Зарубіжна література є складовою змісту літературного компоненту освіти. «Загальна освітня мета галузі – виховання творчої особистості, формування її загально культури (передовсім, читацької і мовленнєвої), естетичних смаків, національної свідомості, гуманістичного світогляду, моралі, активної громадянської позиції, ціннісних орієнтацій у світі».
Одне з головних завдань курсу зарубіжної літератури в середній школі – розвиток читацького інтересу, адже незаперечний факт, що сучасні діти дуже мало читають. З метою пробудження зацікавленості учнів щодо читання творів зарубіжної літератури використовую проектну технологію - складання кросвордів та їх розгадування. Робота над складанням кросвордів вимагає від учнів досконалого знання текстів літературних творів, біографії авторів, а також понять з теорії літератури. Ця робота допомагає розвитку творчих здібностей учнів, дозволяє організовувати групову роботу , вносить елемент змагання в проведення уроків, дає можливість учителю перевірити знання учнями текстів художніх творів.
Процес навчання не можна уявити без перевірки знань. Якщо знання не перевіряти, то втрачається сенс навчання, втрачається дух змагання. Майже кожен викладач рано чи пізно стикається з проблемою як швидко перевірити знання учнів.
Найчастіше до цього питання деякі викладачі підходять формально. Як наслідок, така перевірка знань не викликає відгуку в учнів, і вони показують результати значно гірші, ніж знають матеріал насправді.
Багато людей думають, що кросворди можна використовувати тільки тоді, коли потрібно чимось зайняти вільний час, наприклад, на відпочинку або під час тривалої подорожі в поїзді.
На мою думку, це помилково. Робота з літературними кросвордами – не просто розвага, вона вміщує значні потенційні можливості з розвитку мислення учнів, дисциплінує розум, вчить правильно, чітко формулювати думки, розвиває пам’ять. Розв’язуючи кросворд, учень повторює, систематизує знання навчального матеріалу, але не простим дублюванням, що знижує інтерес до навчальної дисципліни, а в новій - ігровій формі.