«ЗДОРОВИМ БУТИ МОДНО!»

Про матеріал
Міцне здоров’я – це запорука чудового самопочуття, успіху дитини в навчанні високої працездатності. Саме від здоров’я залежить фізичний та технічний стан учня, місце у класному колективі, взаємовідносини з оточуючими.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти

Каланчацької районної

державної адміністрації

Хорлівської ЗОШ I-III cтупенів

 

 

 

 

Колективний творчий проект

 

«Здоровим

бути модно!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор проекту:учень 6 класу Хорлівської ЗОШ I-III ступенів

             Зверєв Вася

 

         Керівник проекту: Алексєєвець Олексій Васильович.,

вчитель фізкультури

 

 

 

2013 рік

В.Сухомлинський

Фізична культура покликана  озброювати учня знаннями й уміннями правильно організовувати своє життя, продуктивно трудитися й розумно відпочивати.

Аналіз проблеми та актуальність проекту

 

Міцне здоров’я – це запорука чудового самопочуття, успіху дитини в навчанні високої працездатності. Саме від здоров’я залежить фізичний та технічний стан учня, місце у класному колективі, взаємовідносини з оточуючими.

  Останнім часом серйозну стурбованість викликає стан здоров’я учнів, зумовлений негативними факторами соціально – економічного, екологічного та психоемоційного характеру. Особливо серед старшокласників простежується тенденція зростання рівня захворюваності, поширення шкідливих звичок, недбале, байдуже ставлення до свого здоров’я, втрата інтересу до спорту. Можливо, виникнення даної проблеми потрібно шукати під час навчання учнів в середніх класах.

  Актуальність проекту полягає в тому, що до здійснення фізкультурно – оздоровчої роботи залучаються не тільки вчителі а й органи учнівського самоврядування та батьки.

 

Мета проекту:

 

  Метою проекту є дослідження особливостей фізичного розвитку учнів , пропаганда здорового способу життя та оздоровлення засобами фізичної культури та спорту, формування у школярів потреби рухової активності та позитивної мотивації на здоровий спосіб життя

 

 

Завдання  проекту.

 

1.  Розробка та проведення  вчителями шкільних заходів. «Школа здоров’я» -

2. Моніторинг стану здоров’я учнів, їх ставлення до занять фізкультурою та спортом. (Виступ лікаря - бесіди, лекції)

4. Підготовка і проведення тематичної лінійки, конкурсно – розважальних спортивних змагань краєзнавчих походів, Козацьких забав, спортивних змагань.

 

 

Очікувані результати.

1. Інтерактивна методика «Мікрофон». Відповідь на питання: «Що, на вашу думку, потрібно змінити у житті, щоб почувати себе бадьорим і здоровим?»

2.Складання «золотих» правил бадьорості організму.

- Раціональне харчування;

- Дотримання добових біоритмів;

- Проведення активного відпочинку;

- Заняття спортом;

- Обмежити час роботи за комп’ютером до 2 годин на добу.

3. Складання найоптимальнішого режиму дня для учнів середніх класів, та свого індивідуального.. Порівняння свого режиму дня, який рекомендують лікарі.

Результати дослідження

Як ви зберігаєте своє здоров’я?

 Систематично займаюсь спортом – 10%

 Роблю ранкову гімнастику – 23 %

 Слідкую за правильним харчуванням – 12 %

 Звертаю на  стан здоров’я, коли хворію – 16 %

 Не думаю над цим питанням – 40 %.

 

Чи дотримуєтесь ви режиму харчування?

А) так – 23 %

Б) ні – 77 %

 

  1. Проведення  виховних заходів «Козацькі забави», «День фізкультурника», «Велопробіг»
  2. Проаналізувати участь учнів у спортивних заходах.(«День здоровя», «Як запобігти втомі організму», «В країну Спортляндію»)
  3. Проведення анкетувань, тестів.

 

C:\Users\Admin\Desktop\мои документи\Documents\Documents\Козацькі забави\ХОРЛИ 031.jpg

 

I «Школа здоровя»

В Україні останніми роками встановився термін «Школи сприяння здоров’ю». І це пов’язано не лише з тим, що Україна ввійшла до складу Європейської мережі шкіл сприяння здоров’ю. Процес розвитку таких шкіл розпочався набагато раніше ще з початку 90-х років минулого століття. Тоді ми вели мову про школу здоров’я і вживали цей термін у двох значеннях: по-перше, як назва загальноосвітнього навчального закладу, інноваційного за своєю сутністю, а по-друге, як оздоровчий, що здійснюється в умовах будь-якого навчально-виховного закладу і спрямований на збереження і зміцнення здоров’я.

 

Школа здоров’я. Як я її собі уявляю? Це симбіоз праці і відпочинку, робота вчителів і батьків.             

Маленький першокласник приходить до школи. Здається, все пристосоване до його навчання: урок 30 хвилин, коврик на підлозі для гри, улюблені іграшки, які малята беруть із собою. Але ці 30 хвилин  потрібно висидіти…Дитина нахиляється, рученята не звикли до письма, спинка починає горбитися ось і початок сколіозу, окуляри на певний період або на все життя. Як цьому зарадити? Все залежить від першої вчительки. Такі вчителі працюють у нас в школі — Коваленко Ю.С, Лємєшева О.М., і вчителька 4 класу Олена Олександрівна.

З першого класу  і з першого уроку вони намагаються привити дітям любов до фізичної культури не лише на уроках та на перервах, але й у позаурочний час. На кожному уроці вони проводять фізкультхвилинку відповідно до теми уроку. Наприклад, на уроці читання Лємєшева О.М.,  декілька хвилин пригадує літературних героїв та героїв казок, роблячи невеличку розминку.

Фізичні вправи рекомендується робити протягом дня так: після першого уроку вправи для голівки, після другого  - для рук, після третього  для спинки, після четвертого  для ніжок. Китайська медицина визначила, що пробудження людини починається згори донизу, і тому в такому порядку потрібно робити розминку.

Діти активно працюють на уроці. На перерві їм потрібно відпочити від напруженої праці. Тому і на перервах вчителька проводить рухливі ігри зі своїми підопічними: «Джерельце», «Квочка», «Квач»…

Ми всі намагаємось рівнятися на наших вчителів-початківців!.

 Не тільки вчителі початкових класів працюють з метою виховання гармонійно розвиненої особистості, але й вчитель фізкультури на своїх уроках. Він розуміє, що фізична культура—предмет, що створює умови для формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я і здорового способу життя. Виховує потреби та звички займатися фізичною культурою та спортом, прагнення досягти  оптимального рівня особистого здоров’я, фізичного розвитку, рухових якостей.

В нашій школі досить цікаво проходять позакласні заходи з фізкультури. Учні разом з вчителями змагаються в різних конкурсах. Це сприяє пропаганді здорового способу життя не лише між учнями, а й між вчителями.

Керівники навчальних заходів спільно з органами охорони здоров’я щорічно проводять медичний огляд учнів, моніторинг і корекцію стану здоров’я, здійснюють контроль за додержанням санітарно-гігієнічних норм.

Значно активізувалась інформаційно-просвітницька робота щодо запобігання захворюваності на туберкульоз серед учнівської молоді. Зокрема, працівником медичного пункту Ковальчук В.Г., проводяться виховні години, бесіди з учнями старших класів про шкоду  тютюнопаління і алкоголю, запобіганню ранніх статевих стосунків, ігри для школярів молодших класів, засідання «круглих столів» для  старшокласників, лотерея «Захисти себе від туберкульозу».

Світова наука розробила цілісний погляд на здоров’я як феномен, що інтегрує принаймні чотири його сфери або складові—фізичну, психічну(розумову),  соціальну (суспільну) і духовну. Всі ці складові невід’ємні одна від одної, вони тісно взаємопов’язані і саме разом, у сукупності визначають стан здоров’я дитини.

Що таке фізичне здоров’я? Це правильне  функціонування усіх систем організму, позитивне ставлення до власного здоров’я, особливо у сучасних школярів, прагнення до фізичної досконалості і загальна фізична працездатність, загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, особиста гігієна та правильне харчування.

Психічний (психологічний комфорт) — відповідність діяльності календарному віку, розвиненість довільних фізичних процесів; наявність адекватних позитивних емоцій; відсутність шкідливих звичок. Психічне здоров’я особливо важливе у наш динамічний вік.

Соціальний (соціальне благополуччя)— це передусім доброзичливість у ставленні до молодших, стосунки дітей в сім’ї,  здатність до сприйняття в колективі, самовиховання. В нашому селі досить активна співпраця дітей у сім’ї. Діти здійснюють посильну допомогу батькам у веденні домашнього підсобного господарства, догляду за домашніми рослинами та тваринами, турбуються за менших братиків та сестричок своєї родини. Це допомагає дітям правильно спланувати режим дня, рівномірно  розподілити навантаження протягом дня

Духовне здоров’я особистості—це прагнення до добра, це здатність діяти із любові до ближнього, це причетність до живої і неживої природи. Духовне здоров’я є головним джерелом життєвої сили і енергії.

На уроках історії вчитель при вивченні теми керується не лише шкільним підручником, а й допоміжною літературою. Він розповідає учням, як в Давній Греції виховували по-спартанському. Дещо в цій методиці можна засудити: увага приділялася лише фізичному вихованню.  А в наш час фізичне виховання повинне тісно взаємозв’язуватись з усіма іншими: психічним, соціальним та духовним. Всі ці якості ми повинні виховувати у наших учнів. Всебічно розвинена  людина повинна  бути не тільки розумною, а й фізично здоровою. Це доводить приклад Піфагора, який був не лише видатним математиком , а й переможцем Олімпійських ігор.

Доречною є робота класних керівників та класоводів з питань здорового способу життя у проведенні класних годин, бесід, круглих столів, анкетувань,  тренінгів: «Як зберегти своє здоровя», «Фізична зарядка та здоров’я», «»Обережно, гриби!», «Вогонь – ворог, вогонь – друг», «Здоровим будь», «Що ми їмо?», «В здоровому тілі здоровий дух», «Правильна постава – ваше здоров’я», «Кому потрібне здоров’я людини: їй самій чи країні?», «Що потрібно робити, щоб бути здоровим?, «Чи здорові ви фізично?», «Скажи наркотикам – Ні!», «Чому шкідливе паління», «СНІД – людство під знаком біди», «Знайди правду про ВІЛ-інфекцію і СНІД», «Тютюнова спокуса», «Наркоманія – дорога в безодню»

«Зберігати, розвивати, відновлювати» - такою є формула здорового способу життя, закон для кожного, хто хоче щодня мати добре самопочуття і досягти успіху вжитті.

  Зберігати – означає поводитися так, щоб не шкодити своєму здоров’ю : уникати небезпечних ситуацій, остерігатися шкідливих звичок, наприклад, недосипати, бездумно гаяти час перед телевізором. Не можна вживати зіпсовану та шкідливу їжу, а тим більше – тютюн, алкоголь чи наркотики. Дуже обережно слід користуватися інструментами, фарбами та іншим, чи можна травмуватись або отруїтися.

  Розвивати – означає працювати над розвитком своїх здібностей і можливостей. Ти вже знаєш, що тренуваннями можна вдосконалити можливості свого тіла: навчитися швидше бігати, далі плавати. Проте фізичне благополуччя – це лише один із вимірів твого здоров’я.

  Ми живемо в складному й мінливому світі, де чи не щодня виникають якісь проблеми. Щоб успішно долати їх удома, в школі чи під час спілкування з друзями,  тобі необхідно набути особливих навичок.. Їх ще називають життєвими навичками, сприятливими для здоров’я. Це уміння, які допомагають людям краще спілкуватись та розуміти одне одного й уникати зайвого ризику. «Життєвими» їх називають тому, що вони необхідні кожному, незалежно від того, чим він займається, яку професію обере.

  Більшість людей  набувають цих навичок методом «проб і помилок». Але той, кого навчило цього, має набагато більше шансів досягти визначеної мети, успіху в житті, стати шанованою всіма людиною і бути задоволеним собою.

  • Уміння шанувати самого себе та інших людей.
  • Уміння поважати норми і правила громадського співжиття.
  • Уміння вчитися і застосовувати свої знання.
  • Уміння приймати виважені рішення.
  • Уміння розуміти і правильно висловлювати свої почуття.
  • Здатність зважати на почуття і потреби інших людей.
  • Уміння слухати і говорити.
  • Уміння відстоювати свої права, шануючи права інших.
  • Уміння надавати підтримку тим, хто її потребує.

Відновлювати – це третя складова формули здорового способу життя. Вона вчить правильно поводитися тоді, коли ти захворів або отримав травму. Це означає:

  • Уміти вчасно виявити ознаки поганого самопочуття;
  • Знати, до кого і як звертатися по допомогу;
  • Уміти надати невідкладну допомогу постраждалому і самому собі;
  • Правильно поводитися під час хвороби (не ходити до школи з грипом, прислухатися до порад лікаря тощо).

 

G:\ДЕНЬ ТУРИЗМУ\IMG_1264.jpg

 

 

Лекція

 

«Здоров’я – найбільший скарб людини»

ПЛАН

1. Організм людини, як єдине ціле.

2. Здоров’я – найбільший скарб людини.

3. Обмін речовин в організмі людини.

ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК ЄДИНЕ ЦІЛЕ

Основні механізми, що забезпечують цілісну єдність організму.

Організм — це єдине ціле. За допомогою нервової системи встановлюється зв'язок між усіма органами організму. Зміни в діяльності одного органа впливають на життєдіяльність усього організму. Так, досить вколоти шкіру, як це відразу ж позначиться на серцебитті, диханні, потовиділенні, скороченні м'язів і т. ін. Функціонування всіх систем організму контролюється центральною нервовою системою, яка забезпечує узгодженість їхньої роботи відповідно до умов зовнішнього постійно змінного середовища.

Цілісна єдність організму підтримується також гуморальним регулюванням, через кров. Різні органи нашого тіла виділяють речовини, які надходять у кров, і вона розносить їх до всіх клітин, тканин і органів. Ці речовини можуть спричинювати й підтримувати діяльність інших органів на певному рівні, забезпечуючи нормальне функціонування їх. Наприклад, виділення підшлунковою залозою інсуліну впливає на вуглецевий обмін; гормони гіпофіза, що надходять у кров, впливають на ріст організму. Гуморальний зв'язок між органами контролюється нервовою системою.

Поняття про організм як єдине ціле включає взаємозв'язок фізичного і психічного. Наприклад, недостатній розвиток щитовидної залози призводить до розумової відсталості. У дітей, що народилися з недорозвиненим мозком, спостерігається недоумство.

Взаємозв'язок між будовою і функціями органів, між організмом і навколишнім середовищем. Між формою і функціями органів існує нерозривний зв'язок. Так, довжина кишок у тварин пов'язана з характером їхнього живлення. У рослиноїдних тварин кишки набагато довші, ніж у м'ясоїдних. Спостерігається такий зв'язок і в індивідуальному розвитку організму. Фізична інертність, малорухомий спосіб життя зумовлюють слабкість м'язової системи. І навпаки, заняття фізичними вправами і спортом сприяють зміцненню організму, підвищенню працездатності. Все це свідчить про зв'язок між будовою організму і його функціями.

Через нервову систему здійснюється зв'язок між системами органів в організмі та між організмом і навколишнім середовищем.

На відміну від тварин людина свідомо і планомірно впливає на природу в процесі трудової діяльності. Вона не обмежена суворо певним життєвим середовищем і здатна створювати собі умови, необхідні для нормального життя навіть у незвичайному середовищі. Прикладом може бути освоєння людиною космічного простору і морських глибин, розробка надр Землі.

Однак, оскільки людина походить від тварин, в її організмі збереглось чимало анатомо-фізіологічних рис, притаманних тваринному світу. Якісні відмінності людини від тварин виникли у зв'язку з суспільною трудовою діяльністю. Ось чому провідною для людей є взаємодія не тільки з природою, а й з соціальним середовищем.

Вивчаючи анатомо-фізіологічні особливості дитини, слід брати до уваги соціальне середовище, в якому вона формується: в яких умовах живе і як виховується вдома.

Роль спадкових факторів у рості й розвитку дитини. Спадковість у дітей може в одних випадках проявлятись досить яскраво, в інших — залишатись другорядним фактором. Наприклад, група крові і тип вищої нервової діяльності завжди визначаються спадковими факторами, тоді, як обмін речовин може змінитись під впливом умов зовнішньою середовища. Одні — фенотипні — властивості організму формуються під впливом факторів зовнішнього середовища, інші — генотипні — є виявом спадкових факторів. Так, колір волосся, очей, шкіри успадковується більшою мірою, ніж форма тіла, ширина кисті, стопи.

 

Здоров’я – найбільший дар природи. Людина отримала від природи надзвичайно досконалий організм прекрасної форми, з універсальною стійкістю до труднощів життя – холоду і спеки, ран і отрут, страхів і нервових потрясінь, голоду та захворювань. На жаль, не всі однаково наділені даром здоров’я. З роками здоров’я все слабше, а хвороб стає все більше. Кожна людина являє собою єдність двох протилежностей - здоров’я і захворювання. Абсолютно здорових людей дуже мало, більшість перебуває в так званому третьому стані – проміжному між здоров’ям та захворюванням. Організм бореться з захворюваннями, наслідки цієї боротьби залежать від величини резервів здоров’я.

До факторів, зо визначають здоров’я населення, належать такі: відтворення здоров’я, його формування витрата і відновлення. Відтворення здоров’я, або охорона і реалізація генофонду, народження здорового потомства, визначається багатьма біологічними, соціально-економічними і санітарно-гігієнічними умовами. Це здоров’я батьків, рівень їх загальної та санітарної культури, умови перебігу вагітності і родів, збереження резерву фізіологічних функцій організму майбутньої матері, стан рододопоміжної служби та сітки медико-генетичних консультацій. Багато природжених захворювань та вад розвитку зумовлені не генетичними аномаліями, а токсичними, інфекційними та іншими шкідливими діями на плід під час вагітності. В цьому аспекті величезна роль належить стану навколишнього середовища і морально-етичним характеристикам майбутніх батьків. Доброзичлива порада медпрацівників може змінити рішення молодої сім’ї про народження дитини у психічно неповноцінних батьків, хронічних алкоголіків, наркоманів, важкохворих.

Формування здоров’я визначається способом життя людини і станом навколишнього середовища. В генотипі індивіду закодовані всі його спадкові ознаки. Однак для того, щоб вони виявилися у вигляді певних якостей організму і особистості, природних для біологічних та соціальних функцій, необхідні певні умови, які визначаються власне способом життя та зовнішнім середовищем. Медпрацівник може істотно вплинути на спосіб життя індивіду.

Процес витрати здоров’я відбувається у виробничій сфері. Тому особливе значення має: характер, організація та умови праці. У виробничій діяльності велика увага має приділятися оптимізації умов праці на основі санітарно-гігієнічних норм з допустимими рівнями і концентраціями різних фізичних і хімічних факторів (температура, шум, вібрація, освітлення, домішки газу та ін.).

Процес відновлення здоров’я включає рекреацію (відпочинок). лікування і медико-соціальну реабілітацію )відновлення лікування), тобто відновлення соціального статусу хворих та інвалідів.

 

Трьом рівням особистості (соматичному, психічному і соціальному) відповідають тир аспекти здоров’я – фізичний (соматичний), психічний і соціальний. Вирішення практичних проблем в охороні здоров’я пов’язане перед усім з діагностикою рівня соматичного здоров’я людини.

Розвиток багатьох соматичних захворювань пов’язаний з негативним впливом ряду факторів внутрішнього і зовнішнього середовища. Ці фактори називають факторами ризику. Умовно фактори ризику поділяють на 2 групи: фактори зовнішнього середовища (соціально-культурні) і внутрішні. До 1-ї групи належать такі фактори: забруднення зовнішнього середовища, малорухомий спосіб життя, психічно-емоційне перенапруження, нераціональне і незбалансоване харчування, шкідливі звички (куріння, вживання алкоголю, наркотиків). До 2-ї групи належить генетичний ризик, тобто спадкові захворювання і хвороби зі спадковою схильністю.

 

Серед факторів ризику основне місце займають психоемоційні переживання. реакція організму на стрес може бути місцевою або загальною. Вона тим більше виражена, чим більше життєве значення має подразник, що діє на організм. При дії стресового (надзвичайного) подразника активізується залоза внутрішньої секреції – гіпофіз, який при цьому збільшує секрецію адренокортикотропного гормона, який стимулює діяльність кори наднирків. Наднирки починають продукувати в крові у великій кількості різні гормони, завдяки яким організм адаптується (пристосовується) до нових умов. За деяких умов загальний адаптаційний синдром може стати причиною виникнення захворювань, оскільки викид гормонів іноді перевищує необхідний рівень, що завдає шкоди організму.

Психоемоційні переживання є найбільш значимими у виникненні гіпертонічної хвороби, цукрового діабету, бронхіальної астми, ряду захворювань шкіри, обміну речовин та ін., не говорячи вже про неврози, неврозоподібні стани психічні розлади.

Вплив шкідливих звичок на організм людини є негативним.

Діти алкоголіків частіше хворіють на шизофренію, бувають недоумкуватими, народжуються глухонімими, з тяжкими розладами функції залоз внутрішньої секреції.

Вплив алкоголю на перебіг вагітності: ускладнена вагітність спостерігалася у 28% випадків, а недоношена – у 34. Порушення розвитку плаценти під впливом алкоголю часто призводить до мимовільних абортів та передчасних родів. У жінок-алкоголіків часто народжуються мертві діти, з фізичними виродливостями.

Діти хронічних алкоголіків  народжуються кволими, з нестійкою нервовою системою; такі діти дратливі, у них спостерігається підвищена схильність до різних захворювань.

Деякі матері п’ють пиво, щоб збільшити кількість грудного молока. Це дуже шкідливо. Алкоголь з молоком проникає в кров дитини і викликає в неї хворобливі явища: збудження, плач, неспокійний сон. Жінки, які годують дитину груддю, повинні відмовитися від вживання спиртного.

На основі багаторічних і багато численних спостережень вчені одержали достовірні наукові відомості про вплив тютюнового диму на перебіг вагітності виникають дистрофічні зміни в судинній стінці артерій і вен плаценти. Нікотин збуджує нервову систему. Збільшується продукція адреналіну, норадреналіну та інших біологічно активних речовин типу кінінів. При цьому підвищується тонус матки, в якій в значній концентрації накопичується нікотин. Судини звужуються, зумовлюючи порушення мікро циркуляції вплаценті. Внаслідок цього з кровопостачання викликаються цілі ділянки плаценти.

Через звужені судини надходить менша кількість крові до плода. Погіршується постачання кисню і харчових продуктів. Це позначається на рості і розвиткові майбутньої дитини.

Діючи на статевий гормон, нікотин може викликати переривання вагітності в перші місяці. Концентрація чадного газу в судинах плода вища, ніж у вагітної жінки. Нікотин накопичується в органах і тканинах і виводиться з організму плода повільніше. На ембріональний розвиток плода отруйно діють нікотин та його похідні. Саме тому у жінок-курців бувають частіше передчасні пологи, переривання вагітності, у них високий процент мертвонароджень і післяпологової смертності новонароджених.

У заїдливих курців діти схильні до корчів. Нерідко у таких дітей бувають приступи епілепсії.

Немовлята вмирають від так званого синдрому раптової смерті.

Нікотин та продукти його обміну переходять в грудне молоко. в 1 л молока матері-курця міститься до 0,5 мг нікотину. Тим часом смертельна доза його 1 мг на 1кг маси дитини. Тютюновий дим пригнічує виділення молока, і інколи через це доводиться переводити немовля на штучне годування.

Багато захворювань мають спадкову природу. Сукупність генів, тобто генотип, одержаний від батьків, містить у собі як нормальні, здорові гени, так і патологічні змінені. Крім того, протягом життя людини можуть відбуватися зміни в генах – мутації. Все це являє собою генетичний ризик.

 

Спадкове захворювання найчастіше є наслідком випадку, коли обоє практично здорові батьки несуть у прихованому стані однаковий дефект генетичного матеріалу, про який вони не знають. Випадковістю є й те, що обидва генетичні порушення об’єднуються в заплідненій яйцеклітині (зиготі), з якої розвивається організм дитини. Імовірність зустрічі двох носіїв однакового генетичного порушення дуже низька.

 

Але якщо все-таки ця зустрів відбулася, а про це звичайно дізнаються при народженні дитини зі спадково зумовленим захворюванням, необхідно проконсультуватися у лікаря медико-генетичної консультації, щоб уникнути в подальшому народження хворих дітей. Медична генетика нині володіє методами пренатальної діагностики близько 70 спадкових захворювань, що дає змогу задовго до родів попередити батьків, що очікувана дитина хвора, і переконати їх у доцільності переривання даної вагітності.

 

 

Бесіда: «ПРАВИЛА ЗАГАРТУВАННЯ»

   Загартування повітрям – найпоширеніший і найдоступніший спосіб загартовування організму. Повітряні ванни можна поєднати з гімнастикою або провести їх під час активного відпочинку чи перед купанням. Температура повітря під час перших повітряних ванн має бути не менш як 18° С, тривалість не більш як 1 – 3 хв. Поступово тривалість повітряних ванн збільшують до 10 – 15 хв., а температуру знижують до 12 – 14° С. Отже, загартування повітрям краще розпочинати влітку, коли температура повітря близько 20°С. Восени та взимку температуру повітряних ванн регулюють за допомогою відкривання на певний час квартирки.

  Загартування водою поєднують із загартуванням повітрям та заходами особистої гігієни. Так, температуру води, якою прополіскують порожнину рота після їжі, доцільно поступово знижувати від 30 – 33°С до 13 - 14°С. Обтирання тіла (після ранкової гімнастики) розпочинають із кінцівок, щодня збільшуючи охолоджувану ділянку шкіри. Шкіру зволожують індивідуально лляною рукавичкою (губкою), потім витирають сухим рушником. Під час перших обтирань температура води має бути не нижчою за 28°С. Кожні наступні два – три дні її знижують на 1°С, доводячи до13 - 18°С. Водні процедури під час ранкового туалету стимулюють активну діяльність організму під час навчання.

   Сонячні ванни розпочинають при температурі повітря не нижчій за 18 - 20°С за вітру 3 – 4 м/с ( у світлих головних уборах, лежачи на тапчанах або чистому березі водойми). Тривалість першої сонячної ванни 10 – 15 хв (кожну частину тіла опромінюють не більш як 1,5 – 2 хв.). Щодня або через день тривалість ванн збільшують на 5 – 10 хв., поступово доводячи її до 1,5 – 2 год. (зранку або надвечір).

  Купання – це чудовий комплексний спосіб загартування водою, сонцем і п овітрям. Розпочинаючи його за температури води не нижчій за 18°С перед їжею або через 1,5 – 2 години після їжі. Найкращий час для купання з 10 – ї по 13 – ту годину. Тривалість першого купання становить 1 – 2 хв. Поступово її доводять до 18 – 20 хв. Перед тим як увійти у воду, варто 10 – 15 хв відпочити на березі. Більше двох разів на день (у спекотну годину) купатися не слід. Протипоказанням до купання у природній водоймі є деякі хронічні захворювання. Тому перед тим як розпочати цей вид загартовування, порадьтеся з лікарем.

Основні складові здоров’я:

  • Фізична;
  • Соціальна;
  • Психічна;
  • Інтелектуальна;
  • Духовна .

Чинники здоров’я:

  • Спосіб життя;
  • Спадковість;
  • Навколишнє середовище;
  • Медичне обслуговування.

Складові ЗСЖ

  • Збалансоване харчування;
  • Раціональний добовий режим;
  • Оптимальний руховий режим;
  • Загартування
  • Відсутність шкідливих звичок
  • Сприятлива психологічна атмосфера в родині і колективі
  • Дотримання правил особистої гігієни;
  • Сприятлива екологічна ситуація.

 

Скільки коштує паління?

 

№ з/п

Кількість

викурених цигарок

Ціна

Невикористані можливості

1

1 пачка на день

6 грн.

Дві порції морозива, дві хлібини, кілька зошитів

2

7 пачок на тиждень

42 грн.

Кілограм ковбаси або підручник

3

30 пачок на місяць

180 грн.

Спортивний костюм або туфлі

4

365 пачок на рік

2190 грн.

Путівка на відпочинок

 

 

 

Заходи, проведені з метою реалізації проекту.

 

День здоров’я

 

Хід проведення

  1. Збір учасників на організаційну лінійку, перекличка команд, оголошення плану проведення змагань та конкурсів
  2. Виступ агітбригади
  3. Спортивні змагання
  • Крос
  • Міні – футбол
  • Естафети
  • Дартс
  1. Дозвілева програма, рухливі ігри
  2. Збір на заключну лінійку:
  • Підведення підсумків змагань
  1. Заключний етап:
  • Висвітлення ходу проведення Дня здоров’я у шкільній газеті та фоторепортажі.

 

Анкета для учнів на вивчення способу життя

  1. Твій вік__________________

Клас____________________

Стать___________________

  1. Чи був (була) ти доброзичливим вчора з
  • Батьками і родичами;
  • Вчителями
  • Однокласниками, друзями
  • Незнайомими людьми

3.Чи робив (ла) ти вранці зарядку

  • так
  • Ні
  • Збирався робити

4. Якщо ти палиш, то який стаж твого паління?

  • _____років
  • _____ місяців
  • _____ днів

5.Чи обмежив (ла) ти кількість випалених сигарет?

  • З__ штук до ____ штук

6.Якщо ти вживаєш алкогольні напої, то чи збираєшся утриматися від їх вживання найближчим часом?

  • Так;
  • Ні;
  • Не знаю

7.Чим тобі запам’ятався минулий день?

  • Хорошим;
  • Було більше поганого;
  • Поганим.

 

 

Виховний захід

Тема: «Як запобігти втоми організму»

Мета: навчити учнів визначати чинники, які негативно впливають на оптимальну організацію робочого часу; сприяти усвідомленню учнями важливості дотримуватись режиму дня; виховування культури здорового способу життя.

Форма роботи: Соціально – психологічне навчання.

 

Хід заняття

 Бережи одяг, поки новий,

а здоров’я – поки молодий

 (народна мудрість)

І. Слово вчителя.

Доброго здоров’я всім! Пропоную звернути увагу на епіграф з джерела народної мудрості до нашої класної години.

(учні читають прислів’я і презентують варіанти відомих їм висловів на дану тему)

 

Бесіда

  • Як ви вважаєте, якою може бути тема сьогоднішньої зустрічі?
  • Чи залежить ваше самопочуття від втоми організму?
  • Аргументуйте свою думку.

 

ТЕСТ

«Чи здоровий ти фізично?»

Обери свій варіант відповіді.

  1. Як часто ти займаєшся фізичними вправами?

Чотири рази на тиждень – 4 бали

Два – три рази на тиждень – 3 бали.

Раз на тиждень – 2 бали.

Узагалі не займаюсь – 1 бал.

  1. Яку відстань ти проходиш пішки впродовж дня?

Більше ніж чотири кілометри – 4.

Близько чотирьох кілометрів – 3.

Менш ніж півтора кілометри – 2.

Менше ніж 700 метрів – 1.

  1. Як ти добираєшся до школи?

Зазвичай, іду пішки або їду на велосипеді – 4.

Частину шляху йду пішки або їду на велосипеді – 3.

Іду іноді пішки або їду на велосипеді – 2.

Завжди їду в школу на громадському транспорті або на автомобілі – 1.

  1. Як ти волієш підніматися на третій поверх?

Тільки сходами – 4.

Сходами, окрім тих випадків, коли в руках немає нічого важкого – 3.

Швидше а все на ліфті – 2.

Завжди на ліфті – 1.

  1. Як ти проводиш вихідні?

Прибираю вдома – 4.

Гуляю у дворі, граючи в спокійні ігри – 3.

Трохи гуляю, а загалом – сиджу за уроками – 2.

Більшу частину часу читаю або сиджу за телевізором – 1.

  • Склади набрані бали та запиши результат

Усього я набрав _______ балів.

  • Оцінка отриманого результату

Твій результат складає 18 балів і більше, значить ти дуже активний і цілком здоровий фізично.

Якщо тобою набрано від 12 до 18 балів, то ти досить активний і дотримуєшся виваженого підходу до питань здоров’я.

Якщо ти набрав від 8 до 12 балів, то тобі варто більше займатися фізичними вправами.

 

Велопробіг.

 

 

 

 

Спортивна година

 

« В країну Спортляндію»

Вчитель. Шановні діти! Перш ніж отримати перепустку до країни Спортляндії , ви повинні дати відповіді на такі  запитання :

  1. Для чого ви всі займаєтесь спортом?
  2. Які види спорту ви знаєте?
  3. Чи часто робите ви ранкову гімнастику?

 

Зупинка перша

 

Під ритмічне читання вірша Л.Колосок «Весела зарядка» діти виконують вправи.

  • Що ж , діти , до подорожі ви готові!
  • Стійте , зачекайте!

 ( вибігають дві  дівчинки)

  • Візьміть і нас з собою.
  • А ви хто?

1-а дівчинка.

      Я – Ре –

2-а дівчинка.

     Я – жим .

    А разом ми – Режим .

    Хто по хвилинах вміє жити,

    Цінує власний час,

    Того не треба нам будити,

     По п’ять чи десять раз.

    Не стане , друзі , він казати,

    Що зранку жаль йому вставати.

    Прийде у клас ще до дзвінка.

    Режим  - супутник школяра.

- Що ж, такі друзі нам у подорожі необхідні. Візьмемо їх з собою, діти?

     - Візьмемо!

 

З у п и н к а   друга. «Естафета»

    На цій з у п и н ц і  ми перевіряємо спритність і швидкість наших малят. А ще перевіряємо, чи дружній наш екіпаж.

   Без таких якостей нам не можна далі подорожувати.

   Діти поділяються на дві команди.

Перша гра-естафета «Жабки»

  Капітани  команд  присідають і беруть між ноги м’яч. Так стрибають до лінії фінішу, а назад повертаються з м’ячем у руках. Виграє та команда, яка швидше закінчить естафету.

 

Друга гра-естафета «Стриб-скок»

 

  Відразу виконують два гравці. Один переставляє фанерні квадратики, а другий стрибає по них так, щоб не ступити на підлогу.

 

З у п и н к а третя. «Спортивна веселика»

Діти читають вірші й виконують  пісні про спорт.

 

Тенісист

От я в теніс добре граю!

Всіх майстрів перемагаю!

Від моєї гри щораз

У захопленні весь клас.

  • Де ж він бачив загадкову

В теніс гру твою чудову?

  • Клас не бачив, як я грав,
  • Це я їм розповідав…

 

Про Юру і фізкультуру

Щось із Юрою не те:

Щось наш Юра не росте…

Він такий у нас тоненький,

Хворобливий і худенький,

Мов заморене курча, -

Одноліткам до плеча.

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Подивіться, він з дружками

Мчить по вулиці з книжками.

  • Звідкіля біжиш ти, Юро?
  • Я тікаю з фізкультури!

 

Запасний

 

Важкі змагання йдуть у нас:

Футбола граєм, клас на клас…

А я сиджу в запасі!

Рахунок проти нас росте,

Чому – відомо всім про те,

Бо я сиджу в запасі!

Нам не дається гра, хоч плач,

Гравців на слухається м’яч, -

Бо я сиджу в запасі!

 

 

З у п и н к а четверта.

«Олімпійська».

   Друзі, ви знаєте, що спорт – це здоров’я, краса, сила і мужність. І кожен свій день ми розпочинаємо із зарядки. Не робили винятку і сьогодні. А тому ми  бадьорі й веселі.

  • Ви знаєте, що раз у чотири роки ми всі стаємо свідками  надзвичайних подій. Раз у чотири роки відбуваються змагання, в яких беруть участь найкращі спортсмени світу.

  А скажіть мені, де і коли відбулись XXVІІІ Олімпійські ігри?

  • У Греції, м. Афіни.
  • А я хочу розповісти вам про те, як стають олімпійськими чемпіонами. Коли киянин Юрій Титов вчився в 7 класі, він був найменшого зросту. На шкільному стадіоні кожен день Юрій бачив високих юнаків та дівчат. Він заздрив їм, але сам записатись у спортивну секцію соромився. І ось одного разу відважився. Дуже важко йому давалася стійка на голові. Він падав і підіймався, падав і підіймався, і зрештою, йому вдалося виконати цю вправу. Пройшло ще кілька років, і Юрій Титов став олімпійським чемпіоном із гімнастики

  Отже, як ви бачите, щоб стати чемпіоном, необхідна сила волі, наполегливість.

  Це вам зрозуміло? То ж будьте такими сильними і сміливими!

 

З у п и н к а  п’ята. Естафета.

  Проходять змагання з різних видів естафет.

Переможці нагороджуються грамотами.

 

 

 

Отже як висновок можна сказати, що фізичне виховання, але обережне і без великих навантажень, має на організм людини тільки позитивний вплив.

Гимнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти у повсякденний побут кожного, хто не хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінність  і радість  життя». Давнє вислів Гіппократа у час проникнення у всі сфери діяльності науково-технічного прогресу стає у вищого рівня актуальним.

Малорухливий спосіб життя робить організм людини беззахисним при розвитку різноманітних захворювань.  Наприклад, ожирінням страждає кожен десятий дитина. А, щоб діти росли здоровими необхідно правильне фізичне виховання, і навіть дотримання здорового життя.

Додаток.

Додаток 1.

Комплекси вправ для физкультурных хвилин (вкладених у відновлення стомлених очей).

Комплекс 1.

1. И.п. - сидячи чи стоячи. Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, та був відкрити їх ще на 3-5 секунд. Повторити 6-8 раз.

2. И.п. - сидячи чи стоячи. Швидко поморгать 1-2 хвилини.

3. И.п. - сидячи чи стоячи. Дивитися прямо собі 2-3 секунди. Потім поставити палець руки з відривом 25-30 див від очей, перевести погляд на кінчик пальця і оцінювати нього 3-5 секунд. Опустити руку. Повторити 10-12 раз.

Комплекс 2.

1. И.п. - сидячи чи стоячи, виставити палець руки вперед. 1- рухати палець вправо, очима ознайомитися з пальцем; 2- рухати палець вліво; 3-вверх, 4- вниз. Повторити 3 разу. Палець рухається широкими ампли туде. Очі невідривно опікуються пальцем.

2. И.п. - сидячи. Стосовно 1,2 - не повертаючи голови, швидко перевести погляд із правої верхнього кута в лівий нижній; 3-4 - з лівої верхнього кута у правий нижній.

3. И.п. - сидячи чи стоячи. Закрити повіки і ніжно масажувати їх кру говыми рухами пальця протягом 1 хвилини..

 

Додаток 2.

Комплекси вправ для физкультурных хвилин (вкладених у розслаблення локально завантажених м'язових груп).

Комплекс 1.

1. И.п. - сидячи, руки на столі. 1 - вдих, пензля стиснути в кулак (упівсили), фіксувати 2-3 секунди; 2- видих, повне розслаблення м'язів обох рук.

2. И.п. - стоячи, ноги порізно. 1 - глибокий вдих, руки убік і з гнути в ліктях; 2- напружити м'язи шиї І рук; 3-4 - руками і голову расслабленно "впустити", повний видих.

3. И.п. - о.с. 1-махом тому лівою ногою, руки вгору (вдих); 2-и.п.

Комплекс 2.

1. И.п. - сидячи. 1-глубокий видих, потягнутися (довільно); 2-3 - вдих, напружити всі м'язи, затримати подих; 4- расслабленно покласти голову і руки на парту, повний видих.

2. И.п. - о.с., руки скрестно. 1-руки вгору, долонями вперед, вдих;

2- "впустити" пензля; 3- "впустити передпліччя" (видих); 4- "впустити" руками і прийняти и.п.

3. И.п. -стоячи, ноги порізно. 1-руки витягнути в стороны-вверх, потягнутися (глибокий видих); 2-3 - напружити всі м'язи, затримати подих (вдих); 4- расслабленно сісти вагітною низького приседа, повний видих, повністю розслабитися.

Комплекс 3.

1. И.п. - сидячи, руки за голову. I- зігнути ліву ногу вперед; 2-3 -махові руху гомілкою вперед-назад; 4- и.п.; 5-8 - те правої але гой.

2. И.п. - стоячи, руки убік, максимально напружити м'язи рук і плечового пояса, пальці стиснуті в кулак. 1- нахилитися, розслабити м'язи рук і плечового пояса, руки "впустити"; 2- и.п.

3. І. п. - о.с.1-2 - підняти праву (ліву) ногу вперед, максимально напружити м'язи ніг; 3 - расслабленно "впустити" ногу; 4- и.п.

Додаток 3.

Комплекси вправ для физкультурных хвилин (вкладених у зниження порушення симпатического відділу вегетативної нервової системи).

Комплекс 1.

1. И.п. - сидячи (стоячи), правиця на грудях, ліва на животі. 1-глу бокий вдих, затримка, живіт випнути вперед; 2- повільний видих, живіт втягти у себе.

2. И.п. - стоячи, сидячи. 1-полный вдих; 2-медленный видих через рот (губи складено як свисту).

3. И.п. - ноги порізно, руки на поясі. 1-руки убік, вдих носом;

2-3-выдох ротом невеликими порціями; 4- и.п., повний видих.

Комплекс 2.

1. И.п. - стійка ноги порізно, руки скрестно. 1-руки в стороны-книзу, пальці в кулак, вдих; 2- розслабити м'язи рук і прийняти и.п., ви дохнув.

2. И.п. - основна стійка, руки вгору. 1 - нахил вперед, розслаблюючи м'язи "впустити" руки; 2-3 - руки розкачуються, видих; 4- и.п., вдих.

3 И.п. - основна стійка. 1- піднімаючись навшпиньки, руки нагору, вдих; 2- полуприсед, руки махом тому, видих; 3- мах руками нагору, вдих.

Комплекс 3.

1. И.п. - сидячи, ноги порізно. 1-руки вгору, прогнутися, вдих; 2-"уронить" руки, нахилити голову вперед, видих; 3-4 - и.п., вдих.

2. И.п. - сидячи. 1-2-руки вгору, пальці в кулак, підняти ноги вперед-книзу, вдих; 3-4 - розслабити м'язи, "впустити" руки і ноги, повернутися до и.п., видих.

3. И.п. - стоячи, ноги порізно. 1-глубокий видих, руки витягнути в стороны-вверх, потягнутися; 2-3 - вдих, напружити всі м'язи, затримати ды хание; 4- расслабленно сісти вагітною низького приседа, повний видих, повністю розслабитися.

Комплекс 4.

1. И.п.-сидя, руки скрестно. 1 - руки вгору, долоні вперед, вдих; 2-"уронить" пензля, видих; 3- "впустити" передпліччя; 4- "впустити" руками і прийняти и.п.

2. И.п. - нахил вперед, руки вперед скрестно. 1- випрямитися, руки через боку вгору, вдих; 2- и.п., видих.

3. И.п. - основна стійка. 1-правую руку вгору, вдих; 2-левую руку вгору, глибокий вдих; 3- нахил вперед, розслабити руки ("впустити"), видих; 4- и.п.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Белобородов Н.В. Социальные творческие проекты в школе.-М.: Аркти, 2006.

2. Бритвина Л.Ю. Метод творчих проектів на уроках технології. // Поч.школа. - 2005. - №6.

3. Бичков А.В. Метод проектів в сучасній школі. - М., 2000.

4. Гузеєв В.В. Метод проектів як окремий випадок інтегрованої технології навчання. // Директор школи. - 1995. - №6.

5. Землянська О.Н. Учбові проекти молодших школярів. // Поч.школа. - 2005. - №9.

6. Іванова Н.В. Можливості і специфіка застосування проектного методу в початковій школі. // Поч.школа. - 2004. - №2.

7. Пахомова Н.Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении. –  М., 2005.

8. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. – М., 1998.

9. Сергеев И.С. Как организовать проектную деятельность учащихся. – М., 2005.

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку