Укладач: Галиняк Віктор Миколайович. Проєкти в Scratch (збірник), 116 ст.
Рекомендовано вчителям інформатики та учням
2
Вступ Scratch — середовище та інтерпретована динамічна візуальна мова програмування, в якій код створюється шляхом маніпулювання графічними блоками. Середовище орієнтовано в першу чергу на дітей та початкове знайомство з основними концепціями та ідеями програмування. Завдяки динамічності вона дає змогу змінювати код навіть під час виконання. Мова має за мету навчити дітей поняттю програмування і дає можливості створювати ігри, анімації чи музику. Користувачі можуть створювати онлайн-проекти, ними можна обмінюватися всередині міжнародної спільноти, яка існує в мережі Інтернет.
Scratch отримав свою назву від техніки «скретчингу», яку використовують диск-жокеї, «міксуючи» музику для отримання різних звукових ефектів. Scratch дозволяє користувачам творчо «змішувати» різні медіа (включаючи графіку, звук та інші програми) під час створення проєктів. Логотип цієї мови програмування — рудий кіт Scratch.
Коли користувачі створюють проекти у Scratch, вони опановують навички, які їм знадобляться для успішної самореалізації та майбутнього успіху:
❖творче мислення
❖ясне спілкування
❖системний аналіз
❖використання технологій
❖ефективна взаємодія
❖проектування
❖постійне навчання
У результаті виконання простих команд може складатися складна модель, в якій взаємодіятимуть багато об'єктів, наділених різними властивостями. Існує сильний контраст між потужними мультимедійними функціями і багатопотоковим стилем програмування та досить обмеженим обсягом команд мови програмування Scratch.
Початковий рівень програмування такий простий і доступний, що Scratch може слугувати як навчальний засіб не тільки для старших, але і для молодших школярів.
В даному збірнику зібрано проєкти, які можна використовувати під час вивчення тем «Лінійні алгоритми» в 3-4 класах та «Алгоритми та програми» в
5-7 класах.
Проєкт №1 «Прапор України».
Проєкт №2 «Герб України».
Проєкт №3 «Карта України»
4.
6
7
1
2
6
7
Проєкт №19
Проєкт №20
Проєкт №21
Проєкт №22
Проєкт №25
Проєкт №27
Проєкт №29
Проєкт №30
Проєкт №32
Проєкт №34
Проєкт №36
Проєкт №37
Проєкт №39
Проєкт №43
Проєкт №47
Проєкт №48
Проєкт №53
Проєкт №54
Проєкт №65
Проєкт №66
Проєкт №67
Проєкт №68
Проєкт №72
Проєкт №73
Проєкт №76
Проєкт №77
Проєкт №79
Проєкт №84
Проєкт №85
Проєкт №86
Проєкт №88
Проєкт №89
Проєкт №90
2
3
5
6
100
Список використаних джерел
1. https://informatik-school2.blogspot.com/p/blog-page_27.html
2. https://sites.google.com/site/informatikaushkoli/gluhivskij-peduniversitet/i-kurs
3. https://armonline.pp.ua/tag/scratch/
4. https://naurok.com.ua/material-proekti-skretch-24024.html 5. https://www.tiktok.com/@kris_hapyak