Збірник розроблено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, Концепції «Нова українська школа», методичних рекомендацій щодо викладання іноземних мов у 2018/2019 навчальному році та з метою якісного навчання першокласників читання англійською мовою у процесі формування іншомовних умінь та навичок.
Збірник вправ для навчання читання першокласників
(матеріали з досвіду роботи)
Відділ освіти Косівської районної державної адміністрації
Районний методичний кабінет
Збірник вправ для навчання читання першокласників
(матеріали з досвіду роботи)
Затверджений методичною радою РМК
Протокол №4 від14 лютого 2019 року
Косів
2019
Цикаляк С.П.
Збірник вправ для навчання читання першокласників: матеріали з досвіду роботи. – Косів, 2019. – 56 с.
Збірник розроблено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, Концепції «Нова українська школа», методичних рекомендацій щодо викладання іноземних мов у 2018/2019 навчальному році та з метою якісного навчання першокласників читання англійською мовою у процесі формування іншомовних умінь та навичок.
ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………….………..5
Список використаної літератури……………………………………...56-58
ВСТУП
Відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та Концепції «Нова українська школа» спілкування іноземними мовами є однією з ключових компетентностей, якими повинен володіти сучасний випускник. Він повинен бути наділеним уміннями належно розуміти висловлене іноземною мовою, в тому числі через читання тексту. В методичних рекомендаціях щодо викладання іноземних мов у 2018/2019 навчальному році сказано, що під час іншомовного навчання першокласників учитель повинен враховувати відсутність попереднього навчального досвіду в маленького учня, йому необхідно спиратись на досвід, набутий дитиною в дошкільний період – уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках; навички розмальовувати, вирізати тощо.
Слід враховувати потреби учнів з різними стилями сприйняття: аудіалів, вербалів, візуалів та кінестетиків, щоб ефективно навчати їх іноземної мови. А також психологічні особливості учнів.
Успішність навчання читання значною мірою забезпечується завдяки вправам, які враховують: 1) психологічні особливості учнів, специфіку та умови їх навчання; 2) закономірність набуття знань і формування навичок; 3) послідовність вправ та їх кількість, рівень їхньої складності та зв’язок вправ з іншими видами мовленнєвої діяльності тощо.
Ураховуючи ці навички, до підсистеми вправ з навчання читання можна віднести групи вправ на: 1) впізнавання графем (та односкладових слів), 2) диференціацію графем (та односкладових слів), 3) ідентифікацію графем (та односкладових слів), 4) встановлення та реалізацію фонемно-графемних відповідностей, 5) встановлення та реалізацію графемно-фонемних відповідностей, 6) одночасне встановлення та реалізацію фонемно-графемних і графемно-фонемних відповідностей.
Серед типів вправ переважають: 1) рецептивні, рецептивно-репродуктивні (за спрямованістю вправ на прийом або видачу інформації); 2) не комунікативні (за ступенем комунікативності); 3) усні (за характером виконання); 4) тренувальні (за функцією у освітньому процесі); 5) класні (за місцем виконання); 6) повністю керовані вправи (за ступенем керованості вчителем); 7) з ігровим моментом.
Особливістю навчання читання є тісна інтеграція читання та письма, коли учні виконують вправи, спрямовані на одночасне формування обох аспектів. З іншого боку, навчання читання розпочинається з формування фонемно-графемних відповідностей, що є метою навчання техніки письма.
Враховуючи ці особливості в збірнику наведені приклади вправ для розвитку навичок читання на початковому етапі навчання. Усі завдання охоплюють тематику, передбачену чинною програмою з іноземних мов для учнів початкових класів закладів освіти.
1. Група вправ на впізнавання графем і слів
Приклад 1
Мета – вдосконалення навичок ідентифікації графем англійської мови.
Тип – рецептивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Знайди праворуч таку ж саму літеру, що і ліворуч, та обведи її.
Наочність– картки із завданнями для читання.
A |
|
A |
E |
A |
A |
I |
A |
Y |
O |
A |
E |
I |
E |
E |
A |
Y |
E |
O |
E |
U |
Y |
|
Y |
Y |
I |
Y |
A |
E |
Y |
O |
Y |
I |
I |
Y |
I |
I |
E |
O |
A |
I |
I |
O |
|
I |
O |
I |
O |
A |
E |
I |
O |
O |
U |
U |
U |
U |
A |
E |
U |
I |
O |
U |
g |
|
h |
g |
g |
p |
g |
p |
r |
g |
g |
l |
l |
l |
n |
m |
l |
r |
b |
l |
l |
d |
|
g |
d |
d |
b |
d |
b |
r |
g |
d |
b |
b |
b |
d |
b |
b |
d |
b |
b |
d |
r |
|
r |
r |
t |
q |
r |
r |
r |
h |
r |
t |
r |
t |
t |
t |
q |
f |
t |
f |
t |
f |
|
f |
f |
s |
m |
f |
t |
t |
f |
f |
s |
f |
s |
s |
s |
r |
q |
s |
s |
r |
w |
|
w |
v |
h |
w |
w |
v |
w |
v |
w |
h |
n |
h |
h |
n |
h |
h |
h |
n |
h |
m |
|
m |
m |
n |
m |
n |
h |
m |
m |
m |
n |
m |
n |
n |
h |
n |
n |
m |
n |
n |
x |
|
x |
x |
z |
l |
x |
l |
x |
x |
x |
z |
z |
x |
x |
z |
z |
z |
l |
z |
x |
q |
|
v |
g |
q |
q |
g |
h |
q |
q |
q |
v |
v |
w |
w |
v |
v |
v |
y |
v |
y |
c |
|
c |
s |
c |
c |
s |
o |
c |
c |
s |
k |
c |
k |
k |
c |
q |
k |
k |
c |
k |
j |
|
l |
j |
j |
y |
i |
j |
j |
i |
j |
p |
p |
p |
q |
p |
q |
p |
p |
g |
p |
Приклад 2
Мета – формувати навички впізнавання графічної форми слів.
Тип – рецептивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Знайди праворуч таке саме слово, що й ліворуч, та обведи його.
Наочність – карткиіззавданнями для читання.
cat |
|
dad |
cat |
tap |
cat |
cat |
bin |
bat |
bat |
bag |
ant |
bat |
box |
bat |
|
rat |
fat |
rat |
bat |
cat |
rat |
fox |
|
hat |
hat |
rat |
hat |
cat |
mat |
hat |
bed |
|
ten |
bed |
hen |
bed |
bed |
pen |
red |
red |
red |
ten |
pen |
red |
let |
|
dress |
deck |
dress |
dress |
pet |
red |
dress |
|
desk |
desk |
dress |
desk |
pet |
pen |
desk |
fun |
|
mum |
run |
fun |
sun |
fun |
fun |
sun |
sun |
fun |
sum |
sun |
sun |
son |
|
jump |
plum |
jump |
jam |
jump |
uncle |
drum |
|
drum |
drum |
drum |
plum |
jump |
down |
drum |
fish |
|
fish |
lash |
dish |
fish |
fish |
wish |
milk |
milk |
film |
pink |
Milk |
dill |
milk |
|
lip |
lip |
bit |
tip |
lip |
lip |
fig |
|
Nick |
Tim |
Nick |
Bill |
Nick |
Vic |
Nick |
my |
|
my |
cry |
fly |
my |
try |
my |
fly |
fly |
my |
sky |
cry |
fly |
fly |
|
sky |
cry |
skype |
sky |
bye |
sky |
my |
|
cry |
fly |
cry |
cry |
my |
sky |
cry |
not |
|
bot |
got |
not |
lot |
not |
not |
doll |
doll |
ball |
tall |
lol |
doll |
folk |
|
box |
box |
fox |
ox |
box |
box |
fox |
|
dog |
fog |
dog |
frog |
dog |
log |
dog |
make |
|
make |
cake |
make |
take |
lake |
make |
game |
name |
game |
game |
plane |
game |
lake |
|
lake |
lake |
lake |
make |
name |
take |
cake |
|
name |
cake |
name |
make |
game |
name |
name |
like |
|
like |
lion |
fine |
like |
Mike |
like |
fine |
fine |
fine |
nine |
five |
nice |
fine |
|
nice |
nice |
kite |
fine |
nice |
nice |
fine |
|
kite |
like |
bike |
kite |
bite |
kite |
Kite |
happy |
|
happy |
teddy |
daddy |
happy |
baby |
funny |
many |
merry |
happy |
many |
many |
money |
many |
|
very |
very |
teddy |
happy |
very |
many |
very |
|
funny |
money |
bunny |
funny |
mummy |
funny |
funny |
pupil |
|
pupil |
music |
student |
pupil |
beautiful |
pupil |
tune |
tune |
tube |
tune |
tune |
cube |
tube |
|
tube |
tube |
tube |
tune |
cube |
tube |
tune |
|
cube |
cube |
tune |
tube |
cube |
cube |
tune |
car |
|
car |
bar |
star |
car |
car |
bar |
star |
star |
bar |
car |
far |
star |
star |
|
park |
bark |
dark |
park |
mark |
park |
shark |
|
dark |
dark |
mark |
dark |
bark |
park |
dark |
black |
|
Jack |
black |
pack |
black |
Jack |
back |
Nick |
Nick |
Vic |
Liz |
Rick |
Nick |
Tim |
|
sock |
sock |
lock |
clock |
sock |
fog |
sock |
|
duck |
duck |
bug |
mug |
duck |
duck |
Cluck |
girl |
|
first |
skirt |
girl |
bird |
girl |
skirt |
bird |
girl |
bird |
first |
bird |
girl |
bird |
|
turn |
turn |
fur |
firm |
turn |
turn |
fur |
|
her |
her |
verb |
term |
her |
verb |
her |
hair |
|
fair |
pair |
hair |
here |
hair |
pair |
bear |
bear |
care |
where |
bare |
rare |
bare |
|
pear |
pear |
where |
care |
pear |
pear |
bear |
|
where |
there |
where |
were |
ware |
where |
where |
talk |
|
walk |
talk |
talk |
chalk |
walk |
talk |
walk |
walk |
chalk |
walk |
talk |
chalk |
walk |
|
ball |
small |
call |
ball |
mall |
ball |
ball |
|
all |
all |
tall |
fall |
all |
ball |
all |
sea |
|
sea |
meat |
beat |
sea |
sea |
meat |
tea |
sea |
tea |
meat |
tea |
beat |
tea |
|
read |
clean |
read |
seat |
read |
speak |
read |
|
speak |
speak |
clean |
speak |
speak |
read |
clean |
see |
|
sleep |
sweet |
see |
bee |
see |
sweet |
tree |
|
tree |
bee |
sweet |
trip |
see |
tree |
meet |
|
feet |
meet |
greet |
meet |
fleet |
meet |
greet |
|
greet |
greet |
meet |
sleep |
sweet |
greet |
head |
|
head |
weather |
head |
bread |
measure |
head |
bread |
|
health |
head |
bread |
head |
bread |
butter |
ready |
|
ready |
steady |
ready |
teddy |
ready |
steady |
sweater |
|
sweater |
glitter |
weather |
sweater |
sweater |
measure |
sister |
|
brother |
sister |
mother |
sister |
father |
sister |
brother |
|
brother |
brother |
sister |
mother |
father |
brother |
ruler |
|
ruler |
computer |
player |
flyer |
ruler |
ruler |
player |
|
player |
computer |
ruler |
player |
ruler |
player |
day |
|
day |
day |
way |
pay |
lay |
day |
way |
|
day |
May |
way |
lay |
way |
pay |
they |
|
they |
they |
grey |
vein |
rein |
they |
grey |
|
rein |
vein |
grey |
they |
grey |
rein |
hear |
|
bear |
hear |
near |
hear |
hear |
bear |
clear |
|
near |
clear |
hear |
clear |
bear |
ear |
dear |
|
dear |
clear |
hear |
bear |
ear |
dear |
ear |
|
ear |
hear |
ear |
bear |
ear |
dear |
book |
|
hood |
took |
book |
room |
broom |
book |
look |
|
look |
hook |
book |
look |
broom |
look |
good |
|
look |
good |
book |
good |
took |
good |
wood |
|
wood |
book |
wood |
look |
wood |
took |
boy |
|
toy |
boy |
coy |
boy |
boy |
toy |
toy |
|
joy |
boy |
toy |
toy |
joy |
boy |
joy |
|
enjoy |
toy |
joy |
coy |
joy |
toy |
enjoy |
|
enjoy |
joy |
coy |
enjoy |
boy |
toy |
show |
|
blow |
show |
fellow |
snow |
show |
grow |
grow |
|
grow |
window |
fellow |
show |
grow |
grow |
window |
|
window |
window |
fellow |
show |
snow |
willow |
snow |
|
snow |
show |
blow |
window |
snow |
snow |
out |
|
sound |
cloud |
out |
loud |
out |
house |
house |
|
out |
house |
sound |
cloud |
house |
mouse |
now |
|
cow |
now |
how |
bow |
now |
town |
clown |
|
brown |
down |
clown |
town |
clown |
how |
face |
|
place |
face |
pace |
palace |
face |
face |
place |
|
face |
pace |
lace |
place |
palace |
place |
city |
|
cent |
ceiling |
city |
cent |
city |
ceiling |
Grace |
|
France |
Grace |
Tracy |
Grace |
France |
Tracy |
much |
|
lunch |
much |
bench |
much |
rich |
lunch |
chin |
|
chess |
chick |
chin |
children |
chin |
chick |
teacher |
|
children |
teacher |
rich |
much |
teacher |
children |
children |
|
teacher |
children |
teacher |
children |
children |
teacher |
go |
|
go |
no |
low |
go |
go |
go |
bag |
|
tag |
flag |
bag |
Mag |
bag |
bag |
gift |
|
gift |
gig |
gild |
gift |
giggle |
gift |
goose |
|
goose |
moose |
lose |
goose |
moose |
Goose |
page |
|
gage |
page |
cage |
page |
stage |
page |
cage |
|
page |
gage |
stage |
cage |
page |
cage |
giraffe |
|
gym |
giraffe |
gymnasium |
giraffe |
gym |
giraffe |
gym |
|
gym |
gymnasium |
gym |
giraffe |
gym |
gymnasium |
jam |
|
Japan |
jam |
jab |
jangle |
jam |
jam |
jug |
|
jumper |
jug |
jump |
junk |
jug |
just |
jet |
|
Jerry |
jet |
jerk |
jester |
jet |
jet |
June |
|
June |
July |
June |
juicy |
June |
July |
sing |
|
ring |
sting |
sing |
sing |
spring |
ring |
song |
|
song |
long |
Hon Kong |
song |
long |
song |
morning |
|
warning |
morning |
evening |
morning |
warning |
morning |
strong |
|
strong |
song |
long |
strong |
long |
Hon Kong |
photo |
|
phone |
phonic |
photo |
phoney |
photo |
photo |
phone |
|
phonic |
phone |
photo |
phoney |
phone |
photo |
dolphin |
|
dolphin |
telephone |
alphabet |
dolphin |
elephant |
dolphin |
elephant |
|
telephone |
elephant |
elephant |
dolphin |
alphabet |
Elephant |
shelf |
|
shelf |
ship |
shop |
shelf |
shelf |
ship |
ship |
|
ship |
ship |
shop |
ship |
shelf |
shop |
fish |
|
dish |
wish |
fish |
dish |
fish |
wish |
she |
|
shy |
she |
she |
shy |
she |
she |
this |
|
this |
that |
those |
this |
these |
this |
they |
|
they |
there |
their |
they |
they |
their |
mother |
|
father |
mother |
sister |
mother |
brother |
father |
weather |
|
weather |
further |
gather |
weather |
weather |
Further |
thin |
|
thin |
thick |
thorn |
thin |
thin |
thick |
three |
|
thirty |
three |
think |
three |
tree |
three |
mouth |
|
south |
mouth |
without |
mouth |
south |
without |
thank |
|
thank |
theme |
throat |
thank |
thank |
throat |
what |
|
wharf |
what |
wheel |
what |
what |
wharf |
white |
|
white |
while |
whilst |
white |
whilst |
white |
where |
|
where |
there |
where |
were |
whereby |
where |
when |
|
when |
why |
when |
when |
hen |
whey |
who |
|
whom |
who |
whoop |
who |
whose |
who |
whom |
|
whom |
whom |
wholly |
whoop |
whom |
whole |
whose |
|
who |
whole |
whose |
whose |
wholesome |
whose |
whole |
|
whole |
whole |
whose |
who |
whoop |
whole |
ox |
|
box |
ox |
fox |
ox |
fox |
box |
box |
|
box |
fox |
fix |
ox |
box |
box |
Max |
|
Rex |
Max |
lax |
Max |
Rex |
Max |
xerox |
|
xenon |
xerox |
xerox |
xerox |
xenon |
xerox |
yes |
|
ye |
yes |
yeast |
yes |
yelp |
yes |
yet |
|
yes |
jet |
ye |
yet |
yet |
yet |
yak |
|
yak |
yacht |
yap |
yak |
yarn |
yak |
yellow |
|
yellow |
yellow |
yell |
yearly |
yellow |
yet |
2. Група вправ на диференціацію графем і слів
Приклад 1
Мета – формувати навички диференціації графем англійської мови.
Тип – рецептивна, усна, з ігровим елементом.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Розклади яблука з великими та маленькими літерами у відповідні кошики.
Наочність – картки із завданнями для читання.
Інструкція: Розклади яйця з великими та маленькими літерами у відповідні кошики.
Наочність – картки із завданнями для читання.
Інструкція: Розклади великі та маленькі літери у відповідні квадрати.
Наочність – картки із завданнями для читання.
Інструкція: Розклади великі та маленькі літери у відповідні квадрати.
Наочність – картки із завданнями для читання.
Приклад 2
Мета – формувати навички диференціації графічних образів слів.
Тип – рецептивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Знайди слово, що відповідає малюнку, та обведи його.
Наочність – картки із завданнями для читання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Група вправ на ідентифікацію графем та слів
Приклад 1
Мета – формувати навички ідентифікації літер.
Тип – рецептивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Знайди літеру "a" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "o" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
b |
a |
o |
y |
s |
o |
l |
m |
r |
a |
o |
z |
x |
c |
r |
h |
a |
t |
a |
n |
o |
y |
o |
a |
t |
j |
e |
a |
p |
o |
b |
a |
o |
n |
d |
p |
t |
o |
Інструкція: Знайди літеру "e" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "u" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
b |
e |
u |
y |
s |
u |
l |
m |
r |
e |
u |
z |
x |
c |
r |
h |
e |
t |
e |
n |
u |
u |
u |
e |
t |
j |
e |
e |
p |
e |
b |
e |
u |
n |
d |
p |
t |
u |
Інструкція: Знайди літеру "i" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "y" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
b |
y |
i |
y |
s |
u |
l |
m |
r |
i |
y |
z |
x |
c |
r |
h |
i |
t |
y |
n |
y |
i |
y |
i |
t |
j |
i |
y |
p |
i |
b |
i |
y |
n |
d |
p |
t |
i |
Інструкція: Знайди літеру "b" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "d" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
b |
y |
i |
y |
d |
b |
b |
m |
r |
b |
d |
z |
x |
b |
r |
d |
I |
t |
y |
d |
y |
b |
d |
i |
t |
j |
b |
d |
b |
I |
b |
i |
y |
n |
d |
d |
t |
b |
Інструкція: Знайди літеру "c" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "s" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
c |
x |
c |
y |
i |
y |
c |
s |
b |
s |
r |
s |
d |
s |
c |
b |
c |
d |
s |
t |
y |
c |
c |
s |
c |
i |
t |
j |
s |
d |
s |
I |
s |
i |
y |
n |
d |
s |
c |
b |
Інструкція: Знайди літеру "f" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "t" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
x |
c |
t |
i |
f |
f |
s |
b |
t |
r |
t |
d |
s |
f |
b |
c |
f |
s |
t |
y |
f |
t |
f |
c |
i |
t |
j |
f |
D |
s |
I |
f |
f |
t |
n |
f |
s |
c |
t |
Інструкція: Знайди літеру "g" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "q" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
x |
g |
t |
i |
g |
f |
g |
b |
t |
q |
t |
d |
q |
g |
b |
c |
g |
q |
q |
g |
f |
q |
f |
c |
g |
t |
j |
f |
q |
s |
g |
g |
f |
q |
n |
q |
s |
q |
t |
Інструкція: Знайди літеру "h" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "n" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
h |
x |
g |
t |
h |
g |
f |
n |
b |
h |
q |
n |
n |
q |
n |
b |
h |
g |
q |
q |
g |
f |
h |
f |
h |
h |
h |
j |
f |
n |
s |
h |
n |
f |
h |
n |
q |
s |
h |
t |
Інструкція: Знайди літеру "j" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "p" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
h |
x |
j |
t |
p |
g |
j |
p |
b |
j |
q |
p |
p |
j |
n |
b |
p |
g |
j |
q |
j |
p |
j |
p |
j |
p |
H |
j |
f |
n |
s |
h |
n |
f |
h |
n |
p |
s |
j |
j |
Інструкція: Знайди літеру "k" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "l" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
k |
x |
l |
t |
k |
g |
k |
p |
l |
J |
l |
l |
k |
j |
n |
b |
k |
k |
l |
q |
k |
p |
j |
l |
l |
p |
H |
j |
k |
n |
l |
h |
k |
k |
l |
n |
l |
s |
j |
k |
Інструкція: Знайди літеру "m" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "r" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
k |
x |
l |
t |
m |
g |
r |
p |
m |
r |
r |
r |
k |
m |
n |
m |
k |
m |
l |
q |
k |
m |
j |
m |
r |
r |
H |
r |
r |
n |
l |
r |
r |
k |
m |
n |
l |
r |
m |
K |
Інструкція: Знайди літеру "v" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "w" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
v |
w |
l |
t |
m |
w |
r |
w |
m |
r |
r |
r |
v |
w |
n |
m |
v |
m |
l |
q |
k |
v |
j |
m |
w |
w |
v |
r |
v |
n |
v |
w |
r |
v |
m |
n |
l |
v |
m |
w |
Інструкція: Знайди літеру "x" та зафарбуй її червоним кольором, а літеру "z" – синім.
Наочність – картки із завданнями для читання.
v |
x |
l |
t |
z |
w |
r |
z |
x |
r |
z |
r |
v |
x |
n |
m |
x |
m |
z |
q |
x |
v |
j |
z |
z |
w |
v |
x |
z |
n |
z |
w |
x |
v |
m |
z |
z |
v |
m |
w |
Приклад 2
Мета – формувати навички ідентифікації графічних образів слів.
Тип – рецептивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна.
Інструкція: Знайди слова cat, rat, hat, bad та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
c |
a |
t |
y |
s |
o |
l |
m |
r |
a |
t |
z |
x |
c |
r |
h |
a |
t |
a |
n |
o |
y |
o |
a |
t |
j |
e |
a |
p |
o |
b |
a |
d |
n |
d |
p |
t |
o |
Інструкція: Знайди слова bed, red, dress, deskта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
r |
e |
d |
y |
s |
o |
l |
m |
l |
n |
t |
z |
x |
c |
r |
h |
i |
i |
a |
n |
o |
y |
o |
d |
e |
s |
k |
a |
b |
e |
d |
a |
t |
d |
r |
e |
s |
s |
Інструкція: Знайди слова fun, sun, jump, drum та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
r |
y |
d |
r |
u |
m |
l |
m |
l |
n |
t |
z |
x |
c |
r |
h |
i |
i |
a |
n |
o |
s |
u |
n |
j |
u |
m |
p |
b |
f |
u |
n |
t |
d |
r |
l |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова fish, milk, lip, Nickта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
i |
x |
r |
y |
d |
f |
i |
s |
h |
m |
l |
i |
p |
z |
x |
c |
m |
i |
l |
k |
a |
n |
O |
N |
i |
c |
k |
u |
m |
p |
b |
f |
o |
p |
t |
d |
r |
l |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова my, fly, sky, cryта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
y |
r |
y |
d |
f |
l |
y |
H |
m |
l |
i |
l |
z |
x |
c |
p |
i |
l |
l |
a |
c |
r |
y |
i |
c |
k |
u |
m |
p |
b |
f |
o |
p |
t |
s |
k |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова not, doll, box, dogта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
n |
r |
y |
d |
k |
l |
r |
h |
m |
l |
I |
n |
o |
t |
c |
p |
I |
l |
l |
d |
o |
g |
y |
i |
d |
o |
l |
l |
p |
y |
b |
o |
x |
t |
s |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова make, game, lake, nameта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
a |
k |
e |
d |
k |
l |
a |
k |
e |
l |
I |
n |
g |
a |
m |
e |
I |
l |
l |
s |
f |
g |
y |
i |
d |
n |
a |
m |
e |
y |
b |
n |
x |
t |
s |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова like, fine, nice, kiteта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
i |
k |
e |
k |
l |
o |
l |
e |
l |
I |
n |
g |
a |
m |
f |
i |
n |
e |
s |
f |
n |
i |
c |
e |
i |
a |
m |
e |
k |
i |
t |
e |
t |
s |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова happy, many, very, funnyта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
r |
k |
e |
v |
e |
r |
y |
e |
l |
I |
n |
g |
h |
a |
p |
p |
y |
e |
s |
f |
u |
n |
n |
y |
i |
a |
m |
e |
k |
i |
m |
a |
n |
y |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова pupil, tune, tube, cube та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
r |
k |
e |
v |
c |
u |
b |
e |
l |
I |
p |
u |
p |
i |
l |
p |
y |
e |
s |
f |
u |
t |
u |
n |
e |
a |
m |
e |
t |
u |
b |
e |
n |
y |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова car, star, park, dark та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
r |
k |
c |
a |
r |
u |
b |
e |
s |
t |
a |
r |
p |
i |
l |
p |
y |
e |
s |
f |
u |
t |
u |
p |
a |
r |
k |
e |
t |
u |
d |
a |
r |
k |
l |
y |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова black, Nick, sock, duckта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
b |
l |
a |
c |
k |
u |
b |
e |
s |
o |
c |
k |
p |
i |
N |
i |
c |
k |
s |
f |
u |
t |
u |
p |
a |
l |
k |
e |
t |
u |
d |
a |
d |
u |
c |
k |
m |
s |
Інструкція: Знайди слова girl, bird, turn, herта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
b |
l |
a |
g |
i |
r |
l |
e |
s |
b |
i |
r |
d |
i |
p |
i |
m |
k |
s |
f |
h |
e |
r |
m |
a |
l |
k |
e |
t |
u |
D |
a |
d |
t |
u |
r |
n |
s |
Інструкція: Знайди слова hair, bear, pear, whereта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
h |
a |
i |
r |
l |
k |
r |
l |
e |
w |
a |
l |
s |
e |
a |
b |
e |
a |
r |
s |
f |
w |
h |
e |
r |
e |
l |
k |
e |
t |
a |
p |
e |
a |
r |
u |
r |
n |
s |
Інструкція: Знайди слова talk, walk, ball, allта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
b |
t |
a |
l |
k |
r |
l |
e |
w |
a |
l |
k |
d |
i |
p |
i |
m |
k |
s |
f |
h |
b |
a |
l |
l |
l |
k |
e |
t |
a |
l |
l |
d |
e |
u |
r |
n |
s |
Інструкція: Знайди слова sea, tea, read, speak та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
m |
l |
b |
t |
y |
m |
k |
s |
e |
a |
w |
t |
e |
a |
d |
i |
r |
e |
a |
d |
s |
f |
h |
b |
r |
d |
l |
l |
k |
e |
t |
a |
l |
s |
p |
e |
a |
k |
n |
s |
Інструкція: Знайди слова see, tree, meet, greetта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
s |
e |
e |
t |
y |
m |
k |
u |
e |
a |
w |
t |
e |
a |
d |
t |
r |
e |
e |
d |
s |
f |
h |
m |
e |
e |
t |
l |
k |
e |
t |
g |
r |
e |
e |
t |
a |
k |
n |
s |
Інструкція: Знайди слова head, bread, ready, sweater та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
s |
e |
h |
e |
a |
d |
k |
u |
e |
a |
w |
t |
e |
b |
r |
e |
a |
d |
e |
d |
s |
r |
e |
a |
d |
y |
t |
l |
k |
e |
t |
g |
r |
s |
w |
e |
a |
t |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова sister, brother, ruler, player та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
e |
s |
i |
s |
t |
e |
r |
e |
a |
w |
b |
r |
o |
t |
h |
e |
r |
e |
d |
r |
u |
l |
e |
r |
y |
t |
l |
k |
e |
t |
g |
p |
l |
a |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова day, way, they, greyта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
e |
s |
i |
d |
a |
y |
r |
e |
a |
w |
a |
y |
o |
t |
h |
g |
r |
e |
y |
r |
u |
t |
h |
e |
y |
t |
l |
k |
e |
t |
g |
k |
l |
i |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова hear, clear, dear, earта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
h |
e |
a |
r |
a |
e |
a |
r |
a |
w |
d |
y |
o |
t |
c |
l |
e |
a |
r |
r |
u |
d |
e |
a |
r |
t |
l |
k |
e |
t |
g |
k |
l |
i |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова book, look, good, woodта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
l |
o |
o |
k |
a |
e |
p |
r |
a |
w |
d |
y |
o |
t |
g |
o |
o |
d |
r |
r |
u |
d |
b |
o |
o |
k |
l |
k |
e |
t |
w |
o |
o |
d |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова boy, toy, joy, enjoyта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
l |
o |
o |
b |
o |
y |
p |
r |
a |
t |
o |
y |
o |
i |
o |
y |
o |
d |
r |
r |
u |
d |
b |
o |
e |
n |
j |
o |
y |
t |
w |
o |
j |
o |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова show, grow, window, snowта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
l |
o |
o |
b |
o |
s |
h |
o |
w |
t |
o |
y |
o |
w |
i |
n |
d |
o |
w |
r |
u |
d |
g |
r |
o |
w |
l |
o |
y |
t |
s |
n |
o |
w |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова out, house, now, clownта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
u |
l |
o |
u |
t |
o |
o |
h |
l |
w |
t |
o |
y |
o |
h |
o |
u |
s |
e |
w |
r |
u |
n |
o |
w |
o |
w |
l |
o |
y |
c |
l |
o |
w |
n |
y |
e |
r |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова face, place, city, Graceта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
a |
c |
e |
t |
p |
l |
a |
c |
e |
t |
o |
c |
i |
t |
y |
u |
s |
e |
w |
r |
u |
n |
p |
w |
o |
w |
l |
o |
y |
c |
l |
o |
m |
n |
G |
r |
a |
c |
e |
Інструкція: Знайди слова much, chin, teacher, children та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
a |
m |
u |
c |
h |
l |
o |
c |
e |
t |
c |
h |
i |
n |
y |
u |
s |
e |
w |
r |
u |
n |
t |
e |
a |
c |
h |
e |
r |
c |
h |
i |
l |
d |
r |
e |
n |
c |
e |
Інструкція: Знайди слова go, bag, gift, goose та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
g |
o |
u |
c |
h |
b |
a |
g |
e |
t |
c |
g |
i |
f |
t |
u |
s |
e |
w |
r |
u |
n |
t |
e |
o |
l |
h |
e |
r |
c |
h |
i |
g |
o |
o |
s |
e |
c |
e |
Інструкція: Знайди слова page, cage, giraffe, gymта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
g |
p |
a |
g |
e |
b |
n |
p |
e |
c |
a |
g |
e |
f |
t |
u |
g |
y |
m |
r |
u |
n |
t |
e |
o |
l |
h |
e |
r |
c |
h |
i |
g |
i |
r |
a |
f |
f |
e |
Інструкція: Знайди слова jam, jug, jet, Juneта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
g |
p |
j |
a |
m |
b |
n |
p |
e |
c |
j |
u |
g |
f |
t |
u |
o |
y |
m |
r |
u |
m |
t |
j |
e |
t |
h |
e |
r |
c |
h |
J |
u |
n |
e |
a |
f |
f |
e |
Інструкція: Знайди слова sing, song, morning, strongта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
f |
g |
s |
i |
n |
g |
b |
n |
p |
e |
c |
j |
u |
s |
o |
n |
g |
o |
y |
m |
r |
u |
m |
o |
r |
n |
i |
n |
g |
r |
c |
s |
t |
r |
o |
n |
g |
f |
f |
e |
Інструкція: Знайди слова photo, phone, dolphin, elephantта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
p |
h |
o |
t |
o |
g |
b |
n |
p |
e |
c |
j |
u |
d |
o |
l |
p |
h |
i |
n |
r |
u |
m |
o |
p |
h |
o |
n |
e |
r |
c |
e |
l |
e |
p |
h |
a |
n |
t |
e |
Інструкція: Знайди слова shelf, ship, fish, sheта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
p |
h |
o |
s |
h |
e |
l |
f |
p |
e |
c |
s |
h |
i |
p |
l |
p |
h |
i |
n |
r |
u |
m |
o |
p |
h |
s |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
e |
f |
i |
s |
h |
t |
e |
Інструкція: Знайди слова this, they, mother, weatherта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
p |
h |
o |
s |
t |
h |
i |
s |
p |
e |
c |
s |
t |
h |
e |
y |
p |
h |
i |
n |
r |
m |
o |
t |
h |
e |
r |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
e |
a |
t |
h |
e |
r |
Інструкція: Знайди слова thin, three, mouth, thank та обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
p |
t |
h |
i |
n |
h |
i |
s |
p |
e |
c |
s |
t |
h |
e |
t |
h |
r |
e |
e |
r |
m |
o |
u |
t |
h |
r |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
t |
h |
a |
n |
k |
r |
Інструкція: Знайди слова what, white, where, whenта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
p |
t |
h |
w |
h |
e |
n |
s |
p |
e |
w |
h |
a |
t |
e |
w |
h |
e |
r |
e |
r |
m |
n |
i |
t |
h |
r |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
h |
i |
t |
e |
k |
r |
Інструкція: Знайди слова who, whom, whose, wholeта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
w |
h |
o |
l |
e |
h |
w |
h |
o |
e |
c |
s |
t |
h |
e |
y |
l |
r |
e |
e |
r |
w |
h |
o |
m |
h |
r |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
t |
w |
h |
o |
s |
e |
Інструкція: Знайди слова ox, box, Max, xeroxта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
w |
h |
o |
x |
e |
h |
b |
o |
x |
e |
c |
s |
t |
h |
M |
a |
x |
r |
e |
e |
x |
e |
r |
o |
x |
h |
r |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
t |
l |
h |
h |
s |
e |
Інструкція: Знайди слова yes, yet, yak, yellowта обведи їх.
Наочність – картки із завданнями для читання.
w |
h |
g |
x |
e |
h |
y |
e |
s |
e |
c |
s |
t |
y |
e |
t |
x |
r |
e |
e |
x |
y |
e |
l |
l |
o |
w |
h |
e |
r |
c |
e |
l |
w |
t |
l |
h |
y |
a |
k |
4. Група вправ на встановлення та реалізацію фонемно-графемних відповідностей
Приклад 1
Мета – формувати навички встановлення фонемно-графемних відповідностей.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усна.
Форма виконання – фронтальна, у групах.
Інструкція: Назви звук, який цій букві відповідає.
Наочність – картки із літерами.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приклад 2
Мета – формувати навичкив становлення та реалізації фонемно-графемних відповідностей.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усно-письмова.
Форма виконання – індивідуально.
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
Інструкція: Напиши слово, проговорюючи його.
Наочність – картки із завданнями для письма.
|
5. Група вправ на встановлення та реалізацію графемно-фонемних відповідностей
Приклад 1
Мета – формувати навички встановлення та реалізації графемно-фонемних відповідностей.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усна.
Форма виконання – індивідуальна, фронтальна.
Інструкція: Озвучлітери: a, t, p, b, f, m, c, h, r.
Наочність – картки із літерами.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приклад 2
Мета – вдосконалення навичок встановлення графемно-фонемних відповідностей.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усна.
Форма виконання – фронтальна, індивідуальна.
Інструкція: Прочитай слова самостійно впівголоса: cat, bat, rat, hat.
Наочність – картки із завданнями для читання.
|
cat |
|
|
bed |
|
bat |
|
red |
|
|
rat |
|
|
dress |
|
hat |
|
desk |
|
fun |
|
|
fish |
|
sun |
|
milk |
|
|
jump |
|
lips |
|
|
drum |
|
Nick |
|
pupil |
|
|
car |
|
tune |
|
star |
|
|
tube |
|
park |
|
|
cube |
|
dark |
|
hair |
|
|
sister |
|
bear |
|
brother |
|
|
pear |
|
|
ruler |
|
where |
|
player |
|
boy |
|
|
book |
|
toy |
|
look |
|
|
joy |
|
good |
|
|
enjoy |
|
wood |
|
|
show |
|
|
page |
|
grow |
|
cage |
|
|
window |
|
giraffe |
|
|
snow |
|
gym |
|
jam |
|
|
photo |
|
jug |
|
phone |
|
|
jet |
|
dolphin |
|
|
June |
|
elephant |
|
shelf |
|
|
ox |
|
ship |
|
box |
|
|
fish |
|
Max |
|
|
she |
|
xerox |
6. Група вправ на одночасне встановлення та реалізацію графемно-фонемних та фонемно-графемних відповідностей
Приклад 1
Мета – формувати навички встановлення відповідностей між графемами та фонемами.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усно-письмова, з ігровим елементом.
Форма виконання – у парах.
Інструкція: Запиши літери, що диктує твій однокласник.
Спосіб виконання – на аркуші, що розміщений на стіні, записані літери. Один учень з пари підходить до нього, запам’ятовує букви, повертається до свого товариша та диктує їх йому. Перший лише читає, говорить та ходить від аркуша до свого товариша, а другий – сидить і записує. Потім учні міняються ролями.
Наочність – картки із завданнями для читання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приклад 2
Мета – формувати навички встановлення та реалізації відповідностей між графемами та фонемами.
Тип – рецептивно-репродуктивна, усно-письмова.
Форма виконання – в парах, індивідуально.
Інструкція: Прочитай речення, допиши потрібне слово.
Наочність – картки із завданнями для читання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: