Цей збірник завдань з інформатики розроблений для учнів 7 класу та присвячений вивченню електронних таблиць. Основною метою збірника є ознайомлення учнів з функціями та можливостями табличних процесорів, таких як Microsoft Excel та Google Sheets, а також формування практичних навичок роботи з електронними таблицями.
Збірник містить матеріали до уроків:
Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора.
Практична робота «Створення орнаментів в табличному процесорі»
Об'єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок
Типи даних електронних таблиць: числові, грошові, дати, текст, відсотки
Введення, редагування й форматування даних основних типів в електронних таблицях
Уведення та редагування даних у середовищі табличного процесора
Збірник завдань з інформатики
учнів 7 класу, що навчаються за програмою НУШ
з розділу «Електронні таблиці».
Частина 1. Введення та форматування даних
Розробила
Вчитель інформатики
ОЗ «Академічний ліцей»
Скадовської міської ради
Краснова Олена Олександрівна
Цей збірник завдань з інформатики розроблений для учнів 7 класу та присвячений вивченню електронних таблиць. Основною метою збірника є ознайомлення учнів з функціями та можливостями табличних процесорів, таких як Microsoft Excel та Google Sheets, а також формування практичних навичок роботи з електронними таблицями.
Збірника формує наступні поняття та навички:
- Вступ до електронних таблиць.
- Огляд основних функцій і можливостей табличних процесорів.
- Знайомство із середовищем табличного процесора.
- Введення числових, текстових, грошових, дат та відсоткових даних.
- Редагування та виправлення введених даних.
- Застосування різних форматів до чисел, тексту, дат та грошових значень.
- Використання умовного форматування для покращення візуального сприйняття таблиць.
- Виділення, копіювання та переміщення даних.
- Об'єднання клітинок.
- Використання рамок та заливки клітинок.
- Форматування заголовків та застосування стилів до таблиць.
- Створення орнаментів за допомогою таблиць.
- Реалізація навчальних проектів на основі реальних даних.
- Розробка власних таблиць для розв'язання конкретних завдань.
Особливості збірника:
Інтерактивність: Завдання орієнтовані на активну участь учнів, спрямовані на розвиток їхніх практичних навичок.
Поступове ускладнення: Матеріали подані від простих до складних, що дозволяє учням поступово засвоювати нові знання.
Різноманітність завдань: Включено як стандартні вправи, так і творчі завдання, що сприяють розвитку креативного мислення.
Зрозумілі інструкції: Кожне завдання супроводжується детальними інструкціями та прикладами, що допомагає учням самостійно виконувати роботу.
Мета збірника:
Розвинути в учнів навички роботи з електронними таблицями, підвищити їх інформатичну грамотність, навчити ефективно використовувати табличні процесори для розв'язання різноманітних завдань, а також зацікавити їх у подальшому вивченні інформатики.
Цей збірник стане незамінним інструментом для вчителів інформатики, надаючи їм широкий вибір завдань для проведення уроків та самостійної роботи учнів.
Мета:
Ознайомити учнів з поняттям електронної таблиці, табличними процесорами та їх призначенням, а також із середовищем табличного процесора Microsoft Excel або Google Sheets.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи
1. Установіть відповідність між назвою програми та основним об’єктом її опрацювання.
ОСНОВНИЙ ОБ’ЄКТ |
|
НАЗВА ПРОГРАМИ |
Текстовий документ |
Excel |
|
Електронна таблиця |
Word |
|
Графічне зображення |
Power Point |
|
Мультимедійна презентація |
Paint |
2. Позначте дії, для виконання яких доцільно використати табличний процесор:
Виконання обчислень
Опрацювання малюнків
Створення презентацій
Відправлення електронних листів
Створення карт місцевості
Пошук відомостей в Інтернеті
Редагування відеороликів
Побудова діаграм та числових даних
3. Запишіть, для яких цілей можуть використовувати табличний процесор представники таких професій:
- Водій
- Продавець
- Будівельник
- Лікар
- Вчитель
4. Підпиши основні елементи вікна табличного процесора
1 –
2 –
3 –
4 –
5 –
6 –
7 –
8 –
5 . Заповни схему назвами властивостей указаних об’єктів табличного процесора, використовуючи слова-підказки
Властивості: ім’я, адреса, вирівнювання, колір заливки, висота, колір ярлика, кількість аркушів, шрифт
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
- Знати основні поняття електронної таблиці
- Розуміти призначення табличних процесорів.
- Бачити відмінності між таблицями в текстовому та табличному процесорах
Ця практична робота допоможе учням ознайомитися з основними можливостями табличних процесорів, такими як Microsoft Excel та Google Sheets, та навчитися ефективно використовувати їх для введення, редагування і обробки даних.
Мета:
Ознайомити учнів з можливостями табличного процесора для створення орнаментів за допомогою форматування клітинок.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи:
Завдання 1: Підготовка робочого аркуша
Завдання 2: Створення основи орнаменту
Завдання 3: Створення орнаменту за допомогою заливки клітинок
Завдання 4: Створення складнішого орнаменту
Для створення орнаменту виконайте наступні дії
Завдання 5:
Зробіть малюнок у стилі «Піксель арт» на вибір
Завдання 6: Збереження та закриття документа
Додаткові завдання:
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
Ця практична робота допоможе учням ознайомитися з різними можливостями табличних процесорів для творчого вираження та покращить їх навички роботи з форматуванням клітинок.
Мета:
Ознайомити учнів з основними об’єктами електронних таблиць: аркуш, клітинка, діапазон клітинок. Навчити працювати з цими об’єктами в програмі Microsoft Excel або Google Sheets.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи:
Завдання 1: Відкриття та збереження електронної таблиці
Завдання 2: Робота з аркушем
Завдання 3: Робота з клітинками
Завдання 4: Робота з діапазонами клітинок
Завдання 5: Створення та форматування таблиці
Об’єднати і помістити в центрі, для створення заголовку таблиці і інших клітинок;
Орієнтація тексту в клітинці, для клітинок В6: В10;
Зміна ширини стовпця; для встановлення необхідної ширини в стовпцях
Всі межі, заливка клітинки.
4. Створіть копію даного аркушу. Для цього станьте на ярлик Аркушу Комунальні послуги і з контекстного меню оберіть команду Перемістити або скопіювати оберіть створити копію і перейменуйте отриманий аркуш на Квитанція споживача.
Завдання 6: Збереження та закриття документа
Додаткові завдання:
Найдовші річки України. Відформатувати таблицю за зразком. Файл надається.
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
Це дозволить учням не лише ознайомитись з основними об’єктами електронних таблиць, але й закріпити свої знання на практиці.
4. Тема: Типи даних електронних таблиць: числові, грошові, дати, текст, відсотки
Мета:
Ознайомити учнів з різними типами даних, що використовуються в електронних таблицях: числові, грошові, дати, текстові та відсоткові. Навчити працювати з цими типами даних в програмі Microsoft Excel або Google Sheets.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи:
Завдання 1: Відкриття та збереження електронної таблиці
Завдання 2: Введення різних типів даних
Очістіть попередні та ведіть нові дані у відповідні клітинки на аркуші "Лист1":
- A1: "Тип даних"
- B1: "Значення"
- A2: "Число"
- B2: 12345
- A3: "Грошовий"
- B3: 123.45
- A4: "Дата"
- B4: 01.01.2024
- A5: "Текст"
- B5: "Привіт, світ!"
- A6: "Відсотки"
- B6: 0.85
Завдання 3: Форматування даних
За допомогою команди Основне - Число
Завдання 4: Введення та форматування даних
Завдання 5: Збереження та закриття документа
Додаткові завдання:
Створіть таблицю з прикладами інших типів даних, таких як дробові числа або спеціальні формати (наприклад, час).
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
Це дозволить учням не лише ознайомитись з основними типами даних електронних таблиць, але й закріпити свої знання на практиці.
5. Тема: Введення, редагування й форматування даних основних типів в електронних таблицях
Мета:
Навчити учнів вводити, редагувати й форматувати дані різних типів в електронних таблицях, зокрема числові, грошові, дати, текстові та відсоткові дані.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи:
Завдання 1: Введення числових даних
- A2: 100
- A3: 200
- A4: 300
- A5: 400
- A6: 500
Завдання 2: Введення грошових даних
- B2: 150.75
- B3: 250.00
- B4: 350.25
- B5: 450.50
- B6: 550.75
Завдання 3: Введення дат
- C2: 01.01.2024
- C3: 15.02.2024
- C4: 28.03.2024
- C5: 12.04.2024
- C6: 25.05.2024
Завдання 4: Введення текстових даних
- D2: "Завдання 1"
- D3: "Завдання 2"
- D4: "Завдання 3"
- D5: "Завдання 4"
- D6: "Завдання 5"
Завдання 5: Введення відсоткових даних
- E2: 0.10
- E3: 0.20
- E4: 0.30
- E5: 0.40
- E6: 0.50
Завдання 6: Форматування числових даних
Завдання 7: Форматування грошових даних
Завдання 8: Форматування дат
Завдання 9: Форматування текстових даних
Завдання 10: Форматування відсоткових даних
Завдання 11: Загальне форматування таблиці
Завдання 12: Збереження та закриття документа
Додаткові завдання:
Додайте новий аркуш та створіть таблицю з даними про інші показники (наприклад, оцінки за предмети) і застосуйте відповідні формати.
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
Ця практична робота допоможе учням ознайомитися з основними можливостями табличних процесорів для введення, редагування і форматування даних різних типів.
6. Тема: Уведення та редагування даних у середовищі табличного процесора
Мета:
Навчити учнів вводити та редагувати дані в електронних таблицях, зокрема числові, текстові, дати, грошові та відсоткові дані.
Обладнання:
Комп’ютер з встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel або доступом до Google Sheets.
Хід роботи:
Завдання 1: Підготовка робочого аркуша
Завдання 2: Уведення даних у таблицю
- A1: "ID"
- B1: "Прізвище"
- C1: "Ім'я"
- D1: "Дата народження"
- E1: "Оцінка"
- A2: 1
- B2: "Іваненко"
- C2: "Марія"
- D2: "15.01.2010"
- E2: 90
- A3: 2
- B3: "Петренко"
- C3: "Іван"
- D3: "22.02.2010"
- E3: 85
- A4: 3
- B4: "Сидоренко"
- C4: "Олена"
- D4: "30.03.2010"
- E4: 88
- A5: 4
- B5: "Коваль"
- C5: "Олег"
- D5: "10.04.2010"
- E5: 92
Завдання 3: Редагування даних
Завдання 4: Форматування текстових даних
Завдання 5: Форматування числових даних
Завдання 6: Форматування дат
Завдання 7: Форматування оцінок
Завдання 8: Вирівнювання даних
Завдання 9: Застосування рамок
Завдання 10: Збереження та закриття документа
Додаткові завдання:
Підсумок:
Після виконання практичної роботи учні повинні:
Ця практична робота допоможе учням ознайомитися з основними можливостями табличних процесорів для введення, редагування і форматування даних різних типів