Головна мета профспілкової роботи - виконання зобов'язань за колективним договором, піклування про членів профспілки, захист їх інтересів у межах чинного законодавства України, дотримання і перегляд виконання домовленостей – запорука творчого неспокою і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.
ЗМІСТ МАТЕРІАЛІВ,
представлених на конкурс
«Краща профспілкова організація»
профспілки __________________________________________ с.5
Первинна профспілкова організація
Доманівського РНВК «Доманівська ЗОШ І-ІІІст. №1-
Центр дитячої та юнацької творчості»
Професі́йна спі́лка (профспі́лка) — добровільна неприбуткова громадська організація, галузева спілка, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх трудової діяльності .
Професійні спілки створюються на основі вільного вибору їх членів, всі професійні спілки мають рівні права.
Мрієш досягти успіху і змінити світ?
Ти – активний та цілеспрямований?
Шукаєш команду однодумців?
Тоді тобі з нами!
МИ - ЦЕ ШКОЛА УСПІХУ!!!
ПРОФСПІЛКА- ЦЕ ОПОРА!!!
Кожна людина хоче прожити своє життя недаремно, хоч і розуміє це кожен по-своєму. Нам дано дуже багато, перед нами лежать мільйони доріг. Важко визначити, якою саме піти, чому присвятити свій час та сили. Мені здається, у кожної людини є своє призначення, бо всі ми різні, унікальні. Та є й таке, що об’єднує нас усіх. Це- професійна спілка!
Історія школи
У центрі Доманівки розташовано районний навчально-виховний комплекс «Доманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1– Центр дитячої та юнацької творчості».Цього статусу школа набула в 2011 році.
Історія навчального закладу
починається в далекому 1890 році,
коли в Доманівці створили
церковно-приходську школу.
Після громадянської війни школа пережила декілька реорганізацій
і перед Великою Вітчизняною
війною стала середньою.
Війна майже повністю зруйнувала єдиний навчальний корпус. 28 березня 1944 року радянські війська визволили Доманівку від загарбників, а
вже 4 квітня школа відновила свою роботу.
У повоєнний період було побудовано корпус для початкових класів, головний корпус, спортивний зал, гуртожиток. Доманівська середня школа перетворилася на провідний освітній заклад нашої області.
У 2009 році завершено будівництво нового навчального корпусу.
Нормативно-правові акти держави про профспілки
2. Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»
3. Кодекс Законів про працю України
4. Закон України «Про колективні договори і угоди»
5. Закон України «Про відпустки»
6. Закон України «Про оплату праці»
7. Закон України «Про державну службу»
8. Закон України «Про звернення громадян»
9. Закон України «Про охорону праці»
10. Закон України «Про освіту»
Повноваження первинних профспілкових організацій
Первинна профспілкова організація - добровільне об'єднання членів профспілки, які, як правило, працюють на одному підприємстві, в установі, організації незалежно від форми власності і виду
господарювання або у фізичної особи, яка використовує найману працю, або забезпечують себе роботою самостійно, або навчаються в одному навчальному закладі.
Первинна профспілкова організація створюється в установі, організації, на підприємстві, в навчальному закладі за наявності не менше 3-х членів профспілки або 3-х працівників, які бажають утворити профспілкову організацію.
Якщо в трудових колективах є менше ніж 3 члени профспілки, то вони входять до складу найближчої територіальної профспілкової організації.
Первинна профспілкова організація вважається створеною, якщо її члени прийняли рішення про її створення та повідомили вищестоящий орган профспілки про своє приєднання до Профспілки.
Вищестоящий профспілковий орган розглядає питання про реєстрацію первинної профспілкової організації на протязі місяця з дня подання рішення про її створення.
Про свою приналежність до профспілки первинна профспілкова організація повідомляє відповідний територіальний орган юстиції та роботодавця. Первинна профспілкова організація керується у своїй діяльності чинним законодавством, вимогами Статуту Профспілки, програмними документами і рішеннями профспілкових органів.
Вищим органом первинної профспілкової організації є збори (конференція) членів Профспілки. Профспілкові збори (конференція) проводяться в міру необхідності, але не рідше двох разів на рік, в терміни, визначені профкомом або вищим профспілковим органом.
До компетенції зборів (конференції) належить вирішення таких питань:
- визначення основних напрямів роботи профспілкової організації;
- вирішення питань про створення профгруп, профорганізацій в структурних підрозділах;
- обрання комітету Профспілки, голови комітету та його заступників, яке може проводити також на засіданні комітету з числа його членів;
- обрання ревізійної комісії;
- заслуховування звітів профкому та його голови про виконувану роботу, а також звітів ревізійної комісії;
- затвердження бюджету профспілкової організації та порядку використання коштів профспілкової організації;
- вирішення питання про введення штатних посад, затвердження посадових окладів, порядку преміювання, виплати надбавок тощо;
- прийняття в члени Профспілки та виключення з неї;
- вирішення питань, пов’язаних з управлінням майном профспілкової організації;
- вирішення питання про входження до складу Профспілки чи вихід з неї;
- обрання делегатів на конференції чи збори представників профспілкових організацій, а також представників профспілкової організації до вищих профспілкових органів у разі прямого делегування та відкликання їх;
- збори можуть делегувати певні повноваження первинної профспілкової організації профспілковому комітету чи іншим профспілковим органам.
Збори можуть також розглядати і вирішувати інші питання, що відносяться до компетенції первинної профспілкової організації.
Головна мета профспілкової роботи - виконання зобов’язань за колективним договором, піклування про членів профспілки, захист їх інтересів у межах чинного законодавства України, дотримання і перегляд виконання домовленостей – запорука творчого неспокою і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі. Адже, настрій з яким учитель переступає поріг школи сприяє творчому успіху, професійному зростанню і, найголовніше, корисно впливає на здоров’я колективу.
Здається, зроблено чимало, але не вирішених проблем ще дуже багато. Профспілкова організація школи разом із районною профспілкою працівників освіти будуть шукати нові форми роботи для вирішення всіх проблем разом, адже лише в єдності профспілкових лав – сила, надія, впевненість у майбутньому!
Метою діяльності Профспілки є здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів Профспілки.
З метою реалізації своїх статутних та програмних завдань Профспілка в установленому законодавством порядку:
Представляє інтереси працівників при вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) у порядку, встановленому законодавством, направляє своїх представників для участі в роботі примирних комісій, трудових арбітражів та інших органів, які розглядають колективний трудовий спір (конфлікт).
Має право представляти інтереси членів Профспілки в частині реалізації ними конституційного права на звернення за захистом своїх прав до судових органів, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, міжнародних судових установ.
Бере участь у створенні умов для загальнодоступного користування членами Профспілки та членами їх сімей надбаннями української національної культури, культур національних меншин, які проживають на території України, світової культури.
Функції професійних спілок:
У разі необхідності проводить незалежну експертизу умов праці та навчання, об’єктів виробничого призначення, що проектуються, будуються чи експлуатуються, на відповідність їх нормативно-правовим актам з питань охорони праці, бере участь у розслідуванні причин нещасних випадків і профзахворювань на виробництві та дає свої висновки про них.
Для здійснення цих функцій може створювати службу правової допомоги, правову, технічну інспекції праці, комісії, затверджувати положення про них.
Уповноважені представники Профспілки мають право вносити роботодавцям, органам виконавчої влади та самоврядування подання, які є обов’язковими для розгляду роботодавцями, та одержувати від них аргументовані відповіді.
Для висвітлення своєї діяльності активно використовує засоби масової інформації, має право бути засновником засобів масової інформації та здійснює видавничу діяльність відповідно до чинного законодавства.
Для вирішення статутних завдань, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації профспілкових кадрів має право за рахунок власних коштів створювати навчальні, культурно-освітні заклади, правові, соціологічні центри та центри незалежних експертиз.
Через своїх представників бере участь у діяльності експертних, консультативних та наглядових рад при органах та закладах охорони здоров’я. Організовує оздоровлення та відпочинок членів Профспілки та членів їх сімей. Бере участь у розвитку фізичної культури, спорту, туризму, міжнародної, науково-інноваційної діяльності, громадського харчування, сприяє працевлаштуванню студентів шляхом створення клубів, центрів, гуртків тощо.
Якою б не була влада, своєї ролі Профспілки не втратять!
В єдності наша сила!
Права та обов’язки членів організації
У профспілках чи не найбільше прав серед інших об’єднань громадян.
Держава визнає профспілки повноважними представниками працівників і захисниками їхніх трудових, соціально – економічних прав та інтересів.
Права профспілок визначені та гарантуються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”, іншими нормативно – правовими актами України, а також статутами профспілок, які, зокрема, визначають їх функції. Серед них – представницька, захисна, контрольна, соціально – економічна, гуманітарна, міжнародна.
Профспілка в своїй діяльності є незалежною від органів державної влади та місцевого самоврядування, роботодавця, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітна і не підпорядкована. Вона самостійно організовує свою роботу, проводить збори, конференції, з’їзди. Засідання утворених нею органів, інші заходи, які не суперечать законодавству України.
Держава заборонила органам своєї влади й органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам, роботодавцям, їх об’єднанням втручатися у діяльність профспілок, їх організацій, перешкоджати здійсненню їх статутної діяльності.
За порушення прав профспілок встановлена кримінальна відповідальність. За умисне перешкоджання законній діяльності професійних спілок передбачені виправні роботи на термін до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю терміном до трьох років.
Наші права як члена профспілки визначені в її Статуті. Ставши членом профспілки, ми маємо право на безоплатну юридичну консультацію, правовий захист, зокрема в суді, обстоювання ваших прав та інтересів перд роботодавцем, в органах державної влади та місцевого самоврядування, на матеріальну допомогу та заохочення тощо. В особі профспілки ми маємо і доброго порадника. У ній знайшли можливість сформувати себе як особистість для громадської роботи, активної участі в суспільно – політичному житті країни. Сташи членом профспілки, ми можемо навчатися та підвищувати свою кваліфікацію в профспілкових навчальних закладах – зональних навчально – методичних профспілкових центрах, брати із своєю сім’єю участь у колективах народної творчості, фізкультури і спорту тощо.
Відповідно до статті 247 КЗпП та статті 38 Закону № 1045 виборний орган первинної профспілкової організації в навчальному закладі:
Крім того, якщо це обумовлено в колективному договорі між адміністрацією навчального закладу та первинною профспілковою організацією, керівник навчального закладу зобов’язаний погоджувати з профспілковим комітетом питання розподілу фонду матеріального заохочення.
Як стати членом профспілки?
Людина вільно обирає для себе профспілку. Її членом є особа, що входить до складу профспілки, визнає Статут та сплачує внески.
Почитавши Статут обраної вами профспілки, поспілкувавшись з її членами, вам слід прийняти рішення, ваша це організація чи ні.
Якщо так - беріть аркуш паперу і пишіть заяву до первинної профспілкової організації з проханням прийняти вас у члени профспілки.
І саме ви, ставши членом профспілки, зможете сприяти ефективності її роботи, впливати на реалізацію нею захисних функцій, підвищення ролі профспілки у житті спілчан , а отже, і вашому житті.
Головні напрямки роботи комітету
Первинної профспілкової організації (ППО)
Щорічно звітувати перед членами профспілки.
Комісія соціального і правового захисту надає допомогу профкому у підготовці та здійсненні заходів щодо покращення соціально – правового захисту членів профспілки. Основними функціями комісії є:
Основні напрямки роботи РНВК
План роботи комісії з соціально-економічних питань у 2015 р.
№ |
Заходи |
Термін |
Відповідальні |
|
Контролювати виконання рішень профкому |
постійно |
Підойма Т.А. |
|
Готувати питання на засідання профкому |
Згідно плану роботи профкому |
Комісія |
|
Проводити підготовку до звітної профспілкової конференції |
лютий-березень |
Зоріна Л.П. |
|
Допомагати у роботі Раді ветеранів школи. |
протягом року |
Пакліна О.О. |
|
Працювати зі зверненнями співробітників школи до профкому |
постійно |
Ходак Н.М. |
|
Контролювати хід виконання Колективного договору в 2015 р. |
протягом року |
Пакліна О.О. |
|
Підготувати питання про готовність школи до зимового опалювального сезону |
вересень |
комісія |
|
Підготувати пропозиції щодо розподілу грошової допомоги за профорганізаціями підрозділів школи на 2015 р. |
січень |
Зоріна Л.П. |
|
Розглядати заяви членів профспілки щодо надання грошової допомоги |
щомісяця |
Підойма Т.А. |
|
Проводити регулярний моніторинг роботи пунктів громадського харчування в школі |
щоквартально |
Зоріна Л.П. Пакліна О.О. |
|
Проводити анкетування членів профспілки відносно якості громадського харчування |
два рази на рік |
Пакліна О.О. |
|
Проводити перереєстрацію облікових документів викладачів і співробітників, що перебувають на квартирному обліку |
щорічно |
Ходак Н.М. |
|
Надавати інформацію у газету «Шкільний вісник» та до сайту профкому про роботу комісії |
щоквартально |
Пакліна О.О. |
|
Підготувати звіт про роботу комісії у 2015р. |
грудень |
Пакліна О.О. |
|
Підготувати план роботи комісії на 2016 р. |
грудень |
Пакліна О.О. |
|
|
|
|
Комісія з організаційно–масової роботи та інформаційного забезпечення залучає членів профспілки до практичної діяльності первинної профспілкової організації. Основними функціями комісії є:
Основні напрямки роботи РНВК
План роботи комісії з організаційної та інформаційної
роботи на 2015 р.
№ |
Заходи |
Термін |
Відповідальні |
|
Контролювати виконання рішень |
постійно |
Підойма Т.А. |
|
Готувати засідання |
згідно плану |
Комісія |
|
Перевіряти постановку та зняття з профспілкового обліку |
щоквартально |
Ходак Н.М. |
|
Вести профспілкову документацію в профкомі (протоколи засідань профкому, президії, конференцій та ін.) |
постійно |
Ходак Н.М. |
|
Контролювати ведення документації |
постійно |
Комісія |
|
Своєчасно надавати та публікувати інформацію щодо діяльності профкому, профбюро та рішень, які приймаються на засіданнях, до газети „ Шкільний вісник” та до сайту профкому. Супроводжувати сайт профкому. |
постійно |
Федосєєнко І.Г. |
|
|
|
|
|
Своєчасно розміщувати профспілкові матеріали (рішення профкому, порядок денний засідання ПК, оголошення та ін.) |
постійно |
Гордієнко Н.В. |
|
Вести документацію комісії з питань організаційно – інформаційної роботи |
постійно |
Гордієнко Н.В. |
|
Організувати роботу школи профактиву |
протягом року |
Комісія |
|
Підготувати та провести звітну профспілкову конференцію
|
Лютий 2015 |
Комісія |
|
Підготувати зустріч профспілкового активу з директором РНВК |
II квартал 2015 |
Комісія |
|
Підготувати звіт про роботу комісії у 2015 р. |
грудень |
Гордієнко Н.В. |
|
Підготувати план роботи на 2016 рік |
грудень |
Федосєєнко І.Г., Гордієнко Н.В. |
Комісія з питань охорони праці здійснює громадський контроль за додержанням власником законодавчих та інших нормативних актів з охорони праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці. Основними функціями комісії є:
Комісія має право:
Основні напрямки роботи РНВК: Організація контролю за умовами та охороною праці. Внесення пропозицій адміністрації щодо їх удосконалення. Розгляд плану підготовки школи для роботи в зимових умовах, перевірка їх виконання.
План роботи комісії з охороні праці на 2015 р.
№ |
Заходи |
Термін |
Відповідальні |
|
Готувати питання на засідання |
згідно |
Борисова Л.В. |
|
|
|
|
|
Контролювати хід виконання „Комплексних заходів щодо охорони праці в РНВК у 2015 році ” та заходів згідно розділу „Охорона праці ” Колективного договору |
протягом року |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Спільно з відділом охорони праці перевіряти стан охорони праці в структурних підрозділах школи |
згідно з планом перевірок |
Борисова Л.В. Чабаненко О.А. |
|
Контролювати правильність надання пільг працівникам, що працюють у шкідливих умовах (спец харчування, спецодягу, надбавок до зарплатні, |
протягом року |
Підойма Т.А., Зоріна Л.П., Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Контролювати проведення медичного огляду працівників, що працюють у шкідливих умовах праці |
протягом року |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Брати участь у розслідуванні нещасних випадків на виробництві у структурних підрозділах РНВК
|
за |
комісія |
|
Брати участь у проведенні атестації робочих місць із шкідливими умовами праці |
протягом року |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Брати участь у проведенні атестації осіб, що працюють в місцях з підвищеною небезпекою |
протягом року |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Брати участь у проведенні атестації і паспортизації комп’ютерних класів |
протягом року |
Чабаненко О.А. |
|
Спільно з відділом охорони праці РНВК підготувати та провести навчальний семінар для громадських інспекторів з охорони праці |
квітень |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Підготувати заходи до щорічного Всесвітнього дня охорони праці. |
березень |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Брати участь у перевірці готовності приміщень школи до роботи в осінньо-зимовий період |
жовтень |
Підойма Т.А., Чабаненко О.А. |
|
Спільно з відділом охорони праці РНВК провести огляд – конкурс з охорони праці в школі та підготувати списки переможців для нагородження |
листопад- грудень |
Комісія |
|
Спільно з відділами охорони праці та радіаційної безпеки РНВК підготувати проект „Комплексних заходів з охорони праці в РНВК” на 2016 р. |
листопад- грудень |
Борисова Л.В., Чабаненко О.А. |
|
Підготувати звіт про роботу комісії у 2015 р. |
грудень |
Борисова Л.В |
|
Підготувати план роботи комісії на 2016 р. |
грудень |
Борисова Л.В |
Комісія з питань культурно–масової, спортивної роботи, оздоровлення створюється з метою захисту прав та інтересів членів профспілки у культурно – освітній, фізкультурно – масовій, оздоровчій сферах, залучення робітників і службовців до надбань національної та світової культури, регулярних занять масовою фізкультурою. Повноваження та зміст роботи комісії:
Основні напрямки роботи РНВК:
План роботи комісії з культурно-масової роботи у 2015 р.
№ |
Назва заходу |
Термін |
Відповідальні |
|
Готувати питання на засідання профкому |
Згідно плану роботи |
Підойма Т.А. |
|
Організовувати та проводити культурно-масові заходи для членів профспілки (8 Березня , 14 жовтня, День вчителя, Новий рік…) |
за окремим планом |
Підойма Т.А. |
|
Організовувати відвідування театрів |
за окремим планом |
Морозенко І.О. |
|
Організовувати екскурсії пам’ятними місцями Доманівщини ( с.Богданівка, с.Прибужжя) |
квітень-червень, |
Морозенко І.О., Стухляк О.В. |
|
Прийняти участь у святкуванні Дня Перемоги спільно з адміністрацією та Радою ветеранів школи |
квітень-травень |
Морозенко І.О.,
|
|
Організовувати вітання працівниківшколи зі святами та Днем народження |
протягом року |
Морозенко І.О., Стухляк О.В. |
|
Спільно з іншими школами , БДТ, РБК проводити заходи, присвячені ювілейним датам України. |
протягом року |
Підойма Т.А., Морозенко І.О., Стухляк О.В. |
|
Організувати роботу спортивно-оздоровчих груп для працівників школи на шкільних спортивних спорудах:теніс, волейбол (чоловіки), волейбол (жінки),настільний теніс, міні-футбол, фехтування, аеробіка, атлетична підготовка у тренажерній залі |
протягом року |
Морозенко І.О., Стухляк О.В. |
|
Організовувати участь збірних команд співробітників школи у змаганнях: легкоатлетичний крос, міні-футбол, волейбол, бадмінтон, настільний теніс, теніс
|
згідно з календарем змагань |
Стухляк О.В. |
|
Організовувати відвідування басейну «Олімп» співробітниками школи в м.Южноукраїнськ, .поїздка в с.Кременівка «Страусиний зоопарк» |
протягом року |
Стухляк О.В. |
|
Організувати спільно з комісією з роботи з дітьми спортивні змагання для дітей та їхніх батьків |
у дні канікул |
Стухляк О.В. |
|
Готувати питання та необхідну документацію до засідань профкому з основних напрямків роботи комісії |
за планом роботи профкому |
Підойма Т.А., Морозенко І.О |
|
Спільно з комісією з організаційної та інформаційної роботи надавати інформацію щодо діяльності комісії до газети „Шкільний вісник” та сайту профкому |
щоквартально |
Морозенко І.О |
|
Підготувати звіт про роботу комісії у 2015 році |
грудень |
Морозенко І.О |
|
Підготувати план роботи комісії на 2016 рік. |
грудень |
Морозенко І.О |
|
|
|
|
.
Ревізійна комісія профспілкової організації обирається на звітно – виборних зборах, є незалежною і підзвітна лише тому органу, який її обрав. Кількісний склад ревкомісії встановлюється профспілковими зборами.
Ревізійна комісія із свого складу обирає голову і секретаря. Свою діяльність ревкомісія організовує згідно з Статутом та Положенням про контрольно – ревізійну комісію. Термін повноважень ревізійної комісії за Статутом відповідає термінам повноважень профкому. Члени ревкомісії приймають участь в засіданні профкому з правом дорадчого голосу.
Ревізійна комісія первинної профорганізації:
Захист працівників від незаконних дій роботодавця
Головними правовими документами регулювання наших трудових відносин із роботодавцем є закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", Кодекс законів про працю України та колективний договір.
Профспілка, реалізовуючи свої повноваження, що містяться в цих документах, може захистити ваші інтереси з питань:
Впливати на співробітників підприємства – уміння, яким володіє далеко не кожний керівник. Впливати на своїх працівників значить не просто змушувати їх робити те, що їм говориться, але й надихати, запалювати їх, мотивувати робити їх працю більш ефективною. Рідка людина є лідером від природи. Якщо природжені лідери зу стрічаються рідко, то хто тоді веде за собою маси людей, яких становиться все більше?
З кого формується основа касти лідерів?
З тих, хто навчився вести за собою, хто розвивав у собі навички лідерства, виробляючи необхідні якості лідера.
Лідерство – це вміння направляти роботу окремих співробітників підприємства на шлях, що приносить користь усьому підприємству. Лідерські якості є, можливо, найціннішим «товаром» керівника.
Щоб бути успішним, лідер повинен використовувати три типи управлінських навичок загального характеру:
Відповідно до досліджень Бізнес-Шкіл Колумбійського і Стенфордського університетів щодо з'ясування якостей, що роблять людину справжнім лідером, найбільш важливими сильними сторонами бізнес- лідера американці вважають його інтелект, самодисципліну і харизму (шарм, привабливість, чарівність).
Найбільшою слабістю визнана впертість – небажання та невміння прислухатися до чужих думок. Упертості й самовпевненості керівника повинно бути в міру, щоб підлеглі могли звертати увагу на інші плюси й мінуси його характеру. Лідери, яким бракує самовпевненості, часто не здатні змусити своїх підлеглих виконувати доручені завдання належним чином – у результаті страждає справа. Надмірно вперті керівники, у свою чергу, знищують довіру між собою й своїми підлеглими, що приводить до втрати «зворотного зв'язку» і численних помилок, а в результаті до фінансових втрат підприємства.
На думку фахівців інституту відкриття здатності особистісними якостями ідеального лідера є:
• відкритість;
• рішучість і сміливість;
• допитливість, уміння слухати інших;
• уважність і критична настроєність;
• упевненість і спокій;
• гнучкість і чутливість;
• орієнтованість на результат, а не процес;
• наявність багатого життєвого досвіду, вільність від забобонів.
Згідно з останніми дослідженнями Дэвида Джевитча, професора, президента консалтингової компанії Javitch Associates, керівнику для досягнення високого рівня впливу потрібно використовувати наступні
стилі спілкування.
1. Гармонія. Домагаючись гармонії, керівник ділиться своїми думками й почуттями і призиває працівників до такої ж поведінки. Він цікавиться їх думками, їх баченням, запитує, що заважає їм на шляху до успіху, що вони думають про виконуваних обсягах своєї роботи. Так можна розбудити в людях дух змагання, що приведе до збільшення робочої ефективності.
2. Взаємодія. Керівником створюються умови, в яких всі працюють ефективно й скоординовано, як єдиний організм.
3. Логіка. Ставлячи перед своїми співробітниками завдання, керівник викладає все, що з ним зв'язане – причини, мету, своє бачення робочого процесу. Тут потрібно відмовитися від емоцій і додати кожній фразі відтінок наказу.
4. Повага. Керівник ставить запитання, висловлює судження, ділиться ідеями, але при цьому не принижує своїх співробітників, не змушує їх почувати нижче й дурніше за себе. У такій атмосфері працівники будуть більш відкриті і керівник буде чути ті питання, ідеї й думки, які в інших ситуаціях могли б залишитися невисловленими.
5. Агресія. Повага навпаки: думки і почуття людей при постановці завдань за увагу не приймаються. Удаватися до такого методу спілкування можна в екстремальних ситуаціях, що вимагають швидких дій і рішень.
6. Надійність. Керівник викликає повагу своїми знаннями, висловлюючи свою думку зрозумілою мовою, без «води», саме тоді, коли вона потрібна. Керівник завжди чітко відповідає на запитання своїх співробітників і вони знають, що на нього можна покластися.
7. Приклад. Керівник розуміє, «як потрібно робити» у кожній конкретній ситуації і своєю поведінкою подає приклад співробітникам. Вони, в свою чергу, ідуть за ним, не ставлячи під сумнів його компетентність і авторитет.
Поради профспілковому керівнику
Розподіл відповідальності за виконання прийнятих рішень.
Для того, щоб прийняті рішення були втілені а життя, учасники зборів повинні, керуючись демократичними принципами, вирішити, хто відповідатиме за виконання всіх рішень чи певної їх частини.
Це рішення має ґрунтуватися на здібностях і ступені відповідальності кожного з учасників, воно не може бути нав’язаним.
Якою людина зобов’язана відповідати за захід, з необхідністю проведення якого вона не згодна чи не переконана в цій необхідності, то, швидше за все, вона не впорається із завданням або виконає його не так, як було б потрібно.
Помилки при проведенні профспілкових зборів:
1. Не ясні завдання, що стоять перед конкретними присутніми на зборах особами (голова, секретар, представники).
2. Порядок денний зборів автоматично скопійований з порядку денного інших зборів. Таким чином, дані профспілкові збори не мають власного порядку денного.
3. Занадто мало уваги приділено використанню інформації з третіх джерел.
4. Рішення приймаються без пояснення того, як, коли і ким вони виконуватимуться.
5. Не надається значення тому, чому дане питання включено до порядку денного і чому саме тепер.
6. Усі готові до боротьби, але правильне рішення не запропоновано.
7. Питанню приділено дуже багато часу і уваги (як правило, це — перший пункт порядку денного).
8. Збори перетворюються на арену «воєнних дій», тимчасом як є більш підходящі місця для таких «битв».
9. Аргументація не почута, не зрозуміла присутніми або не зведена в одно головуючим, наслідок — ігнорування чудової аргументації. (Це помилка не тільки головуючого).
10. Профспілка (чи колектив) занадто «лінива», вона хоче лишити вирішення питання на совісті голови зборів. Індивідуальна дискусія змушує членів профспілки виявляти активність.
11. Дуже мало уваги приділено тактиці як стосовно політики, що її проводить профспілка, так і стосовно тактики адміністрації: «Якщо ми скажемо те й те, то адміністрація відреагує на це так і так…».
12. На зборах не бути присутніми відповідальні за ті сфери в. яких виникли проблеми, що стали предметом обговорення зборів і включені до порядку денного.
13. Рішення не було прийняте внаслідок того, що проблема, яка обговорювалася, була відома обмеженому колу осіб.
14. Дехто ознайомлений з питаннями законодавства, але не користується (або не вміє користуватися) своїми знаннями.
15. Адміністрація нерідко направляє до профспілок доповідні записки, не пояснюючи своїх вимог.
Важливо знати, на основі якого закону чи документа адміністрація звертається до профспілки.
16. Обрано не того головуючого чи ведучого дискусію.
17. Перевантажений порядок денний призводить до ігнорування довготермінових цілей профспілки (побудова демократичного і справедливішого суспільства, запровадження людяніших умов праці тощо).
18. Перевантажений порядок денний призводить до ігнорування короткотермінових цілей профспілки (представництво службовців, захист їхніх інтересів тощо).
19. Профспілка, колектив чи учасники зборів згодні на самообмеження або поступки, забуваючи, що завдання профспілок — захищати інтереси трудящих.
20. Нерідко необхідність проведення розширених зборів випадає з поля зору профкому, внаслідок чого не вдається підтримувати тісні контакти з членами профспілки.
Оцінки проведених зборів від РНВК
Щоб уникнути помилок, подібних до тих, які були описані вище, слід давати оцінку проведенню зборів. Пропонуємо список питань, які допоможуть вам це зробити.
1. Чи рівномірно проходило обговорення питань? Як поводили себе секретар і головуючий?
2. Чи кожний учасник взяв участь в обговоренні? Чи не було таких, хто говорив дуже мало або дуже багато?
3. Чи всі уважно прислуховувалися до думки інших? Чи були задані основні за"питання? Чи було спілкування відвертим і довірливим?
4. Якою була атмосфера зборів? Діловою, неофіційною?
5. Чи базувалася дискусія на чітко сформульованих аргументах?
6. Чи твердо проводився лейтмотив зборів?
7. Чи було наприкінці зборів зроблено висновок і досягнуто згоди?
8. Чи існувала у питань, які обговорювалися, реальна основа, пов’язана з конкретними діями профспілок?
Крилаті вислови про працівників освіти
..Учитель! Слово ж яке!.. Учитель! Легко сказати! В нашій країні, де вчиться кожна дитина, вчитель — це перша людина. Майбутнє наших дітей, нашого народу — в руках учителя, в його золотім серці. Треба б, побачивши його на вулиці, за п'ятдесят метрів шапку скидати з поваги до нього.
Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе.
В Сухомлинський
Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною. В.Сухомлинський
Усе, що робиш, треба робити добре .
Ф.Бекон
Дія є найвиразнішим розкриттям людини.
Г.-В. Ф. Гегель
Недостатньо хотіти, треба і робити.
Й.В. Гете
Життя нічого не дає без праці.
Горацій
Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці
М.Коцюбинський
Праця – найкращий шлях до того, щоб любити життя.
Е.Ронан
Великий той учитель, який проймається справою, якої навчає.
Катон Старший
Сократа вихваляли за те, що, маючи можливість займати громадську посаду і бути корисним своїй батьківщині, він вважав за краще служити вихованню юнацтва, заявляючи, що більш корисний державі той, хто зробить багатьох здатними управляти державою, ніж той, хто управляв нею сам.
Я.А. Коменський
...Наші вчителі певні, що вони поставлені на високо почесному місці, що їм надано чудову посаду, вище за яку нічого не може бути під сонцем,..
Я.А. Коменський
Учителями повинні бути люди.чесні, діяльні і працьовиті; не тільки для годиться, а й насправді вони повинні бути живими взірцями чеснот, що їх вони мають прищепити іншим. (Ніщо удаване не може бути тривалим).
Я.А. Коменський
Якщо в селі вчитель — людина, сповнена любові, мудрості, з невинною душею; якщо він людина, обдарована усім тим, що необхідно для його професії.— тоді він своїм способом дій стає справжнім батьком села.
Й.-Г. Песталоцці
...Учитель стає на місце кращого батька, кращої матері. Він підхоплює з їхніх рук нитку виховання в тому місці, де вони вже не в змозі продовжувати. Така людина здатна піднести духовний рівень цілого села, розвинути в молоді сили і здібності, підвести молодь до нового способу.
Й.-Г. Песталоцці
Не викликає сумніву одне: якщо ми чогось потребуємо, то це добрих учителів. Де бракує їх, там уся інша шкільна суєта в країні — п'яте колесо у возі, окозамилювання, щоб людина не бачила, чого їй бракує. Отже, хто хоче, щоб школи по-справжньому сприяли належному вихованню народу, той повинен насамперед допомогти в найнеобхіднішому, а саме: щоб скрізь у країні були люди, які здатні і прагнуть виховувати молодь і керувати нею з
розумінням і любов'ю, так, щоб вона могла осягти мудрість життя, набратися сили і засвоїти порядок, властивий її стану і положенню.
Й.-Г. Песталоцці
Пам'ятайте, що перед тим, як взятися за виховання людини, треба самому зробитися людиною; треба, щоб у вас самих склався той взірець, який повинна наслідувати дитина.
Ж.-Ж. Руссо
Вихователь! — Яка висока потрібна тут душа!.. Воістину, щоб створити людину, треба самому бути або батьком, або більше, ніж людиною.
Ж.-Ж. Руссо
Учитель для школи — це те ж саме, що сонце для всесвіту. Він джерело тієї сили, яка надає руху всій машині. Остання заіржавіє у мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух...
А. Дістєрвег
Де шкільна справа в занепаді, винний у цьому вчитель; де вона добре поставлена, там вона цим зобов'язана вчителеві.
А. Дістєрвег
ФОТОМАТЕРІАЛИ
Гімн Федерації профспілок України
Коли неправди біль стискає горло...
Коли неправди біль стискає горло,
Порушений закон, до розпачу лиш крок –
Людина йде з надією у серці
Шукати захисту у профспілок
Приспів:
Профспілки України,укріпляймо ряди.
Наша сила у єднанні на шляхах боротьби.
Ми за право на працю, соціальні права,
Ми за право народу на достойне життя.
Не треба гнутись, бить земні поклони,
Нас міліони, ми — знедолених оплот!
На заклик станем в маршові колони,
За нами правди сила і народ.
Приспів.
Людина праці щоб була в повазі –
Хай голос профспілок луна, як віщий дзвін!
Бездушності, свавіллю і зневазі
Відверто і рішуче скажем: «Ні»!
Приспів.