Найважливішою задачею математичної освіти є озброєння учнів загальними прийомами мислення, просторової уяви, розвиток здатності розуміти зміст поставленої задачі, уміння логічно міркувати, засвоїти навички алгоритмічного мислення.
З метою адаптування випускників початкової школи до навчання в 5 класі пропонуються наступні пропедевтичні вправи та задачі. Підібрані завдання рекомендуються для виконання учнями у ІІ семестрі 4 класу як на уроках, так і в позаурочний час. Подані завдання сприяють розвиткові логічного мислення, вихованню волі, працьовитості, завзятості в досягненні цілей.
Розв'язування нестандартних логічних задач допоможе прищепити інтерес дитини до вивчення «класичної» математики. Під час розв'язування задач діти використовують логічні операції і на їх основі будують умовиводи. Це сприяє початковим прийомам логічного мислення (аналіз, порівняння, синтез, абстрагування й ін.).
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ МОЛОДІ УКРАЇНИ
Відділ освіти Черкаської селищної ради
Слов’янського району Донецької області
Красноармійський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – ДНЗ»»
Збірник
завдань з математики
для учнів 4 класу
загальноосвітньої школи
2018 рік
Укладачі: В. Л. Зуєва - вчитель початкових класів.
З метою адаптування випускників початкової школи до навчання в 5 класі пропонуються наступні пропедевтичні вправи та задачі з математики. Завдання рекомендуються для виконання учнями у ІІ семестрі 4 класу як на уроках, так і в позаурочний час.
Зміст
Вступ…………………………………………………………………4
І. Вправи для усної лічби……………………………………………5
І. Нумерація багатоцифрових чисел...……………………….........6
ІІІ. Одиниці вимірювання величин……………………………….9
ІV. Задачі на рух…………………………………………………….11
V. Задачі на кмітливість……………………………………...........13
Вступ
Найважливішою задачею математичної освіти є озброєння учнів загальними прийомами мислення, просторової уяви, розвиток здатності розуміти зміст поставленої задачі, уміння логічно міркувати, засвоїти навички алгоритмічного мислення.
З метою адаптування випускників початкової школи до навчання в 5 класі пропонуються наступні пропедевтичні вправи та задачі. Підібрані завдання рекомендуються для виконання учнями у ІІ семестрі 4 класу як на уроках, так і в позаурочний час. Подані завдання сприяють розвиткові логічного мислення, вихованню волі, працьовитості, завзятості в досягненні цілей.
Розв’язування нестандартних логічних задач допоможе прищепити інтерес дитини до вивчення «класичної» математики. Під час розв’язування задач діти використовують логічні операції і на їх основі будують умовиводи. Це сприяє початковим прийомам логічного мислення (аналіз, порівняння, синтез, абстрагування й ін.).
І. Вправи для усної лічби
100:2+13*2-94:47-11*6
95:5+44*2-69:23-2*25
29*3-64:4-3*18+76:19
20*6-98:7-4*15+38:19
2*28-57:3+16*5-72:4
7*14+72:6-18*4-90:15
1789-91:7-3*20+92:24
15*4-10*1-99:11
5*10+34*3-56:2+60*3
57:3+40*3-72:9+100:10
ІІ. Нумерація багатоцифрових чисел
А) 237 582;
Б) 1 000 000;
В) 347 544;
Г) 500 272.
2. Скільки тризначних чисел можна написати за допомогою цифр 1, 3, 6 якщо у записі чисел цифри не повторюються.
3. Запиши у вигляді суми розрядних доданків.
А) 307;
Б) 14375;
В) 130 621;
Г) 327 625.
4. Запиши римськими цифрами числа.
А) 1, 3, 5.
Б) 2, 4, 10.
5. Вздовж дороги посадили 20 кленів. Якщо рахувати їх зліва направо, то самий високий клен займає 15 місце. Яким буде порядковий номер цього клена, якщо дерева рахувати справа наліво?
6. Знайди закономірність і запиши наступні числа:
А) 2; 4; 6; 8; …;
Б) 1; 3; 5; 7; …
7. Запиши число, в якому:
А) 5 тисяч 3 сотні 4 десятки і 1 одиниця;
Б) 2 одиниці 7 десятків 9 сотень 7 тисяч.
8. Запиши цифрами числа:
А) 5 мільйонів;
Б) 7 мільйонів.
9. Які числа передують числам:
101; 1572; 7000?
10. Запиши «сусідів» кожного числа:
300, 3000, 30000, 52099, 4660, 700, 900, 90000, 61009, 1270.
11. Розв’яжи рівняння.
А) 974 + х = 1610
Б) 2341 + (у + 749) = 3091
12. Розв’яжи рівняння.
А) х + 798 = 3627
Б) (374 + х) + 8405 = 8985
13. Розв’яжи рівняння.
А) х – 689 = 301
Б) (у + 383) – 479 = 332
14. Розв’яжи рівняння.
А) 23004 – у = 10596
Б) 128 – (у + 29) = 79
15. Розв’яжи рівняння.
А) 1794 + х = 13201
Б) (73 - z) + 46 = 81
16. Розв’яжи рівняння.
А) k – 2867 = 5684
Б) 9 k – 54 = 162
17. Розв’яжи рівняння.
А) 304 – х = 89
Б) 192 – 3у = 54 – 48
18. Розв’яжи рівняння.
А) 5 * 12х = 120
Б) (25 + 8) * х = 132
19. Розв’яжи рівняння.
А) 15 : х = 5
Б) 45 : (х + 2) = 15
20. Розв’яжи рівняння.
А) х : 7 = 21
Б) (х + 4) : 8 = 41
IІІ. Одиниці вимірювання величин
2 см; 8 см; 80 см; 5 м; 9 м.
4 см 3 мм; 9 м 020 мм; 6 см 8 мм; 4 дм 1 см.
3 м; 1 м; 5 м; ½ м; 2/5 м; 4/5 м; 3 м 07 см; 8м 10 см.
5030 см; 270 см; 890 см; 5 м; 9 м; 6 м 2 дм; 3 м 3дм;
6 м 5 дм.
536 см; 360 см; 758 см; 95310 см; 609400 см;
7122 см; 4 км 002 см; 1 км 020 м; 8 км 040 м;
7 км 050 м; 6 км 030м; 2 км 400 м.
30 кг; 254 кг; 840 кг; 90 кг.
1 кг 050 г; 10 кг 001г.
½ кг; ¼ кг; 1/5 кг.
62 т; 25 т; 7 т; 6 т; 10 т
340 ц; 97 ц; 15 ц; 37 ц; 190 ц.
½ т; 1/4 т; 3/4 т; 1/8 т
½ ц; ¾ ц; 1/5 ц; 2/5 ц
53 ц; 742 ц; 65 т; 7 т
½ т; 1/5 т; 3/5 т; 4/5 т
7282 кг; 8000 кг; 900000 кг; 5263 кг
50 т 5 ц; 200 т 4 ц; 17 т 2 ц; 19 т 5 ц
605 ц; 103 ц; 5603 ц.
30 060 кг; 50 250 кг; 109 109 кг
у секундах: 5 хв; 7 хв 12с; 15 хв; 1 хв 20с
у хвилинах: 5 год; 300 с; 2 год; 180 с
у годинах: 3 доби; 120 хв; 7 діб; 2 доби.
½ від 1 м;
1/10 від 1 км;
1/5 від 1ц;
½ від 1 т;
1/10 від 1 кг
ІV. Задачі на рух
ІV. Задачі на кмітливість
Відповідь. 37; 39; 41.
Відповідь. Менша – 32 гриби, старша – 50 грибів.
Відповідь. 40; 31; 22; 13.
Відповідь. 31; 62; 93.
Відповідь.
4 см 4 см 4 см
8 см 4 см 4 см
Відповідь. Ні. 2 км : 40 км/год = ½ год = 3 хв.
Відповідь. Через 18 років. Батькові буде 50 років, а синам 24 і 26 років відповідно).
Відповідь. 15 км.
Відповідь. Ні.
Відповідь. 20.
Відповідь. 48 чоловік.
Відповідь. 36.
Відповідь. 24.
Відповідь. 27 клумб, по 2 кущі троянд, по 3 кущі айстр і по 5 кущів жоржин.
Відповідь. 78 букетів (троянди – по 2 жовтих, по 3 білих, по 5 червоних).
Відповідь. 3 кг.
Відповідь. 16 км.
Відповідь. 33*3 +3:3 = 100
1