Дана робота містить завдання різних форм, які охоплюють увесь програмовий матеріалз теми «Вступ. Політична карта світу. Населення» з курсу «Соціально – економічна географія світу» (10 клас) і подані у двох варіантах.
Вступ.
Дана робота містить завдання різних форм, які охоплюють увесь програмовий матеріал з теми «Вступ. Політична карта світу. Населення» з курсу «Соціально – економічна географія світу» (10 клас) і подані у двох варіантах.
Перший рівень містить тестові завдання , які потребують вибору однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих варіантів, а також дають можливість швидко і об’єктивно визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу з предмета
Другий рівень містить завдання на встановлення відповідностей частин (логічні пари ) та на встановлення правильної хронологічної або логічної послідовності. Завдання такого формату дають можливість перевірити уміння учнів зіставляти назви географічних об’єктів та їх розміщення на картосхемі, географічні поняття та їх визначення, а також вміння учнів розташовувати географічні об’єкти, події , процеси та явища у правильній часовій та просторовій послідовності.
Третій рівень містить завдання для перевірки розуміння основних понять та практичні завдання на побудову графіків, заповнення узагальнюючих таблиць та вміння працювати з картосхемами.
Четвертий рівень містить аналітичні завдання й порівняльні характеристики суспільних процесів та явищ, а також кросворд Завдання даного рівня потребують глибоких додаткових знань з географії.
ВАРІАНТ І.
І рівень. За кожну правильну відповідь - 0,5 балів.
1.Вкажіть ознаку, яка поєднує Грецію, Індію, Іспанію, Малайзію:
А приморські країни; В острівні країни;
Б півострівні країни; Г внутрішньоконтинентальні країни.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2. Вкажіть прізвище основоположника економічної та соціальної географії світу:
А І. Вітвер; В М. Баранський;
Б І. Меєргойз; Г С. Рудницький.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
3.Скількт населення світу нині проживає в містах?
А 10% ; В 50%;
Б 30%; Г 70%.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
4. Виберіть країну, яка межує по суходолу з п’ятьма державами:
А Україна; В Польща;
Б Китай; Г Узбекистан.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
5. Якою монархією є Ватикан?
А абсолютною; В конституційною;
Б дуалістичною; Г теократичною.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6.За допомогою картосхеми вкажіть назву країни, позначеною цифрою 1
А Куба;
Б Панама;
В Нікарагуа.
Г Гондурас;
ІІ рівень. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1.Встановіть відповідність між країною та міжнародною організацією, в яку вона входить:
1 Ірландія; А СНД;
2 Таджикистан; Б НАТО;
3 Бразилія; В МЕРКОСУР;
4 США . Г ЄС;
Д КАРІКОМ.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2.Встановіть відповідність між назвою країни і буквою в таблиці, що позначає відповідні її характеристики:
1 Нова Зеландія; 2 Канада; 3 США;
4 Велика Британія.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Площа (тис.км2) |
Населення (2006р.) (тис чол.) |
Міста |
Мова |
Релігія |
А |
244,9 |
60609 |
Лідс, Брістоль |
Англійська |
Протестантизм |
Б |
143,1 |
7280 |
Самарканд, Бухара |
Тюркська |
Іслам |
В |
9970,6 |
33099 |
Калгарі, Гамільтон |
Англійськафранцузька |
Католицизм, протестантизм |
Г |
9518,9 |
298444 |
Сан-Антоніо, Фінікс |
Англійська |
Протестантизм |
Д |
270,5 |
4076 |
Окленд, Гаміль-тон |
Англійська |
Протестантизм |
3.Розташуйте назви регіонів світу в порядку збільшення рівня урбанізації:
А СНД; Б Зарубіжна Європа; В Зарубіжна Азія;
Г Північна Америка.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4. Встановіть відповідність між назвами столиць і буквами на картосхемі, що їх позначають:
1 Кабул;
2 Ханой;
3 Куала – Лампур;
4 Ташкент .
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5. Розташуйте назви країн – монархій у послідовності їх розміщення із заходу на схід
А Японія ;
Б Марокко;
В Бруней;
Г Монако.
|
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
6.Встановіть відповідність між назвами країн та рівнем їхнього економічного розвитку:
1 Економічно високорозвинена країна; А Китай
2 Країна, яка відстала в розвитку; Б Франція
3 Країна із середнім прибутком; В Україна
4 Країна планової економіки; Г Колумбія
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
ІІІ рівень. За кожну правильну відповідь – 2 бали.
1.За наведеними даними побудуйте графік росту кількості населення світу й назвіть причини, що впливають на цей процес.
Рік |
1900 |
1950 |
1990 |
1999 |
2004 |
2025 |
Кількість населення, млн. осіб |
1,7 |
2,5 |
5,3 |
6,0 |
6,2 |
8,5 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.На якій підставі відбувається розподіл на групи великих міст – мільйонерів світу? Як цей поділ зробили ви?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.Заповніть таблицю ( по 1 державі з кожної частини світу ).
Частина світу |
Республіка |
Монархія |
Пн. Америка |
|
|
Пд. Америка |
|
|
Африка |
|
|
Європа |
|
|
Азія |
|
|
Австралія та Океанія |
|
|
4.Назвіть по 3 країни з першим та другим типом відтворення населення. Яку закономірність їх розташування ви помітили?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Що таке національна релігія? Наведіть приклади.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.На картосхемі зобразіть основні напрямки міграційних потоків наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття.
ІV рівень. За кожну правильну відповідь – 3 бали.
1.Поясніть причини виникнення подій ХХ ст.., які істотно вплинули на формування політичної карти світу.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.У чому ви бачите позитивні та негативні наслідки створення Європейського Союзу?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.Якою державою, на вашу думку, легше керувати – федеративною чи унітарною? Відповідь обґрунтуйте.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.Розв’яжіть кросворд:
1.Найбільша форма міського населення.
2.Нова індустріальна країна Південно – Східної Азії.
3.Співвідношення емігрантів та іммігрантів.
4.Азійська країна « великої сімки».
5.Одна зі світових релігій.
6.Те саме, що й природній рух населення.
7.Одна з форм правління.
8.Колонія в Європі.
9.Одна з національних форм релігій китайців.
10.Двонаціональна європейська країна.
11.Частина світу з найбільшою кількістю населення, батьківщина трьох світових релігій.
Якщо всі відповіді є правильними, у виділеному вертикальному стовпчику прочитайте як називається місто з містами – супутниками навколо нього.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
11 |
|
|
|
|
|||||||||
ВАРІАНТ ІІ.
І рівень. За кожну правильну відповідь – 0,5 балів.
1.Закінчіть речення: «Бразилія, Індія, Мексика, Ефіопія входять до групи країн….»
А найбільших за площею території; В економічно розвинених;
Б з найбільшою чисельністю населення; Г що розвиваються.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2.Вкажіть назву столиці країни, що позначена на картосхемі:
А Маніла;
Б Сеул;
В Джакарта;
Г Токіо.
3.До федеративних держав світу належить:
А Швеція; В Україна;
Б ФРН; Г Італія.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
4.Назвіть найбільш урбанізований регіон планети Земля:
А Західна Європа; В Західна Азія;
Б Північна Америка; Г Африка.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
5.У якій частині світу немає країн з монархічною формою правління?
А Європа; В Азія;
Б Африка; Г Америка.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6.Вкажіть прізвище економіка – географа, який розробив системний підхід до вивчення економічної та соціальної географії :
А І. Вітвер; В М. Баранський;
Б І. Маєргойз; Г С. Рудницький.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
ІІ рівень. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1.Встановіть відповідність між назвою країни та назвою міжнародної організації, до якої вона входить:
1 Ліберія; А НАФТА;
2 Іспанія; Б Африканський Союз;
3 Катар; В ЄС;
4 Індонезія; Г ОПЕК;
Д АТЕС.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
2.Встановіть відповідність між назвою країни і буквою в таблиці, що позначає відповідні її характеристики:
1 Бразилія; 2 Франція; 3 Конго;
4 Австралія.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Площа (тис.км2) |
Населення (2006р.) (тис чол.) |
Міста |
Мова |
Релігія |
А |
244,9 |
60609 |
Лідс, Брістоль |
Англійська |
Протестантизм |
Б |
769,2 |
20264 |
Брісбен, Перт |
англійська |
Католицизм, протестантизм |
В |
8547,4 |
188078 |
Курітіба, Ресірі |
португальська |
Католицизм |
Г |
2344,9 |
62661 |
Лумумбаши, Бома |
Французька |
Католицизм, місцеві релігії |
Д |
549,2 |
60872 |
Ліль, Нант |
Французька |
Католицизм |
3.Встановіть відповідність між назвами столиць та буквами, що позначають їх на картосхемі:
1 Делі;
2 Бангладеш;
3 Токіо;
4 Сеул.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4.Розтавте країни світу в порядку збільшення рівня урбанізації:
А Камбоджа;
Б Росія;
В Саудівська Аравія;
Г Китай.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5.Розташуйте назви країн – монархій у послідовності їх розміщення із заходу на схід:
А Камбоджа; В Тонга;
Б ОАЕ; Г Монако.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
6.Встановіть відповідність між назвами держав та формами їх правління:
А Канада; 1 президентська республіка;
Б Україна ; 2 парламентська республіка;
В Іспанія; 3 конституційна монархія;
Г США. 4 змішана республіка.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
ІІІ рівень. За кожну правильну відповідь – 1,5 бали.
1.Використовуючи наведені нижче дані, побудуйте стовпчикову діаграму та проаналізуйте особливості вікової структури населення Китаю ( діти – 26%, дорослі – 64%, літні – 10%).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.Чим відрізняються між собою федерація, унія та конфедерація?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.Наведіть приклади країн (по 3 країни ), розташованих у регіонах , зазначених в таблиці:
Близький схід |
Скандинавський регіон |
Середземноморський регіон |
Країни Балканського регіону |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.Які етапи формування пройшла політична карта світу у ХХ ст..?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Які причини зумовлюють міграції населення із країн Середземномор’я до високо розвинутих країн Західної Європи?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.На картосхемі покажіть основні ареали високої густоти населення.
ІV рівень. За кожну правильну відповідь – 3 бали.
1.Наведіть приклади національних та релігійних конфліктів у сучасному світі. Запропонуйте шляхи їх розв’язання.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.У чому ви бачите негативні та позитивні наслідки входження України до НАТО?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.Спрогнозуйте можливі зміни на політичній карті світу в першій половині ХХІ ст. та поясніть їх причини.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.Розв’яжіть кросворд:
1.Національна релігія хіндустанців.
2.Частина світу, роком якої було проголошено 1960 рік через те, що там було звільнено 17 країн від колоніалізму.
3.Одна з форм правління.
4.Найбільше володіння Данії.
5.Залежна територія.
6.Нова індустріальна країна в Америці.
7.Розвинена переселенська держава в Азії.
8.Держава – абсолютна монархія в Європі.
9.Одна з форм адміністративно – територіального устрою.
10.Найбільше за кількістю населення місто у світі.
11.Найбільш багатонаціональна країна світу.
Якщо всі відповіді є правильними, прочитайте у виділеному вертикальному стовпчику назву одного зі всесвітніх процесів, що охопили нашу планету у ХХ ст.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||