Тема 1. Натуральні числа.
Установити відповідність між числами та їх назвами:
-
908 200; А. дев’ять мільйонів вісімсот двадцять;
-
9 000 820; Б. дев’ятсот вісім тисяч двісті;
-
9 000 082; В. дев’ятсот мільярдів вісімдесят два;
-
900 800 002; Г. дев’ять мільйонів вісімдесят два;
Д. дев’ятсот мільйонів вісімсот тисяч два.
2. Установити відповідність між числами та їх назвами:
1. 307 100; А. три мільйони сімсот десять;
2. 3 000 710; Б. триста сім тисяч сто;
3. 3 000 071; В. триста мільярдів сімдесят один;
4. 300 700 001; Г. три мільйони сімдесят один;
Д. триста мільйонів сімсот тисяч один.
3. Установити відповідність між іменованими числами, що виражені різними одиницями виміру, так, щоб вони були рівними:
-
13 кг 5 г; А. 1035 кг;
-
130 кг 50 г; Б. 13005 г;
-
135 ц; В. 13 т 50 г;
-
10ц 35 кг; Г. 1 т 3 кг 5 г; Д. 13 т 500 кг.
4. Установити відповідність між іменованими числами, що виражені різними одиницями виміру, так, щоб вони були рівними:
-
27 кг 9 г; А. 2079 кг;
-
270 кг 90 г; Б. 27009 г;
-
279 ц ; В. 27 т 90 г;
-
20 ц 79 кг; Г. 2 т 7 кг 9 г; Д. 27 т 900 кг.
5. Установити відповідність між нерівностями та цифрами, які можна в них поставити замість «*», щоб нерівності були вірними:
-
50 6*5 50 685; А. 0;
-
30 99* 999 30 992 000; Б. 9;
-
6 001 600* ; В. не можна вставити жодну цифру;
-
485 *10 485 410; Г. 0; 1; Д. 0; 1; 2; 3.
6. Установити відповідність між нерівностями та цифрами, які можна в них поставити замість «*», щоб нерівності були вірними:
-
20 7*9 20 799; А. 1;
-
43 88* 888 43 888 900; Б. не можна вставити жодну цифру;
-
5 02 0 5 0*9; В. 0; 1;
-
946 *10 9 46 200; Г. 9;
Д. можна вставити будь-яку цифру.
7.На відрізку АВ вибрали точку С. Установити відповідність між відрізками АС і ВС та довжиною відрізка АВ:
-
АС=12 см, ВС=7 см; А. АВ=16 см;
-
АС=9 см, ВС=8 см; Б. АВ=19 см;
-
АС=13 см, ВС=25 см; В. АВ=17 см;
-
АС=39 см, ВС=16 см; Г. АВ=38 см; Д. АВ=55 см.
8.На відрізку АВ вибрали точку С. Установити відповідність між відрізками АС і ВС та довжиною відрізка АВ:
-
АС=32 см, ВС= 46 см; А. АВ= 42 см;
-
АС=19 см, ВС=23 см; Б. АВ= 90 см;
-
АС=56 см, ВС=34 см; В. АВ=78 см;
-
АС=68 см, ВС= 17 см; Г. АВ= 57 см; Д. АВ=85 см.
Тема 2. Додавання та віднімання натуральних чисел. Числові і буквені вирази.
1. Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
29 +11; А. 298;
-
321- 48; Б. 40;
-
1000 – 702; В. 901;
-
805 + 96; Г. 350; Д. 273.
2. Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
1. 100 – 56; А. 71;
2. 359+ 45; Б. 44;
3. 2100 – 210; В. 404;
4. 712 + 88; Г. 1 890; Д. 800.
3. Установити відповідність між числами та їх характеристиками:
-
1; А. найменше чотирицифрове число;
-
99; Б. найменше натуральне число;
-
1 000; В. найбільше двоцифрове число;
-
555; Г. число, за яким іде 1 000 000;
Д. число, сума цифр якого дорівнює 15.
4. Установити відповідність між числами та їх характеристиками:
1. 2; А. Число, в якому 11 десятків.
2. 110; Б. Число, сума цифр якого дорівнює 15.
3. 999; В. Найменше парне натуральне число.
4. 438; Г. Найбільше трицифрове число.
Д. Число, що стоїть перед 2000.
5. Установити відповідність між умовами задач та виразами, що складені до їх розв’язання:
-
Один художній альбом коштує 315 грн., а другий – на 47 грн. менше. Скільки коштують обидва альбоми разом?
-
Сашко зібрав 26 грибів, Василько – на 15 грибів більше. Скільки грибів зібрали хлопці разом?
-
Одна бригада відремонтувала за тиждень 43 км шляху, а друга – на 16 км менше. Скільки кілометрів відремонтували обидві бригади разом?
-
У вагоні трамвая було54 пасажири. На зупинці вийшло 27 пасажирів, а ввійшло – 19. Скільки пасажирів стало у вагоні?
А. (43 - 16) + 43; Б. (54-27) + 19;
В. (315 - 47) + 314; Г. (26 + 15) + 26; Д. (43 + 16) – 43.
Вираз до якої задачі складено невірно?
6. Установити відповідність між задачами та виразами, що складені до їх розв’язання:
-
За перший тиждень Катруся прочитала 184 сторінки, а за другий – на 35 сторінок менше. Скільки сторінок прочитала Катруся за два тижні?
-
На першій стоянці було 29 автомобілів, а на другій – на 14 більше. Скільки автомобілів було на обох стоянках разом?
-
У першому кошику лежить 37 яблук, а в другому – на 19 яблук більше. Скільки яблук лежить в обох кошиках разом?
-
У новому будинку 204 двокімнатних квартири, а трикімнатних на 36 менше. Скільки всього двокімнатних і трикімнатних квартир у новому будинку?
А. (204 – 36) + 204; Б. (37 + 19) + 37; В. (29 + 14) + 29; Г. (37 – 19) + 19; Д. (184 – 35) + 184.
Вираз до якої задачі складено невірно?
7. Побудувати координатний промінь ОХ. Відкласти на ньому точки А, В і С за відомими координатами. Установити відповідність між даними точками та довжинами відповідних відрізків:
-
А(2), В(6), С(5); А. АВ+ВС =8;
-
А(9), В(4), С(7); Б. АВ+ВС = 9;
-
А(4), В(3), С(11); В. АВ – ВС =15;
-
А(1), В(12), С(8); Г. АВ – ВС = 7; Д. АВ + ВС =5.
8. Побудувати координатний промінь ОХ. Відкласти на ньому точки А, В і С за відомими координатами. Установити відповідність між даними точками та довжинами відрізків:
-
А(7), В(13), С(2); А. АВ + ВС = 7;
-
А(6), В(9), С(13); Б. АВ – ВС = 4;
-
А(8), В(16), С(9); В. АВ + ВС = 17;
-
А(4), В(10), С(6); Г. АВ – ВС = 22. Д. АВ – ВС = 2
9.Виконати дії зручним способом. Установити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
36 + (14 +59); А. 143;
-
(43 + 38) +62; Б. 25;
-
149 – (49 + 75); В. 239;
-
215 + (39 – 15); Г. 175; Д. 25.
10.Виконати дії зручним способом. Установити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
47 + (53 + 69); А. 175;
-
(27 + 78) + 73; Б. 169;
-
259 – (59 + 25; В. 178;
-
138 + (96 – 38); Г. 225; Д. 196.
11. Установити відповідність між буквеними виразами та їх значеннями при заданих значеннях букв:
-
12х + 39, якщо х = 15; А. 2;
-
42 Б. 250;
-
132 + 5х + 68, якщо х = 10; В. 260;
-
у(у +7), якщо у =13; Г. 2 050; Д. 219.
12. Установити відповідність між буквеними виразами та їх значеннями при заданих значеннях букв:
-
14х + 28, якщо х = 15; А. 5;
-
63а – 16 , якщо а = 3; Б. 290;
-
146 + 9х + 54, якщо х = 10; В. 238;
-
в(в – 13), якщо в = 23; Г. 330; Д. 230.
13. а м і в м – виміри (довжина та ширина) прямокутника, а S кв. м – його площа. Установити відповідність між вимірами та площею:
-
а = 15 м, в = 14 м; А. 500 кв. м;
-
а = 16 м, в = 25 м; Б. 210 кв. м;
-
а = 35 м, в = 18 м; В. 400 кв. м;
-
а = 49 м, в = 12 м; Г. 630 кв. м; Д. 588 кв. м;
14. а м і в м – виміри (довжина і ширина) прямокутника, S кв. м – його площа. Установити відповідність між вимірами та площею:
-
а = 17 м, в = 15 м; А. 45 кв. м;
-
а = 25 м, в = 18 м; Б. 255 кв. м;
-
а = 38 м, в = 29 м; В. 450 кв. м;
-
а = 54 м, в = 26 м; Г. 1102 кв. м; Д. 1404 кв. м.
15. Установити відповідність між стороною а квадрата та його периметром Р:
-
а = 15 см; А. 84 см;
-
а = 21 см; Б. 64 см;
-
а = 16 см; В. 108 см;
-
а = 27 см; Г. 225 см; Д. 60 см.
16. Установити відповідність між стороною а квадрата та його периметром Р:
-
а =42 см; А. 140 см;
-
а = 35 см; Б. 68 см;
-
а = 17 см; В. 289 см;
-
а = 26 см; Г. 168 см; Д. 104 см.
17. Відомі шлях та час, за який його подолали. Знайти швидкість і встановити відповідність:
-
S = 156 км, t =3 год. А. v =45 км/год.
-
S = 162 км, t = 9 год. Б. v = 128 км/ год.
-
S = 180 км, t = 4 год. В. v = 52 км/год.
-
S = 640 км, t =5 год. Г. v = 32 км/год. Д. v = 18 км/год.
18. Відомі шлях та час, за який його подолали. Знайти швидкість і встановити відповідність:
-
S =256 км, t = 4 год. А. v = 64 км/год.
-
S =365км, t = 5 год. Б. v = 70 км/год.
-
S = 420 км, t = 6 год. В. v = 36 км/год.
-
S = 497км, t = 7 год. Г. v = 73 км/год. Д. v = 71 км/год.
Тема 3. Множення та ділення натуральних чисел.
.Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
13 25; А. 24 219;
-
408 49; Б. 22 608;
-
314 72; В. 2 352;
-
299 81; Г. 19 99; Д. 325.
2. Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
24 35; А. 2 223;
-
309 57; Б. 24 118;
-
225 81; В. 840;
-
389 62; Г. 18 225; Д. 17 613.
3. Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
3 528 : 84; А. 406;
-
6 902 17; Б. 203;
-
5 278 26; В. 42;
-
18 564 78; Г. 459; Д. 238.
4. Установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
2 888 76; А. 503;
-
6 539 13; Б. 38;
-
5 712 28; В. 308;
-
21 352 68; Г. 204; Д. 314.
5.Обчислити зручним способом і установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
4 13 25; А. 1 300;
-
125 17 8; Б. 4 800;
-
4 24 50; В. 23 600;
-
5 236 20; Г. 48 000; Д. 17 000.
6.Обчислити зручним способом і установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
5 17 20; А. 457 000;
-
8 37 125; Б. 2 700;
-
50 27 4; В. 45 700;
-
25 457 40; Г. 37 000; Д. 1 700.
7.Обчислити зручним способом і установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
37 218 + 63 218; А. 5 200;
-
568 43 – 566 43; Б. 166 800;
-
417 187 + 417 213; В. 2;
-
52 187 – 52 43 – 52 44; Г. 21 800; Д. 41 700.
8.Обчислити зручним способом і установити відповідність між числовими виразами та їх значеннями:
-
405 82 + 405 18; А. 100;
-
497 38 – 496 38; Б. 40 500;
-
344 92 + 344 208; В. 1;
-
23 48 – 35 23 + 87 23; Г. 103 200; Д. 2 300.
9.Розв’язати рівняння та встановити відповідність між цими рівняннями і їх коренями:
-
х : 19 =26; А. 16;
-
238 : х = 14; Б. 234;
-
х : 8 + 7 = 9; В. 17;
-
15 (2х + 11) = 285; Г. 494; Д. 4.
10.Розв’язати рівняння та встановити відповідність між цими рівняннями і їх коренями:
-
х : 18 = 23; А. 318;
-
228 : х = 12; Б. 138;
-
360 : (х – 2) = 4; В. 19;
-
х : 6 – 15 = 38; Г. 92; Д. 414.
11. Скласти вирази до розв’язування задач і установити відповідність між задачами та виразами:
-
З деякого міста в одному напрямі одночасно вирушили два автомобілі. Швидкість одного з них дорівнювала 48 км/год., а другого – 46 км/год. Якою буде відстань між ними через 6 годин після початку руху?
-
З деякого міста в протилежних напрямках одночасно вирушили два автомобілі. Один з них рухався зі швидкістю 48 км/год., а другий – 64 км/год. Якою буде відстань між ними через 6 години після початку руху?
-
З двох міст одночасно назустріч один одному вирушили два автомобілі зі швидкостями 48 км/год. і 46 км/год. Яка відстань між цими містами, якщо вони зустрілись через 6 годин після початку руху?
-
З двох міст, відстань між якими 564 км, назустріч один одному вирушили два автомобілі і зустрілись через 6 годин. Швидкість одного з них дорівнює 48 км. Знайти швидкість другого автомобіля.
А. 564: 6 – 48; Б. (564 -48) : 6; В. (48 + 46)
Г. (48 – 46) Д. (48 + 64)
12. Скласти вирази до розв’язування вправ і установити відповідність між вправами та цими виразами:
-
Суму чисел 28 та 49 збільшити у 7 разів.
-
Різницю чисел 49 та 28 зменшити у 7 разів.
-
Добуток чисел 49 та 28 збільшити у 7 разів.
-
Добуток чисел 49 та 28 зменшити у 7 разів.
А. (49 – 28) : 7; Б. (49 ) : 7; В. ( 48 + 28) 7;
Г. (49 27) 7; Д. (49:28) : 7.
13. Виконати ділення з остачею і установити відповідність між прикладами та остачею:
-
36 : 7; А. 9;
-
490 : 15; Б. 19;
-
1309 : 20; В. 2;
-
258 : 16; Г. 10; Д. 1.
14. Виконати ділення з остачею і установити відповідність між прикладами та остачею:
-
43 : 7; А. 1;
-
553 : 18; Б. 16;
-
1406 : 30; В. 13;
-
295 : 17; Г. 26; Д. 6.
Тема 4. Рівняння. Розв’язування задач.
1.Установити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
48 + х = 123; А. 34;
-
247 – х = 89; Б. 75;
-
Х – 63 = 128; В. 158;
-
17 х = 578; Г. 336; Д. 191.
2. Установити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
39 + х = 156; А. 46;
-
318 – х = 97; Б. 281;
-
х – 67 = 214; В. 415;
-
23 х = 1058; Г. 221; Д. 116.
3. Розв’язати рівняння і установити відповідність між ними та їх коренями:
-
5х + 3х = 648; А. 93;
-
7х – 4х = 729; Б. 81;
-
(у – 12) : 7 = 15; В. 243;
-
72 : (х + 9) = 3; Г. 117; Д. 15.
4. Розв’язати рівняння і установити відповідність між ними та їх коренями:
-
7х + 8х = 225; А. 149;
-
14х – 5х = 999; Б. 15;
-
(у – 35) : 8 = 23; В. 111;
-
63 : (х + 6) = 7; Г. 219; Д. 3.
5. Скласти рівняння для розв’язку задач і встановити відповідність між задачами та рівняннями до них:
-
За пальто та чоботи заплатили 2380 грн., причому пальто у 6 разів дорожче за чоботи. Скільки коштує пальто?
-
За два вечірніх плаття заплатили 2380 грн., причому одне з них на 6 грн. дешевше від іншого. Скільки коштує дорожче вечірнє плаття?
-
Меблі для вітальні на 2380 грн. дорожчі, ніж ліжко. Скільки коштують меблі для вітальні, якщо вони у 6 разів дорожчі за ліжко?
-
За три дні продали 2380 кг картоплі, причому за перший день продали в 6 разів більше, ніж за другий, а за третій – на 6 кг менше, ніж за другий. Скільки кілограмів картоплі продали за другий день?
А. 6х – х = 2 380;
Б. 6х + х + (х – 6) = 2 380;
В. х + (х – 6) = 2 380; Г. 6х + х – 6 = 2 380; Д. 6х + х = 2 380.
6. Скласти рівняння за умовами задач і встановити відповідність між задачами та рівняннями до них:
-
Тетяна задумала число. Якщо це число збільшити у 2 рази і отриманий результат зменшити на 35, то отримаємо 185. Яке число задумала Тетяна?
-
Андрій до задуманого числа додав 35, потім результат зменшив у два рази і отримав 185. Яке число задумав Андрій?
-
У дідуся запитали про його вік. Він відповів на запитання так: «Якщо до моїх років додати мої подвоєні роки та ще 35, то вийде 185». Скільки років дідусеві?
-
Якщо задумане число збільшити на 2, а потім результат зменшити у 35 разів, то вийде 185. Знайти це число.
А. (х + 2) : 35 = 185;
Б. (х + 35) : 2 = 185;
В. 2х – 35 = 185; Г. х + 2х + 35 = 185; Д. 35х – 2 = 185.
7. Розв’язати рівняння та порівняти їх корені. Установити відповідність:
-
2х + 3х – 15 = 65 і х + 4х = 80; А. 22 5;
-
38 : (х – 6) =2 і (х – 5) : 8 = 2; Б. 6 10;
-
3х – (16 + х) = 28 і (9х + 14) – 12 = 47; В. 13 11;
-
(4х – 8) 3 = 48 і (25 – 2х) 7 = 35; Г. 25 21;
Д. корені рівні по 16.
8. Розв’язати рівняння та порівняти їх корені. Установити відповідність:
-
6х – х = 70 і 12х – х = 154; А. 9 3;
-
72: х + 5 = 13 і 54 : х – 7 = 11; Б. 6 15;
-
6х – (2х – 25) = 39 і (8х – 5х) + 42 = 99; В. 15 19;
-
(5х – 9)3 = 63 і ( 57 – 3х) 9 = 108; Г. корені рівні по 14;
Д. 4 36.
Тема 5. Степінь натурального числа з натуральним показником. Площі та об’єми фігур.
1.Установити відповідність між виразом та його значенням:
-
+ ; А. 37;
-
; Б. 19;
-
; В. 4;
-
Г. 32; Д. 17.
2.Установити відповідність між виразом та його значенням:
-
А. 181;
-
Б. 8;
-
В. 4;
-
; Г. 48; Д. 85.
3.Знайти значення виразів та установити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
; А. 5;
-
3 Б. 221;
-
24:; В. 68;
-
Г.104; Д. 206.
4. Знайти значення виразів та установити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
9 А. 216;
-
; Б. 99;
-
( В. 65;
-
( Г. 180; Д. 13.
5. Установити відповідність між довжинами у різних одиницях виміру:
-
26 дм; А. 260 дм;
-
26 м; Б. 260 см;
-
26 см; В. 26 000 м;
-
26 км; Г. 2 600 дм; Д. 260 мм.
6. Установити відповідність між площами у різних одиницях виміру:
-
4 А. 400
-
4 ; Б. 40 000
-
4 В. 400
-
4 Г. 4 000 000 ; Д. 4 000
7. Установити відповідність між об’ємами у різних одиницях виміру:
-
5 А. 50 000
-
500 Б. 500
-
50 ; В. 5 000
-
50 000 Г. 500 Д. 5 000
8. Обчислити площу прямокутника і встановити відповідність між довжиною, шириною та площею прямокутника:
-
а = 7 см, в = 12 см; А. 120
-
а = 9 см, в = 11 см; Б. 84
-
а =15 см, в = 8 см; В. 99
-
а = 18 см, в = 5 см; Г. 40 Д. 90
9. За даними площею та довжиною прямокутника знайти його ширину. Установити відповідність:
-
а = 14 см, S = 56 А. в = 11 см;
-
а = 9 см, S = 72 Б. в = 4 см;
-
а = 13 см, S = 910 В. в = 7 см;
-
а = 12 см, S = 132 Г. в = 8 см; Д. в =70 см.
10. Розв’язати задачу і встановити відповідність між умовою та відповіддю:
-
Знайдіть периметр квадрата, площа якого дорівнює 49.
-
Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 36 см.
-
Довжина прямокутника 24 см, що в 3 рази більше за ширину. Знайдіть площу прямокутника.
-
Знайдіть довжину прямокутника, якщо вона у два рази більша за ширину, а площа дорівнює 96 .
А. 64 см; Б. 81 ; В. 28 см; Г. 192 Д. 48 см.
11. Дано виміри прямокутного паралелепіпеда. Установіть відповідність між вимірами та об’ємом:
-
4 см; 6 см; 12 см; А. 280
-
5 см; 7 см; 8 см; Б. 2 500
-
3 см; 9 см; 10 см; В. 288 ;
-
11 см; 15 см; 20 см; Г. 3 300 Д. 270
12. Знайдіть об’єм куба за відомою площею його грані. Установіть відповідність між площею грані куба та його об’ємом:
-
36 А. 343
-
81; Б. 1 000
-
100 В. 216
-
49 Г. 400 Д. 729 .
13. Установіть відповідність між ребром куба а та площею його поверхні S:
-
а = 3 м; А. S = 600
-
а = 5 м; Б. S = 1 000
-
а = 7 м; В. S = 54
-
а = 10 м; Г. S = 294 Д. S = 150
Тема 6. Звичайні дроби.
1. Установити відповідність між звичайними дробами та їх характеристиками:
-
; А. правильний дріб, менший за половину;
-
; Б. неправильний дріб, більший за одиницю;
-
В. неправильний дріб, що дорівнює одному;
-
Г. мішане число; Д. правильний дріб, що дорівнює половині.
2. Установити відповідність між звичайними дробами та їх характеристиками:
-
; А. дріб, що менший за
-
Б. дріб, що дорівнює 1;
-
В. дріб, що дорівнює мішаному числу 1
-
5 Г. дріб, що менший за ; Д. число, що дорівнює дробу
3. Подати мішане число у вигляді неправильного дробу. Установити відповідність між мішаними числами та неправильними дробами:
-
6 ; А.
-
3 Б. ;
-
7 В.
-
4 Г. Д.
4. Подати мішане число у вигляді неправильного дробу. Установити відповідність між мішаними числами та неправильними дробами:
-
8 А.
-
2 Б. ;
-
1 В.
-
9 Г. ; Д.
5. Подати неправильний дріб у вигляді мішаного числа. Установити відповідність між неправильними дробами та мішаними числами:
-
А. 3
-
Б. 5
В. 4
Г. 2 Д. 1
6. Подати неправильний дріб у вигляді мішаного числа. Установити відповідність між неправильними дробами та мішаними числами:
-
; А. 1
-
Б. 5
-
В. 10
-
Г. 9 Д. 7
7. Розв’язати задачі та встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
У книзі 130 сторінок. Ігор прочитав книги. Скільки сторінок залишилося прочитати Ігореві?
-
Сосна росте 450 років. Граничний вік верби становить віку сосни. Скільки років росте верба?
-
В автопарку 180 автомобілів. У рейс вийшло автомобілів. Скільки автомобілів вийшло у рейс?
-
У класі 28 учнів. З них складають дівчата. Скільки хлопців у класі?
А. 12; Б. 105; В. 60; Г. 16; Д. 117.
8. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами і відповідями до них:
-
Дівчинка зібрала 85 грибів, 32 з яких були білими, останні – лисичками. Яку частину всіх грибів становили лисички?
-
У книзі 150 сторінок. Наталя прочитала 47 сторінок. Яку частину книги їй залишилося прочитати?
-
Прямий кут променем розбито на два кути. Один з них дорівнює 49. Яку частину від прямого кута становить інший?
-
Відрізок АВ точкою С поділено на дві частини. АВ = 45 см, АС = 18 см. Яку частину відрізка АВ становить відрізок ВС?
А. ; Г. Є.
Б. ; Д. Ж.
В. ; Е. ; З.
9. Розв’язати задачі. Установити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Турист пройшов маршруту. Яка довжина маршруту, якщо він пройшов 4 км?
-
Велосипедист проїхав дороги. Скільки кілометрів залишилося проїхати велосипедисту, якщо він проїхав 45 км?
-
Морквою засіяли 28 га, що становить усієї площі поля, а цибулею засадили усієї площі поля. Скільки гектарів засадили цибулею?
-
Мати зліпила вареники з сиром, Миколка пообідав 9-ма варениками, що становило усіх вареників. Скільки вареників зліпила мати?
А. 15; Б. 27; В. 6; Г. 51; Д. 72.
10. Знайти натуральне число х, для якого є правильною нерівність. Установити відповідність між нерівністю та значенням числа х:
-
А. 14;
-
Б. 10;
-
В. 24;
-
3 Г. 3; Д. 2.
Тема 7. Додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
1. Установити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
А.
-
Б.
-
В.
-
Г. Д.
2.Виконати дії і встановити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
2 А. 2
-
3 Б. 5
-
1 В. 1
-
4 Г. 1 Д. 5 .
3.Виконати дії і встановити відповідність між виразами та їх значеннями:
-
; А. 1 ;
-
; Б. 4 ;
-
5 ; В. 1 ;
-
7 ; Г. 2 ; Д. .
4. Розв’язати рівняння і встановити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
; А.;
-
Б.
-
В. ;
-
Г. Д. .
5. Розв’язати рівняння і встановити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
А.
-
1 Б.
-
В. 1
-
Г. Д.
6. Розв’язати рівняння і встановити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
А. 13 Д.
-
Б.
-
В. 3
-
Г. 2
7. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Маса товару з упаковкою (брутто) - кг. Маса упаковки (тари) - кг. Знайдіть масу товару.
-
Першого дня до магазину привезли т овочів, а другого – 3 т. На скільки тон більше привезли овочів першого дня?
-
На базу привезли яблука на двох вантажівках. На першій було 4 т яблук, а на другій – на 1т менше. Скільки тонн яблук привезли на базу?
-
Довжина прямокутника 1 м, а ширина – на м менша. Знайдіть периметр прямокутника.
А. 45; Б. 3; В. 5; Г. 1; Д.
8. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
За перший день продали 1 т картоплі, що на т менше, ніж за другий день. Скільки тонн картоплі продали за два дні?
-
Сторона квадрата 2 см. Знайдіть його периметр.
-
За перший день туристи пройшли 15 км, що на 3 км більше, ніж за другий день. Скільки кілометрів пройшли туристи за два дні разом?
-
На новорічне свято купили 3 кг цукерок і 2 кг апельсинів. Печива ж купили стільки, скільки цукерок та апельсинів разом. Скільки кілограмів становить вся покупка?
А. 10; Б. 26; В. 11; Г. 5; Д. 2.
9.Виконати дії зручним способом і встановити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
(2 ; А. 6 ;
-
; Б. ;
-
; В. 8
-
Г. 6 ; Д. 1 .
10. Виконати дії зручним способом і встановити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
А. 1
-
Б. 12 ;
-
1 В. ;
-
; Г. 9 Д. 3
Тема 8. Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів.
1.Записати звичайний дріб у вигляді десяткового. Установити відповідність між звичайними дробами та десятковими:
-
А. 0,015;
-
; Б. 1,5;
-
В. 0,15;
-
1 ; Г. 0,00015; Д. 0,0015.
2. Записати звичайний дріб у вигляді десяткового. Установити відповідність між звичайними дробами та десятковими:
-
; А. 0,23;
-
Б. 0,023;
-
В. 2,3;
-
Г. Д. 0,00023.
3. Округлити число до вказаного розряду. Установити відповідність між числом та його наближенням:
-
0,327 до сотих; А. 0,3;
-
0,0327 до тисячних; Б. 0,32;
-
3,27 до десятих; В. 0,033;
-
0,327 до десятих; Г. 3,3; Д. 0,33.
4. Округлити число до вказаного розряду. Установи відповідність між числом та його наближенням:
-
9,1583 до сотих; А. 9,1;
-
9,1583 до тисячних; Б. 9,2;
-
9,1583 до десятих; В. 9,158;
-
91,583 до одиниць; Г. 9,16; Д. 92.
5. Знайти число т, для якого нерівність вірна. Установити відповідність між нерівностями та числами:
-
0,4т0,6; А. т = 2,375;
-
2,37т2,39; Б. т = 17,87;
-
17,8т17,9; В. т = 32,94;
-
32,9т33; Г. т = 0,5; Д. т = 2,4.
6. Знайти число т, для якого нерівність вірна. Установити відповідність між нерівностями та числами:
-
38,4 т 38,42; А. 6,28;
-
4,97 т 4,98; Б. 521,09;
-
521,08 т 521,1; В. 6,301;
-
6,25 т 6,3; Г. 38,41; Д. 4,975.
7. Додати десяткові дроби. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
7,8 + 6,9; А. 96,381;
-
24,2 + 0,876; Б. 160,376;
-
96,3 + 0,081; В. 159,466;
-
50,096 + 109,37; Г. 25,076; Д. 14,7.
8. Відняти десяткові дроби. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
20,85 – 6,149; А. 6,057;
-
0,05 – 0,0069; Б. 14,701;
-
254 – 3,097; В. 0,431;
-
25,6 – 19,543; Г. 19,287; Д. 250,903.
9. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Швидкість катера за течією річки дорівнює 19,6 км/год., а власна швидкість катера – 18,3 км/год. Знайти швидкість катера проти течії річки.
-
Швидкість моторного човна проти течії річки дорівнює 17,8 км/год., а власна швидкість човна – 19,4 км/год. Знайти швидкість моторного човна за течією річки.
-
Швидкість теплохода в стоячій воді 38, 2 км/год., а швидкість течії річки – 1,8 км/год. Знайти швидкість теплохода проти течії річки.
-
З однієї ділянки зібрали 27,3 т зерна, що на 12,8 т більше, ніж з другої ділянки. Скільки тон зерна зібрали з обох ділянок?
А. 41,8; Б. 36,4; В. 21; Г. 17; Д. 20,9
10. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Довжина бічної сторони рівнобедреного трикутника дорівнює 10,1 см, а довжина основи на 0,3 см менша. Знайти периметр трикутника.
-
Маса трьох кавунів 25,67 кг, маса одного з них – 6,87 кг, а маса другого – на 1,55 кг більша. Знайти масу третього кавуна.
-
Одна з сторін прямокутника дорівнює 5,7 см, що на 1,9 см більше за іншу. Знайти периметр прямокутника.
-
За перший день робітники відремонтували 8,9 км дороги, а за другий день – на 1,92 км менше, ніж за перший. Після цього їм залишилось відремонтувати ще 5,97 км дороги. Скільки кілометрів дороги треба було відремонтувати?
А. 21,85; Б. 19; В. 10,38; Г. 30; Д. 26,6.
11. Розв’язати рівняння і встановити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
(51,7 – х) + 3,4 = 12,6; А. 7,26;
-
(х – 32,6) + 5,9 = 16, 7; Б. 19,72;
-
20,54 – (х – 13,27) = 14,09; В. 43,4;
-
(х + 17,8) – 23,07 =1,99; Г. 47,9;
Д. 42,5.
12. Розв’язати рівняння і встановити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
(72,9 – х) + 3,1 = 15,6; А. 43,59;
-
(х – 34,8) + 2,5 = 11,29; Б. 26,94;
-
35,07 – (х – 8,4) = 16,53; В. 64,88;
-
(х + 14,3) – 37,2 = 41,98; Г. 19,08; Д. 60,4.
Тема 9. Множення та ділення десяткових дробів.
1. Знайдіть добуток чисел. Установіть відповідність між виразами та їх значеннями:
-
3,6 0,78; А. 4,6585;
-
5,1 23,9; Б. 2,0301;
-
2,01 1,01; В. 46,585;
-
6,05 0,77. Г.121,89; Д. 2,808.
2. Знайдіть добуток чисел. Установіть відповідність між виразами та їх значеннями:
-
4,5 0,97; А. 6,2128;
-
6,3 18,9; Б. 4,365;
-
3,02 2,01; В. 607,02;
-
7,06 0,88. Г. 119,07; Д. 6,0702.
3. Дано сторони прямокутника а та в. Знайти його площу S. Установити відповідність між сторонами та площею прямокутника:
-
а = 2,6 м; в = 0,4 м; А. S = 0,008
-
а = 36,5 м; в = 0,7 м; Б. S = 2,555
-
а = 6,08 м; в = 2,3 м; В. S = 1,04
-
а = 0,08 м; в = 0,1м; Г. S = 25,55 Д. S = 13,984
4.Турист рухався t годин зі швидкістю v км/год. Знайти шлях s, пройдений туристом і встановити відповідність:
-
t = 3,5 год.; v = 4,9 км/год. А. s = 14,85 км;
-
t = 5,4 год.; v = 5,3 км/год. Б. s = 171,5 км;
-
t = 2,7 год.; v = 5,5 км/год. В. s = 28,62 км;
-
t = 6 год.; v = 4,5 км/год. Г. s = 17,15 км;
Д. s = 27 км.
5. Знайти значення виразу 2,5х + 3,7у при заданих значеннях х та у. Установити відповідність між виразом та його значенням:
-
х = 10, у = 0,1; А. 250,037;
-
х = 0,1, у = 10; Б. 25,37;
-
х = 100, у = 0,01; В. 370,025;
-
х = 0,01, у = 100. Г. 37,25; Д. 25,037.
6. Розв’язати задачі і встановити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Товарний і пасажирський потяги вийшли з одного пункту в протилежних напрямках. Швидкість товарного потягу дорівнює 42 км/год., а швидкість пасажирського – 74 км/год. Зараз між ними відстань 20,6 км. Яка відстань буде між ними через 0,4 години?
-
Знайти об’єм коробки, що має форму прямокутного паралелепіпеда, ширина якого дорівнює 2,5 дм, висота – у 0,8 рази більша за ширину, а довжина – в 1,8 рази більша за висоту.
-
Катер рухався 2 год. за течією і 3 год. проти течії. Який шлях подолав за цей час катер, якщо швидкість течії дорівнює 2,2 км/год., а власна швидкість катера – 11,3 км/год.?
-
З двох міст назустріч один одному одночасно вирушили велосипедист і мотоцикліст. Швидкість велосипедиста дорівнює 12,8 км/год., а швидкість мотоцикліста в 4 рази більша, ніж швидкість велосипедиста. Вони зустрілися через 2,2 год. Знайти відстань між містами.
А. 112,64; Б. 67; В. 18; Г. 54,3; Д. 140,8.
7. Виконати ділення на натуральне число. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
118,95: 5; А. 0,36;
-
25,656 : 8; Б. 3,6;
-
25,56 : 71; В. 0,026;
-
0,806 : 31; Г. 3,207;
Д. 3,79.
8. Виконати ділення на натуральне число. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
24,48 : 12; А. 2,553;
-
35,742 : 14; Б. 0,002;
-
25,036 : 44; В. 0,0005;
-
0,023 : 46. Г. 2,04; Д. 0,569.
9. Виконати ділення на розрядну одиницю. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
56,009 : 10; А. 560 090;
-
560,09 : 100; Б. 560,09;
-
5,6009 : 1000; В. 56 009;
-
5600,9 : 100; Г. 5,6009; Д. 5 600,9.
10. Виконати ділення на розрядну одиницю. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
76,04 : 10; А. 7 604;
-
7,604 : 100; Б. 76,04;
-
7,604 : 1000; В. 7,604;
-
7 604 : 100; Г. 0,007604; Д. 0,07604.
11. Виконати ділення на десятковий дріб. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
12,5 : 0,125; А. 81,4;
-
11,89 : 2,9; Б. 120;
-
13,08 : 0,109; В. 4,1;
-
6,105 : 0,075; Г. 8,14; Д. 100.
12. Виконати ділення на десятковий дріб. Установити відповідність між прикладами та відповідями до них:
-
0,308 : 0,14; А. 12,225;
-
7,95 : 1,5; Б. 2,2;
-
19,56 : 0,016; В. 5,3;
-
169,2 : 0,423; Г. 122,25; Д. 400.
13. Розв’язати рівняння. Установити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
5х + 4,3 =8,05; А. 0,14;
-
10х – 3,06 = 12,78; Б. 0,75;
-
4,5(10х + 5,5) = 90; В. 15,84;
-
10 : (18 – 100х) = 2,5; Г. 1,584; Д. 1,45.
14. Розв’язати рівняння. Установити відповідність між рівняннями та їх коренями:
-
4х + 7,8 =13,07; А. 1,754;
-
10х – 4,09 = 25,98; Б. 0,51;
-
5,6 : (10х – 4,6) = 11,2; В. 0,3;
-
100 :(38 – 100х) = 12,5; Г. 3,007; Д. 17,54.
15. Розв’язати задачі. Установити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Мотоцикліст проїхав 161,5 км за 3,8 години. Знайдіть швидкість мотоцикліста.
-
З поля площею 3,2 га зібрали 81,6 ц зерна. Яка врожайність зерна на цьому полі?
-
Під час посіву гречки на 0,24 га витратили 0,03 т зерна. Скільки тонн зерна потрібно, щоб засіяти площу у 7,5 га?
-
Маса 0,3 алюмінію дорівнює 0,81 г. Знайдіть масу 1 алюмінію.
А. 2,7; Б. 0,9375; В. 25,5; Г. 42,5; Д. 93,75.
16. Розв’язати задачі. Установити відповідність між задачами та відповідями до них:
-
Гусениця проповзла 6,16 м за 2,2 хв., а равлик – 6,48 м за 3,6 хв. На скільки м/хв. швидкість гусениці більша за швидкість равлика?
-
Пасажирський потяг іде слідом за товарним. Швидкість пасажирського потягу дорівнює 64,3 км/год., а швидкість товарного – 42,7 км/год. Зараз між ними 14,88 км. Яка відстань була між потягами 0,7 год. тому?
-
Машина подолала 270 км. Перші 96 км вона проїхала за 1,5 год., а решту їхала зі швидкістю 72,5 км/год. За який час машина подолала всю відстань?
-
Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 5,2 см, що становить 0,8 основи. Знайдіть периметр трикутника.
А. 16,9; Б. 3,9; В. 1; Г. 4,6; Д. 30.
Тема 10. Відсотки. Середнє арифметичне.
1. Знайти відсоток від числа. Установити відповідність між завданням та відповіддю:
-
12% від 45; А. 54;
-
1,2% від 45; Б. 0,54;
-
120% від 45; В. 540;
-
12% від 0,45; Г. 0,0054; Д. 5,4.
2. Знайти відсоток від числа. Установити відповідність між завданням та відповіддю:
-
18% від 35; А. 0,63;
-
1,8% від 0,35; Б. 0,0063;
-
180% від 35; В. 63;
-
0,18% від 350; Г. 0,063; Д. 6,3.
3. Знайти число за його відсотком. Установити відповідність між завданням та відповіддю:
-
6% - це 96; А. 16;
-
60% - це 9600; Б. 1 600;
-
0,6% - це 960; В. 160 000;
-
6% - це 0,96; Г. 160; Д. 16 000.
4. Знайти число за його відсотком. Установити відповідність між завданням та відповіддю:
-
50% - це 75; А. 1,5;
-
5% - це 0,75; Б. 150;
-
0,05% - це 0,075; В. 15;
-
5% - це 750; Г. 0,15; Д. 15 000.
5. Знайти середнє арифметичне чисел. Установити відповідність між числами та їх середнім арифметичним:
-
2,4 і 6,8; А. 38,2;
-
12,9 і 63,5; Б. 52,5;
-
27,3; 35,1 і 42,6; В. 46,2;
-
47,1; 43,2; 48,9 і 45,6; Г. 4,6; Д. 35.
6. Знайти середнє арифметичне чисел. Установити відповідність між числами та їх середнім арифметичним:
-
і ; А.
-
і 6; Б.
-
В.
-
; Г. Д. .
7. Розв’язати задачі. Установити відповідність між умовами задач та відповідями до них:
-
До магазину привезли 850 кг огірків. Іван Іванович купив 3% всіх огірків. Скільки кілограмів огірків купив Іван Іванович?
-
У книзі 500 сторінок. Дівчинка прочитала 7% усієї книги. Скільки сторінок прочитала дівчинка?
-
На складі було 360 т вугілля. Згодом вивезли 25% всього вугілля. Скільки тонн вугілля залишилось на складі?
-
У саду росте 250 яблунь ранніх, середніх та пізніх сортів. З них ранніх сортів – 70%, пізніх – 14%, останні яблуні середніх сортів. Скільки яблунь середніх сортів росте у саду?
А. 90; Б. 25,5; В. 40; Г. 255; Д. 35.
8. Розв’язати задачі. Установити відповідність між умовами задач та відповідями до них:
-
Прилад вартістю 3 000 грн. подешевшав на 29%. На скільки гривень подешевшав прилад?
-
В місті раніше проживало 4млн жителів. За останні 10 років кількість населення виросла на 17%. Скільки жителів проживає у цьому місті зараз?
-
Банківський внесок у 30 000 грн. за рік збільшився на 6%. Скільки гривень стало на рахунку через рік?
-
Потрібно було відремонтувати 140 км дороги. За перший місяць відремонтували 36%, за другий – 50% того, що залишилось, за третій місяць ремонт дороги був завершений. Скільки кілометрів дороги відремонтували за третій місяць?
А. 34 800; Б. 4 680 000; В. 870; Г. 2 130; Д. 44,8.
9. Скласти рівняння за умовою задачі. Знайти невідоме число. Установити відповідність між умовою задачі та шуканим числом:
-
Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 12,3. Одне з них дорівнює 11,9. Знайти друге число.
-
Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 65,13. Перше число дорівнює другому, а третє – на 5,1 більше. Знайти третє число.
-
Велосипедист їхав 2 год. зі швидкістю 12,6 км/год. і 4 год. зі швидкістю 13,5 км/год. Знайти середню швидкість велосипедиста на всьому шляху.
-
Автомобіль проїхав першу частину шляху за1,8 год. зі швидкістю 68 км/год., а другу частину – за 2,2 год. З якою швидкістю проїхав автомобіль другу частину шляху, якщо середня швидкість протягом усього шляху становила 75,7 км/год.?
А. 82; Б. 13,2; В. 68,53; Г. 58,33; Д. 12,7.
10. Скласти рівняння за умовою задачі. Знайти невідоме число. Установити відповідність між умовою задачі та шуканим числом:
-
Середнє арифметичне чисел а, в і с дорівнює 13,6. Знайти число а, якщо в + с = 26,6.
-
Середнє арифметичне декількох чисел дорівнює 15,5. Знайти кількість цих чисел, якщо їх сума дорівнює 77,5.
-
Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 3,5. Друге число більше за перше у 2,5 рази, а третє число більше за друге на 0,6. Знайти перше число.
-
Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 15, а середнє арифметичне двох інших чисел дорівнює 10. Знайти середнє арифметичне цих п’яти чисел.
А. 13; Б. 1,65; В. 14,2; Г. 5; Д.16,5.
Література
Математика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта»,2018.
Математика. 5 кл. : Збірник задач і контрольних робіт. – Х. : Гімназія, 2013.
-
Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С.
Математика. 5 клас. Книга для вчителя. – Х.: Гімназія, 2005.
Уроки математики в 5 класах. Посібник для вчителя. – К.: Педагогічна преса, 2006.
Зошит для контролю навчальних досягнень з математики. 5 клас.: Навч.-метод. посібник. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2018.
-
Старова О. О., Маркова І. С.
Математика. 5 клас (за підручником О. С. Істер) – Х. : Видавнича група «Основа», 2013. (Серія «Мій конспект»).