Літні канікули – пора відпочинку та розваг. Але провести їх кожному хочеться і цікаво, і весело, і корисно. Саме задоволенню таких потреб і сприяють пришкільні відпочинкові табори з денним перебуванням.
Щороку в нашій школі працює пришкільний табір «Сонечко». Метою його діяльності є не лише змістовне проведення дозвілля, а й сприяння розвитку особистості маленького українця.
В цій збірці зібрано заходи до кожного тематичного табірного дня. Вона розрахована на допомогу старшому вихователю у цікавому та доцільному організаційному моменті.
Новоселицька гімназія
«Шкільні розваги»
Збірка сценаріїв та екскурсій у літньому пришкільному таборі
Автор: Кірка С.В.
Новоселиця, 2016
Зміст
І. СЦЕНАРІЇ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ У ПРИШКІЛЬНОМУ ТАБОРІ З ДЕННИМ ПЕРЕБУВАННЯМ
Урочиста лінійка відкриття пришкільного табору……………………........…...3
Веселі старти……………………………………………………………..…..…..14
Родина, родина – це вся Україна………………………………………………..21
Леді і Джентльмен……………………………………………………....……….33
Подорож стежками – Козацької України………………………….…......…….41
Квест – Змійка безпеки………………………………………………………….53
Світ професій…………………………………………………………………….62
Урочиста лінійка закриття пришкільного табору…………………..…………68
ІІ. ПЛАНИ ЕКСКУРСІЙ У ПРИШКІЛЬНОМУ ТАБОРІ З ДЕННИМ ПЕРЕБУВАННЯМ
Підприємства рідного міста……………………………………………………..77
Природа наш рідний дім………………………………………………………...83
Краса врятує світ ………………………………………………………………..85
Пам’ятники рідного міста……………………………………………………….88
Районний суд……………………………………………………………………..96
Урочиста лінійка відкриття
пришкільного табору
Сценарій свята відкриття зміни в пришкільному таборі «Сонечко»
Лунає святкова музика. На майданчику вишикувалися загони.
Фанфари сповіщають про початок заходу.
Старший вихователь табору: Табір! Увага! Рівняйсь! Струнко! Командирам загонів доповісти про готовність загонів розпочати лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни у пришкільному таборі «Сонечко» Новоселицької гімназії.
Звучить гімн України
Командир 7 загону «ЗЕРНЯТКО», пісня «Справжній друг»
Командир 6 загону «ДИВОСВІТ», пісня «В гостях у казки»
Командир 5 загону «КАПІТОШКА», пісня «Сонячний віночок»
Командир 4 загону «ВЕСЕЛКА», пісня «Справжній друг»
Командир 3 загону «НЕВГАМОВНІ», пісня «Не давайте суму жити»
Командир 2 загону «ПІЗНАЙКО», пісня «Канікули»
Командир 1 загону «ДРУЖНІ», пісня «Чарівник»
Командир 7 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «ЗЕРНЯТКО» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 7 загону: Загін! Вільно!
Командир 6 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «ДИВОСВІТ» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 6 загону: Загін! Вільно!
Командир 5 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «КАПІТОШКА» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 5 загону: Загін! Вільно!
Командир 4 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «ВЕСЕЛКА» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 4 загону: Загін! Вільно!
Командир 3 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «НЕВГАМОВНІ» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 3 загону: Загін! Вільно!
Командир 2 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко!Товарише старший вихователь! Загін «ПІЗНАЙКО» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 2 загону: Загін! Вільно!
Командир 1 загону: Загін! Рівняйсь! Струнко! Товарише старший вихователь! Загін «ДЖРУЖНІЙ» на святкову лінійку, присвячену відкриттю табірної зміни, вишикувано! Наша назва! Наш девіз! Наша речівка! Наша пісня! (всі разом). Рапорт здав командир загону ___________________ (прізвище, ім’я)!
Старший вихователь: Рапорт прийнято!
Повертається до свого загону.
Командир 1 загону: Загін! Вільно!
Старший вихователь: Табір! Струнко! Під час здачі рапорту директору табору стояти струнко!
Підходить до директора табору
Старший вихователь: Товарише директор табору! Дитячий оздоровчий табір «Сонечко» на святкову лінійку відкриття табірної зміни вишикувано! Табір, наш девіз!
Всі:
Девіз табору: «Сонце – це світло, сонце – тепло,
Сонце усього життя джерело»
Речівка: Раз, два сонце сяє,
Три, чотири – зігріває.
Дітлахів наших усіх
І дарує дітям сміх.
Звучить табірна пісня.
Табірна пісня: «Літня пісенька»
Ми в дорозі з піснею про літо, Ми веселі й дуже раді літу,
Це найкраща пісенька на світі. Все навколо зеленіє й квітне,
Їжачка, можливо, ми зустрінем, Літо тепле і веселе літо
Добре так, що дощ пішов. Дуже раду всіх нас.
Наші плечі бронзою покрились, На галявині зеленій гарно,
А суниці жаром загорілись. Десь плигає зелена жабка,
На кінець із літом ми зустрілись І метелики танцюють танго
Літо знов до нас прийшло. Дуже гарно все навкруг.
Старший вихователь: Старший вихователь табору Блейбер С.О.
Директор табору: Рапорт прийнято!
Старший вихователь табору стає поряд із директором табору.
Директор табору: Святкова лінійка, присвячена відкриттю табірної зміни у Новоселицькій гімназії оголошується відкритою! Усім струнко!
Звучить гімн України
- Внести прапор табору! (Звучить «Козацький марш»)
Прапороносці вносять прапор табору.
Старший вихователь табору: Табір, вільно!
Виходять троє дітей із наймолодшого загону
1 Дитина:
Що це є за днина?
Що це є за свято,
Що сюди зібрало
Так гостей багато?
2 Дитина:
Знаю, що за днина!
Всім це варто знати!
То прийшли сюди ми
Зміну відкривати!
3 Дитина:
Ми любимо сонце і квіти,
І літо нам шле свій привіт!
Ми – табору «Сонечко» діти,
Землі нашої рідної цвіт!
Виходять
Директор табору: Дорогі діти! Велику радість відчуває людина, коли відкриває в житті для себе щось нове! Це радість відкриття і пізнання. Сьогодні ви відкриваєте новий етап літніх канікул – це відпочинок у нашому таборі! І весь наш педагогічний колектив щиро вітає Вас і Ваших батьків із початком відпочинку у таборі «Сонечко!» Я бажаю вам гарно і весело відпочити, набратись нових приємних вражень та емоцій та добре і цікаво провести час у нашому таборі «Сонечко». А зараз давайте всі разом заспіваємо нашу табірну пісню
1 дитина:
Я хвилююсь, як ніколи!
Я хвилююся весь час!
Адже я на відпочинку
В нашім таборі перший раз!
2 дитина:
Все навкруг сміється!
Все навкруг буяє!
День такий знаменний
Раз в житті буяє!
Директор табору: А зараз ми розпочнемо святковий концерт присвячений відкриттю табірної зміни.
І номер. Виступає дует Гуцуляк Валерії та Криган Еліни з піснею «Літо».
1 дитина
Сьогодні свято, і вкраїнські діти
Стоять врочисто, вишикувавши ряд.
Єдині ми, єдиної родини квіти
Зібрались тут, в цей табір для малят.
2 дитина
На відкритті святковім, урочистім
Уперше разом, де близькі усі.
Тут джерелом заб'є життя барвисте,
Дитинство СОНЦЕМ заблищить в росі.
ІІ номер. Виступає Чиженко Марійка з піснею «…».
3 дитина
Так хочеться вам показати, діти,
Чарівний світ у крапельці роси
І ваше ніжне серденько відкрити
Для радості, любові і краси.
4 дитина
З цвітіння трав, з чарівного світанку,
Коли дзвенять пташині голоси,
Із чистих рос, що землю миють зранку,
У цьому світі стільки є краси!
5 дитина
Ми відкриваємо сьогодні табір,
І ви — найкращі жителі у нім.
Віддаємо цей світ дитині, —
Хай володарює ним!
ІІІ номер. Виступає Процюк Олександра з піснею «Свято».
IV номер. Колядич Ірина «Кольоровий мителик»
Старший вихователь табору: Увага! Табір! Рівняйсь! Струнко! Винести прапор!
Звучить Козацький марш
Старший вихователь табору: Урочиста лінійка відкриття табірної зміни оголошується закритою! Звучить Гімн України.
"Веселі старти»
Ведуча І : Доброго дня усім присутнім ! Сьогодні ми зібралися на спортивне свято «Веселі старти», щоб позмагатися у силі, спритності, винахідливості і просто відпочити. Тож розпочинаємо наше свято!
(Звучить гімн України)
Ведуча ІІ :
О спорт, о спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди.
Здоров’я, юність, силу дасть
І творчої снаги.
Щодня бігом ви займайтесь,
Ще й водою обливайтесь.
Збереже це від всіх бід,
Жити будете сто літ.
Лиш прокинувсь – уставай,
Ліні волі не давай,
Хто починає день з зарядки,
У того справи всі в порядку!
Ведуча І :
Друзі! Спортивне змагання
Починати пора,
Нумо, дружно крикнемо всі:
Фізкультура! («три-чотири»,всі учні гуртом кричать «Фізкультура!»)
У змаганнях беруть участь 12 команд:
«Драйв» - капітан команди - Янкова Яна;
«Зернятко» - капітан команди – Габа Даніїл ;
«Динамо» - капітан команди - Штефанеса Анастасія;
«Козачата» - капітан команди – Полішевський Андрій;
«Спортсмени» - капітан команди – Тівашова Вікторія;
«Кенгурята» - капітан команди – Ватаманюк Микита;
«Убивча сила» - капітан команди – Дорофтей Артем;
«Чемпіон» - капітан команди – Федік Катерина;
«Капітошка» - капітан команди - Георгійчук Влад;
«Богатир» - капітан команди - Гурар Олександр;
«The Best» - капітан команди - Волков Євген;
«Orbit» - капітан команди – Набойщикова Катерина;
Привітаймо їх! (звучать аплодисменти)
А підбиватиме підсумки конкурсу – п’ята команда, звичайно ж наше шановне, жюрі. У них сьогодні нелегке завдання – з спритних , сильних, винахідливих вибрати найсильніших, найспритніших, найвинахідливіших, най-най-най…
Це:
Бальон Нона Миколаївна ( пауза,аплодисменти)
Ковдриш Аліна Михайлівна ( пауза,аплодисменти)
А зараз – привітання команд.
(Кожна команда представляє себе)
Ведуча ІІ :
Команди представлені, жюрі теж. Нагадую, що оцінюватись конкурси будуть за швидкість і правильність виконання завдань після кожної естафети. Команди готові? Розпочинаймо! Але перед початком змагань я б хотіла звернутися до наших вболівальників. У нас працює незалежне жюрі, яке слідкуватиме за вболівальниками. Найактивніші вболівальники отримають нагороди. Отож, вболівайте за свої команди!
Естафета “Передача м’яча над головою”.
Команди шикуються в колони. Першим гравцям даються м’ячі. За командою м’яч передається над головою гравцеві, що стоїть за спиною. Коли м’яч дійде до останнього учасника той перебігає на початок строю і передає м’яч назад. Естафета продовжується доти, доки направляючий не повернеться на своє місце. Перемагає та команда, направляючий якої швидше займе своє місце.
Естафета “Подорож по горах”.
Дистанція для пробігання ділиться на три рівні частини. Гравець першу частину стрибає на лівій нозі, другу - на правій, третю - на двох. Назад повертається бігом, торкається наступного учасника і так, поки всі не закінчать естафету. Виграє та команда, яка швидше справиться з завданням.
Естафета "Біг пінгвінів".
Команди шикуються перед стартовою лінією. Направляючий затискає м’яч між ногами і за командою біжить до стійки і назад. Передає м’яч та стає в кінець строю. Якщо м’яч упаде потрібно його знову затиснути між ногами й продовжити біг.
Естафета «Стрибки жабкою».
Ця естафета проводиться за допомогою гімнастичних палиць. Учасник з гімнастичною палицею під колінами повинен прострибати до фішки, а назад повернутися з палицею в руці і передати наступному учасникові. Виграє та команда, яка перша справиться з завданням, дотримуючись усіх правил.
Спортивна вікторина. (правильна відповідь – 1 бал)
Скільки гравців у футбольній команді? (11).
Скільки гравців у волейбольній команді? (6).
Скільки гравців у баскетбольній команді? (5).
Які ви знаєте фізичні якості? (сила,швидкість,спритність,витривалість,гнучкість,швидкісно-силові якості)
Скільки білих фігур у шашках? (16)
Який м’яч важчий: футбольний чи волейбольний? (футбольний)
Конкурс експрес малюнків на спортивну тематику. ( кращі малюнки оцінюються у 3 бали)
Потрібно на листку паперу простим олівцем за 3 хвилини створити малюнок на спортивну тематику. Перемагає та команда, у якої кращий малюнок.
Конкурс капітанів.
Хто першим добіжить до тарілочки з бананом, з’їсть його і швидко повернеться назад. (у 3 бали).
Естафета «Струмок» (у 3 бали)
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом ведучі, тобто перші учасники, біжать до орієнтира і повертаються назад. До першого учасника приєднується другий учасник і вони вже біжать вдвох і так само повертаються назад. До них приєднується наступний учасник і так усі гравці в командах. Виграє та команда, яка швидше завершить гру.
Естафета “Жонглер» ( у 3 бали)
Набивання м’яча за 1 хв. Можна набивати ногами, колінами і головою. Якщо м’яч падає – підіймаєте і продовжуєте набивати далі. По 1 учаснику.
«Стрибки в мішку»
Усі гравці по черзі стрибають в мішках. Коли гравець падає, він повинен швидко встати і продовжити естафету далі.
«Перетягування канату»
Ведуча І :
Це остання естафета. Поки жюрі підраховує кількість балів наших учасників, ми підведемо підсумки на кращого вболівальника. ( пауза,вибирається краща команда вболівальник). Слово надається незалежному жюрі
(Нагородження вболівальників)
Ведуча ІІ :
А тепер, надаємо слово жюрі.
(Нагородження переможців)
Ведуча І :
Ну от і все, звучить свисток,
Змагання закінчилось.
Виходять переможці на місток.
Вітайте їх – ось наша сила!
Давайте привітаємо їх бурхливими оплесками! ( всі бурхливо аплодують )
Ведуча ІІ :
Ось і завершилось наше свято. Сподіваюсь, що ви завжди будете такими веселими й бадьорими Всім бажаю міцного здоров’я, удачі, наполегливості і терпіння!..
Ведучі І і ІІ :
До побачення! Дякуємо за увагу!
Вікторина
«Родина, родина – це вся Україна»
Мета: розширити уявлення учнів про родину; викликати бажання дізнатися коріння свого роду, примножувати його славу. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати бережне і шанобливе ставлення до усіх членів родини.
Обладнання: Зала, де проводиться свято, прикрашена рушниками, крилатими висловами про сім’ю та родину, народними прислів’ями і приказками, малюнками дітей, зображеннями «родинних дерев», серветками, квітами. На видному місці — виставка робіт, представлених окремими родинами.
Ведучий: Добрий день вам ,діти.
В нашій світлій хаті.
Як гостей найкращих
Раді зустрічати.
Ласкаво просимо вас на виставку родовідних дерев!
Родина до родини – народ. Ми з вами всі - український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша країна збагачується маленькими родинами. То нехай же річка буде повноводною, а родина ваша українська - красивою і щасливою.
Запитання для 1-2-х класів:
1. Конкурс «Відгадай ребус» : 7Я Р1а
(Сім’я) (Родина)
2. Конкурс «Інтелектуал» .
Продовж речення:
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
3. Конкурс « Моя мама»
Підібрати ніжне слово для мами. (Переможе той, хто більше назве ласкавих слів для мами)
4. Конкурс для командирів загонів « Знайди зайве слово»
Які слова заважають щастю родині? (Підкресли зайве слово)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
5. Конкурс «Відгадування загадок»
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 3-4 класві:
1. Конкурс «Відгадай ребус» : 7Я Р1а Род І Дід
(Сім’я) (Родина) (Родовід)
2. Конкурс «Інтелектуал» .
Продовж речення:
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
Онук чи онучка мого дідуся - це …(я)
Сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом – це… (родина).
Кілька поколінь, які походять від одного предка – це… (рід).
Історія роду багатьох поколінь наших предків – це… (родовід)
3. Конкурс « Моя мама» (скласти вірш про маму)
(Переможе той, хто складе найгарніший вірш про маму за 3 хв.)
4. Конкурс для командирів загонів « Знайди зайве слово»
Які слова заважають щастю родині? (Підкресли зайве слово)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
5. Конкурс «Відгадування загадок»
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
Хто нас, діток, міцно любить?
Хто нас ніжно так голубить?
Як ми хворі — цілі ночі
Не стуляє свої очі.
Хто для нас пісень співає,
Хто в негоду забавляє.
Гарні нам дає ляльки
І розказує казки?
(Рідна матуся)
6. Конкурс командирів загону «Кращий знавець прислів’я» (З’єднай прислів’я)
Козацькому роду а злі діти - батькам кінець.
Шануй батька й неньку, які батьки, такі й діти.
Яке дерево, такі його квіти, то й буде тобі гладенько.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як матина калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, нема переводу.
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 5-6 класів:
1. Конкурс «Інтелектуал» . ( Продовжити речення)
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
Онук чи онучка мого дідуся - це …(я)
Сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом – це… (родина).
Кілька поколінь, які походять від одного предка – це… (рід).
Історія роду багатьох поколінь наших предків – це… (родовід)
2. Конкурс « Найкращий вірш про маму» (На написання вірша дається 3 хв.)
3. Конкурс «Капітанів» (Вставити пропущені слова у прислів’я та приказки про родину.)
«Без … нема щастя на землі». (Сім’ї )
«З родини йде … людини». (Життя)
«Який рід, такий … », (Плід)
«Яке коріння, таке й …». (Насіння)
Умів дитину породити, умій і …», (Навчити)
«Батько не той, хто… , а той, хто спорядив», (Породив)
«Не та …., що породила, а та, що виховала». (Мати)
Мати однією рукою …, а другою гладить. (б’є)
Як мати рідненька, то й сорочка ... (Біленька)
У дитини заболить …, а у матері серце. (пальчик)
4. Конкурс «Відгадай загадку»
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
5. Конкурс «Кращий знавець прислів’я» (Продовжити прислів’я)
Козацькому роду а злі діти - батькам кінець.
Шануй батька й неньку, які батьки, такі й діти.
Яке дерево, такі його квіти, то й буде тобі гладенько.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як мати
на калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, нема переводу.
Яка молодість – така й старість.
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 7-8 класів:
2. Конкурс «Додай словечко» (Завершити прислів’я)
Від малих дітей болить голова, а від великих - … серце.
Не збирай синові худоби - збери йому …. розум.
Гни дерево, поки молоде, учи дітей, поки … малі!
Добрі діти на ноги поставлять, а лихі і з ніг … звалять.
Добрі діти доброго слова послухають, а лихі - й дрючка не …. бояться.
Як батька покинеш, то й сам … загинеш.
Шануй батька й неньку - буде тобі скрізь …. гладенько.
До свого роду хоч через … воду.
Яка молодість – така й … старість.
3. Конкурс « Найкращий вірш про маму» (На написання вірша дається 3 хв.)
4. Конкурс «Капітанів» (Вставити пропущені слова у прислів’я та приказки про родину.)
«Без … нема щастя на землі». (Сім’ї )
«З родини йде … людини». (Життя)
«Який рід, такий … », (Плід)
«Яке коріння, таке й …». (Насіння)
Умів дитину породити, умій і …», (Навчити)
«Батько не той, хто… , а той, хто спорядив», (Породив)
«Не та …., що породила, а та, що виховала». (Мати)
Мати однією рукою …, а другою гладить. (б’є)
Як мати рідненька, то й сорочка ... (Біленька)
У дитини заболить …, а у матері серце. (пальчик)
5. Конкурс «Кращий знавець прислів’я» (Продовжити прислів’я)
Козацькому роду нема переводу.
Шануй батька й неньку, то й буде тобі гладенько.
Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі й діти.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як мати
на калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, а злі діти - батькам кінець.
Одна розумна голова добре, а дві ще краще.
Підведення підсумків вікторини.
«Леді і Джентльмен»
Мета: виявити та узагальнити рівень культури та поведінки учнів; розширити та збагатити знання з етики; розвивати творчі здібності, активність, мислення, отримати нові знання, уміння, навички та розвивати логічне мислення.
Фанфари. Початок свята.
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Пара від загону
«Дивосвіт» ___________________ і _____________________;
«Зернятко» ___________________ і _____________________;
«Книголюби» ___________________ і _____________________;
«Червоні вітрила» ___________________ і ______________________:
«Промінці» ___________________ і ______________________;
«Казкарі» ___________________ і ______________________;
«Дружба» ___________________ і ______________________;
«Веселка» ___________________ і ______________________;
«Капітошка» ___________________ і _____________________;
«Super children» ___________________ і ______________________;
«The best» ___________________ і ______________________;
«Невгамовні» ___________________ і ______________________;
Ведучий: 1
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
(Виступ пар)
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
«Невгамовні» __________________________________________;
Ведучий 2:
«The best» __________________________________________;
Ведучий 1:
«Super children» __________________________________________;
Ведучий 2:
«Капітошка» __________________________________________;
Ведучий 1:
«Веселка» ___________________________________________;
Ведучий 2:
«Дружба» ____________________________________________;
Ведучий 1:
«Казкарі» ___________________________________________;
Ведучий 2:
«Промінці» _____________________ ______________________;
Ведучий 1:
«Червоні вітрила» ____________________________________________:
Ведучий 2:
«Книголюби» ____________________________________________;
Ведучий 1:
«Зернятко» ____________________________________________;
Ведучий 2:
«Дивосвіт» ____________________________________________;
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
(Пісні включає музичний керівник).
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
(Директор табору пояснює умови конкурсу).
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Єфтеній Тетяна та Майстрюк Тіна.
Ведучий 2:
(Журі оголошує результати. Директор табору нагороджує учасників.)
Розважально-пізнавальна гра
"Подорож - стежками козацької України"
Комплексна гра „ Україна – славний край козацький”
Вид: пізнавальна рухлива гра
Форма: подорож за станціями-куренями, змагання знавців козацької кухні, пісенної творчості, образотворчого мистецтва, народних ремесел.
Підготовчий етап. Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
Колективне планування.
" Козацька слава" З цієї теми ми обрали менші, більш конкретні, що і стали назвами станцій - куренів у нашій уявній подорожі.
Колективна підготовка справи.
- Пропонуємо керівникам груп підійти до столу
і, шляхом жеребкування, обрати станцію, яка буде відправною для даної команди та заліковий лист. На кожній станції є диспетчер, який буде оцінювати ваші відповіді і заносити бали у ваш заліковий лист.
- Добре, назви відправних станцій вам уже відомі. Можна починати подорож . Команда може затримуватись на одній станції тільки 4 хвилини, по закінченні часу команда повинна звільнити станцію для наступної команди (навіть якщо не відповіла) – 1 хвилина По закінченні проходження маршруту, команди шикуються для проведення підсумків.
Проведення КТС. Організатор. - Тож , починаємо нашу подорож. Хай вам щастить. 3,2,1 Старт!
Назва загону________________________________
|
||
Назва станції - куреня |
Кількість балів
|
ПІБ експерта
|
Історія українського козацтва
|
|
|
Курінь народної мудрості
|
|
|
Козацькі мистецтвознавці
|
|
|
Пісенний курінь
|
|
|
Козацька їжа
|
|
|
Всього балів
|
|
|
Шкала оцінювання
|
|
|
2 (незадовільно) |
|
3 (задовільно)
|
|
4 (добре) |
|
5 (відмінно)
|
Курінь 1.
«Козацька їжа»
Завдання
1 Бліц-анкета.
- Улюблена козацька страва?
- Із чого козаки починають ранок?
- Улюблений спиртний напій?
- Дієти козаки визнають?
- Що беруть з їжі в походи?
2. Роздивіться рецепт. Яка це страва? Чи готували її у вас вдома?
Розпалити вогнище і поставити на нього казан. Порізати шматочками сало, м'ясо та цибулю. У розігрітий казан кинути сало та цибулю і дочекатися, поки цибуля набуде золотавого кольору. Кинути телятину і смажити до готовності. Нарізати квадратиками перець, помідори та моркву і додати в казан. Промити пшоно (1,5 кілограма на п'ятдесят порцій) і варити до готовності. Додати спеції та зелень за смаком.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 2.
„ Історія українського козацтва ”
Завдання (ерудит-тести)
а) розбійника, волоцюгу;
б) кріпосного селянина;
в) безстрашного воїна;
г) багатого вельможу.
а) Б.Хмельницький;
б) Д. Байда-Вишневецький;
в) І.Мазепа;
г) П. Сагайдачний.
а) кращі козацькі лицарі;
б) грамота;
в) світловий телеграф;
г) козацький роз’їзд.
а) галери;
б) чайки;
в) пироги;
г) фрегати.
а) жовто-блакитний;
б) червоний ;
в) малиновий;
г) білий.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 3
„ Курінь народної мудрості”
Завдання
1. Що означає козацьке слово?
- Булава
- писар
- жупан
- китайка
- оселедець
- курінь
2. Назвати якнайбільше прислів’їв та приказок про Покрову, українських козаків.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 4.
„ Козацькі мистецтвознавці ”
Завдання
Дякуємо! Молодці!
Курінь 5.
« Пісенний курінь»
Завдання
Дякуємо! Молодці!
Слово організатора . Сьогодні ви добре попрацювали і показали свої знання з історії козацтва, козацьких звичаїв?
Колективне підведення підсумків. Ось і добігає кінця наша година спілкування. Кожен з вас повинен проаналізувати свою роботу і відповісти на питання: Що було добре? Що вдалось з наміченого? Завдяки чому? Що можна зробити краще?
Вітаємо переможців! Так тримати!
Найближча післядія КТС.
- Що ж, справа завершена, а що далі?
Де ми можемо застосувати наші знання? С ким ми зможемо ними поділитися? (Н-д: розповісти друзям, сусідам; пограти в ігри з молодшими школярами і т.д.)
- Діти, а вам сподобалась наша година спілкування? А чи хочете ви ще провести подібні години спілкування? Коли? Добре, якщо у вас є бажання, то справа буде доброю!
КВЕСТ
«Змійка безпеки»
Мета: поглибити знання вихованців про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів, водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Хід квесту
І. Організаційний момент.
Загони попередньо об’єднанні в групи: 1-а група - «Пішоходи»; 2-а група - «Велосипедисти»; 3-я група - «Мотоциклісти»; 4-а група - «Пасажири»; 5-а група - «Водії».
Кожна група готувала стисле повідомлення про правила поведінки на дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на запитання, які ставить їй інша група.
ІІ. Повідомлення теми та мети квесту.
2.1.Вступне слово культорганізатора.
- Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.
Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.
ІІІ. Робота над темою та метою виховної години.
3.1. Виступ групи «Пішоходів».
3.1.1 Перехід дороги. Види переходів.
Пішоходи повинні переходити проїжджу часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні. Наземні - це ділянка проїжджої частини. Надземні - це перехід над проїжджою частиною. Підземні - перехід під проїжджою частиною. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.
3.1.2. Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов.
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:
При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
3.1.3. Запитання для «Пішоходів»
- Хто такий пішохід?
- Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
- Де мешкає «зебра»?
- Як може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
- Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
- Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
- Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
- З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
- Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
- Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
- Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
- З якого боку треба обходити автобус?
- Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
- Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
- Чому перехрестя є небезпечним місцем?
- Як треба поводитись на залізничному переїзді?
3.2. Виступ групи «Велосипедистів»
3.2.1. Правила для велосипедистів
Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед. Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
3.2.2. Велосипедистам забороняється:
- керувати велосипедом з несправним гальмом;
- рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
- рухатись по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом дорослих);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
- буксирувати велосипеди;
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатковому сидінні).
3.2.3 Запитання для «велосипедистів».
- На якому велосипеді небезпечно їздити?
- Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
- Чому не можна їздити на велосипеді тротуарами?
- Чи можна їздити на велосипеді в дощ?
- Що робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
- На якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
- З якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
- Чому не можна їздити без звукового сигналу?
- Яким світлом має бути оснащений велосипед?
- Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
3.3.Виступ групи «Мотоциклістів»
3.3.1. Загальні правила
До управління мотоциклом допускаються особи, досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не менше 14-и років. Перевозити пасажирів на мотоциклі дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла. Не дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.
3.3.2. Правила для «мотоциклістів»
- Перед виїздом перевірити гальма, звукову та світлову сигналізацію.
- Дотримуватись правил дорожнього руху. Не влаштовувати гонки на швидкість, бути уважними. Водії мотоциклів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним.
- При русі затемна необхідно включати фари, стежити, щоби світловідбиваючі деталі були чистими. Знижувати швидкість на дорозі, укритій піском, льодом чи снігом, на спуску, як що незрозуміла поведінка іншого водія. Не буксувати інших та не їздити самим на буксирі.
- Назавжди забути слово «проскочити»!
3.3.3. Запитання для «мотоциклістів»
- Яким повинен бути одяг мотоцикліста?
- З якою швидкістю він має рухатись?
- Чи можна обганяти автомобіль?
- Кого можна перевозити на мотоциклі?
- Які вантажі можна перевозити на мотоциклі?
- Як треба поводитися при виїзді на дорогу?
- Як повинні рухатися 2-3 мотоциклісти на дорозі?
3.4. Виступ групи «Пасажирів».
3.4.1 Правила безпеки на зупинках громадського транспорту.
Очікувати транспорт треба у призначеному місці. Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від'їде.
3.4.2. По садка й висадка з ТЗ.
Посадку й висадку пасажирам дозволяється здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна входити та виходити. Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти увійти. Якщо вони виходять, допомогти вийти. Входити у транспортний засіб можна тільки в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій зупинці.
3.4.3 Безпека салону.
У салоні передбачено все необхідне. Є аварійні та запасні виходи, вогнегасники, аптечка. Стоячи у транспорті, необхідно надійно триматися за поручні чи спеціальні ручки. Це допоможе не впасти під час гальмування. Стояти в салоні краще обличчям у бік руху.
У громадському транспорті можуть бути злодії. Щоб не стати їх жертвою, треба тримати на очах свій портфель чи сумку, треба бути уважним, особливо при виході.
3.4.4. Поведінка в екстремальних ситуаціях
При автобусній аварії для виходу слід використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо не відчиняються двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути гумовий шнур, після цього просто надавити на скло. Якщо аварійні виходи не відкриваються, треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна зробити обома ногами.
3.4.5. Запитання для «пасажирів.
- Який транспорт називається громадським?
- Як поводитись у громадському транспорті?
- Як треба поводитись на залізничній станції?
- Що може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку, голову, якісь речі?
3.5. Виступ групи «Водіїв»
3.5.1. Особливості посадки й висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
3.5.2. Потенційна небезпека пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира існують такі фактори, що травмують:
3.5.3. Захисні системи, їх призначення
Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо заборонено.
До захисних систем салону автомобіля належать:
3.5.4. Запитання для «водіїв»
- Які є види дорожньо-транспортних пригод?
- Як діяти в разі зіткнення?
- Як поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
- Коли водій не має права сидіти за кермом?
- Як повинен вести себе з пасажирами?
Світ професій
Мета: Формувати уявлення про значення праці людей різних професій, про професії батьків; розвивати професійні інтереси учнів, виховувати любов до праці , свідомий вибір професії; виховувати повагу до трудівників, бережливе ставлення до праці дорослих; розкрити акторські здібності дітей у гумористичних сценках про професії.
Обладнання: мультимедійний проектор, загадки, презентація «Професії».
Хід проведення:
Ведучий: Сім кольорів веселка має,
І музику сім нот складає.
Живе у горах сім вітрів,
І в світі сім існує див.
Сьогодні ж в цей врочистий час
Професії прийшли до нас.
І нам вони добре знайомі,
Бо з давнини усім відомі.
Без них не зможе існувати
Ні богатир, ні ніжна мати.
Вони зробили нас людьми
Їх опановуємо ми.
У школі учні їх вивчають
І стійко труднощі долають.
Ведучий: Нас оточує багато речей, що є необхідними для навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ — результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей. Професія — це вміння добре виконувати певну роботу,Виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям.
2. Перегляд презентації про професії.
— Людей яких професій ви побачили?
Ведучий: Сьогодні ми зібрались в цьому залі, щоб не лише дізнатись про різноманітний світ професій та їх значення в нашому житті, але й проявити свої акторські таланти та вміння жартувати. І наш гумористичний конкурс буде оцінювати поважне журі складі:______________________________________________________________________________________________________________________________
Отож пропоную розпочати наш конкурс «Професії моїх батьків».
(Загони демонструють гумористичні сценки про одну з професій.)
1.3 загін «Книголюби» продемонструє сценку «Праця лікаря важлива».
2. 4 загін «Червоні вітрила» сценка «У лікарні».
3. 5 загін «Промінці» інсценізація «Тиша… Йде операція».
4. 6 загін «Казкарі» сценка «Перукар»
5. 7 загін «Дружба» сценка «Майбутня професія».
6. 8 загін «Веселка» сценка «У бібліотеці»
7. 9 загін «Капітошка» інсценізація «Казка про пожежників».
8. 10 загін «Super children» сценка «Урок математики»
9. 11 загін « The best»сценка «Чому я запізнився»
10. 12 загін « Невгамовні» сценка «Веселий кухар»
Ведучий: Поки наше поважне журі підіб’є підсумки конкурсу ми пограємо в гру з глядачами.
3.Гра з глядачами (відгадування загадок про предмети праці)
Загадки
1.Для збирання урожаю
На поля я виїжджаю
І на декілька машин
Там працюю я один. ( Комбайн).
2.Металевий кінь у полі пасеться.
Де пройде – земля ореться. ( Трактор).
3. У легкого держака
Голова дуже важка. ( Молоток).
4.Майстер викував уміло
Два однакові ножі,
Дуже зустрічі зраділи,
Обнялись, а роз’єднати
Їх ніхто уже не зміг.
Підкажіть, як називати
Почали відтоді їх. (Ножиці).
5. Є у мене вірний друг.
Має він чудовий слух
І говорить голосами
Моїх друзів,тата й мами,
Як же звати мого друга?
-Всім відомо, - це папуга.
-Помиляєшся. Антон.
Зветься друг мій … (Телефон).
Хвилинка-веселинка.
Плутанина
Геть усе, усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі,
а комбайн працює в школі
Всіх людей стрижуть в лікарні,
а лікують в перукарні.
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки — у бібліотеці».
От який Вітько дивак!
Ти ж бо знаєш — це не так!
Діти, звісно, вчаться в... (Школі),
а комбайн працює в... (Полі),
Ми лікуємось в... (Лікарні),
а стрижемось в... (Перукарні),
Ліки беремо в... (Аптеці),
а книжки — в... (Бібліотеці).
Ведучий: В народі кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того на скільки вірно ви оберете свій життєвий шлях , залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Радимося з батьками, вчителями, знайомими , сперечаємося з друзями. А для того, щоб отримати свою улюблену професію потрібно гарно навчатися, бути старанним і відповідальним.
Оголошення та нагородження переможців конкурсу.
Урочиста лінійка закриття
пришкільного табору
Урочиста лінійка закриття пришкільного табору з денним перебуванням «Сонечко»
(Лунає святкова музика. Вишикувалися загони. Фанфари сповіщають про початок заходу.)
Виступ Лунік Мирослави( пісня «Мамо, йде вже весна»)
Виходить старший вихователь табору і говорить:
Табір! Увага! Рівняйсь! Струнко! Командирам загонів доповісти про готовність загонів розпочати лінійку, присвячену закриттю пришкільного табору з денним перебуванням «Сонечко».
Старший вихователь табору:
I загін!
Голова загону:
Загін струнко!
Наша назва!
Наш девіз!
Наша речівка!
Наша пісня!
(Командир загону урочистим кроком підходить до старшого вихователя табору і говорить):
Товарише старший вихователь! І загін на святкову лінійку, присвячену закриттю табірної зміни вишикувано! Командир загону___________________ (прізвище, ім’я)!
Рапорт принято!
(Повертається до свого загону)
- Загін вільно!
Старший вихователь табору:
II загін!
Голова загону:
Загін струнко!
Наша назва!
Наш девіз!
Наша речівка!
Наша пісня!
(Командир загону урочистим кроком підходить до старшого вихователя табору і говорить):
Товарише старший вихователь! ІI загін на святкову лінійку, присвячену закриттю табірної зміни вишикувано! Командир загону___________________ (прізвище, ім’я)!
Рапорт принято!
(Повертається до свого загону)
- Загін вільно!
Старший вихователь табору:
III загін!
Голова загону:
Загін струнко!
Наша назва!
Наш девіз!
Наша речівка!
Наша пісня!
(голова загону урочистим кроком підходить до старшого вихователя табору і говорить):
Товарише старший вихователь! ІII загін на святкову лінійку, присвячену закриттю табірної зміни вишикувано! Командир загону
___________________ (прізвище, ім’я)!
Рапорт принято!
(Повертається до свого загону)
-Загін вільно!
Старший вихователь табору:
IV загін!
Голова загону:
Загін струнко!
Наша назва!
Наш девіз!
Наша речівка!
Наша пісня!
(голова загону урочистим кроком підходить до старшого вихователя табору і говорить):
Товарише старший вихователь! ІV загін на святкову лінійку, присвячену закриттю табірної зміни вишикувано! Командир загону
___________________ (прізвище, ім’я)!
Рапорт принято!
(Повертається до свого загону)
-Загін вільно!
Старший вихователь табору:
V загін!
Голова загону:
Загін струнко!
Наша назва!
Наш девіз!
Наша речівка!
Наша пісня!
(голова загону урочистим кроком підходить до старшого вихователя табору і говорить):
Товарише старший вихователь! V загін на святкову лінійку, присвячену закриттю табірної зміни вишикувано! Командир загону
___________________ (прізвище, ім’я)!
Рапорт принято!
(Повертається до свого загону)
-Загін вільно!
(Так почерзі виходять всі 12 загонів)
Cтарший вихователь табору:
Табір! Струнко! Підчас здачі рапорту директору табору стояти струнко!
(підходить до директора табору, говорить):
Товаришу директор табору! Пришкільний табір з денним перебуванням «Сонечко» на святкову лінійку на честь закриття табору вишикувано! Табір, наш девіз!
Всі:
Сонце - це світло, сонце – тепло,
Сонце – усього життя джерело.
Наша речівка: Раз,два – сонце сяє,
Три, чотири – зігріває.
Дітлахів наших всіх
І дарує дітям сміх.
Наша табірна пісня.
Старший вихователь табору Кiрка С.В. (прізвище, ім’я).
(Старший вихователь табору стає поряд із директором табору, який оголошує):
Святкова лінійка, присвячена закриттю табiрної змiни у пришкільному таборi з денним перебуванням «Сонечко» оголошується відкритою!
(Звучить Гімн України)
Директор табору( після Гімну):
Шановні діти, вихователі та всі присутні гості! Непомітно минає перший місяць літа, непомітно пролетіли дні відпочинку у таборі «Сонечко». Здається, наша зустріч розпочалася ніби вчора. Ще вчора ми тільки відкривали зміну, а сьогодні – настав час нам розставатися. Але я сподіваюся, що час перебування у таборі «Сонечко» ви будете довго і тепло згадувати. У ці радісні і водночас сумні хвилини я хочу від себе особисто і від нашого педагогічного колективу подякувати діти вам за активний, творчий відпочинок та вашим батькам, які виростили таких розумних і чудових дітей! (аплодисменти)
Старший вихователь: Зараз для вас всіх виступить зі своїм музичним номером Торчинський Роман.
Слово для привітання надається педагогу – організатору Новоселицької гімназії Власову С.А.
Старший вихователь: Зустрічайте Чиженко Марійку з піснею «Чарівник».
(Виходять діти з кульками і декламують вірші)
1 учень
Сумно сьогодні у нашій школі,
діти зібрались у дружньому колі.
Свято прощальне із табором в нас.
«Cонечко»- табір найкращий для нас
2 учень.
Закінчилася табірна зміна,
Повертатися додому нам час.
Залишаєм шкільні оці стіни,
Хай чекають до вересня нас.
3 учень.
Швидко зміна проминула і для нас.
Дуже корисно пролинув веселий час.
Ми співали, веселились, в ігри грали,
Розважались, не було щасливіших за нас.
4 учень.
Щодня були забави, конкурси, змагання,
Ранки, вікторини, ігри і гуляння.
А сьогодні прощальні слова навколо лунають,
Грамоти найкращим загонам вручають.
5 учень.
Чотирнадцять днів у таборі були,
Ми загоріли, підросли,
Поправились на два кіло.
Нам дуже весело було!
6 учень.
Кухар кликала до столу,
Смачно готувала,
Все з тарілок за обідом
З’їсти заставляла.
Вихователі за нами уважно дивились,
Щоб вірші ми повивчали і не помилились.
7 учень.
Ми вдячні всім присутнім за ласку і тепло,
За те, що ви старались, щоднини готувались
Щоб в таборі цікаво і весело було.
7 учень.
У нас у всіх прощальний настрій.
Ми всі схвильовані украй.
Скажемо разом: « Літечко, здрастуй,
Табір «Сонечко», прощай!»
Танець «Рок-н-рол» у виконанні загону «Капітошка»
Директор табору:
А зараз настала мить вручення на згадку грамот та солодких призів для всіх за активну участь у житті табору.
(Вручення призів, грамот. Лунає музика)
Ось і закінчується урочиста лінійка. І зараз ми із хвилюванням оголосимо про закриття пришкільного табору з денним перебуванням «Сонечко» !
Старший вихователь:
- Урочиста лінійка, присвячена закриттю пришкільного табору з денним перебуванням «Сонечко» оголошується закритою!
(звучить Гімн України)
Директор табору: Діти літній відпочинок триває. Попереду у вас ще багато цікавих розваг та зустрічей, тому ми із задоволенням скажемо вам:
Табір «Сонечко»- як казка,
Дітям тут – добро і ласка.
завітайте всі до нас,
Табір «Сонечко» - це клас!
Старший вихователь : Для вас співає Лунгу Меліса пісню «Золоте зернятко».
А зараз запрошуємо всіх на святкову дискотеку «Флешмоб»!
План екскурсії
«Підприємства рідного міста»
Тема. «Праця прикрашає людину».
Мета: провести оглядову екскурсію на тему «Підприємства рідного міста»; ознайомити учнів з підприємствами міста та особливостями їхньої діяльності; розвивати профорієнтацію учнів молодшого та середнього шкільного віку; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій, трудове та економічне уявлення.
Обладнання: дорожня карта.
Той, хто працює і для себе і для інших, отримує радість, помножену багаторазово. І. Гете
Хід екскурсії
І. Організація екскурсії.
1.1 Шикування загонів.
1.2. Оголошення теми і мети екскурсії.
1.3. Проведення інструктажу з ТБ (правила дорожнього руху, правила поведінки під час екскурсії).
ІІ. Основна частина.
Подорож за маршрутом по станціях:
2.1. Станція №1 «Пожежна частина».
2.2. Станція №2 «Районна типографія»
2.3. Станція №3 «Новоселицька районна рада»
2.4. Станція №4 «Новоселицький районний військкомат»
2.5. Станція №5 «Новоселицька податкова інспекція»
2.6. Станція №6 «Новоселицька міська рада»
2.7. Станція №7 «Новоселицький районний суд»
2.8. Станція №8 «Новоселицький поштовий відділ»
ІІІ. Підсумок екскурсії.
План екскурсії
«Природа наш рідний дім»
Мета: формування екологічної свідомості у дітей, спрямування її на практичну реалізацію особистісного розвитку вихованців; донесення підростаючому поколінню інформації про екологічний стан; виховання в дітей любові до рідного краю, природи, готовності до діяльності щодо її охорони.
Завдання: пошук шляхів виховання в дітей любові до природи ;
спрямування самостійної та самоосвітньої діяльності на розв'язання проблеми щодо покращення екологічного стану в місті;
вдосконалення психологічних, розвивально-виховних та дидактичних засад;
Хід екскурсії
І. Організаційний момент.
1.1. Шикування загонів.
1.2. ТБ з правил поведінки в лісі та правила дорожнього руху.
ІІ. Основна частина.
2.1. Привал. Розташування загонів.
2.2 Рухливі ігри.
2.3. Збирання природних матеріалів для композицій.
2.4. Складання композицій.
2.5. Представлення та оцінка композицій.
2.6. Ігри за бажанням дітей.
ІІІ. Заключна частина.
3.1. Прибирання привалу.
3.2. Шикування загонів.
3.3. Підсумкова бесіда.
3.4. Повернення до школи.
План екскурсії
«Краса врятує світ!» Школи мистецтв
Мета: Всебічно розвивати надзвичайно чутливу особистість до краси, гармонії, благородства; навчити правильно утверджувати естетику у своїй діяльності, саме на формуванні таких якостей особистості зосереджене естетичне виховання; формування в особистості здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності; виховувати в учнів гуманістичних якостей, здатності відчувати і розуміти красу, жити за її законами.
Завдання:
— формування естетичних понять, поглядів, переконань, здатностей розуміти прекрасне, правильно естетично оцінювати факти, явища, процеси;
— виховання естетичних почуттів, уміння отримувати насолоду від сприймання прекрасного в навколишній дійсності та мистецтві;
— формування потреби і здатності створювати прекрасне в житті та мистецтві на основі розвитку власних творчих здібностей, опанування знань і практичних умінь у певному виді мистецтва.
Хід екскурсії
І. Організаційна частина.
1.1. Шикування загонів.
1.2. ТБ «Правила дорожнього руху» та «Правила поведінки у школах мистецтв».
1.3. Бесіда «Що, ви знаєте про мистецтво?».
ІІ. Основна частина.
2.1. Будинок дитячої творчості.
2.1.1. Художня школа.
2.1.2. Вокальний гурток.
2.1.3. Гурток бісероплетіння.
2.1.4. Танцювальна студія «ДІКСІ».
2.2. Музична школа.
ІІІ. Заключна частина.
3.1. Повернення до школи.
3.2. Підсумкова бесіда у загонах.
План екскурсії
"Пам’ятники рідного
міста"
Мета: розвиток у учнів громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, формування в школярів професійно значимих якостей, умінь і готовність до активному прояву у різноманітних галузях життя суспільства, вірності конституційному і військовому обов'язку за умов мирного й військової часу, високої відповідальності держави і дисциплінованості.
Завдання:
> створення про забезпечення функціонування системи патріотичного виховання у шкільництві;
> створення нової ефективну систему патріотичного виховання, які забезпечують оптимальні умови розвитку в школярів вірності до Батьківщині, готовності до гідного служіння суспільству і держави, чесному виконання боргу і службовими обов'язками;
> твердження у свідомості та почуттях школярів патріотичних цінностей, поглядів й переконань, шанування багатокультурному і історичного минулого Росії, до традицій, підвищення престижу державної служби;
> формування в учнів активної життєвої позиції
> формування в школярів потреби у здоровий спосіб життя
Основні принципи та напрями реалізації:
Серед основних принципів патріотичного виховання, що становлять вихідні керівні становища під час здійснення практичної діяльність у цій сфері, виділяються
> науковість;
> гуманізм;
> демократизм;
> пріоритетність історичного, культурної спадщини Росії, її духовні цінності і традицій;
> системність, наступність і безперервність у розвитку школярів;
> розмаїття форм, методів і коштів, які у цілях забезпечення ефективності виховання;
> спрямованість виховання в розвитку можливостей, здібностей і якостей кожної особи з урахуванням індивідуального підходу;
> тісний і нерозривна зв'язку з інші види виховання.
Хід екскурсії
І. Організаційний момент.
1.1. Шикування загонів.
1.2. Інструктаж з ТБ правила дорожнього руху.
ІІ. Основна частина.
2.1. Пам’ятник воїнам визволителям.
2.1.1. Короткі відомості з минулого.
Старший вихователь:
- На широкій рівнинній терасі лівобережжя швидкоплинного Прута, там, де у нього вливає свої води невелика річка Рокитнянка, розкинулося містечко Новоселиця - районний центр Чернівецької області. Тут мальовнича лісостепова природа з м'яким кліматом і проживають добрі та працьовиті люди. Розташована вона за 30 кілометрів на схід від обласного центру. Через Новоселицю проходить автомагістраль з Чернівців, яка розгалужується у місті на Кишинів-Одесу і на Хотин-Хмельницький-Вінницю-Київ, та залізнична лінія Чернівці-Кишинів-Одеса, яка від станції Окниця розгалужується на Київ.
Як свідчать дослідження науковців, заселення людиною території між річками Прут і Дністер, де знаходиться Новоселиця, відноситься до найдавніших часів. Кам'яні знаряддя праці прадавньої людини (скребла, сокири, молотки, рубила, різці), які відносяться до кам'яного віку, знайдені в багатьох місцях даної території. Тут виявлені поселення трипільської (IV-III тисячоліття до н.е.), комарівської (XV-XIV століття до н.е.), черняхівської (III-IV століття н.е.) та інших культур, а також культур раннього (V-перша половина XIV століття) і пізнього (друга половина XIV-XVIII століття) середньовіччя.
Першим відомим народом, що заселяв землі між Дунаєм і Дністром, були гети (трацького походження). У І столітті н.е. по сусідству з ними появилися даки, які прийшли з Родопських гір. У період великої мандрівки різних кочових народів територію краю переходили готи, гуни, гепіди, авари, угри, печеніги, скіфи. Пізніше, у IV столітті на великій території склалася у державний союз група праслав'янських племен - антів, з яких згодом утворилося ряд племінних об'єднань. Територію середнього і нижнього межиріччя Дністра і Пруту у VIII - першій половині IX століття займали слов'янські племена тиверців.
Більше 200 років (855 -1100 pp.) територія краю входила до складу ранньофеодальної держави Київська Русь, а з XII століття - до Галицького та Галицько-Волинського (з 1199 року) князівства.
2.2. Пам’ятник жертвам фашистських загарбників.
2.2.1. Короткі відомості з минулого.
Старший вихователь:
Коли розпочалася перша світова війна, Новоселиця опинилася в центрі воєнних дій між російськими і австро-угорськими військами. Російські війська то наступали, то відступали, отож містечко переходило з одних рук в інші.
Воєнні дії принесли містечку великі спустошення: багато будинків спалені або зруйновані, сади вирубані, поля пориті окопами, значна частина населення евакуйована.
У травні 1915 року в Новоселиці побував знаменитий американський журналіст Джон Рід. Свої враження про тогочасне місто він описав у книзі «Війна у Східній Європі», яка вийшла у 1919 році у Нью-Йорку. Прибувши сюди вночі, журналіст побачив на околиці населеного пункту широку галявину, освітлену вогнями. На ній стояло багато коней, на траві лежали високі сідла.
Навколо вогнів, де диміли мідні казанки і самовари, сиділи або стояли навпочіпки косоокі і вилицюваті, з плоскими обличчями солдати. Це були туркмени, яких царські власті кинули у кривавий вир війни. Десь лунав звук акордеона, чулася мелодія повільної пісні. Наступного дня вже у російській Новоселиці своїм пильним оком Джон Рід запримітив спалені склади митниці, будинки без покрівель, з вибитими вікнами. Замість твердої дороги, ряди великих калюж з брудною водою, а вздовж дороги - глибокі канави для стоку води. Тут же стояли невеликі дерев'яні місточки для пішоходів.
Побачив Джон Рід квартали невеликих крамниць, біля яких стояли галасливі євреї з кошлатими бородами, одягнуті в довгі каптани. Привернули його увагу босоногі або взуті у постоли молдавські селяни, які розмовляли м'якою мовою з італійським акцентом, жінки, які бавили своїх немовлят, замурзані діти. І скрізь зустрічалися російські солдати, у робочих гімнастерках і високих чоботах, а також вершники з козацькими шаблями. Журналіст спілкувався з офіцерами і солдатами. Його здивували відверті розмови про військову короткозорість і нездарність вищих командирів, нестачу зброї, дезорганізованість. Солдати висловлювалися проти війни. Він з симпатією описав побачених росіян - «може найцікавіших з усіх людських істот».
Весною 1916 року російські війська після знову невдалого наступу ледве зачепилися за лінію оборони в районі Хотин - Новоселиця. Зупинившись, російська армія приступила до спорудження польових фортифікаційних укріплень. їх будівництвом тут керував талановитий військовий інженер Д.М. Карбишев. Згодом він поселився на деякий час у Новоселиці. Звідси він виїжджав на свої позиції - у Бояни, Слободу, Рокитне, Рукшин, Хотин.
Влітку 1916 року російські війська під командуванням генерала О.О. Брусилова почали прорив австро-угорського фронту. Саме із району Новоселиці почали свій наступ військові частини 8-ої армії на Чернівці. Буковину зайняли російські війська.
Змучені війною солдати з піднесенням зустріли звістку про лютневу революцію. Вони приступили до створення своїх демократичних органів - Рад солдатських депутатів. У березні 1917 року такий орган був створений і в Новоселиці.
Після Жовтневої революції 1917 року в січні 1918 року у Хотині відбувся IV селянський з'їзд Рад повіту, в якому взяли участь представники Новоселиці. З'їзд проголосив встановлення радянської влади на Хотинщині. Селянам було передано конфісковану у поміщиків землю. Однак 28 лютого 1918 року австро-німецькі війська захопили Хотинський повіт, в тому числі й Новоселицю. Селянам було наказано повернути поміщицькі землі, худобу та реманент. На початку листопада 1918 року під ударами революційних сил австро-німецькі війська відступили. Та незабаром у цьому ж місяці на територією Бессарабії і Буковини вдерлися румунські війська. У січні 1919 року спалахнуло відоме Хотинське повстання, в якому активну участь брали жителі Новоселиці. Двадцять днів мужньо билися повстанці. Група румунських військ, тікаючи від них через територію Новоселицького району і міста, грабувала населення, розстрілювала мирних людей. На околицях Новоселиці повстанці розгромили прикордонну частину, оточили два румунських полки, відібрали у втікаючих награбоване. Але сили були нерівні, повстанців змусили відступити.
На зайнятій території краю бояро-румунські загарбники встановили окупаційний режим. З перших днів вони розгорнули шалену кампанію проти української мови і культури. Заборонялося говорити українською мовою в урядових установах, судах, школах і навіть у церквах. Почалася румунізація населення, перейменування населених пунктів та вулиць. До приходу румунів у Новоселиці були вулиці Центральна, Хотинська, Садгірська, Липканська, Генеральська, Ад'ютантська, Поштова, Циганська, Банна тощо. Тепер вулиці одержали назви Штефан чел Маре, Короля Фердинанда, Принца, Драгоша Воде, Александра Кузи та ін. Сама ж Новоселиця стала називатися «Ноуа Суліца» (Нова Сулиця).
Селянство безжалісно грабувалося, на його плечі лягли великі податки. Кращі землі у Новоселиці стали власністю великих поміщиків. Багатій Цибульський мав 300 гектарів землі, а поміщик Ромашкан - 200 гектарів орної землі і 200 гектарів лук і лози. Водночас усі селянські господарства населеного пункту мали всього 300 гектарів землі.
На початок 20-х років населення містечка зросло до 10 тисяч жителів, переважно єврейської національності. У ті роки почалася масова еміграція євреїв у Перу, Венесуелу, Колумбію, Чилі. Займаючись бізнесом, вони швидко нагромаджували капітали, залишаючись там жити або повертаючись назад.
У 1920 році в західній частині міста в маєтку поміщика Крауза побудований спиртзавод, на якому працювало близько 50 робітників.
Підприємець єврей Абрам Штейн на березі Пруту побудував лісопильню, так звану трачку, яка у 1924 році згоріла дотла. Поблизу Рокитнянки виник крохмальний завод. У Новоселиці на 1922 рік діяло 27 корчм, православна церква, 10 синагог.
2.3. Пам’ятник Тарасу Григоровичу Шевченку.
2.3.1. Короткі відомості з минулого.
Старший вихователь:
Являє собою перероблений пам'ятник Леніну. Пам’ятник Т. Шевченку був встановлений у серпні 2000 року на постаменті, на якому був пам’ятник В. І. Леніну. Автори: скульптор — Горшковський Дмитро Матвійович, архітектор — Лисаківський Микола Михайлович. Матеріал: бетон, гіпс, мармур. Являє собою перероблений пам'ятник Леніну.
2.4. Архітектурна пам’ятка Новоселицький ж\д вокзал.
Одноповерхова будівля залізничного вокзалу Новоселиці побудовано в 1905 р Саме звідси в 1915 р американський письменник-публіцист Джон Рід почав свою знамениту подорож по Російської імперії, описане ним у книзі "Війна в Східній Європі". "Залізничний вокзал" знаходиться за адресою: Чернівці, м Новоселиця, вул. Кірова, 9. На цій сторінці Ви можете подивитися контакти (телефон) компанії "Залізничний вокзал", залишити свій відгук, подивитися карту проїзду до вулиці "Чернівці, м Новоселиця, вул. Кірова, 9"! Якщо Вам подобається "Залізничний вокзал" Ви можете поділитися посиланням з друзями, а також додати в свій довідник!
ІІІ. Заключна частина.
3.1. Підсумкова бесіда.
План екскурсії
"Районний суд"
Мета: формувати у вихованців уявлення про Декларацію прав дитини; ознайомити з основними положеннями Конвенції про права дитини; з’ясувати обов’язки та права дітей; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, умінні протистояти негативним впливам. Формувати повагу до держави, її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу, почуття гідності й відповідальності за себе та за свої вчинки
Обладнання: Декларація прав дитини, підручник С.Гавриша «Права та свободи дитини»
Хід екскурсії
І.Організаційний момент.
1.1. Шикування загонів.
1.2. Інструктаж з ТБ правила дорожнього руху.
1.3. Бесіда «Правила поведінки в суді».
ІІ. Основна частина.
2.1. Зустріч з суддею.
2.2. Зустріч з прокурором.
2.3. Зустріч з адвокатом.
ІІІ. Заключна частина.
3.1. Підсумок.
3.2. Підсумкова бесіда в загонах.