ЗБІРНИК МАТЕМАТИЧНИХ
ДИКТАНТІВ ДЛЯ УЧНІВ
ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Вчитель початкових класів
Оріхівської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
Іванова Валентина Дмитрівна
ПЕРЕДМОВА
У навчанні математики особливу роль відведено формуванню усних обчислювальних навичок. Головна мета усного обчислення засвоєння таблиць арифметичних дій, формування вмінь і навичок розв’язувати прості арифметичні задачі, засвоєння математичної термінології.
Усні обчислення – специфічна самостійна частина уроку математики (5-7хв.). В доборі змісту завдань вона пов’язується з опитуванням чи підготовкою до сприймання нового матеріалу. Добір завдань також визначається темою уроку, метою закріплення та ліквідації прогалин у знаннях учнів, розвивальною метою навчання математики.
Для засвоєння таблиць арифметичних дій, для формування обчислювальних навичок в шкільній практиці застосовують ігрові, та звичайні математичні диктанти, які використовуються на різних етапах уроку. Вони є добрим засобом зворотнього зв’язку між учителем і учнями. Виконуючи завдання диктантів, учні стають організованими, швидше зосереджуються. Проведення ігрових і звичайних математичних диктантів на етапі усних обчислень сприяє не тільки розвитку навичок обчислення, а й підвищенню їх математичної культури, збагаченню математичної мови. А коли засвоєння матеріалу йде в грі, дітям набагато легше й цікавіше працювати. «Навчаюсь граючись», «Гру покличу на урок!» - не пусті гасла, а життєва необхідність вчителя, який любить дітей й і свою роботу.
Ігрові математичні диктанти можна проводити у групах парах та індивідуально.
У математичних диктантах учні записують не тільки відповіді, а й числові вирази, мають можливість працювати на картках. біля дошки , з геометричним матеріалом. Тому результати диктанту слід аналізувати відразу ж після його проведення.
Мета цієї роботи – дати вчителям початкових класів відповідний матеріал для проведення на уроці математичного диктанту. Завдання, які містить ця робота сприятимуть формуванню міцних обчислювальних навичок, поглибленню і закріпленню найважливіших програмних питань, а також розвитку мислення дітей.
В математичних диктантах є завдання екологічного характеру, які можуть використовуватися для реалізації виховної мети уроку.
ВИДИ МАТЕМАТИЧНИХ ДИКТАНТІВ
Математичний диктант 1. «Шумовий»
Учитель диктує у будь – якій формі, а учні хором дають відповіді (шумлять). Завдання дає змогу слабшому спертися на сильнішого. Якщо в хорі хтось «сфальшивив», то ті, хто поруч, ляскають у долоньки, і приклад пояснюється для тих, хто не зміг його розв’ язати. Учитель одразу має змогу дізнатися, у кого проблеми з лічбою.
Математичний диктант 2. «Круговий»
Перший учень називає приклад, решта - записують і розв’язують його. Другий придумує такий приклад, щоб він починався з числа відповіді попереднього прикладу і т.п. Останній складає такий приклад, щоб відповідь його співпадала з першим числом початкового приклада. Можна роздати учням готові листочки с записом, щоб вони самі помітили стрілочками кожний наступний приклад, починаючи з першого.
Математичний диктант « Ялинка»
З одного боку ялинки висять ліхтарики з прикладами. Решта ліхтариків з відповідями. Завдання цього диктанту: якнайшвидше знайти відповіді і повісити з іншого боку ялинки. Цей диктант можна проводити у вигляді змагання по групах чи роздати кожному окремо. Хто перший прикрасить ялинку.
Математичний диктант «Зіроньки»
На кожну парту вчитель роздає зіроньки з цифрами і знаками. Учні повинні за визначений час скласти якомога більше прикладів з цими цифрами та знаками.
Цей диктант можна використовувати при вивченні теми додавання і віднімання в межах десяти або при вивчення теми таблиці множення. Диктант можна проводити в парах або індивідуально роздати кожному. Приклади можна записувати у зошит.
Математичний диктант «Будівельники»
Завдання цього диктанту - заселити дім числами. Учні записують відповідне число у кожне віконечко. Форма роботи індивідуальна, групова парна чи фронтальна. Диктант виконується на дошці або на листочках.
4 |
* |
|
= |
16 |
|
: |
4 |
= |
8 |
4 |
+ |
|
= |
12 |
4 |
- |
|
= |
3 |
|
* |
4 |
= |
36 |
Математичний диктант «Сонечко»
До кола-сонечка дібрати промінчики-відповіді; відповідно до кожного прикладу. Сонечко-кружечок без промінчиків прикріплюється на дошку, а потім прикріплюються промінчики-відповіді. Робота виконується фронтально.
Математичний диктант «Ланцюговий»
Завдання просте: дітям роздаються картки з ланцюгами. Учні можуть усно виконувати дії і записати у зошит тільки відповідь або можуть записувати цей ланцюжок в зошит у вигляді прикладів.
Математичний диктант «Сходинки»
Цей диктант виконується на листочках. Учням роздаються листочки з сходинками. Завдання: розв’язавши приклади, швидше піднятися по сходинках на вершину. Диктант можна проводити у групах, парах чи індивідуально.
17 + 5
3 * 8
18 + 4
12 : 3
5 * 6
7 23 + 7
63 : 9
Математичний диктант «Лучники»
Кожен отримає картку-табличку, у якій дві колонки. У перший колонці приклади, у другій відповіді до цих прикладів. Завдання учням – стрілочкою вказати на правильну відповідь до кожного прикладу.
7 * 5 – 30 42 – 21: 3 ( 92 - 36) -7 2 * 4+ 8 * 4 100 – 9 – 11 52 + 6 – 8 32 : 4 * 8 15 : 3 * 6 - 10 (72 – 12) + 10 (4 * 8 – 20) : 6 |
80 49 16 5 20 50 70 2 40 7 |
Математичний диктант «Геометричний»
Учням роздаються розрізані на певні частини геометричні фігури, на кожній частині приклади. Розв’язавши ці приклади і розташувавши частини фігури у порядку збільшення (зменшення), учень отримає геометричну фігуру. Диктант виконується індивідуально.
25 + 15
87 - 23
48+ 52
12 + 22
Математичний диктант «Мовчанка»
Вчитель піднімає картки з прикладами. Учні мовчки записують тільки відповіді. Цей диктант можна використовувати під час вивчення будь якої теми. Робота проводиться фронтально.
МАТЕМАТИЧНІ ДИКТАНТИ
1 КЛАС
ТЕМА: ЧИСЛА ПЕРШОГО ДЕСЯТКА.
Математичний диктант 1
1. Запиши число, наступне за числом 4.
2.Запиши число, яке на 1 менше, ніж 3.
3. Яке число більше 2, але менше 4?
4. Запиши сусідів числа 5.
5.Запиши число, що стоїть перед числом 3.
6. Запиши число, яке передує число5
7. Дівчинка з мамою садили квітки. Мама посадила 3 квітки, дівчинка - 2. Скільки вони разом посадили квіток?
Математичний диктант 2
1.Запиши число наступне за числом 2.
2. Яке число менше 5 на 1.
3. Яке число більше 3 на 2.
4. Запиши сусідів числа 3.
5. Запиши число, що стоїть перед числом 2.
6. Запишіть наступне число за числом 1.
7. Учні 1 класу на шкільному подвір’ї саджали дерева. Дівчатка посадили 3 дерева, хлопчики 5 дерев. Скільки дерев посадили учні?
8. Накреслити відрізок довжина якого 4 см.
Математичний диктант 3
1. Запиши число, що передує 9.
2. Запиши число, наступне за числом 6.
3. Яке число на 1 більше 6.
4. Яке число на 1 менше 7.
5. Запиши сусідів числа 7.
6. Яке число стоїть між числами 7 і 9.
7. Марина зірвала 3 яблука, а Віра – 4. Скільки яблук зірвали дівчатка?
Математичний диктант 4.
1.Запиши числа від 1 до 7.
2. Запиши число наступне за числом 9.
3. Яке число передує число 7?
4. Яке число менше 6 на 2?
5. Яке число більше 5 чи 4?
6. До задуманого числа додали 2 і отримали 6. Яке число задумали?
7. На клумбі росло 5 квітів. Коли учні посадили ще декілька квітів їх стало 10. Скільки квітів посадили учні?
8. Накреслити промінь довжиною 3 см.
Математичний диктант 5
1. Запишіть, яке число передує числу 7.
2. запишіть, яке число стоїть за числом 6.
3. Запишіть, яке число більше 5 чи 6?
4. Яке число знаходиться між числами 6 і 8.
5. До невідомого числа 7 і отримали число 10. Знайти невідоме число.
6. Яке число треба додати до 5, щоб отримати 9.
7. Хлопчик хотів зробити 3 шпаківні, а зробив на 1 менше. Скільки шпаківень зробив хлопчик.
ТЕМА: ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10.
Математичний диктант 1
1. На скільки 8 більше, ніж з.
2. Знайди суму чисел 6 і 3.
3. Задумане число збільшили на 2 і отримали 7. Яке число задумали?
4. Знайди різницю чисел 8 і 4.
5. Число 9 зменшили на 3.
6. До 4 додай стільки ж. Скільки буде?
7. На одній галявині 7 дзвоників, на другій – на 2 менше. Скільки дзвоників на другій галявині?
8. Накреслити криву лінію.
Математичний диктант 2
1.Знайди суму чисел 8 і 1.
2. На скільки 2 менше, ніж 7.
3. Скільки треба додати до 5, щоб отримати число 8.
4. Число 4 збільшили на 5, яке число отримали?
5. Число 9 зменшили на 4.
6. До 6 додали 4, яке число отримали?
7. На гілці було 8 листочків, 3 зірвалися і відлетіли. Скільки листочків залишилося на гілці?
Математичний диктант 3
1.Першій доданок 5 другий 3. Знайдіть суму.
2. Доданки 2 і 8. Знайдіть суму.
3. До задуманого числа додали 3 отримали число 10. Яке число задумали?
4. Якщо перший доданок 3, а сума 7, який другий доданок?
5. Число 10 зменшили на 3.
6. Зменшить число 7 на 5.
7. У Петрика в кошику 5 грибів, а у Миколки 4. Скільки грибів у них разом?
8. Накреслити ламану лінію.
Математичний диктант 4
1. Число 8 зменшить на 6.
2. Число 10 зменшить на 7.
3. Перший доданок 6, другий 2. Знайдіть суму.
4. На скільки треба збільшити 6, щоб отримати 10?
5. Знайди суму чисел 1 і 5.
6. Зменшить 8 на 1.
7. Тетянка садила квіти. Вона посадила 3 троянди і 6 тюльпанів. Скільки всього квітів посадила тетянка?
ТЕМА: ЧИСЛА 11 - 20.
Математичний диктант 1
1. Доданки 10 і 2. Знайди суму.
2. Зменшуване 14, від’ємник 10. Знайдіть різницю.
3. На скільки 13 більше ніж 12.
4. 15 збільшили на 1. Що вийшло?
5.Знайди суму чисел 14 і 2.
6. Яке число треба додати до 7, щоб отримати число 17.?
7. У саду росло 10 яблунь і 5 груш. Скільки фруктових дерев росло у саду?
Математичний диктант 2
1. Яке число стоїть при лічбі після числа 10?
2. Назви число, що передує 15.
3. Назви сусідів числа 14.
4. Перший додано 4, сума дорівнює 14. Чому дорівнює другий доданок?
5. Задумане число зменшили на 2, отримали 9. Яке число задумали?
6. Зменшить число 11 на 2.
7. На клумбі росло 10 гладіолусів і 5 хризантем. Скільки всього квітів росло на клумбі?
Математичний диктант 3.
1. Доданки 3 і 10. Знайди суму.
2. Зменшуване 16, від’ємник 10. Знайди різницю.
3. На скільки 16 менше ніж 17?
4. 14 збільшили на 3. Що вийшло?
5. Знайди різницю чисел 14 і 7.
6. Знайди суму чисел 11 і 9.
7. У саду в одному ряду росло 12 черешень, у другому 5 вишень. Скільки всього фруктових дерев росло у саду?
8. Знайти серед поданих фігур і показати трикутник. Вчитель вивішує декілька фігур на дошці.
Математичний диктант 4
1. На скільки треба збільшити 10, щоб отримати 18.
2.Доданки 13 і 3. Знайдіть суму.
3. Знайди різницю чисел 16 і 8.
4. Яке число стоїть при лічбі після числа 11?
5. Яке число стоїть при лічбі після числа 18.
6. Назви число, що передує 14.
7. На гілці сиділи 12 пташок, прилетіло ще 4. Скільки пташок стало на гілці?
Математичний диктант 5
1. Запиши числа від 4 до 8.Збільши кожне на 10.
2. Збільшить число 5 на 11.
3. Запиши числа 25, 17, 19. Зменшить кожне на 1
4. Яке число більше 16 на 3.
5. Яке число більше 14 чи 17.
6. Яке число менше 13 і 11.
7. Діти зібрали 16 грибів. На приготування супу пішло 10 грибів. Скільки грибів залишилось?
2 КЛАС
ТЕМА: ДОДАВАННЯ І ВЯДНІМВННЯ З ПЕРЕХОДОМ
ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК.
Математичний диктант 1
1.Знайди суму чисел 3 і 8.
2. Перший доданок 5 другий 7. Знайдіть суму.
3. Перший доданок невідомий другий 6, сума дорівнює 14. Знайдіть перший доданок.
4. До якого числа треба додати 8, щоб отримати 12.
5. Знайдіть різницю чисел 12 і 4.
6. Зменшуване 11, від’ємник 5. Чому дорівнює різниця.
7. Віталік зробив 5 годівничок. Сашко зробив 9. Скільки годівничок зробили хлопчики разом?
Математичний диктант 2
1. Доданки 9 і 4. Знайдіть суму.
2. На скільки 11 більше, ніж 4.
3. На скільки 4 менше, ніж 15.
4. Сума дорівнює 13, перший доданок 7. Чому дорівнює другий доданок?
5. Перше число 16, друге на 8 менше. Чому дорівнює друге число?
6. На скільки треба збільшити 9, щоб отримати 13?
7. Іванкові треба було посадити 14 дерев. Він посадив 6. Скільки дерев йому залишилось посадити?
8. Накреслити пряму горизонтальну лінію у 2 см. Підняти угору пряму вертикальну лінію теж у 2см. Опустити вниз пряму у 1см. Що у вас вийшло?
Математичний диктант 3
1. Знайдіть суму чисел 7 і 4.
2. Доданки 6 і 9 . Знайдіть суму.
3. До якого числа треба додати 8, щоб отримати число 17.
4. Знайдіть різницю чисел 15 і 3.
5. Зменшуване 17, від’ємник 9. Знайдіть різницю.
6. На скільки 11 більше, ніж 2?
7. Маринка зібрала 8 грибів. Галя зібрала 5. скільки грибів дівчатка зібрали разом?
Математичний диктант 4
1. Перший доданок 5, другий 6. Знайдіть суму.
2. Сума дорівнює 14, перший доданок 5. Знайдіть другий доданок.
3. Перше число 18, друге на 4 менше. Чому дорівнює друге число?
4. На скільки треба збільшити 4, щоб отримати число 13?
5. Число 15 зменшили на 5. Що вийшло?
6. Число 7 збільшили на 5. Що вийшло?
7. На галявині росло 16 квітів. Галя зірвала 3. Скільки квітів залишилось на галявині.
8. Накреслити пряму лінію. Пропустити униз одну клітинку накреслити таку саму пряму. Як називаються такі лінії?
Математичний диктант 5
1. Число 9 збільшили на 6. Що вийшло?
2. Число 16 зменшили на 9. Що вийшло?
3. До задуманого числа додали 7 і отримали 15. Яке число задумали?
4. Напишіть, яке число більше 7 на 4.
5. Напишіть, яке число менше 12 на 6.
6. На скільки 13, ніж 7?
7. Школярі посадили біля школи 6 дубків і 9 лип. Скільки всього дерев посадили школярі?
ТЕМА: НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ 21 – 100.
Математичний диктант 1
1. Запишіть число, в якому 5 дес. І 3 од.; 4 дес. 1 7 од.
2. Запишіть число, яке на 1 менше ніж 40.
3. Запиши сусідів числа 24.
4. Запиши число, яке стоїть за числом 56.
5. Запишіть число, що передує числу 43.
6. На скільки 62 більше ніж 60?
7. Учні посадили 24 груші, а яблунь на 9 більше ніж груш.
8. Провести пряму, опустити на неї ще одну пряму, Як називаються такі лінії.
Математичний диктант 2
1. Запишіть число, в якому 2 дес. і 5 од.
2. Запишіть число, яке на 2 більше ніж 28.
3. Запишіть число, наступне за числом 54.
4. Запишіть число, що передує 60.
5. На скільки 59 більше ніж 50.
6. На скільки 60 менше ніж 80.
7.У саду росло 25 слив, а абрикос на 20 більше. Скільки всього дерев росло у саду?
Математичний диктант 3
1. Знайдіть суму чисел 60 і 30.
2. Знайдіть різницю чисел 78 і 8.
3. Доданок 40, доданок 25. Знайдіть суму.
4. Зменшуване 86, від’ємник 16. Знайдіть різницю.
5. Запишіть сусідів числа 90.
6. Число 81 зменшить на 80.
7. На клумбі росло 17 тюльпанів, 9 зрізали, а посадили 7.
Скільки тюльпанів стало на клумбі?
8. Знайти суму довжин всіх відрізків, складаючих ламану лінію.
- Перший відрізок 2см, другий 3см, третій 1 см.
Математичний диктант 4.
1. Запишіть, яке число треба збільшити на 40, щоб дістати 100?
2. Перший додано 24, другий 31. Знайти суму.
3. Збільшить 60 на 20.
4.Знайти різницю чисел 67 і 10.
5. На скільки 51 більше 13.
6. На скільки 17 менше ніж 30.
7. Учням треба було зробити 56 годівничок. Вони зробили 30. Скільки годівничок їм ще залишилось зробити?
Математичний диктант 5
1. Знайти суму чисел 47 і 33.
2. Перший доданок 50, другий на 5 менше. Знайдіть суму.
3. Число 63 зменшить на 37.
4. Запиши число яке треба збільшити на 20, щоб отримати 50.
5. Якщо 65 збільшити на 25, яке число дістанемо?
6. На скільки 50 більше ніж 35.
7. На квітку сіли 15 бджілок, пізніше прилетіли ще стільки ж . Скільки бджілок стало на квітці?
8. Яка фігура із поданих на дошці зайва?( Вчитель вивішує фігури на дошці)
ТЕМА: ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЗНАЧНИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК.
Математичний диктант 1
1. Знайти суму чисел 60 і 22.
2. До числа 27 додай різницю чисел 23 і 20.
3. Збільшити 28 на 12.
4. Доданки 23 і 16. Знайти суму.
5. Знайди різницю чисел 87 і 12.
6. Число 88 зменшити на 23.
7. У парку посадили 26 лип, а беріз – на 14 більше. Скільки всього дерев посадили у парку?
Математичний диктант 2
1. Перший доданок 40, другий 33, Знайти суму.
2. Перши доданок 37, другий на 3 менше, Знайти суму.
3. Збільшити 25 на 23.
4. Знайти різницю чисел 86 і 3.
5. На скільки 21 менше, ніж 31.
6. Число 63 зменшити на 23.
7. У ларьок завезли 86 кг картоплі, а цибулі на 24 кг менше. Скільки завезли цибулі?
Математичний диктант 3.
1. Знайти суму чисел 34 і 42.
2. Запиши на скільки 24 більше 13.
3. Перший доданок 75, другий різниця чисел 15 і 10. Знайти суму.
4. Зменшити 48 на 13.
5. Знайти різницю чисел 57 і 5.
6. Задумане число зменшили на 15 і отримали 20. Яке число задумали?
7. З одного кущика зібрали 13 кг малини, а с другого 24. скільки всього малини зібрали?
Математичний диктант 4
1.Число 56 зменшили на різницю чисел 28 і 22.
2. Число 16 збільшили на суму чисел 22 і 2.
3. Різницю чисел 55 і 25 збільшили на 30.
4. Суму чисел 31 і 27 зменшили на 45.
5. Яке число більше 22 на 10?
6. Яке число менше 45 на 5?
7. С першої грядки зібрали 18 кг полуниці, с другої 22. Скільки зібрали полуниці з двох грядок?
8. Накреслити ромб. Поділити його наполовину, Які дві фігури у вас ще вийшло?
ТЕМА: МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ.
Математичний диктант 1
1. Множники 2 і4. Знайти добуток.
2. Знати добуток чисел 3 і 8.
3.Знайти частку чисел 14 і 2.
4.Ділене 18 дільник 3. Знайти частку.
5.Чому дорівнює другий множник, якщо добуто 16, а перши множник 6.Збільшити 2 в 5 разів.
7 У шкільному живому куточку жило 5 папуг, а голубів у 2 рази більше. Скільки птахів було у шкільному куточку?
Математичний диктант 2.
1. Знайти добуток чисел 2 і 9.
2. Різницю чисел 5 і 2 помножили на 3.
3. Множники 3 і 6. Знайти добуток.
4. Знайти частку чисел 18 і 2.
5. Ділене 21, дільник 3. Знайти частку.
6. Суму чисел 14 і 10, поділили на 3.
7. У саду росло 18 дерев. Навесні посадили ще стільки ж. Скільки дерев стало?
8. Накреслити квадрат зі стороною 3 см. Знайти периметр.
Математичний диктант 3
1. Ділене 27, дільник 3. Знайти частку.
2. Множники 2 і 7. Знайти добуток.
3. На яке число треба помножити 3, щоб отримати 21?
4. На яке число треба поділити число 12, щоб отримати 6.
5. Суму чисел 6 1 6 поділили на 3.
6. При множенні чисел 3 і 5, яким буде добуток.
7. Теля за місяць з’їдає 67 кг сіна, а вівця на 16 кг менше. Скільки з’їдає вівця?
Математичний диктант 4
1. При множенні якого числа на 3 виходить 27?
2. Знайти добуток чисел 3 1 6.
3. 12 розділили на невідоме число і отримали 6. Чому дорівнює невідоме число?
4, Добуток чисел 2 і 9 збільшили на 42.
5. Знайти частку чисел12 і 3.
6. Ділене 18 дільник 3. Знайти частку.
7. 18 кущів суниці учні посадили у 2 ряди. Скільки вийшло рядів?
8. Яку із поданих ліній можна назвати променем?
. . .
Математичний диктант 5
1. Перший множник 2, другий невідомий, добуток 12. Чому дорівнює другий множник?
2. Знайти добуток чисел 3 і 5 .
3. При множенні, якого числа на 7 виходить 14?
4. Добуток чисел 2 і 5 збільшили на 27.
5. Знайти частку чисел 16 і 2.
6. Ділене 6 дільник 3. Знайти частку.
7. В одному гніздечку 3 пташки, а в іншому у 2 рази більше. Скільки пташок у другому гніздечку?
8. Накреслити пряму вертикальну лінію у 4 см, унизу накреслити пряму горизонтальну і поєднати їх прямою. Яка фігура у вас получилася7
3 КЛАС
ТЕМА: ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ.
Математичний диктант 1
1.Множники 4 і 5.Знайти добуток.
2.Перший множник 4, добуток 32. Чому дорівнює другий множник?
3. Ділене 27, дільник 3. Знайти частку.
4. Яке число в з рази менше 24?
5. Яке число в 4 рази більше 6?
6. Добуток чисел 4 і 6, збільшити на 30.
7. У першому акваріумі плавало 4 рибини, у другому на 7 рибин більше. Скільки рибин плавало у другому акваріумі?
Математичний диктант 2
1. Множники 5 і 3. Знайти добуток.
2. Перший множник 5, добуток 40. Чому дорівнює другий множник?
3. Різницю чисел 15 і 10, помножити на 6.
4. Знайти частку чисел 5 і 7.
5. Ділене 25, дільник 5. Знайти частку чисел.
6. Яке число треба поділити на 5, щоб отримати 9?
7. 40 беріз посадили у 5 рядів. Скільки беріз вийшло у кожному ряді?
Математичний диктант 3.
1.Знайти добуток чисел 6 і 4.
2.Перший множник 6, другий сума чисел 2 і 6. Знайти добуток.
3. На яке число треба помножити 6, щоб отримати 48?
4. У скільки разів 12 більше 6?
5. У скільки разів 3 менше 9?
6. Запиши всі числа, які діляться на 3.
7. Катя і Марійка збирали каштани. Катя зібрала 6 каштанів, а Марійка в 2 рази більше. Скільки вони зібрали разом каштанів?
Математичний диктант 4
1. Добуток яких двох чисел дорівнює 54?
2. Частка яких двох чисел дорівнює 8.
3. З чисел 12, 15, 16, 25, запиши ті які діляться на 3.
4. Збільшити 7 в 3 рази.
5. Збільшити 7 на 4.
6. Перший множник 7, другий такий самий. Чому дорівнює добуток?
7. Учні до свята приготували 7 букетів по 5 троянд у кожному, скільки всього троянд пішло на приготування букетів?
8. Які дві фігури пересікаються на малюнку?
Якою фігурою є їх пересікання? (вчитель показує малюнок)
Математичний диктант 5
1. Різницю чисел 31 і 23 збільшили в 7 разів.
2. Частку чисел 27 і 9 збільшили в 6 разів.
3. Суму чисел 32 і 8 зменшили в 5 разів.
4. Яке число більше 6 у 4 рази?
5. Число 8 помножили на 8, яке число отримали?
6. Частку чисел 54 і 6 збільшили на 5.
7. Юннати пропололи 63 кущів троянд і 9 бузку. У скільки разів більше пропололи троянд, ніж бузку?
ТЕМА: ТИСЯЧА. НУМЕРАЦІЯ ТРИЗНАЧНИХ ЧИСЕЛ.
Математичний диктант 1
1. Запиши число в якому:
2 сот. 4 дес. 3 од.; 4 сот. 5 дес. 6 од; 7 сот. 3 дес. 8 од.
2. Запиши число, в якому:
3 од. ІІІ розряду, 4од ІІ розряду і 7од. І розряду;
1 од. ІІІ розряду і 9 од. ІІ розряду;
4 од. ІІІ розряду, 6 од. ІІ розряду.
3. Запиши числа цифрами:
Двісті двадцять вісім; сто сорок три; триста сім; вісімсот сорок два;
сімсот двадцять шість; п’ятсот.
4. У отарі було 140 білих овець і 120 чорних. Скільки всього овець було в отарі?
Математичний диктант 2
1.Запиши числа від 298 до 306.
2. Запиши число, в якому; 6 сот. 7 дес. 1 од.; 4 сот. 5 дес.
3. Запиши сусідів числа 349.
4. Запиши тризначні числа за допомогою таких цифр 3, 8, 6.
5. Запиши числа цифрами;
Сто шістдесят вісім; триста дев’ять; сімсот десять.
6. У зоопарк привезли тварин, 40 верблюдів, 60 страусів і 20 слонів. Скільки всього тварин привезли у зоопарк?
Математичний диктант 3
1. Запиши круглі числа першої сотні.
2. Запиши число, яке стоїть перед число 500.
3. Запиши число наступне за число 455.
4. Запиши сусіде числа 333.
5. Збільшити число 629 на 1.
6. Зменшити число 840 на 1.
7. У парку росло 230 беріз, а кленів на 120 менше. Скільки кленів росло у саду.
8. Накреслити трикутник сторони якого 4 см. Знайти периметр.
Математичний диктант 4
1. Запиши число, яке передує числу 800.
2. Запиши сусідів числа 629.
3. Запиши найменше тризначне число.
4. Запиши найбільше тризначне число.
5. Збільшити число 410 на 90.
6. Зменшити число 300 на 1.
7. Олена зробила для птахів 18 годівничок, а Тетянка на 7 більше.
Скільки вони разом зробили годівничок?
Математичний диктант 5
1. Запиши число 548 у вигляді розрядних доданків.
2. Напиши скільки десятків у числах 425, 376, 679.
3. Збільшити кожне з поданих чисел на 1: 299, 189, 459.
4. Запиши число, яке складається з 7 сот. 4 дес. і 8 од.
5. Зменшити кожне з поданих чисел на 10: 345, 176, 562.
6.З одного кущика учні зібрали 20 кг ягід, з іншого невідомо. Всього стало 70. Скільки зібрали з другого кущика ягід?
7. Записати скільки трикутників ви бачите на малюнку?
- Які ще фігури ви бачите?
ТЕМА: ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 1000.
Математичний диктант 1
1. Знайди суму чисел 230 і 430.
2. Знайди різницю чисел 600 і 120.
3. На скільки 800 більше, ніж 500?
4. На скільки 350 менше, ніж 450?
5. Доданки 250 і 70. Знайти суму.
6. Зменшуване 320, від’ємник 20. Знайти різницю.
7. На клумбі розквітло 70 троянд і 130 кущів бузку. Скільки всього квітів розквітло на клумбі?
Математичний диктант 2
1.Знайти суму чисел 150 і 530.
2. Суму чисел 150 і 450, зменшити на 100.
3. Зменшуване 260, від’ємник 120. Знайти різницю.
4. Число 150 збільшили на 70.
5. Число 580 зменшили на 230.
6. На скільки 700 більше, ніж 300.
7. Береза живе 150 років, липа – 390 років, На скільки років менше живе береза, ніж липа?
Математичний диктант 3
1. Доданки 320 і 430. Знайти суму.
2. Збільшити 200 на 400.
3. На скільки 290 більше від 40?
4.Невідоме число збільшили на 170 і отримали число 300. Назвіть невідоме число.
5.Від суми чисел 400 і 300 відняли 250. Запишіть відповідь.
6. Першого дня з водойму викачали 580 л води, другого дня викачали стільки ж. Скільки літрів води викачали першого і другого дня?
Математичний диктант 4
1. Запишіть найбільше тризначне число.
2. Зменшить це число на 199.
3. Запишіть всі числа, які розміщені між числами 457 і 461.
4. Збільшить кожне з цих чисел на 10.
5. Зменшити число 400 на 150.
6. Від невідомого числа відняли 250. Назвати і записати невідоме число.
7.Учні третього класу зібрали 170 кг яблук, а учні другого класу на 50 кг менше. Скільки яблук зібрали учні другого класу?
8. Накреслити один відрізок довжиною 56 мм, другий на 5 мм менший.
ТЕМА: МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000.
Математичний диктант 1
1.Множник 17, множник 1. Знайти добуток.
2.Множник 14, множник 0. Знайти добуток
3. Ділене 0, дільник 7. Знайти частку.
4. Перший множник 12, добуток 12. Чому дорівнює другий множник?
5.У скільки разів 8 більше 1?
6. Знайти добуток чисел 1 і 9.
7. У ларьок привезли 42 кг моркви, якщо її розкладати по 6 кг в ящик. Скільки ящиків треба взяти?
Математичний диктант 2.
1. Множники 0 і 7. Знайти добуток.
2. Яке число треба розділити на 5, щоб отримати 1?
3. Знайти частку чисел 10 і10.
4.Яке число у 10 разів менше 700?
5. На яке число треба множити 4, щоб отримати 0.
6. Якщо 0 поділити на 18. Яке число дістанемо?
7. На свято осені 54 кленових листочки поділили між 6 учнями, По скільки листочків дісталось кожному?
Математичний диктант 3
1. Множник 12, множник 4. Знайди добуток.
2. Число 13 збільшити у 6 разів.
3. Знайти добуток чисел 18 і5.
4. Ділене 630, дільник 9. Знайти частку.
5. Ділене 240, дільник 4. Знайти частку.
6. Яке число треба розділити на 5, щоб отримати 70?
7. До ставку прилетіли 14 диких качок, пізніше прилетіло у 2 рази більше. Скільки всього стало качок?
Математичний диктант 4
1.Яке число у 7 разів менше 280?
2. У скільки разів 600 більше 100?
3.Множники 15 і 6. Знайти добуток.
4. Добуток чисел 160, перший множник 4. Знайдіть другий множник.
5. Яке число треба помножити на 13, щоб отримати 65?
6. Яке число треба розділити на 6, щоб отримати 50?
7. У шкільному саду зібрали 186 кг яблук. Упакували їх у 3 ящики. По скільки кілограмів клали у кожний ящик?
8. Накреслити прямий кут.
Математичний диктант 5
1. Число 72 поділить на 3.
2. Знайти добуток чисел 40 і 2.
3. Яке число у 4 рази більше 13?
4. У скільки разів 10 менше 200.
5. Знайти частку чисел 540 і 6.
6. Число 15 збільшити у 3 рази.
7. У лісопосадці 12 рядів беріз, по 8 беріз у кожному. Скільки всього беріз у лісопосадці?
8. Запиши номера фігур, які мають прямі кути: (Фігури на дошці або вчитель показує)