Збірник прикладних задач.

Про матеріал
Збірник містить задачі прикладного змісту для учнів 5-6 класів. Задачі розподілені по темам. Також збірник містить приклади задач з розв'язанням. Збірник можна використовувати на уроках математики у 5-6 класах.
Перегляд файлу

Математика навколо нас

 

Збірник прикладних задач

ДЛЯ 5-6-Х КЛАСІВ «Математика навколо нас»

 

 

 

 

 

                                                       2018р.

 

 

 

Автор  :

С.В. Пазиненко , учитель математики Комсомольської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

 

Рецензенти:

В.О. Єрмачкова , учитель математики Комсомольської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6

О.С.Самарець 

заступник з навчально-виховної роботи 

Г.О.Пелих

                керівник міського методичного обєднання вчиттелів математики

 

Збірник задач розроблений для вчителів  математики і учнів загальноосвітніх шкіл.  

 

 

 

 

Передмова

 Даний збірник містить задачі з математики прикладного характеру, за допомогою яких розкриваються можливості реалізації зв’язку математичної та професійної підготовки учнів.

Дана робота аналізує прийоми, направлені на посилення практичної функції задач в курсі математики 5-6-х класів, розглядає деякі особливості застосування цих прийомів під час розв’язування задач, розглядає систему практичних завдань. Також у роботі наведено приклади задач, що сприяють розвитку практичної  компетентності учнів.

 Метою цієї збірки є:

  • формувати в учнів 5-6-х класів уявлення про роль математики у пізнанні дійсності, усвідомлення математичних знань як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови повноцінного життя в сучасному суспільстві і апарату наукового пізнання; створення стійкої позитивної мотивації до навчання;
  • формувати в учнів стійкого інтересу до предмету, виявлення і розвиток математичних здібностей,
    •                  допомогти оволодінням учнями системою математичних знань, навичок і умінь, потрібних у майбутній професійній
    •                  встановлювати міжпредметні  зв`язки;
    •                  формувати позитивні риси особистості,  життєві і соціально-ціннісні компетентності учнів.

Збірка стане у пригоді вчителям математики, а також учням, що виявляють інтерес до математики.

 

 

 

 

 

 «Жодне людське дослідження не може називатися істиною наукою, якщо воно не пройшло через математичне доведення»

Леонардо да Вінчі (1442-1519), Італія

 

 

 

Математика – частина нашого життя

 

Не раз доводилось чути фразу про те, що математика – країна без меж.  Не дивлячись на свою банальність, фраза про математику має під собою дуже вагомі підстави. Математика в житті людини займає особливе місце. Ми настільки з’єдналися з нею, що навіть не помічаємо її.

Проте з математики починається все. Дитина тільки народилась, а перші цифри в її житті вже звучать: зріст, вага. Дитина ще не може вимовити слово «математика», а вже займається нею: розв’язує задачі по підрахунку іграшок, кубиків. Та й батьки про математику і задачі не забувають. Готуючи їжу для малечі, зважують її. Тут потрібно розв’язувати елементарні задачі: скільки потрібно приготувати їжі, враховуючи вагу дитини.

В школі математичних задач дуже багато і складність їх з кожним роком зростає. Вони не просто навчають дітей математиці, простим обчислювальним  діям. Математичні задачі розвивають мислення, логіку, комплекс вмінь: вміння групувати предмети, розкривати закономірності, визначати зв’язки між явищами, приймати рішення. Дуже часто рішення таких задач є просто математичним розрахунком.

Заняття математикою, розв’язування математичних задач розвиває особистість, робить її цілеспрямованою, активнішою, самостійною. Згадаємо свого однокласника, який добре знав математику, вмів розв’язувати задачі. Його часто називали розумником, математиком. Він міг розв’язувати задачі, аргументувати свій вибір, міг критично оцінити себе і свої однокласників. Та й успішність по іншим предметам, крім математики, була на порядок вище. Саме математичне мислення допомагало йому в цьому.

 

Швидко змінюється світ і саме життя. В неї входять нові технології. Тільки математика і розв’язування задач в традиційному розумінні не змінює себе.  Математичні закони перевірені і систематизовані, тому людина в важкі моменти може покластися на неї. Математика не підведе.

До кожної теми шкільного курсу математики можна підібрати цікаві та корисні задачі, які розкривають прикладні аспекти математики. Використання практичних задач має на уроках математики в 5-6-х класах важливе значення перш за все для виховання стійкого інтересу до математики. Завдяки різним задачам практичного характеру учні будуть переконуватися в значенні математики для різних сфер діяльності людини, в її корисності і необхідності для практичної роботи і побуту; побачать різноманіття використання математичних ідей і методів поза самою математикою; зрозуміють, що повноцінна освіта сучасної людини неможлива без належної математичної підготовки, оскільки математика є опорним предметом при вивченні суміжних дисциплін. Все це безумовно сприятиме й підвищенню рівня їх математичної освіти. Приведу приклади розв’язування деяких прикладних задач.

Приклади розв’язування задач:

Задача 1.

Діаметр велосипедного колеса дорівнює 8 дм. Скільки обертів зробить колесо, якщо велосипед проїде 1км?

Розв’язання

Позначимо кількість обертів - n, за умовою задачі діаметр d = 8дм, а відстань, що проїде велосипед  s= 1км. За один оберт колесо проїде  c=d

c= 3,14* 8дм=25,12 дм = 2,512м

n = s: c  =1км: 2,512м =1000: 2,512 =398 (обертів)

Відповідь: 398 обертів.

Задача 2.

  1. З двох селищ одночасно назустріч один одному виїхали велосипедист і пішохід. Пішохід рухався зі швидкістю 3 км/год, що в 4 рази менше швидкості велосипедиста. Знайдіть відстань між селищами, якщо велосипедист і пішохід зустрілись через 3 год після початку руху.

Розв’язання

І спосіб

      1) 3*4=12 (км/год) швидкість велосипедиста;

      2) 12+3=15(км/год) швидкість наближення;

      3) 15*3=45 (км) відстань між селищами.

      ІІ спосіб

      1) 3*4=12 (км/год) швидкість велосипедиста;

      2) 3*3=9 (км) пройшов пішохід;

      3) 12*3=36 (км) проїхав велосипедист;

4) 36+9=45 (км) відстань між селищами 

Відповідь: 45 км.

 

Задача 3.

Яку найбільшу кількість однакових новорічних подарунків можна зробити з 320 горіхів, 280 шоколадок і 200 мандаринок. По скільки горіхів, шоколадок, мандаринок буде в 1 подарунку?

Розв’язання

НСД (320, 280, 200)=2∙2∙2∙5=40,

320=32∙10=2∙2∙2∙2∙2∙2∙5

280=28∙10=2∙2∙7∙2∙5

200=20∙10=2∙2∙5∙2∙5

Можна зробити 40 новорічних подарунків.

В одному подарунку буде:

320:40=8 горіхів,

280:40=7 шоколадок,

200:40=5 мандаринок.

Відповідь: 8 горіхів, 7 шоколадок, 5 мандаринок.

Задача 4.

В порту починаються три туристичні пароплавні рейси, перший із них триває 15 діб, другий – 20 діб і третій – 12 діб. Повернувшись у порт пароплави цього ж дня знову йдуть у рейс. Сьогодні з порту вийшли пароплави за всіма трьома маршрутами. Через скільки діб вони вперше знову разом підуть у плавання?

Розв’язання

НСК (15, 20, 12)=3∙5∙2∙2=60, 60 діб

15=3∙5       Через 60 діб пароплави

20=2∙2∙5    знову підуть у

12=2∙2∙3    плавання.

Відповідь: 60 діб.

Задача 5.

Робітник за зміну виготовляв 250 деталей, а тепер виготовляє 20 таких деталей. На скільки відсотків зросла його продуктивність праці?

Розв’язання

І спосіб.

(270:250)∙100=108%

108%-100%=8%

На 8%

ІІ спосіб

270-250=20 (деталей)

(20:250)∙100%=8%

Відповідь: на 8%

Задача 6.

У січні робітник ПГЗК в м. Горішні Плавні одержав зарплату 6800 грн., а в лютому – на 8% більше, ніж у січні. Зарплата лютого становила 80% від зарплати березня. Скільки грошей одержав робітник за ці три місяці?

Розв’язання

1) 6800 грн. – це 100%

А 1% це: 6800:100=68 (грн)

8% це: 68∙8=544 (грн)

Зарплата робітника у лютому становить: 6800+544=7944 (грн)

2) 80%=80/100=0,8

х(грн) – зарплата у березні

0,8∙х=7944

х=7944:0,8

х=9930

9930грн.   зарплата робітника у березні.

3) За три місяці робітник одержав: 6800+7944+9930=24674 (грн)

Відповідь: 24674  грн.

Задача 7.  До магазину завезли 312 кг. кавунів і динь. Динь було у 5 разів менше ніж кавунів. Скільки кілограмів динь завезли до магазину?

Розв’язання



http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/17/16491/16491_html_1c03b766.gifНехай х кг динь завезли до магазину, тоді кавунів завезли  кг. За умовою задачі до магазину завезли 312 кг кавунів і динь. 

Складемо і розв’яжемо рівняння:

5х+х=312;

6х=312;

х=312:6;

х=52

Отже, до магазину завезли 52 кг динь.
Відповідь: 52 кг.

Задача 8.  Для туристичного походу 46 школярів підготували шестимісні та чотиримісні човни. Скільки було яких човнів, якщо всі діти помістилися в 10 човнах, вільних місць при цьому не залишилося?

Розв’язання

І. Арифметичний спосіб.

  1. Скільки школярів помістилося б у човни, коли б вони були чотиримісними?

4 ∙ 10 = 40 (шк.)

  1. Скільки школярів при цьому не помістилися б?

46 – 40 = 6 (шк.)

  1. Скільки шестимісних човнів було?

6:2=3 (ч.)

  1. Скільки чотиримісних човнів було?

10 – 3 = 7 (ч.)

Відповідь: було 3 шестимісних та 7 чотиримісних човнів.

ІІ. Алгебраїчний спосіб (з допомогою рівняння).

Нехай було х шестимісних човнів, тоді (10 – х) – кількість чотиримісних. У шестимісних човнах поміститься 6хшколярів, а в чотиримісних: 4(10 – х) школярів. Всього було 46 школярів.

Складаємо рівняння

6х + 4(10 – х) = 46;

6х + 40 – 4х = 46;

2х = 46 – 40;

2х = 6;

х = 3.

Отже, було 3 шестимісні і 7 = 10 – 3 чотиримісні човни.

ІІІ. Спосіб перебору варіантів.

Так як були човни двох видів, а школярів було 46, то 7 – можлива максимальна кількість шестимісних човнів, тому що 7 ∙ 6 = 42 (шк.), а 9 – максимальна кількість чотиримісних човнів, тому що 9 ∙ 4 = 36 (шк.). Виходячи з цього, складемо таблицю:

 

К-сть човнів

К-сть школярів

К-сть школярів

6-місних

4-місних

У 6-місних

У 4-місних

1

9

6

36

42

2

8

12

32

44

3

7

18

28

46

4

6

24

24

48

5

5

30

20

50

6

4

36

16

52

7

3

42

12

54

 

 

З таблиці видно, що задовольняють умову значення 3 човна шестимісних і 7 човнів чотиримісних.

Задача 9.  У двох ящиках 53 кг яблук. Скільки яблук у кожному ящику, якщо в першому ящику на 5 кг більше яблук, ніж у другому?

 Розв’язання

І. Арифметичний спосіб.

1) 53 – 5 = 48 (кг) – у двох ящиках порівну;

2) 48 : 2 = 24 (кг) – у ящику з меншою масою яблук;

3) 24 + 5 = 29 (кг) – у ящику з більшою масою яблук.

Відповідь: у ящиках 24 кг і 29 кг яблук.

ІІ. Алгебраїчний спосіб.

Нехай у одному ящику х кг яблук, тоді у другому ящику – (х + 5) кг яблук. В обох ящиках 53 кг яблук.

Складаємо рівняння

х + (х + 5) = 53;

2х = 53 – 5;

2х = 48;

х = 48 : 2;

х = 24.

У першому ящику 24 кг яблук; у другому ящику: 24 + 5 = 29 (кг) яблук.

Відповідь: у ящиках 24 кг і 29 кг яблук.

Задача 10.  З пристані Київ до пристані Кременчук вийшов теплохід, і одночасно йому назустріч з пристані Кременчук вийшов катер. Теплохід ішов зі швидкістю 30 км/год, а катер – 24 км/год. Через 5 год вони зустрілися. Яка відстань між пристанями?

Розв’язання:

І спосіб

30 ∙ 5 = 150 (км) – пройшов теплохід за 5 год;

24 ∙ 5 = 120 (км) – пройшов катер за 5 год;

150 + 120 = 270 (км) – відстань між пристанями.

Або: 30 ∙ 5 + 24 ∙ 5 = 270 (км)

ІІ спосіб

30 + 24 = 54 (км/год) – швидкість зближення;

54 ∙ 5 = 270 (км) – відстань, пройдена за 5 год.

Або: (30 + 24) ∙ 5 = 270 (км)

Відповідь: 270 км – відстань між містами.

Задача 11.   З 0,3т свіжих яблук вийшло 57кг сушених. Скільки можна одержати сушених яблук з 210 кг свіжих?

 

Розв'язання


Короткий запис умови задачі:

0,3т свіжих яблук - 57кг сушених яблук

2,1т свіжих яблук - х кг сушених яблук


Перший спосіб ( за допомогою пропорції)


Величини, які виражають кількість сушених і свіжих яблук, перебувають у прямій пропорційній залежності. Звідси x буде в стільки разів більший від 57, у скільки разів 2,1 більше ніж 0,3. Складаємо пропорцію:

х : 57=2,1 : 0,3

х = http://www.te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/17/d-16735/16735_html_2b6853a0.gif(кг )сушених яблук.

Другий спосіб (спосіб зведення до одиниці)


57 кг сушених яблук одержали з 0,3 т свіжих, а з 1 т свіжих яблук вийде http://www.te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/17/d-16735/16735_html_10d85793.gif сушених. Отже з 2,1 т свіжих яблук буде в 2,1 рази більше, тобто http://www.te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/17/d-16735/16735_html_2b6853a0.gif (кг) сушених яблук.
 

Відповідь: 399 кг

Задача 12.   Перша друкарка за 6 год друкує 24 сторінки, а друга за 8 годин - 40 сторінок. За скільки годин спільної роботи ці друкарки надрукують 252 сторінки?

Розв’язання:

К-сть сторінок

Час виконання роботи

Продуктивність за 1 годину


І друкарка


24


6


24 : 6 = 4


ІІ друкарка


40


8


40 : 8 = 5


Разом 


252


?


4 + 5 = 9

 

Відповідь: за 28 год.

 

Задача 13.   Перший насос викачує 960 відер води за 32 хв, а другий - за 48 хв. За скільки хвилин ці насоси вика­чають 1000 відер води, якщо працюватимуть разом?

Розв’язання:

960 : 32 = 30 (в.) – продуктивність праці за 1 хв першого насоса;

960 : 48 = 20 (в.) – продуктивність праці за 1 хв другого насоса;

1000 : (30 + 20) = 20 (хв) – час викачування насосами 1000 відер води.

Відповідь: за 20 хв.

 

НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ

Задача1   У книзі пронумеровано сторінки з першої по 58. Скільки цифр при цьому було написано?

. У книзі пронумеровано

Задача 2.Кінцеві пункти автобусного маршруту-А та С.Якщо їхати від А до С, то зупинка К є шостою, а якщо їхати від С до А, то зупинка К-восьма. Скільки всього зупинок на маршруті?

Задача 3.Кондуктор тролейбуса на початку зміни продав перший квиток за номером 218453, а в кінці зміни останній- за номером219549.Скільки талонів продав кондуктор за зміну?

 

 Задача 4. Телеграфні стовпи розміщені на відстані 50 м  один від одного. Яка відстань між пятим і сороковим стовпом?

Задача 5.Уранці термометр показував температуру 30С,а в обід-90С. Знайти ціну поділки термометра, якщо стовпчик термометра піднявся на три поділки.

 

Задача 6.Відстань між селищами Антонівка (А) та Вишневе (В) 16км.Селище Сливове (С) знаходиться посередині між  Антонівкою та Вишневим, а селище Калинове (К) –посередині між с. Сливове та с. Вишневе. Знайдіть відстань між с. Антонівка (А)та с. Калинове (К).

o--------------------------------o--------------------o------------------o

A                                           C                            K                       B

Задача 7.Уранці у баку автомобіля було115 л бензину. До обіду водій витратив 47 л бензину, а після обіду-ще 55л. Скільки літрів бензину залишилось в баку?

 

 

 

 

Задача 8. Щохвилини вирубують 20га лісу, а це перевищує приріст деревини у 18 разів. Скільки гектарів лісу вирубають за 1 добу, за 1 місяць, за 1 рік?

Задача 9 . Першого дня лисиця пробігла лісом 10248 м, другого дня стільки, скільки й першого, а третього-на 11020 м менше, ніж першого та другого дня разом. Скільки пробігла лисиця за три дні?

Задача 10. Першого дня фабрика виготовила 8940 м тканини, другого-на 320 м більше, ніж першого дня, а третього-на 8320 м менше, ніж першого та другого дня разом. Скільки метрів тканини виготовила фабрика третього дня?

 Задача 11. У двох дуплах білка заховала 257 горіхів. Після того як до першого дупла білка поклала ще 18 горіхів, а до другого-удвічі менше, то горіхів у дуплах стало порівну. Скільки горіхів було у кожному дуплі спочатку?

Задача 12. На двох пальмах сиділи 94 мавпи. Після того як на першу пальму прибігли ще 4 мавпи, а на другу-удвічі менше, то мавп на обох пальмах стало порівну. Скільки мавп було на кожній пальмі спочатку?

 

Задача 13. Бобри однієї родини мешкають у трьох запрудах. У першій та другій мешкає разом 86 бобрів, у другій та третій-79, а у першій та третій-83 бобри. Скільки бобрів мешкає у кожній запруді окремо?

 

Задача 14. У теплиці зрізали троянди: білі, жовті і червоні. Білих і жовтих зрізали разом 400 штук, жовтих і червоних-320, а білих і червоних- 440.Скільки зрізано троянд кожного кольору?

Задача 15. . Людині на добу потрібно 960л кисню. Стільки ж його виділяють 5 дерев за цей же час. Яка кількість дерев повинна рости у м. Горішні Плавні з кількістю населення 5450 осіб, щоб забезпечити їх киснем?

Задача 16. На навчання кожного учня школи держава витрачає 9540 грн. на рік. Підрахуйте, у скільки гривень обходиться державі навчання учнів вашого класу, вашої родини.

Задача 17.  Людина, що палить цигарку в абсолютно чистій атмосфері, вдихає повітря, забруднення якого в 384000 разів перевищує всі гранично допустимі норми. А якщо буде курити 5 чол., 10 чол.?

 

Задача 18 Амурський тигр важить 360 кг, а тюлень-чернець на 60 кг менше, ніж тигр, вовк на 220 кг менше, ніж тюлень. Скільки кілограмів важить вовк?

                             

Задача 19. Основний засіб захисту від ворогів-швидкий біг. Швидкість зайця-русака 80 км на годину, швидкість кулана на 10 км на годину менше, ніж у зайця, а у жирафа на 20 км на годину менше, ніж у кулана.

Яка швидкість жирафа?

Задача 20. Дорослий синій кит за один день з'їдає до трьох тонн планктону. Скільки тонн планктону кит з'їдає за місяць? А за рік?

Задача 21. Прекрасні плавці дельфіни можуть розвивати у воді швидкість до 40 км на годину. Скільки кілометрів вони пропливуть за 3 години?

                    

Задача 22. Сухопутна черепаха пересувається зі швидкістю 8 метрів в хвилину. Яка відстань подолає черепаха за 7 хвилин?

                                      

Задача 23. У велетенських кенгуру висота дорослої особини 150 см, а дитинчата народжуються 25 см. У скільки разів дитинчата менше батьків?

                                           

Задача 24. Малюк крокодила народжується 30 см, що становить 1/20 довжини тіла дорослої крокодила. Яка довжина тіла дорослого крокодила (вислови в метрах)?

             

Задача 25. Бегемоти-суворі вегетаріанці і поглинають до 40 кг рослинної їжі на добу. Скільки кілограмів їжі з'їдає сім'я з 3 бегемотів за тиждень?

Задача 26. В океані пливуть блакитний кит-мама масою 150 тонн і її дитинча, маса якого становить 2/5 маси мами. Яка маса обох?

 

Задача 27. Маса слонихи 4т 500кг. Новонароджений слоненя в 50 разів легше слонихи. Яка маса слоненяти?

 

Задача 28. Синій кит важить 150 тонн, це стільки ж скільки важать 30 африканських слонів пап. Слон мама на 40% легше тата, а новонароджений слоненя на 1 т 400кг легше своєї мами. Знайдіть вага сім'ї африканських слонів?

 

Задача 29. Чемпіон з бігу серед звірів-гепард. Переслідуючи здобич, він може розвивати швидкість, рівну 30 метрів в секунду. Висловіть  цю швидкість у кілометрах на годину?                          

 

 

РІВНЯННЯ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Задача 30.  Катерина задумала число, додала до нього108, а потім від результату відняла 58 й отримала 75.Яке число задумала Катерина?

 

Задача 31.  На швейній фабриці за три місяці пошили 5320 дитячих пальт. За перший місяць пошили в 4 рази більше, ніж за третій, а за другий-у 5 разів більше, ніж за третій. Скільки пальт шила бригада кожного місяця?

 Задача 32. У ящику було декілька яблук. Коли в нього спочатку доклали ще 10 яблук, а потім забрали 12,то в ящику залишилось 17 яблук. Скільки яблук було в ящику?

Задача 33. Батькові та сину разом 53 роки. Скільки років кожному з них, якщо син молодший від батька на 27 років?

Задача 34. Довжина стрічки 84см.Як розділити її між Оленкою і Наталкою, щоб в Оленки стрічка була утричі довша, ніж у Наталки?

Задача 35. У кошику є 125 горіхів. Як розділити горіхи між двома школярами, щоб один з них отримав учетверо більше ніж інший?

Задача 36.Сума довжин суміжних сторін спортивного майданчика  прямокутної форми 36 см. На скільки збільшиться його периметр, якщо і довжину, і ширину збільшити на 18 м? У скільки разів збільшиться периметр?

Задача 37. Ділянка має форму квадрата. Одна із сторін дорівнює 5 м. На скільки збільшиться периметр ділянки і у скільки разів, якщо кожну сторону збільшити на 15м?

Задача 38. Дідусь має дві земельні ділянки. Перша ділянка має форму прямокутника, друга квадрата. Прямокутна  ділянка зі сторонами 42 см і 14 см та квадратна ділянка мають рівні периметри. Знайдіть довжину сторони квадратної ділянки.

Задача 39. Поле прямокутної форми має площу 56 а, його довжина – 80 м. Обчисліть периметр поля.

Задача 40. Чи вистачить 5 т гороху, щоб засіяти ним поле, що має форму прямокутника зі сторонами 500 м і 400 м, якщо на 1 га землі треба висіяти 260 кг гороху?

Задача 41. Батько вирішив обкласти кахлем стіну кухні, довжина якої дорівнює 6 м, а висота – 3 м. Чи вистачить йому 5 ящиків кахлю, якщо одна плитка має форму квадрата зі стороною 15 см, а в один ящик уміщується 160 плиток?

Задача 42. . Фермер Петро Працелюб посіяв огірки у теплиці, довжина якої дорівнює 16 м 50 см, а ширина – 12 м. Скільки кілограмів огірків збере він у своїй теплиці, якщо з 1 м3 збирають 30 кг огірків?

Задача 43. Витрати емалевої фарби ПФ-115 на одношарове покриття становить 180 г  на 1 м2. Чи вистачить 3 кг емалі, щоб пофарбувати стіну довжиною 6 м і висотою 3 м?

Задача 44. Площа прямокутного листа паперу дорівнює 12 см2. Скільки квадратів площею 4 см2 можна вирізати з цього прямокутника?

Задача 45. Знайко сконструював машину, яка за 8 год може викопати траншею, довжина якої дорівнює 150 м, глибина — 80 см, а ширина — 60 см. Скільки кубометрів землі викопує ця машина за 1 год? Роботу скількох коротунів замінює машина, якщо за 8 год один коротун може викопати 240 дм3 землі?.

Задача 46. Виміри куска мила, що  має форму прямокутного паралелепіпеда, мила. Через 14 днів користування цим милом усі його виміри зменшились у 2 рази. На скільки днів вистачить куска, що залишився?

Задача 47. Льодовики на всій Землі займають площу 16000000 км2. Якщо накреслити квадрат з такою ж площею, то який буде його периметр?

 

 

 

 

 

 

 

Задача 48. Один з найбільших ланцюгових мостів Європи - Кримський міст довжину кожної річки? Його довжина - 671 метр, а периметр - 1408 метрів. Знайдіть площу цього мосту?

 

                  

 

Задача 49. Ліс, де живе  їжак прямокутної форми. Периметр прямокутника 162 км, а одна із сторін- 47 км. Знайдіть площу, яку займає ліс.

Задача 50.  Обчисліть периметр та площу дверей, якщо їх довжина 2 м., а ширина 0,9.

Задача 51. У двох рулонах 70м тканини. Один рулон коротший за другий на 20м. скільки метрів тканини в кожному рулоні.

Задача 52. В автопарку вантажних автомашин у 7 разів більше ніж легкових. Скільки легкових машин в автопарку, якщо їх на 162 менше ніж вантажних?

Задача 53. Дві ділянки прямокутної форми мають однакову площу. Довжина однієї ділянки 8 м, а ширина 4,5 м. Знайдіть довжину другої ділянки, якщо її ширина дорівнює 2 м.

Задача 54. Довжина підлоги 5 м, ширина – 4 м. Скільки треба прямокутних плиток розмірами 20 см на 25 см, щоб вистелити ними підлогу?.

Задача 55. Три трактористи зорали 132,4 га землі, причому перший з них зорав у 1,1 рази більше з другого, а третій – у 1,1 рази менше від другого. Яку площу зорав кожен тракторист?

 

Задача 56. За 33 м тканини і 20 м клейонки заплатили 882 грн. Вартість тканини становила   вартості клейонки. На скільки дорожчий: 1м тканини чи 1м клейонки?

 ВІДСОТКИ

Задача 57.  У Парковому озері м. Горішні Плавні  об’єм води навесні ставить приблизно 1500 м3. Влітку об’єм води зменшився на 8%. Який об’єм води залишився?

Задача 58.  В даний час ліси на планеті займають близько 40 млн. км2. Щорічно ця величина зменшується на 2%. Коли планета залишиться без своїх «легенів», якщо цей процес не зупинити?

Задача 59.  Учні ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 м. Горішні Плавні висадили  на подвір’ї школи 120 саджанців туї. Прижилося 84 рослини. Скільки відсотків саджанців загинуло?

 

 

Задача 60.  Одна 100-ватна лампочка дає на 20% більше світла, ніж дві 60-ватні. Підрахуйте, скільки буде заощаджено електроенергії, якщо вдома ви поміняєте лампочки в люстрах? 

Задача 61.  На присадибній ділянці 50 м2 засаджено полуницями, а 40 м2 – помідорами. На скільки відсотків площа під полуницями більша від площі під помідорами? Задача 62.  У світі щорічно видобувається 1600 млн. м3 деревини. Близько 20 % всієї деревини йде на паливо. Скільки кубічних метрів деревини спалюється?

Задача 63.  В сувору зиму в лісі може загинути до 80% птахів. Якщо в лісі жило 3400 птахів, то яка кількість залишиться?

Задача 64.  У місті Горішні Плавні проїзд у  таксі коштує 30 грн., а в автобусі– 4 грн. На скільки відсотків вартість проїзду у  таксі більша від вартості проїзду в автобусі? Задача 65.  Автомобіль «Славута» коштує 40 000 грн. Банк дає кредит на купівлю автомобіля за умовою першого внеску 25% від загальної суми та з подальшою виплатою коштів протягом двох років під 12% річних. Скільки треба буде сплачувати грошей у банк кожного місяця.

Задача 66.  Відстань між будинками Вінні-Пуха і П’ятачка становить 2 км. Одного дня Вінні-Пух пішов відвідати П’ятачка і витратив на дорогу 25 хв, а наступного дня П’ятачок пішов відвідати Вінні-Пуха і витратив на дорогу 20 хв. Чия швидкість більша і на скільки відсотків?

Задача 67.  Ціна на залізничний квиток коштує 120 грн. Її підвищили на 10 %. Якою стала ціна квитка?

Задача 68.  На присадибній ділянці 50 м2 засаджено полуницями, а 40 м2 – помідорами. На скільки відсотків площа під полуницями більша від площі під помідорами? 

Задача 69.  У кімнаті, де за батареями опалення на стіні наклеєний теплоізоляційний матеріал, зберігається тепла на 5% більше. На 1 кв. м кімнати припадає 1,32 Ккал тепла. Скільки тепла збережеться у кімнаті площею 17 кв.м, якщо утеплити стіну?

Задача 70.  За місяць бригада робітників заасфальтувати 88,4 км дороги, що становило 104% плану. Скільки кілометрів дороги треба було заасфальтувати за планом?

Задача71. За планом  підприємство мало щомісяця витрачати по 1500 т вугілля. Завдяки режиму економії заощаджено 3% місячної норми вугілля. Причому 40% заощадженої суми витрачено на премії робітників, а решту – на фонд підприємства. Який доход підприємства за рахунок економії палива, якщо 1 т вугілля коштує 180 грн.

Задача 72.   Із загального обсягу вод, що скидається у природні водойми, найбільшу частку неочищених вод має місто Київ -60%. Встановіть обсяг цих вод, якщо загальний об’єм – 8915 млн. куб. м.

Задача 73.  За місяць кондитерська фабрика АВК виготовила продукції на 453 тис. грн, що було на 25% більше, ніж заплановано. На яку суму планували на фабриці виготовити продукцію?

Задача 74.  Суходіл займає 59%, вода займає 71% поверхні. У північній півкулі суходіл займає 395, вода-61% поверхні, а в південній кулі суходіл займає 19%, вода-81% поверхні. Знайти площу, яку займає суходіл і вода на земній кулі та окремо в кожній півкулі, якщо поверхня земної кулі наближено дорівнює 510 млн. кв.м. Побудуйте три секторні діаграми, використовуючи транспортир.

Задача 75. Посівні площі в місцевому господарстві розподілені так: вся посівна площа-2000 га, зернові культури-900 га, технічні культури-370 га. Кормові культури-723 га. Скільки відсотків становила кожна культура до всієї посівної площі? Побудуйте секторну діаграму.

Задача 76.  Батько купив синові конструктор вартістю 27 грн., що становить 4,5% його заробітної плати. Обчисліть заробітну плату батька.

Задача 77. Руда містить 60% заліза. Скільки треба взяти руди, щоб отримати 72 т заліза?

Задача 78.  Розчин містить 14% солі. Скільки кілограмів розчину треба взяти, щоб отримати 49 кг солі?

Задача 79.  Банк сплачує своїм вкладникам 8% річних. Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік отримати 60 грн. прибутку?

Задача 80.  Маса сушених слив становить 15% маси свіжих. Скільки треба взяти свіжих слив, щоб отримати 36 кг сушених?

Задача 81.  За тиждень бригада робітників відремонтувала 138 м дороги, що становить 115% плану. Скільки метрів дороги планували відремонтувати за тиждень?

Задача 82.  На обід Карлсон з'їв 28,8 кг варення, що становило 120% того, що він планував з'їсти. Скільки варення планував з'їсти Карлсон на обід?

Задача 83.  Під час сушіння яблука втрачають 84% своєї маси. Скільки тре ба взяти свіжих яблук, щоб одержати 24 кг сушених?

Задача 84.  В ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Горішньоплавнивської міської ради всього навчається 950 учнів, з них 8% становлять учні 6-х класів. Яка кількість учнів навчається у 6-х класах.

Задача 85.  На обід у харчевні «Три піскарі» лисиця Аліса і кіт Базиліо замовили салат «Олів'є», смажене порося і торт з морозива. Коли їм принесли рахунок, то виявилося, що за салат треба заплатити 28% суми, за порося — 54%, а за торт — решту 108 сольдо. Скільки сольдо коштував обід Аліси і Базиліо?

Задача 86.  Ціну на товар спочатку знизили на 10 %, а через де- який час ще на 10 %. Чи такою самою стала б ціна цього товару, коли б її відразу знизили на 20 %?

Задача 87.  Дід Мороз подарував бабусі Шапокляк 150 цукерок. 4/5 цих цукерок Шапокляк з’їла, а 20% решти подарувала Чебурашці. Скільки цукерок одержав Чебурашка?

Задача 88.  Ціну на товар знизили на 25 %. На скільки відсотки треба підвищити нову ціну, щоб отримати її попередні значення?

Задача 89.  Щомісячний прибуток сім'ї становить 1300 грн. У березні витрати на харчування склали 715 грн., а на оплату комунальних послуг - 390 грн. На скільки відсотків більше було витрачено грошей на харчування?

Задача 90. Вкладник поклав до банку «Аваль» 15000грн. під 6% річних, а до «Ощадбанку» - 15200грн. під 5% річних. У якому банку у платника буде більше грошей через рік? Через 2 роки?

 

Задача 91.  Мама кита споживає в день 300 кг молока, в якому білки складають 12%, жири - 22%, а молочний цукор - 2%. Скільки кілограмів жирів, білків і цукру міститься в даній кількості молока?

                         

Задача 92. Тваринний та рослинний світ озера Байкал нараховує 1800 видів, з яких 75% притаманні тільки йому. Знайти, скільки видів рослин і тварин можна зустріти тільки тут.

                                       

Задача 93. Кролик з'їдає днем 45 г зерна. Це становить 5% його денної норми. Скільки грамів зерна з'їдає кролик за день?

                              

 

ЗАДАЧІ НА РУХ

Задача 94.  Відстань між Сімферополем і Запорожжям, що становить 365 км, Ємеля подолав на печі за три дні. За перших два дні він проїхав 246 км, а за перший і третій – 268 км. Скільки кілометрів проїжджала піч кожного дня?

Задача 95.  Вершник долає відстань між двома селищами за 5 год, якщо рухається зі швидкістю 12 км/год. З якою швидкістю він має рухатись, щоб

Задача 96. Швидкість руху пішохода на 9 км/год менша за швидкість велосипедиста. Одну й ту саму відстань велосипедист проїхав за 2 год, а пішохід пройшов за 5 год. Знайдіть швидкість руху пішохода.

Задача 97. Відстань між двома пристанями дорівнює 476 км. Рухаючись за течією річки, катер проходить цю відстань за 14 год. За скільки годин він пройде цю відстань проти течії річки, якщо швидкість течії дорівнює 3 км/год?

Задача 98. Відстань між двома портами дорівнює 504 км. Рухаючись проти течії річки, теплохід проходить цю відстань за 21 год. За скільки годин він пройде цю відстань за течією річки, якщо швидкість течії дорівнює 2 км/год?

Задача 99. Із міст Кременчук та Горішні Плавні відстань між якими дорівнює 22 км, виїхали одночасно назустріч один одному два велосипедисти. Один з них рухався зі швидкістю 6 км/год. З якою швидкістю їхав другий, якщо вони зустрілися через 2 год після виїзду?

http://xweek.info/media/k2/items/cache/c71be6c6d86a2e5631c652e7f756efae_XL.jpg

Задача 100. О шостій годині ранку з Мурома до Києва виїхав зі швидкістю 9 км/год Ілля Муромець. О восьмій годині ранку з Мурома до Києва виїхав Альоша Попович, який наздогнав Іллю Муромця о другій годині

Задача 101. О 8 год 57 хв черепаха Катріна помандрувала зі свого ставка до сусіднього. О 9 год 5 хв з цього ж ставка у тому самому напрямі вирушила черепаха Вікторія, яка наздогнала Катріну о 9 год 29 хв. Знайдіть, з якою швидкістю рухалась Катріна, якщо відомо, що Вікторія повзла зі швидкістю 8 м/хв.

Задача 102. 3 двох станцій, відстань між якими дорівнює 24 км, одночасно в одному напрямі вийшли два поїзди. Попереду йшов поїзд зі швидкістю 58 км/год. Через 4 год після початку руху його наздогнав другий поїзд. Знайдіть швидкість другого поїзда.

Задача 103. Відстань між містами Київ і Горішні Плавні дорівнює 310 км. З цих міст в одному напрямку вирушили легковий автомобіль та мікроавтобус зі швидкостями 8о км/год та 60 км/год відповідно. Через скільки годин легковий автомобіль наздожене мікроавтобус?

Задача 104. Відстань між містечками Сент-Жермен і Сент-Антуан дорівнює 12 льє  З цих містечок одночасно в одному напрямі виїхали Портос зі швидкістю 1 льє/год і д'Артаньян зі швидкістю 3 льє/год, причому Портос рухався попереду. Через скільки годин після  виїзду д'Артаньян наздожене Портоса?

Задача 105. З двох станцій, відстань між якими дорівнює 20,8 км, в одному напрямі одночасно вийшли два поїзди. Попереду рухався поїзд зі швидкістю 54,6 км/год. Через 5 год після початку руху його наздогнав другий поїзд. Знайдіть швидкість другого поїзда.

Задача 106. Відстань між двома селами дорівнює 36,6 км. З цих сіл по дорозі в одному напрямі одночасно вирушили два вершники. Перший вершник скакав   позаду   зі   швидкістю   10,2 км/год і наздогнав другого через 6 год після початку руху. Знайдіть швидкість другого вершника.

 Задача 107. Із села Затишне зі швидкістю 9,4 км/год виїхав козак Чорновусенко. Коли він від'їхав від Затишного на 7,56 км, слідом виїхав козак Блискавичний зі швидкістю 11,2 км/год. За який час Блискавичний наздожене Чорновусенка?

Задача 108. Кіт Том побачив мишеня Джеррі на відстані 30,4 м і кинувся за ним. Через скільки хвилин кіт наздожене мишеня, якщо Джеррі втікає зі швидкістю 298,8 м/хв, а Том доганяє зі швидкістю 302 м/хв?

Задача 109. Моторний човен проплив 93,08 км за течією річки та 101,06 км проти течії. За скільки часу човен пропливе увесь шлях, якщо його власна швидкість дорівнює 34,2 км/год, а швидкість течії — 1,6 км/год?

Задача 110. Катер проплив 54,9 км за течією річки та 60,49 км проти течії. На скільки хвилин довше плив катер проти течії, ніж за течією, якщо швидкість катера в стоячій воді до¬рівнює 28,4 км/год, а швидкість течії — 2,1 км/год?

Задача 111. Відстань між двома пристанями 72км. Моторний човен долає цей шлях за течією річки за 3год, а проти течії за 4год. Знайти швидкість течії річки.

ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НСК І НСД КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ

Задача 112. У класі 36 учнів: 16 дівчат і 20 хлопців. Скільки існує можливостей створити групи для чергування так, щоб у всіх групах було по однаковій кількості дівчат і по однаковій кількості хлопців? Яке може бути найбільше число таких груп?

Задача 113.  Яку найбільшу кількість однакових новорічних подарунків можна зробити з 320 горіхів, 280 шоколадок і 200 мандаринок. По скільки горіхів, шоколадок, мандаринок буде в 1 подарунку?

Задача 114.  Аркуш паперу, довжина якого 35 см, а ширина 21 см розрізали на найбільші з усіх можливих рівні квадрати. Скільки отримали квадратів?

Задача 115.  Яку найбільшу кількість однакових букетів можна скласти із 6 волошок і 9 ромашок і по скільки цих квіток буде в букеті?

Задача 116. Яке найбільше число однакових комплектів можна скласти з ялинкових іграшок, якщо є: 8 сніжинок, 24 дзвіночки, 16 шишок, 48 кульок. По скільки кожних іграшок буде в кожному комплекті?

Задача 117. Скільки в класі учнів, якщо їх можна вишикувати в шеренги по 2, по 3 і по 5 учнів?

Задача 118.  В порту починаються три туристичні пароплавні рейси, перший із них триває 15 діб, другий – 20 діб і третій – 12 діб. Повернувшись у порт пароплави цього ж дня знову йдуть у рейс. Сьогодні з порту вийшли пароплави за всіма трьома маршрутами. Через скільки діб вони вперше знову разом підуть у плавання?

Задача 119.  Крок Сергія 75 см, крок Тетяни 60 см. На якій найменшій відстані вони обидва зроблять по цілому числу кроків?

Задача 120.  Андрій ходить до бібліотеки один раз на 3 дні, Борис один раз на 4 дні, Віктор – один раз на 5 днів. У трьох вони зустрілися в бібліотеці в суботу, коли наступного разу всі вони знову зустрінуться в бібліотеці?

Задача  121. Бабуся має трьох онуків. Сергій відвідує бабусю кожні 4 дні, Іван – кожні 5 днів, Петро – кожні 6 днів. Хлопці зустрілися у бабусі 1 січня невисокосного року. Якого числа вони зустрінуться у бабусі наступного року?

З МАТИМАТИКОЮ НАВКОЛО СВІТУ

Задача 122. Висота гори Азії  Еверест - 8848 км, а висота європейської гори Ельбрус - 5642 км. На скільки кілометрів висота Ельбрусу менше висоти Евересту?                 

 

Задача 123. На Місяці будь-яке тіло важить в 6 разів менше, ніж на Землі. Скільки кілограмів буде важити на Місяці космонавт, маса якого на Землі становить 72 кг?

 

Задача 124. Довжина Дніпра 2200 км, це на 850 км більше, ніж довжина Дністра. Яка довжина Дністра?

 

Задача 125. Велетень - найбільший гейзер в Долині гейзерів на Камчатці. Через кожні 2 години 46 хвилин він викидає сорокаметрові струмені пари і води. Скільки викидів зробить гейзер за добу?

 

                    http://why-as.do.am/nature/geizer.jpg

 

Задача 126. Площа Польщі - 312 685 км2. Під 3/5 загальної площі Польщі знаходяться поклади солі. Під якою частиною Польщі немає сольових запасів?

 

Задача 127. Кам'янець-Подільський засноване як фортеця, що має важливе геополітичне положення на перетині сухопутних і водних маршрутів. Стара фортеця в її нинішньому вигляді була побудована в 11-18 століттях. Фортеця має форму прямокутника. Його ширина 56 метрів, що в 4 рази менше його довжини. Який шлях нам доведеться пройти, щоб обійти фортецю?

 

 

 

Задача 128. Дзвіниця Софійського собору була побудована на замовлення гетьмана Мазепи. До сьогоднішнього дня зберігся дзвін, відлитий також на його замовлення, який знаходиться на другому поверсі дзвіниці і носить назву «Мазепа». Довжина собору без галерей 29м, ширина-28; з галереями: довжина-55м, ширина-42м. На скільки площа собору з галереями більше площі собору без галерей?

 

Задача 129. Близько 80 пам'ятників історії розташовані на території Києво - Печерської лаври. Довжина триденного туристичного маршруту 72 км. У перший день туристи пройшли 4/9 всього шляху, у другий день-7/8 того, що вони пройшли в перший день. Скільки кілометрів залишилося пройти туристам в третій  день?

 

                  

 

 

ЗАДАЧІ НА ВИКОНАНУ РОБОТУ

Задача 130. Два ковалі, працюючи разом, можуть виконати певну роботу за 8 днів. За скільки другий коваль може виконати цю роботу сам, якщо перший коваль виконує її за 12 днів?

Задача 131. Один фонтан наповнює басейн за 2,5 год, а другий за 3,75 год. За який час наповнять басейн обидва фонтани разом?

Задача 132. Автомобілем ГАЗ можна перевезти 600 центнерів вугілля за 24 рейси, а автомобілем КамАЗ – за 12 рейсів. За скільки рейсів можуть перевезти все вугілля обидві машини?

Задача 133. Через, одну трубу басейн наповнюється водою за 4 год, а через другу — за 6 год. Яку частину басейну наповнять водою дві труби, працюючи разом, за 1 год?

Задача 134. Одна бригада може виконати певну роботу за 10 днів, друга — за 15 днів. За скільки днів обидві бригади, працюючи разом, виконають цю роботу?

Задача 135. Один тракторист може зорати поле за 12 год, а другий — за 24 год. За скільки годин два трактористи можуть зорати поле разом?

Задача 136. Майстер, працюючи самостійно, виконує роботу за 3 дні, а разом з учнем — за 2 дні. За скільки днів учень може виконати цю роботу самостійно?

 

 

 Задача 137. Бригада виконує деяку роботу за 5,6 год. За який час виконує бригада ту саму роботу, якщо продуктивність праці зростає в 1,4 рази?

Задача 138. Один фонтан наповнює басейн за 2 год, а другий за 3год. За який час наповнять басейн обидва фонтани разом?

 Задача 139. Бак вміщує 15 відер води. Через скільки годин може наповнитися цей бак, якщо кран і зливний отвір відкриті. Через кран щогодини вливається 10 відер води, а через зливний отвір щогодини виливається 7 відер води.

ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ВРОЖАЙНОСТІ

 

Задача 140. Яка середня врожайність полуниці, якщо зібрали 198 кг з ділянки площею 18 ?

C:\Users\Gigabyte\Desktop\index.jpgЗадача 141. Який урожай зерна отримає фермер з поля площею 10 га при середній врожайності 35 ц з гектара?

 

 

 

 

 

 

 

Задача 142. Урожайність ячменю у с. Топильне становить 2/3 урожайності озимої  пшениці. Яка урожайність ячменю, якщо озимої пшениці зібрали 54 ц із 2 га .

Задача 143. Фірма «Агросоюз» у 2014 р. засіяла горохом 80 га поля, що становить 4/5 площі засіяної гречкою. Яку площу засіяли гречкою?

 

Задача 144. З 12 га зібрали 108 ц гречки, а з 6 га72 ц. Знайди середню врожайність гречки на цих ділянках.

Задача 145. З 7 га першого поля зібрали 145 ц пшениці, а з 8 га другого поля – 185 ц. Яка середня врожайність пшениці з 1 га?

Задача 146. Визначте середню врожайність пшениці за рік по  таблиці:

 

 

Номер поля

Врожайність, т/га

Посівна площа, га

№ 1

3,5

12

№ 2

4,2

8

№ 3

3,1

14

 

 

Задача 147. На полі площею 26,4 га урожайність проса становила 6,6 ц з 1 га, на поле площею 30,8 га урожайність була 6,3 ц з 1га, а на полі площею 22 га  - 7,2 ц з 1 га. Знайдіть середню врожайність проса на всій площі.

C:\Users\Gigabyte\Downloads\1397667933_0px6ufs2rvaq7he.jpg

 

 

 

 

 

Задача 148. Урожайність багаторічних трав на сіно 15,6 ц з гектара, що становило 0,2 урожайності кукурудзи на силос у 2014 році. Яка урожайність кукурудзи на силос одержала агрофірма у 2014 році?

http://ilikenews.com/sites/default/files/field/image/kykyryza11.jpg

 

Задача 149. Фірмою «Агросоюз» у 2014р. озимою пшеницею було засіяно 480 га. Урожайність з 1га становила 25 ц. Державі було продано 80% зібраного врожаю. Решту зерна залишили на потреби фірми.  Скільки пшениці залишили на потреби  фірми?

Задача 150.  Фірма “Хавест-агро“ у 2016 році посіяла 200 га озимої пшениці і 50 га ярої. Зібрано було 350 тонн озимої пшениці і 8,5 тонн ярої. У скільки разів урожайність озимої пшениці більша за  урожайність ярої ?

 

ЗАДАЧІ НА ПРЯМУ І ОБЕРНЕНУ ПРОПОРЦІЙНІСТЬ. ВІДНОШЕННЯ

Задача 151.  Для будівництва стадіону п’ять машин розчистили територію за 3,5 години. За який час розчистять цю територію сім машин? 

Задача 152.  З 2,5 кг соняшників одержують 1,8 кг чистого насіння. Скільки необхідно взяти соняшника, щоб одержати 7,5 кг чистого насіння?

Задача 153  За два тижні пара пугачів може піймати 85 мишей-полівок, 25 водяників-пацюків і 6 білок. Скільки тварин можуть піймати 5 пугачів за один тиждень?


Задача 154.  Великої шкоди людям завдають мухи. Дві мухи відкладають близько 150 яєць за один раз. Скільки яєць відкладуть 75 мух протягом літа, якщо за літо виводиться приблизно вісім поколінь мух?

 

Задача 155.  Два трактори за 8 годин витратили 320 літрів пального. На скільки годин вистачить 120 літрів пального одному такому трактору?


Задача 156.  (складне правило трьох). За освітлення приміщення протягом 24 днів дев'ятьма лампочками, що горіли по 5 годин щодня, заплачено 21 грн. 60 к. Протягом скількох днів можна освітлювати те саме приміщення за 16,8 грн. шістьма такими самими лампочками, якщо вони горітимуть щодня по 4 години?

 
Задача 157.  На 15 стрілах амариліса (рослина з передгір’я мису Доброї Надії) утворюється в середньому до 45 квіток, а на 8 глоксиніях (рослина з Бразилії) – 72 квітки. На скільки більше утвориться квіток на 27 стрілах амариліса, ніж на 6 глоксиніях?

Задача 158.  Щоб вивезти товар, потрібно 20 автомобіль вантажопідйомністю 2,5 т. Скільки треба було б автомобілів http://www.te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/17/d-16735/16735_html_m7410c323.jpgвантажопідйомністю 5 т, щоб вивезти цей товар?

http://www.te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/17/d-16735/16735_html_6d6bd5e1.jpg







 

 

 

 Задача 159.  На 20 км шляху автомобіль витрачає 3,2 л бензину. Скільки літрів бензину витратить автомобіль на 50 км шляху?

 

Задача 160.  Від Нового Бугу до Миколаєва легковий автомобіль, маючи швидкість 75 км/год. витрачає 1,6 год. Скільки часу затратить автобус на подолання того ж шляху, якщо його швидкість 60 км/год.?

 

Задача 161.  На підготовку домашніх завдань на понеділок (6 уроків) учень затрачає 1,2 год. Скільки часу він затратить на підготовку домашніх завдань на вівторок (7 уроків)?

 

Задача 163. На деякій ділянці залізничного шляху старі рейки завдовжки 6 м вирішили замінити новими рейками завдовжки 8 м. Скільки потрібно нових рейок, щоб замінити 400 старих рейок?

 

Задача 164.  Для фарбування підлоги площею 15м2 потрібно 1,5 кг фарби. Скільки фарби потрібно, щоб пофарбувати підлогу площею 25,5 м2?

 

Задача 165.  Обчислити скільки фарби потрібно для фарбування підлоги кабінету математики, якщо на фарбування підсобки до кабінету математики, розміри якої 3,4 м х 5 м потрібно 1,4 кг фарби.

 

Задача 166.  Плінтус шкільного коридору завдовжки 2,5 м вирішили замінити новим завдовжки 4 м. скільки потрібно нового плінтуса, щоб замінити 60 штук старого?

 

Задача 167.  За 42 кВт год електоренергії заплатили 6 гривень 55 копійок. Скільки треба сплатити за 75 кВт год ?

 

Задача 168.  Мінімальний необхідний 12-річному школяру об’єм молочних продуктів відноситься до всього об’єму рідини, що випивається за день, як 3 : 20. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати шестикласник, якщо усього за день у його раціон входить 2 літра рідини?
Задача 168.   За 42 кВт год  електоренергії заплатили 6 гривень 55 копійок. Скільки треба сплатити за 75 кВт год ?

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

 

1. Біла Н. С. Уроки повторення з математики в 6 класі. –    Науково - методичний журнал «Математика в школах України», № 10, 13-14, 2009.

 

 

2. Віленкін Н.Я., Чесноков О.С., Шварцбурд С. І. Математика, підручник для 5 класу середньої школи .- К: Радянська школа, 1988.

 

 

3. Возняк Г. М., Литвиненко Г.М., Маланюк М. П. Математика, навчальний посібник для учнів 5 класу середньої загальноосвітньої школи. – К: Освіта, 1998.

 

 

3. Бевз Г. П. Математика : підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч.закл. / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К. : Зодіак-ЕКО, 2005. – 352 с.

4. Бевз Г. П. Математика : підручник для 6 кл. загальноосвіт. навч.закл. / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз. – К. : Генеза, 2006. – 304 с.

 

6. Кушнір І., Фінкельштейн Л. Не хочу бути двієчником, навчальний посібник з математики для учнів 5-6 класів та їх батьків. – К: Факт, 2000.

 

 

7. Мерзляк А.Г., Полянський В.Б., Якір М.С. Збірник задач з математики, 5- 6 клас. – Х: Гімназія, 2000.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. Передмова.                                                          3ст
  2. Математика навколо нас.                                  5ст
  3. Натуральні числа. Дії з натуральними

числами.                                                                  19ст

  1. Рівняння. Геометричні фігури.                        29ст
  2. Відсотки.                                                            34ст
  3. Задачі на рух.                                                     42ст
  4. Задачі на знаходження НСК та НСД

кількох чисел.                                                         46ст

  1. З математикою навколо світу.                         48ст
  2. Задачі на виконану роботу.                              51ст
  3. Задачі на визначення врожайності.                 53ст
  4. Задачі на пряму і обернену пропорційність.  56ст
  5. Література.                                                         61ст

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для нотатків

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________---------------------------------------------------------------

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                    

 

 

 

                                 

 




1

 

doc
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
29324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку