Малишка.
12. Яку роль, на вашу думку, в житті кожної людини відіграє вчитель (за поезією Андрія Малишка «Вчителька»)?
IV рівень (3 бали).
14. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).
3). «Віра у себе – шлях до успіху» (за поезією Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»).
4). «Потрібно дорожити кожною миттю життя» (за поезіями Олени Теліги).
Контрольна робота
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка.
Варіант 1
І рівень (4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.
2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.
3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.
4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.
5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.
6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.
7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
…І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.
8. Який вірш Андрія Малишка є своєрідною присвятою людині, що робить значний внесок у формування особистості кожної людини?
а) «Пісня про рушник»;
б) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;
в) «Вчителька»;
г) «Сучасникам».
ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Захочеш – і будеш…».
2. «Пломінний день».
3. «Пісня про рушник».
4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».
а) Дощами мита-перемита,
Дощами знесена у даль…
б) Навчишся надать блискавичність думкам
І рішенням твердість каміння.
в) Господь багатий нас благословив дарами,
Що нікому не одняти…
г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї…
д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю
І когось на допомогу кликать…
10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Міха Голий.
2. мадам Бухенбах
3. Піня.
4. Велет.
а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.
ІІІ рівень (3 бали).
11. Коротко розкажіть про особистість поетеси О. Теліги.
12. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?
IV рівень (3 бали).
13. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).
3). «Віра у себе – шлях до успіху» (за поезією Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»).
4). «Потрібно дорожити кожною миттю життя» (за поезіями Олени Теліги).
Контрольна робота
Творчість Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша, Андрія Малишка.
Варіант 2
І рівень (4 бали).
1. Іван Сила був родом із:
а) Слобожанщини;
б) Закарпаття;
в) Полісся;
г) Києва.
2. Яка ідея вірша Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»?
а) сум за рідною домівкою;
б) возвеличення любові до України;
в) уславлення борців за волю України;
г) заклик до активного життя, віри в себе.
3. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Олени Теліги?
І душа моя горить сьогодні…
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.
4. У якому вірші Олени Теліги провідною є ідея оптимізму та життєлюбства?
а) «Сучасникам»;
б) «Радість»;
в) «Пломінний день»;
г) «Стежина».
5. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм.
6. Яку надзвичайно небезпечну тварину Іван Сила переміг голіруч у двобої?
а) лева;
б) тигра;
в) ведмедя;
г) бика.
7. За допомогою якої художньої деталі Андрій Малишко змальовує портрет матері у «Пісні про рушник»?
а) ласкава усмішка, засмучені очі;
б) сльози на щоці;
в) теплі, ніжні руки;
г) похилені плечі.
8. Прочитайте рядки з вірша А. Малишка й визначте назву твору, з якого їх взято.
Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій.
а) «Вчителька»;
б) «Так живуть ена цій землі поети…»;
в) «Чому, сказати, й сам не знаю…»;
г) «Пісня про рушник».
ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Господь багатий нас благословив»
2. «Сучасникам».
3. «Пісня про рушник».
4. «Вчителька».
а) Не треба слів! Хай буде тільки діло!
Його роби – спокійний і суворий…
б) Козачка вдаряю попід мурами –
Бо хлопчина не дає спокою!
в) Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
І водила мене у поля край села…
г) І вірити, і прагнути – не вотще.
Безсмертне – і величне, і ясне-бо.
д) Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій.
10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Фікса.
2. Мілена.
3. Брякус.
4. Пандорський.
а) найсильніша людина Німеччини;
б) кохана Івана;
в) ведучий у цирку;
г) агент таємної поліції;
д) тренер Івана.
ІІІ рівень (3 бали).
11. Схарактеризуйте ліричного героя поезій А. Малишка.
12. Яку роль, на вашу думку, в житті кожної людини відіграє вчитель (за поезією Андрія Малишка «Вчителька»)?
IV рівень (3 бали).
14. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).
3). «Віра у себе – шлях до успіху» (за поезією Олега Ольжича «Захочеш – і будеш…»).
4). «Потрібно дорожити кожною миттю життя» (за поезіями Олени Теліги).
Контрольна робота
Ти знаєш, що ти - людина?
І варіант
1.Павло з оповідання О. Стороженка «Скарб» усе дитинство та юність не працював, тому що:
а) був хворий; б) мати його оберігала;
в) так порадила ворожка; г) навчався, читав книжки.
2. Романтичний пафосом, жагою до пізнання сповнений твір В. Симоненка:
а) «Цар Плаксій та Лоскотон»;
б) «Ти знаєш, що ти – людина…»;
в) «Гей, нові Колумби й Магеллани»;
г) «Лебеді материнства».
3. Визначте основний художній засіб у рядку з поезії Л. Костенко «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки»:
а) інверсія; б) анафора;
в) метафора; г) порівняння.
4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:
а) вона краде чуже добро; б) люди веселяться;
в) на них полює хазяйка; г) люди обманюють.
5. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:
а) не розуміла людської мови; б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад; г) була занадто гордою.
6. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):
а) «…а правду знає»; б) «…й землі немає»; в) «…а крила має»; г) «... а долю має».
7. Встановіть відповідність між цитатою та художнім засобом.
1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»). |
А. Порівняння. |
2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»). |
Б. Метафора. |
3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»). |
В. Антитеза |
8. З’ясуйте елементи композиції повісті М. Павленко «Русалонька із 7 –В, або Прокляття роду Кулаківських» .
9. Як ти розумієш алегоричний образ крил у поезіях Л. Костенко?
Високий рівень (на вибір)
10. Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Що значить патріотизм у житті сучасної людини?..» (на основі творів В. Симоненка).
11. Поміркуйте, чи можна, чи треба прощати ворогів (за оповіданням Л. Пономаренко «Гер переможений»)
Контрольна робота
Ти знаєш, що ти - людина?
ІІ варіант
1.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти; б) шукати скарб;
в) на рибалку; г) на пляж.
2. Укажіть, що знайшла родина оповідачки з твору Л. Пономаренко «Гер переможений» у стіні свого будинку:
а) скарб – золоті та срібні монети;
б) фотографію дітей Фрідріха;
в) листи до матері полоненого німця;
г) старовинний рукопис.
3. У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном;
б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші;
г) зіпсувала новий одяг.
4. «Духовні острови» у вірші В. Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани» - це:
а) острови, де багато церков, храмів;
б) осередки сповідування добра й справедливості;
в) різні жанри художньої літератури;
г) нові географічні об’єкти.
5. Мова героя повісті М. Павленко «Русалонька із 7-В…» Вадима Кулаківського вирізнялася:
а) поетичністю, ліричністю, емоційністю;
б) надмірним уживанням іншомовних слів, значення яких не розумів і сам герой;
в) пересиченістю жаргонізмами, суржиком;
г) чемністю, ввічливістю.
6. Вкажіть художній засіб, використаний у даному поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л.Костенко):
а) антитеза; б) тавтологія;
в) риторичне ствердження; г) метафора.
7. Встановіть відповідність між висловлюванням та літературним героєм, якому воно належить.
1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б». |
А.Чайка. |
2. – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами? |
Б.Павлусь. |
3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот». |
В. Хазяйка. |
8. Новела – це…
9. З’ясуйте, які казкові елементи присутні в повісті М. Павленко «Русалонька із 7 –В, або Прокляття роду Кулаківських»
Високий рівень (на вибір)
10. Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Що значить патріотизм у житті сучасної людини?..» (на основі творів В. Симоненка).
11. Поміркуйте, чи можна, чи треба прощати ворогів (за оповіданням Л. Пономаренко «Гер переможений»)
Контрольна робота № 1
Вступ. Із пісенних скарбів. Про далекі й минулі часи.
Варіант 1
1. Укажіть назву групи, до якої належать чумацькі пісні:
А. родинно-побутові
Б. календарно-обрядові
В. соціально-побутові
Г. коломийки
2. Укажіть жанр пісні «Гомін, гомін по діброві»
А. бурлацька
Б. козацька
В. стрілецька
Г. чумацька
3. Укажіть провідний мотив відсутній у творі І. Франка «Захар Беркут»:
А. патріотизм
Б. віра у всемогутність науки і техніки
В. перевага громадських інтересів над особистими
Г. повага до батьків і старших
4. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні згадуються козацькі ватажки Дорошенко, Сагайдачний:
А. «Гомін, гомін по діброві»
Б. «Ой на горі да й женці жнуть»
В. «Стоїть явір над водою»
Г. «Ой у полі криниченька»
5. Укажіть у якому творі Т. Шевченка вжито прийом метаморфози:
А. «Мені тринадцятий минало...»
Б. «Заповіт»
В. «Тополя»
6. Селом Тухля, де відбувається дія повісті «Захар Беркут», керували:
А. бояри князя Галицького
Б. старійшини, обрані громадою
В. царські управителі
Г. пересічні селяни
7. Коротко схарактеризуйте образ Захара Беркута.
8. Визначте тему та ідею повісті І. Франка «Захар Беркут».
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте, чи правильно вчинила героїня повісті І. Франка Мирослава, відмовившись від батька.
Б. Доведіть або спростуйте твердження «Коломийки- це «перли розсипаного намиста».
В. Поміркуйте, чому Захар Беркут нічого не зробив для порятунку свого сина.
Контрольна робота № 1
Вступ. Із пісенних скарбів. Про далекі й минулі часи.
Варіант 2
1. Укажіть назву групи, до якої належать чумацькі пісні:
А. родинно-побутові
Б. календарно-обрядові
В. соціально-побутові
Г. коломийки
2. Укажіть жанр пісні «Ой у полі криниченька»
А. бурлацька
Б. козацька
В. стрілецька
Г. чумацька
3. Укажіть провідний мотив відсутній у творі І. Франка «Захар Беркут»:
А. патріотизм
Б. віра у всемогутність науки і техніки
В. перевага громадських інтересів над особистими
Г. повага до батьків і старших
4. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні згадуються козацькі ватажки Дорошенко, Сагайдачний:
А. «Гомін, гомін по діброві»
Б. «Ой на горі да й женці жнуть»
В. «Стоїть явір над водою»
Г. «Ой у полі криниченька»
5. Укажіть у якому творі Т. Шевченка вжито прийом метаморфози:
А. «Мені тринадцятий минало...»
Б. «Заповіт»
В. «Тополя»
6. Селом Тухля, де відбувається дія повісті «Захар Беркут», керували:
А. бояри князя Галицького
Б. старійшини, обрані громадою
В. царські управителі
Г. пересічні селяни
7. Коротко схарактеризуйте образ Тугара Вовка.
8. Що таке коломийка? Розкрийте особливості їхньої побудови та ритму.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте, чи правильно вчинила героїня повісті І. Франка Мирослава, відмовившись від батька.
Б. Доведіть або спростуйте твердження «Коломийки- це «перли розсипаного намиста».
В. Поміркуйте, чому Захар Беркут нічого не зробив для порятунку свого сина.