Збірник матеріалів для проведення уроків з предмету «Технології», навчальний модуль «Основи підприємницької діяльності»

Про матеріал
У роботі представлені уроки теоретичної підготовки із предмету «Технології» за навчальним модулем «Основи підприємницької діяльності», що включають короткий теоретичний матеріал теми, словник термінів, практичні завдання, тестовий контроль. Основою навчання учнів на уроках технології є проектна діяльність. Тому особливу увагу звернуто в роботі на аналіз проблемних ситуацій. У збірнику пропонується проект бізнес-плану по виготовленню та реалізації хлібобулочних виробів, тому дана робота буде дуже корисна для використання при підготовці кваліфікованих робітників, що здобувають професії харчового напрямку.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Буцький політехнічний професійний ліцей»

 

Царенко Галина Електронівна викладач спецпредметів 

 

 

Назва роботи:

Збірник матеріалів для проведення уроків з предмету «Технології»,  модуль «Основи підприємницької діяльності»

 

Анотація:

У роботі представлені уроки теоретичної підготовки із предмету «Технології» за навчальним модулем «Основи підприємницької діяльності», що включають короткий теоретичний матеріал теми, словник термінів, практичні завдання, тестовий контроль.

Основою навчання учнів на уроках технології є проектна діяльність.

Тому особливу увагу звернуто в роботі на аналіз проблемних ситуацій.  У збірнику пропонується проект бізнес-плану по виготовленню та реалізації хлібобулочних виробів, тому дана робота буде дуже корисна для використання при підготовці кваліфікованих робітників, що здобувають професії харчового напрямку.

 

 

 

Розглянуто і схвалено на засіданні методичної комісії викладачів  предметів суспільно гуманітарної підготовки.

Протокол № 8  від 4 березня 2019р.

Голова методичної комісії: А.О.Шимуда

 

Зміст

 

1.Вступ _________________________________________________________4

2   Плани уроків

2.1   Основи підприємницької діяльності______________________________5

2.2   Організація власної підприємницької справи______________________10 3 Бізнес план приватного підприємства______________________________16

4.   Додатки:

4.1   Словник термінів_____________________________________________24

4.2   Практичні завдання____________________________________________25

4.3   Тестові завдання для тематичного оцінювання_____________________27

4.4   Тестові завдання для перевірки знан _____________________________29

5.Висновок______________________________________________________32

6 Список використаних джерел.____________________________________33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Вступ

Збірник матеріалів покликаний конкретизувати та закріпити теоретичні знання, виробити навики використання цих знань на практиці, розвинути ініціативу, вміння самостійно орієнтуватися в матеріалі та вирішувати запропоновані ситуації, є допомогою викладачу, дає змогу економити час. 

Основою навчання учнів на уроках «Технології» є проєктна діяльність, тому перші уроки модуля починаються з аналізу проблемних ситуацій та вибору теми проекту. Учень самостійно й усвідомлено обирає напрям проектної діяльності, планує роботу над проектом, обирає джерела інформації.

Уроки розроблені за загальною схемою: визначено мету, основні поняття уроку, обладнання, тип уроку, актуалізацію опорних знань. Розкрито зміст вивчення нового матеріалу, послідовність виконання практичної роботи

Збірник включає різні види матеріалів плани уроків з конспектом, словник  термінів, практичні завдання, тестові завдання, готовий проект бізнес-плану.Вони використовуються для полегшення вивчення програмного матеріалу, надання йому чіткості та активізації пізнавальної діяльності учнів

 

 

 

 

 

 

 

2.1.Основи підприємницької діяльності

Мета :

Формування предметних компетентностей: 

       знання про підприємство, його ознаки і цілі, функції і види;

       про порядок створення, реорганізації і ліквідації підприємств; 

       організацію виробництва, виробничі процеси;  Формування ключових  компетентностей:

       уміння вчитися: розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати; 

       спілкуватися      рідною        мовою:       доречно      та     коректно

використовувати технологічні терміни та поняття;

       компетентність у цифрових технологіях: використовувати Інтернет –ресурси для здобуття нових  знань;

       математична    компетентність:        уміння      використовувати

просторову уяву та логічне мислення;

ініціативність і підприємливість: готовність брати відповідальність за здобуття нових знань, творчо мислити та генерувати ідеї і подальше втілення цих ідей у проекті; під час колективного обговорення завдання чи проблеми, яку будуть розв’язувати, а також здатності аналізувати помилки;

                        соціальна     і     громадянська     компетентність:     дотримуватись

загальновизнаних моральних  принципів і загальнолюдських  цінностей; Обладнання:комп’ютер, Інтернет, дидактичніий роздатковий матеріал.

Основні поняття: вартість, економія, ринок, запити споживача, товар.

 Тип уроку: Формування знань, умінь і навичок .

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина (2 хв.): 

Привітання.Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

Створення в класі атмосфери психологічного комфорту.

II.Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

Відомі люди – хто вони ?

1.                  Запропонував та втілив ідею парку розваг. ( Уолт Дісней )

2.                  Найвідоміший у світі мільйонер, керівник найбільшої у світі компанії з виробництва  програмного забезпечення.  ( Білл Гейтс )

3.Власник і засновник відомої японської компанії з виробництва мотоциклів.

( Соітіро Хонда ) Вчитель: 

-                      Який існує зв’язок між цими людьми ?

-                      Кого з підприємців свого району ви знаєте особисто, яка історія їх бізнесу?

Запитання для обговорення

Які є у вас сподівання перед початком вивчення цього навчального блоку?

Що ви очікуєте дізнатися на наших уроках?

Яких вмінь ви бажаєте набути?

III. Мотивація навчальної діяльності. Викладення нового матеріалу: 

Сутність підприємства. Ознаки підприємств. Місія, цілі. Функції.

Класифікація підприємств. Форми власності.

Підприємство – це самостійна ініціативна, систематична діяльність (виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг, торгівля), яку проводять на власний ризик задля одержання прибутку.

Закон України «Про підприємництво» визначає , що підприємцями в Україні можуть бути такі особи:

       громадяни України та інших держав –за умови , що закон не обмежує їхньої правоздатності чи дієздатності;

       юридичні особи всіх форм власності, встановлених у Законі України «Про власність».

Організаційною одиницею підприємництва є фірма або компанія, яка включає одноосібне володіння, партнерство, корпорація.

Приватним підприємством  визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб'єкта господарювання - юридичної особи.

Підприємець —це людина, яка здійснює самостійну, систематичну, ініціативну, ризикову діяльність, спрямовану на виробництво товарів та надання послуг з метою одержання прибутку або особистого доходу і передбачає здійснення нововведень.

 

Мал. .1. Рушійні сили підприємництва

Управлінська функція підприємця полягає у прийнятті управлінських рішень на всіх стадіях виробничої та збутової діяльності, здійснення організації, планування, мотивації та контролю виробництва.

Ресурсна функція полягає у тому, що підприємець бере на себе ініціативу поєднання фінансових, виробничих, матеріальних, сировинних, людських, інформаційних, інтелектуальних та інших ресурсів у процесі виробництва товару чи надання послуги, організовує виробництво, розподіляє засоби виробництва і трудову діяльність.

Інноваційна функція передбачає здійснення інновацій (нововведень), освоєння нової продукції, нових технологій та нових форм організації виробництва і праці, пошук нових ринків збуту, нових засобів задоволення потреб споживача, перехід від традиційних до нових форм господарювання, які не мають аналогів у господарській діяльності. 

Ризикова функція підприємця полягає в необхідності прийняття рішень, які спрямовані на досягнення успіху. Підприємець ризикує не лише своєю власністю, вкладеними коштами, а й своєю працею, часом, діловою репутацією.

 

Мал. .2. Функції підприємництва

Відповідальність суб'єктів підприємництва:

Підприємці зобов'язані не завдавати шкоди довкіллю, не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави.

За завдані шкоду і збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.

Основними економічними рисами малого підприємництва є:

     відособленість (тобто господарювання на свій страх і ризик);

     спеціалізація на якому-небудь виді діяльності;

     реалізація вироблених товарів (послуг) через купівлю - продаж на ринку;

Можна сформулювати декілька груп стійких меж малого підприємництва, зумовлених:

                        1.       Характером виробничого процесу:  

       обмеженість масштабів засобів виробництва, що застосовуються і технологічних процесів;

       невелика номенклатура виробів, що випускаються, тобто вузька спеціалізація;

       спрощеность системи збуту.

2.Специфікою системи управління і керівництва:

       єдність        права          власності    і         безпосереднього управління

підприємством;

       особливе значення ролі керівника в житті підприємства, його безпосередня включеність практично у всі функціональні області;

       компактність управлінської команди і многофункціональності менеджерів;

       відсутність громіздких управлінських структур, простоту інформаційних зв'язків, неформальний характер планування і контролю; швидкість прийняття рішень.

IV.Запуск проекту.

Творче завдання

Учні  наводять приклади  із власного досвіду як можна отримати прибуток..

V. Підбиття підсумків уроку.Закріплення нового матеріалу .

1.   Що таке підприємство?

2.   Які ознаки підприємства Вам відомі?

3.   Які розрізняють цілі створення і функціонування підприємств?

4.   Назвіть функції, що виконують підприємства.

5.   За якими ознаками класифікують підприємства? 

6.   Які форми власності існують в Україні?

VI. Домашнє завдання: 

Вивчити тему уроку за підручником та конспектом.

Придумати назву підприємства.

2.2Організація власної підприємницької справи

Мета :

Формування предметних компетентностей: 

       групування витрат підприємства, калькулювання собівартості; 

       мотивація трудової діяльності та політика оплати праці; 

       вміння здійсювати економічні розрахунки Формування ключових  компетентностей:

       уміння вчитися: уміння аналізувати, виконувани економічні

розрахунки; 

       спілкуватися рідною мовою: уміння обговорювати питання, пов’язані з проблемами проекту;

       компетентність         у        цифрових   технологіях:       уміння

використовувати цифрові технології для пошуку проблематики проекту;

       математична компетентність: здатність до раціонального витрачання коштів; ініціативність і підприємливість: здатність аналізувати помилки або можливі ризики під час вибору проекту, і відповідно ризикувати для досягнення запланованого результату;

       соціальна і громадянська компетентність: уміння працювати в колективних проектах, над розв’язанням  проблеми проекту;

Обладнання: комп’ютер, Інтернет, дидактичніий роздатковий матеріал.

Основні поняття: ціна,  собівартість,  витрати, прибуток, рентабельність.

Тип уроку: застосування  практичних умінь і навичок, створення бізнес плану підприємства.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина (2 хв.): 

Привітання.Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

Створення в класі атмосфери співробітництва.

II.Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

Ми з вами розпочали роботу над проектом  бізнес - план підприємства.   

Однак ще не достатньо інформації для виконання проекту.

Уявіть, що ви вирішили започаткувати власну справу. Розташуйте в логічній послідовності завдання,  які ви маєте для цього виконати:

1)       провести дослідження ринку;

2)       обрати технологію виробництва;

3)       обрати продукцію, яку вироблятиме підприємство;

4)       визначити цілі та стратегію підприємства;

5)       визначити рівень витрат на виробництво і збут продукції;

6)       розробити комплекс маркетингу;

7)       скласти прогнозний баланс, звіт про фінансові результати;

8)       обрати постачальників сировини;

9)       розробити виробничий план;

10)   обрати цільовий ринок;

11)   обрати організаційно-правову форму бізнесу; 12) визначити ризики в діяльності підприємства.

Чому важливо уміти розраховувати кредит, оплату праці , податки?

Як впливає ввартість сировини на результат проекту?

Як розрахувати рентабельність підприємства?

III. Мотивація навчальної діяльності. Викладення нового матеріалу: 

Бізнес планце документ, що описує всі аспекти діяльності  майбутнього підприємства аналізує проблеми, з якими воно може зіткнутися, а також визначає способи розв’язання цих проблем, У ньому викладено сутність, шляхи і способи реалізації підприємницької ідеї, охарактеризовано ринкові, виробничі, організаційні та фінансові аспекти майбутнього бізнесу і особливості керування ним. Він є основою для здійснення підприємницької діяльності, необхідною передумовою залучення інвесторів до процесу фінансування, розробки та реалізації підприємницької ідеї, до інноваційно-інвестиційних проектів.

У   ринковій     системі       господарювання бізнес-план          виконує      дві найважливіші функції:

1)     зовнішню — ознайомити різних представників ділового світу і і сутністю та основними аспектами реалізації конкретної підприємницької ідеї;

2)     внутрішню (життєво важливу для діяльності самого підприємства) — опрацювати механізм самоорганізації, тобто цілісну, комплексну систему управління реалізацією підприємницького проекту.

Повний бізнес-план має містити в собі такі розділи:

1.   Резюме.

2.   Характеристика продукції.

3.   Аналіз ринку.

4.   План маркетингу.

5.   Виробничий план.

6.   Організаційний план.

7.   Фінансовий план.

8.   Аналіз ризиків.

9.   Додатки.

Розглянемо більш детально зміст цих розділів. Відзначимо, що на практиці не існує стандартної, універсальної, єдиної для всіх випадків форми бізнес-плану.

1.   Резюме

Цей розділ розміщується на початку документа, але складається вже після написання бізнес-плану загалом. Структура цього розділу:

♦ підприємство, його ділова історія і мета;

♦ стан галузі та перспективи розвитку;

♦ частка ринку та конкурентні переваги майбутньої продукції;

♦ прогнозовані фінансові результати; ♦ необхідний розмір фінансування.

2.   Загальна характеристика підприємства та характеристика продукції

У цьому розділі необхідно описати товар і переконати інвесторів у правильності вибору товару, цей розділ має містити таку інформацію:

♦ специфіка й призначення товару;

♦ особливості й відмінності товару, що можуть забезпечити йому конкурентоздатність;

♦ характеристика матеріалів і комплектуючих;

♦ сприйняття товару споживачем;

♦ опис сильних і слабких сторін продукції.

3 . Аналіз ринку

Аналіз ринку здійснюється на базі дослідження факторів зовнішнього середовища прямого й непрямого впливу.

1)   аналіз макроекономічних факторів:

♦ політичних;

♦ соціально-демографічних (рівень приросту населення, структура зайнятості, рівень соціального захисту, рівень працеспро- можності населення);

♦ державного регулювання (законодавства);

♦ природних умов та екологічних обмежень;

♦ економічних (динаміки ВВП, рівня інфляції, стабільності валютного курсу тощо);

2)   галузевих (факторів прямого впливу):

♦ рівня конкуренції в галузі;

♦ вартості сировинних ресурсів;

♦ життєвого циклу галузі;

♦ аналіз споживачів;

♦ рівня реальних доходів потенційних споживачів.

Джерелом інформації про стан ринку можуть бути: зовнішні (покупці, конкуренти, постачальники, журнали), державні (результати досліджень і опитувань, патенти, звіти державних організацій), внутрішні (звіти за результатами аналізу ринку, звіти торгових представників.Оцінка розміру ринку та можливих тенденцій його розвитку, оцінка частки ринку й обсягу продажів продукції, сегментація ринку та визначення ніші продукту.

4. План маркетингу

План маркетингу включає в себе інформацію про стратегію залучення покупців — комплекс маркетингу. Головні його складові:

♦ прогноз щодо збуту продукції;

♦ товарна політика: опис продукції, інновацій, сервісу, гарантійних зобов’язань;

♦ цінова політика: характеристика цінової стратегії підприємства, рівня цін, системи знижок, можливості реалізації товарів у кредит;

♦ комунікативна політика: головні цілі реклами, засоби й канали реклами, витрати на рекламу;

♦ розподільча політика: вибір місця збуту, каналу збуту, розташування складу готової продукції;

♦ бюджет маркетингу: рівень витрат на рекламу, заробітну платню працівникам системи маркетингу, витрати на просування і збут.

5 . Організаційний план

Організаційний план містить інформацію про організаційні та законодавчі аспекти функціонування підприємства:

♦ опис організаційної структури управління;

♦ склад і функціональні обов’язки й відповідальність персоналу;

♦ оплата праці;

♦ основні законодавчі акти, що регламентують діяльність підприємства.

6. Виробничий план

У цьому розділі слід розв’язати такі завдання:

♦ обрати місце розташування підприємства;

♦ визначити технологію виробництва: описати головні технологічні операції, навести перелік підрозділів і виконавців;

♦ провести пошук постачальників сировини та устаткування: зазначити найменування постачальника, сировину, закупівельні ціни, витрати на транспортування;

♦ розробити виробничу програму; ♦ скласти калькуляцію продукції.

7 .Фінансовий план

Цей розділ містить узагальнення інформації з попередніх розділів у вартісному вираженні. Фінансовий план включає в себе таку інформацію: потребу у фінансуванні (вибір суми кредиту (інвестиції) та графіка фінансування), виплати на погашення позик (виплати кредитного тіла), звіт про прибутки — збитки (щомісяця до кінця проекту), звіт про рух коштів , баланс проекту , фінансові показники .

8. Аналіз ризиків

Аналіз ризиків має на меті визначити можливі небажані напрями розвитку підприємства, слабкі сторони підприємства, імовірність появи нових технологій, надійність партнерів і постачальників.

9 . Додатки

Фінансові звіти, рекламні матеріали підприємства, технічний опис продукту, резюме керівників проекту, найважливіші контракти й угоди, інформація про виробничий процес, фотографії та малюнки товару, витяги з найважливіших законодавчих актів.

IV.Робота над проектом.

Обчислення вартості витрат організаційного періоду.

Розрахунок загальної собівартості.

Обчислення величини прибутку

V. Підбиття підсумків уроку.Закріплення нового матеріалу .

1.   Що таке  бізнес -план. Які функції бізнес плану?

2.   Назвіть основні розділи бізнес– плану?

VI. Домашнє завдання: 

Оберіть бізнес яким  ви хотіли займатись.

3.Бізнес–план міні пекарні

 

 

ЗМІСТ

1.                 Резюме

2.                 Організаційний план

3.                 Пропозиція продукції і позиція ринку

4.                 Збут та маркетинг

5.                 Ринок

6.                 Джерела фінансування проекту

7.                 Прогнозований звіт про прибутки і витрати

8.                 Висновок

 

 

 

 

 

 

 

1.Резюме

Розроблений проект бізнес-плану служить основою для створення мініпекарні, та реалізації продукції на території Буцького каньйону в туристичний сезон з 15 квітня по15 жовтня.

Даний     бізнес-план                    представляє         ПП    «Фортуна» з      метою працевлаштування  2 чоловік та отримання  прибутку.

Компанія представляє коллектив з 2-х чоловік:

1.Власник,приватний підприємець,менеджер,реалізатор.

2.Пекар.

Форма власності приватна.

Приватне підприємство створене для виробництва та торгівлі  випічкою.

На основні товари підприємства(пиріжки,булочки,піцу,воду,солодкі напої) є сталий попит в туристів. 

 За рахунок  закупівлі  газованої води безпосередньо у місцевого виробника-Буцького заводу продовольчих товарів, та високого сервісного обслуговування підприємство матиме конкурентні переваги.

Фінансування проекту в організаційний період здійснюватиметься за рахунок кредитних коштів.

 

2.Організаційний план

Управлінський апарат компанії представлено в одній особіприватним підприємцем, який є власником  міні-пекарні та менеджером .

Задачею приватного підприємця є :

1.                 Організація роботи компанії

2.                 Закупівля сировини ,товарів

3.                 Бухгалтерський облік,розподіл фінансів

4.                 Доставка продукції на торгову точку

5.                 Реклама

6.                 Вивчення попиту на продукцію

7.                 Реалізація товару за готівку Задачею пекаря:

1.                 Випічка хлібоулочних виробів.

2.                 Підтримка санітарного стану міні- пекарні.

3.                 Відповідальність за якість продукції.

Для повсякденної ефективної роботи ПП «Фортуна» необхідно:

              Початок робочого дня  7-30;

              Кінець робочого дня  16-30;

              Вихідні дні - вівторок,середа;

              В понеділок  проводити санітарну годину з 15-30 до 16-30;

«ПП» Фортуна буде забезпечене слідуючими необхідними документами: 

1.      Свідоцтво про реєстрацію підприємства як суб’єкта підприємницької діяльності;

2.      Сертифікати на продукцію;

3.      Дозвіл СЕС  для продажу;

4.      Санітарна книжка;

3.Пропозиція продукції і позиція ринку

Торгову точку–палатку передбачається розмістити на території  Буцького каньйону узгодивши це питання з керівництвом ОТГ.

Знаходження пункту торгівлі безпосередньо на території каньйону обумовлено тим, що тут знаходиться найбільше скупчення  туристів, потенційних покупців, а також підвищеним попитом на вироби.

         Підриємство  виготовляє  пиріжки, піци, булочки.

Реалізовуватимуться саме ті види випічки, що користуються сталим попитом, мають більш доступну ціну, найбільш привабливу для всіх груп населення.

    Як супутні товари зметою отримання більшого прибутку також продаватимуть газовані напої виробництва Буцького заводу продовольчих товарів, що використовуються у щоденному раціоні більшості туристів.

Така в даний час позиція на ринку має бути успішною враховуючи, що в святкові дні попит на продукцію, згідно проведених досліджень перевищує пропозицію.

 

 

4.Збут та маркетинг

Торгова точка буде мати рекламний щит в місці її знаходження з зазначенням доступних цін .

При встановленні ціни враховується думка споживачів.

На всіх видах продукції будуть наклеєні цінники. Оформлення цін і назва товару повинні бути розбірливими.

Всі товари розміщені в палатці повинні розміщувтись по видам і мати привабливий вигляд, акуратний і доступний огляд. 

Оптовим покупцям пропонуватимуться  туристичні буклети з видами каньйону.

В результаті дослідження виявлено, що громадяни похилого віку надають перевагу більш дешевим та традиційним видам товару,а молодше покоління навпаки більш дорожчим та різноманітним новинкам .

При реалізації товарів підприємство використовуватиме знижки.Якість товару повинна бути високою, тому дуже велике значення має охайність та чистота. Терпимість,ввічливість продавця до покупця також спонукатиме до здійснення покупки.

За допомогою книги обліку доходів та витрат, для своєчасного задоволення потреб покупців, буде постійно досліджуватися попит на ті чи інші товари.Продукція матиме найвищу якість і дотримуватимуться терміни зерігання.Обов’язкова наявність спецодягу.Доступні ціни споживачам.

5.Ринок

Ринок-це сукупність діючих та потенційних покупців товару

Приватне  підприємство планує повністю задовольнити потреби даного ринку в хлібобулочних виробах.

Прогнозована ємкість ринку:

Споживачами є туристи в середньому 60% відпочиваючих  150чол.х 60%=90чол.

Фактично попит складає 2вироби на 1 покупця, всього:

 180в деньх20днів=3600 в місяць.

Розрахунок  собівартості випічки

Назва сировини

Булочка

Пиріжок

Піца

Кількість

(грами)

Ціна (грн)

Кількість

(грами)

Ціна (грн)

Кількість

(грами)

Ціна (грн)

Мука

200

2,00

200

2,00

200

2,00

Цукор

40

0,4

40

0,4

40

0,4

Маргарин

20

0,4

20

0,4

20

0,4

Дріжді,сіль,яйця

10

1,2

10

1,2

10

1,2

Начинка

 

 

100

1,30

 

 

Ковбаса

 

 

 

 

50

1,5

Сир

 

 

 

 

50

1

Кетчуп

 

 

 

 

20

1

майонез

 

 

 

 

20

0,50

Всього

 

4,0

 

5,30

 

8,00

Розмір цільового ринку на місяць

Група випічки

кількість

собівартість

Ціна, грн.

Вартість сировини

Об’єм продажі,грн

Пиріжки

2000

5,30

10,00

10600,00

20000,00

Піци

1000

8,00

12,00

8000,00

12000,00

Булочки

600

4,00

6,00

2400

3600,00

Всього

3600

 

 

22000

35600,00

Розрахунок вартості реалізації напоїв

Назва

Кількість

Ціна

 

Різниця

прибуток

день

місяць

закупівельна

реалізації

Вода

90

1200

6,00

10,00

4,00

7200,00

Солодка газована вода

60

1200

7,00

12,00

5,00

6000,00

всього

 

 

 

 

 

13200,00

6.Джерела  фінансування проекту

 Фінансування проекту здійснюється за рахунок  отриманого кредиту в розмірі -12000,00грн. на 6 місяців під 24% річних. За рахунок кредитних коштів будуть оплачуватись видатки організаційного періоду.

Місяць

Тіло кредиту

% за користування кредитом

Погашення кредиту

Травень

2000

240

2240

Червень

2000

200

2200

Липень

2000

160

2160

Серпень

2000

120

2120

Вересень

2000

80

2080

Жовтень

2000

40

2040

всього

12000

840

2840

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

Основна ціль приватного підриємства отримання прибутку , при задоволенні потреб туристів в даних товарах  виконуватиметься.

-Термін окупності кредиту -12000/80180х12=1місяць16днів.

-Чистий прибуток-80180,00грн

-Рентабельнісь=прибуток/витрати х 100=80180/339820х100=23,6% -Обсяг реалізації продукції за туристичний сезон-408000,00грн.

Працевлаштування-2 чоловіки 

Сплата податків до бюджету-23694грн

              Ринковий збір-1800,00

              Фіксований податок-1080,00

              Єдиний соціальний внесок(ЄСВ-22% на заробітну плату)-11040грн

              Податок з доходів фізичних осіб(18% із заробітної плати)-9024грн      Військовий збір(1,5% із заробітної плати)-750грн

 При покращенні фінансового стану підприємства та збільшення обсягів реалізації  буде розширюватись асортимент харчових продуктів та будуть засновуватися нові торгові точки.

 

 

4.1 Словник термінів.

Ринок - обмін, який здійснюється за законами товарного виробництва й обігу. Суб’єктами ринку є індивідуальні товаровиробники, фірми, сім’ї, організації, держава, а об’єктами ринку - групи товарів та послуг, технології, інформація, що мають попит.

Запити споживача - те, що споживач бажає придбати.

Товар - продукт праці, виготовлений з метою обміну або продажу, але не для особистого споживання.

Вартість - втілена й уречевлена в продукті (певній цінності) суспільна праця

(час, сили, знання, досвід тощо);

Собівартість - грошовий вираз витрат на виробництво та реалізацію продукції.

Прибуток - частина вартості додаткового продукту, виражена в грошах. Бізнес-план (англ. Business plan) - техніко-економічне обґрунтування діяльності підприємств у ринкових умовах, програма його діяльності, що характеризує модель підприємства в майбутньому.

Ринкова інфраструктура - сукупність (система) підприємств і організацій, які забезпечують рух товарів, послуг, грошей, цінних паперів, робочої сили тощо. 

Основні фонди- засоби  виробництва, які багаторазово беруть участь у виробничому прцесі,не змінюючи натуральної форми.

Оборотні фонди-предмети виробництва,які беруть участь у виробничому прцесі один раз,повністю смінюють форму і переносять свою вартість на виготовлену продукцію

 

 

 

4.2 Практичні завдання

Завдання №1 – анкета на визначення здатності до підприємництва.

1.          Чи поводитесь Ви наодинці так, як тоді, коли за Вами спостерігають?

2.          Чи вважаєте Ви хитрість хорошою і корисною рисою?

3.          Чи можете Ви розпочати розмову на вулиці з незнайомою людиною?

4.          Чи заздрите успіху Ваших знайомих?

5.          Чи звертаєтесь на «Ви» до Ваших старших за віком родичів?

6.          Чи здатні Ви усно швидко обчислити скільки буде 3% від 3%?

7.          Чи приходите вчасно на побачення?

8.          Переживаєте, якщо Вас обрахували на 1 грн?

9.          Чи пам’ятаєте дату народження свого вчителя?

10.     Чи зможете залишити валізу під наглядом зовсім незнайомої людини?  Відповідь « так» -  10 балів, « ні « – 0 балів. Проміжні відповіді оцінюються «на око» між 0 і 10 балами.  Наприклад, якщо Ви з 10 своїх вчителів пам’ятаєте дату народження лише одного, відповідь – 1 бал. Якщо відповідь на яке – небудь питання для Вас є складною – 5 балів.

Склавши всі Ваші бали, Ви звертаєтесь до ключа тесту.  

Ключ до тесту  :

ž 60 – 100 балівВи вроджений бізнесмен.  

ž 55 – 59 балівВи володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена,

але у Вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі.

ž 25– 50 баліввидно, в бізнесмени Вам не вибитись, але Ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер.

Завдання № 2

Назвіть  основні риси підприємця?

Правильна відповідь :

1. Чесність                    2.Надійність                  3.Ініціативність

4.Незалежність            5.Конкурентність 6.Рішучість

7. Цілеспрямованість   8. Ризиковість

Завдання № 3

Серед наведених у дужках відповідей визначте правильну.

1.      Метою боротьби підприємців з ризиком є ( зниження ризику, збільшення ризику, запобігання ризику )

2.      Підприємницькою діяльністю можна займатися з ( 18 років, 16 років, 14 років).

3.      Метою підприємницької діяльності є  ( отримання досвіду , отримання нового статусу, отримання прибутку ).

4.      Певна частина населення займатися підприємницькою діяльністю     ( не має бажання, не має грошей, не має права). 

5.      Постійні втрати у підприємницькій діяльності призводять до (збільшення прибутку, банкрутства, розширення асортименту ).

6.      Запобігти ризику можна шляхом ( збільшення прибутку, зниження витрат, страхування ).

 Правильна відповідь :

1.            Зниження ризику.

2.            16 років.

3.            Отримання прибутку.

4.            Не має права.

5.            Банкрутства

6.            Страхування.

Завдання № 4.

Визначте вид підприємницької діяльності, позначивши кожен  буквою :

В – виробнича; К – комерційна ; П – посередницька; Ф – фінансова.

1.   Дилер фондової біржі продав пакет акцій АТ « Граніт ».(П)

2.   Бригада будівельників за три місяці виконала повний ремонт будинку.(В)

3.   Торговий дім « Караван » щодня збільшує обсяги продажів на 2 – 3%.(К)

4.   Ріелтер агенства нерухомості за літній період продав шість квартир.(П)

5.   Банк « Добродій» видає кредити на придбання авто.(Ф)

6.   Відкрито ще одну майстерню з ремонту взуття.(В)

4.3 Тести для тематичного оцінювання

1.       Самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність із метою досягнення економічних та соціальних результатів та одержання прибутку - це

а) бізнес;б) підприємництво;в) благодійництво; г) виробництво.

2.       Продукт праці, виготовлений з метою обміну або продажу, але не для особистого споживання - це:

а) виріб;б) послуга;в) товар;г) подарунок.

3.       Грошовий вираз витрат на виробництво та реалізацію продукції - це:

а) ціна; б) вартість; в) собівартість; г) дохід.

4.       Суб’єкти ринку - це:

а) індивідуальні товаровиробники;

б) організації;

в) держава;

г) усі відповіді правильні.

5.       Грошовий вираз витрат на виробництво та реалізацію продукції - це:

а) ціна; б) вартість; в) собівартість; г) дохід.

6.       Частина вартості додаткового продукту, виражена в грошах - це:

а) прибуток; б) вартість; в) собівартість; г) дохід.

7.       У чому цінність бізнес-плану?

а) визначає життєздатність підприємства в умовах конкуренції;

б) містить орієнтири, згідно з якими підприємець буде діяти на етапі становлення підприємства і прогнозує розвиток виробництва; в) сприяє пошуку інвесторів;

г) усі відповіді правильні.

8.       Якими ознаками характеризується підприємництво:

а) це самостійна діяльність «за свій рахунок»;

 б) це ініціативна діяльність; 

в) це систематична, офіційно зареєстрована діяльність; 

г) усі відповіді правильні.

9.       Чи може бізнес-план допомогти:

а) залучити кошти;

б) організувати виробництво;

в) реалізувати товари;

г) усі відповіді правильні.

10.   Здатність до самостійних, неординарних, нетипових дій господарюючих суб’єктів - це:

а) підприємництво;б) бізнес;в) підприємливість;г) торгівля.

11.   Для реалізації ресурсної функції підприємництва необхідно:

а) мобілізувати на добровільних засадах матеріальні, фінансові, інтелектуальні та інші можливості; б) взяти кредит;

в) використати усі свої кошти;

г) провести рекламу.

12.   До підприємницької інфраструктури відносяться:

а) банки, біржі;

б) страхові та інвестиційні компанії;

в) венчурні фонди;

г) усі відповіді правильні.

 

 

 

4.4 Тести для перевірки знань

1.   Термін "підприємництво" увів в практику:

а) французький економіст П. Лавуазье;

б) англійський економіст А. Сміт;

в) французькій філософ М. Монтень;

г) англійський економіст Р. Кантільйон.

2.   Термін "підприємництво" є слово, що походить із:

а) англійської мови;

б) івриту;

в) французької мови;

г) німецької мови.

 3.Чи правильним є твердження, що підприємництво є обов'язковою ознакою ринкової економіки ?

а) так;

б) ні;

в) частково,

г) підприємництво є ознакою рівня розвитку суспільства.

 4. Обов'язковими ознаками підприємництва, згідно із його визначенням є:

а) економічно вигідна діяльність, корисна для суспільства;

б) створення суспільне необхідних продуктів та товарів;

в) задоволення потреб суспільства у матеріальних цінностях;

г) ініціативна самостійна діяльність з метою отримання прибутку;  5.Чи вірним є твердження, що "підприємництво - це систематична економічна діяльність, націлена на отримання прибутку" ? а) так;

б) ні;

в) тільки в умовах розвинутої ринкової економіки;

г) не знаю.

 

6.       Суб'єкт підприємництва це:

а) учасник підприємницької діяльності;

б) те, на що націлене підприємництво;

в) один із засновників підприємства;

г) службовець, якій контролює підприємницьку діяльність.

7.       Однією з основних суспільних умов існування підприємництва є:

а) наявність вільних грошових коштів (капіталу) у населення;

б) економічна свобода та рівні можливості всіх громадян;

в) наявність основних та оборотних засобів;

г) наявність відповідної урядової програми регулювання і стимулювання підприємництва.

8.       Основними видами підприємництва є:

а) посередницьке, страхове, виробниче, комерційне, фінансове;

б) виробничо-реалізаційне, фінансово-кредитне, транспортне, будівельне, сфери сервісу та послуг.

в) класичне, інноваційне, венчурне, виробниче, страхове, сервісне;

г) всі вище перераховане.

9.       Легальне підприємництво:

а) таке, що функціонує відповідно до закону, а незначні порушення законодавства є прагненням не враховувати нераціональні  вимоги;

б) таке, що враховує основні вимоги закону, однак використовує недосконалість, суперечливість законодавчої бази, колізії законів тощо;

в) таке, що виконує всі вимоги закону, за винятком тих, на порушення яких має дозвіл органів влади або самоуправління;

г) таке, що функціонує у повній відповідності до закону.

10.   "Підприємництво" і "бізнес" - це:

а) тотожні за змістом і суттю поняття;

б) "бізнес" - поняття дещо ширше від підприємництва;

в) "підприємництво - поняття дещо ширше від "бізнесу";

г) в західних країнах - "бізнес", в Україні - "підприємництво";

11.   Підприємець це:

а) менеджер підприємства;

б) власник підприємства, який безпосередньо не бере участі в його управлінні;

в) власник підприємства або власної справи, який здійснює управління ним;

г) керівник найвищого рангу.

12.   Відповідно до чинного законодавства підприємництво – це діяльність:

а) самостійна;

б) планована;

в) самостійна на власний ризик;

г) спрямована на отримання значного доходу.

13.   Мета підприємництва: 

а) виконання місії підприємства;

 б) одержання прибутку; 

в) реалізація ідей підприємця;

 г) задоволення потреб споживача; 

14.Не можуть займатись підприємництвом:

а) юридичні особи всіх форм власності;

б) фермери;

в) військовослужбовці;

г) громадяни без громадянства.

 16 Підприємець — це: 

а) людина, яка діє в умовах ринку;

 б) особа, яка несе відповідальність за підприємницьку справу

в) новатор, який розробляє нові технології; 

г) енергійна, ініціативна людина, яка діє в умовах поміркованого ризику; 

 

 

 

5.Висновок

Світова економічна практика називає малий бізнес простором масового виживання. Він залучає до продуктивної праці величезну кількість осіб, які втратили соціальний захист в перехідний період.

Малий бізнес-невід’ємний елемент будь-якої ринкової господарської системи. В розвинених та процвітаючих державах його питома вага перевищує 95%. За даними ООН малий бізнес виробляє сьогодні до 66% загальносвітового продукту та дає роботу на земній кулі майже половині тих людей , хто здатний працювати. У сфері українського малого підприємства працюють понад 2 мільйони осіб на малих підприємствах .

Практика свідчить, що без серйозної підготовки розпочати навіть найпростішу справу не варто. Кожний вид підприємницької діяльності кожний проект потребує розрахунків. 

Бізнес –план потрібен:

                      Центру зайнятості –для розгляду питання, щодо одноразової допомоги для організації підприємницької діяльності.

                      Інвесторам.

                      Працівникам, які мають усвідомити свої перспективи та завдання.

                      Собі, щоб об’єктивно проаналізувати свої ідеї, перевірити їх доцільність та реальність.

Склавши такий документ можна працювати раціональніше і не ускладнювати собі роботи.

Правильно складений бізнес план у кінцевому підсумку відповідає на питання чи варто взагалі вкладати гроші в ту чи іншу справу, чи дасть вона прибутки, що виправдають усі витрати сил і засобів.

Для того, щоб люди знаходили щастя в своїй роботі, необхідно три умови: робота повинна бути їм під силу, вона не повинна бути виснажливою 

її обов'язково повинен супроводжувати успіх.

Д. Рескін

6.Список використаних джерел:

1.                 Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР.

2.                 Господарський кодекс України від 16.01.2003 № 436-ІУ:Редакція від

19.01.2012.

3.                 Державна програма приватизації на 2010-2014 роки.

4.                 Законодавча база України про підприємництво. Офіційний сайт

Держкомпідприємництва. -

5.                 Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-УІ.

6.                 Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: Закон України від 15.05.2003 № 755-ІУ.

7.                 Туташинський Підручник з Технології. 10 клас. 2018 8. Пелагейченко М.П.,Пелагейченко В.О. Усі уроки технологій.

Посібник.Харків «Основа»2018.

9.                 Семенда Д.К. Економіка підприємства. Посібник.Умань2006.

10.             В.Г.Мельничук,Г.О.Ковальчук,В.О.Огневюк

Економіка.Підручник.Київ «Навчальна книга»2004

11.             Варналій 3. С. Мале підприємництво: основи теорії і практики  - К:

Знання, 2001. 

12.             Гаєвська Л.М. Підприємницька діяльність та її оподаткування:

Навчальний посібник.-Ірпінь: Академія ДПС України,2003.

13.             Бобров В.Я. Основи ринкової економіки і підприємництва: Підручник.

– К.: Вища шк.., 2003. -  С.190-200.

        14.     Сайт ЛІГА: ЗАКОН: http: //www.Iiga.netCB – версія системи.

:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Столяр Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вінокурова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Богданюк Тетяна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальська Ірина Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Якименко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pdf
Додано
21 березня 2019
Переглядів
15304
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку