В методиці педагогічної роботи з учнями із затримкою психічного розвитку значне місце займають ігрові форми та нестандартні вправи.
У запропонованому збірнику дібрано завдання, що сприяють формуванню різних інтелектуальних функцій, розвивають сприймання й орієнтацію у просторі.
Мета посібника – дати вчителям, вихователям групи продовженого дня додатковий матеріал для роботи на уроках, під час самопідготовки та у вільний час.
Вправи та завдання сприяють розвитку психічних процесів учнів, їхніх пізнавальних здібностей, допомагають дитині оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати.
Математичні автобуси перевозять числа.
Знайди закономірність і відгадай число, яке запізнилось на рейс.
Знайди закономірність і відгадай число, яке запізнюється до школи.
Знайди
закономірність
і заміни знак питання
потрібним числом
Перед тобою таблиця, яка містить числа від 1 до 25. Але в ній всього 16 чисел, розташованих хаотично. Віднайди пропущені числа.
1 |
18 |
5 |
9 |
3 |
13 |
22 |
6 |
8 |
19 |
7 |
21 |
25 |
10 |
4 |
15 |
Придумай нове слово, що буде закінченням першого і початком другого.
Б |
У |
Р |
|
|
|
М |
У |
С |
А |
Н |
Т |
Р |
|
|
|
О |
Р |
Г |
І |
|
|
|
|
Р |
А |
М |
Б |
У |
Л |
Ь |
|
|
|
О |
В |
І |
Р |
К |
У |
|
|
|
О |
С |
Л |
А |
В |
Б |
У |
|
|
|
|
Н |
Д |
А |
Т |
Ю |
Л |
Ь |
|
|
|
А |
М |
А |
Н |
А |
М |
И |
|
|
|
Л |
Я |
Р |
Т |
Р |
И |
|
|
|
Р |
З кожного слова візьми тільки другий склад і запиши нове слово.
БОЛОТО, КОНТОРА______________________
ОВОЧІ, КОРОВА, ГЛИНА________________
ПОГОДА, МОЛОТОК, СОВА_______________
ОСОКА, КОРОВАЙ, РУКА_________________
БУДИНОК, ВИТИНАНКА, ШИНА___________
З кожного слова візьми останній склад і утвори нове слово.
НАСОС, ГУСКА _____________________
КУРКА, НОРА, ДИВАН_______________
МОЛОКО, ВІДРО, КАРТИНА__________
ГУМА, ОРЛИ, ВІКТОРИНА ____________
ХАТА, ШУРМА, ГОРА _________
Є така професія – із відомих слів робити нове.
З кожного слова візьми тільки перший
склад і запиши зашифроване слово.
ДОШКА, РОБІНЗОН, ГАЗОН ____________
МОЛОКО, НЕРОБА, ТАРІЛКА ___________
КОЛОСОК, РОМАШКА, ВАЗОН ___________
БАТІГ, РАНОК, БАНКІР _________________
КАРТОПЛЯ, ТИМОФІЙ, НАРОД __________
Уявляєш, один конверт на пошті виявився дірявим! Слова висипались із нього і перемішались. Збери їх по парах, з’єднуючи олівцем. До слова, що лишилось без пари, добери пару сам.
МЕТАЛ СОБАКА
ГОЛУБ КОНВАЛІЯ
ТВАРИНА ЯЛИНКА
КВІТКА ЯБЛУКО
ДЕРЕВО ПТАХ
ЗАЛІЗО
Склади слова і викресли зайве.
Замість крапок вставте назви тварин.
Злий як ....
Упертий як ...
Хитрий як ...
Колючий як ...
Надутий як ...
Німий як ...
Брудний як ...
Знайди такі пари слів, щоб утворилися відомі словосполучення.
Вчителька попросила
Богдана назвати міста-столиці.
Учень перерахував 15 міст.
Знайдіть помилку!
Якого кольору море? Згадай, які бувають „кольорові” моря?
Вовчик отримав на день народження багато подарунків. Користуючись малюнками як підказками, впиши їх назви в таблицю. У клітинках із цифрами прочитай назву подарунка, який приготувала для брата сестра.
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
|
|
Знайди слова в сканворді.
Читай в будь-якому напрямі, тільки не по діагоналі.
РОМ
Л |
О |
М |
П |
А |
С |
Р |
О |
Е |
К |
К |
А |
С |
К |
Н |
М |
Т |
А |
Р |
Н |
А |
Р |
И |
С |
П |
І |
Т |
А |
Т |
К |
Н |
Я |
Ж |
Р |
А |
Б |
Л |
Я |
М |
П |
О |
А |
Ш |
Т |
А |
Ж |
І |
Н |
Н |
Т |
М |
А |
Ж |
К |
А |
О |
Г |
А |
Р |
Д |
І |
Я |
Д |
Р |
Здогадайся, які букви заховані за „танцюючими чоловічками”, і ти дізнаєшся, хто надіслав записку молодому детективу.
-30 –
- 31 -
Знайди однакові малюнки!!!
- 32 -
- 33 -
- 35 -
Яка тінь правильна?
Знайди у потяга два однакових вагончика.
- 46 -
Л І Т Е Р А Т У Р А
- 47 -