Згуртування учнівського колективу та його роль у формуванні особистості учня

Про матеріал
Дана презентація містить матеріал про згуртування учнівського колективу та його роль у формуванні особистості учня
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Згуртування учнівського колективу та його роль у формуванні особистості учня. Вчительматематики ЗЗСО «Березнуватівська гімназія»Степанова Галина Іванівна

Номер слайду 2

Найкращий учитель для дитини той, хто духовно спілкується з нею, забуває, що він учитель, і бачить у своєму учневі друга, однодумця. Такий учитель знає найпотаємніші куточки серця свого вихованця, і слово в його устах стає могутнім знаряддям впливу на особистість, яка розвивається.

Номер слайду 3

Сила колективу в єдності та в різноманітності особистостей. Характерні ознаки колективу:спільна значуща мета;систематична спільна діяльність, спрямована на досягнення спільної мети;наявність органів самоврядування.

Номер слайду 4

Структура і стадії розвитку колективу. Якщо розглядати структуру колективу, варто зазначити, що його ознаками є:згуртованість – ступінь єдності колективу, зумовлений спільними цілями, цінностями, необхідними для організації спільної діяльності, взаємною симпатією, привабливістю групи і бажання перебувати в ній.лідер – член групи, який має найбільший соціальний статус. Лідер може бути формальним-призначений офіційно, або неформальним –визнаним групою;

Номер слайду 5

Стадії розвитку колективу за Антоном Макаренком. На першій стадії – після утворення – варто сформулювати систему зрозумілих педагогічних вимог, встановити правила співіснування. Формується актив дітей чи учнів –органи самоврядування. Першу стадію формування колективу потрібно намагатися пройти якомога швидко. На другій стадії актив ставить вимоги до себе й товаришів і контролює їх дотримання. В цей час члени групи вивчають один одного, знаходять друзів. Педагоги контролюють дотримання всіма дітьми /учнями правил та вимог. На другому етапі формування колективу учасники засвоюють свої права та обов’язки, норми співжиття і співпраці.

Номер слайду 6

На третій стадії вимоги висуває колектив. Авторитет педагога і активу спрямовують поведінку всього колективу. На четвертій стадії кожен член колективу сприймає вимоги до групи, як до себе і несе персональну відповідальність за колективні результати. Тривлість етапів може варіюватися надзвичайно сильно. При чому , розвиток колективу може зупинитися на будь-якому етапі

Номер слайду 7

На всіх стадіях розвитку учнівського колективу педагоги цілеспрямовано працюють над його згуртуванням. Важливою у цій роботі є низка послідовно поставлених перед колективом цілей, досягнення яких зумовлює перехід від простого задоволення до глибокого почуття обов’язку. Важливо продумати таку систему як для колективу, так і для кожного учня зокрема.

Номер слайду 8

Типи колективів. Навчальні:класний, загальношкільний, предметних гуртків. Товариства: спортивні, книголюбів та ін. Об’єднання за інтересами. Тимчасові об’єднання для виконання певних видів робіт. Самодіяльні організації: колективи художньої самодіяльності ( хор, ансамблі, гуртки)

Номер слайду 9

Принципи побудови учнівського колективу. Цілісність Постійний розвитокІнтерес до діяльностіПочуття власної гідностіТрадиції

Номер слайду 10

Функції соціально-психологічного клімату. Консолідуюча: (згуртування колективу,об’єднання зусиль з метою виконання навчально-виховних задач)Стимулююча (реалізація емоційного потенціалу, спільна діяльність як основа для формування особистісних якостей)Стабілізуюча (надбання здатності визначати, підтримувати і захищати кордони власні і своєї групи)Регулююча (формування здатності підпорядковувати свою поведінку загальноприйнятим правилам і нормам безпечного співіснування, можливість здійснювати етичну оцінку поведінки товаришів і своєї власної )

Номер слайду 11

Типологія соціально-психологічного клімату. Сприятливий тип ( довіра, доброзичливість, чуйність, вимогливість щодо товаришів і себе, можливість вільно висловлювати власну думку, дискутувати , можливість і готовність займати активну позицію в колективі);Несприятливий тип ( домінує байдуже ставлення один до одного і спільної діяльності, ізольованість, відособленість від групи, проблеми з дисципліною, відсутність бажання перебувати в колективі);Нейтральний тип ( члени колективу можуть утворювати мікрогрупи, бути ізольованими, мікроклімати такого об’єднання нестійкий і залежить від впливу зовнішніх та внутрішніх факторів)

Номер слайду 12

Прикро, але досить часто сучасні школярі не є згуртованими, що в майбутньому може призвести до негативних наслідків – невміння співпрацювати в команді, спілкуватися в колективі, разом працювати над одним проектом, і, як наслідок, мати проблеми на робочому місці. Тут на допомогу прийде тимбілдинг (teambuilding) – ряд заходів, спрямованих на згуртування колективу. Слово «тимбілдинг» походить від англійських слів «team» (команда) і «building» (побудова, утворення), тобто українською мовою перекладається як «командоутворення» та широко використовується в останні роки у сфері бізнесу, менеджменту, освіти. Тимбілдинг в школі: як згуртувати учнівський колектив?

Номер слайду 13

Найпопулярніші види тимбілдингу:спортивний (активний).  Найчастіше цей вид активного відпочинку проходить на природі і поєднує в собі корисне з приємним: роботу по згуртуванню колективу і відпочинок на свіжому повітрі. Це вид тимбілдингу зі спортивними іграми, квестами і естафетами;історичні рольові ігри. У ході такого роду тимбілдингу зазвичай відтворюються якісь історичні події та герої (це можуть бути як історичні бали, так й історичні реконструкції);мистецькі заходи. Цей вид тимбілдингу спрямований і на згуртування колективу і на розвиток творчого потенціалу школярів. Тут може бути запропоновано маса варіантів інтелектуальних ігор, рішень кейсів або просто розвитку навичок у живописі, фотографії або віршуванні;психологічний тимбілдинг зазвичай проходить у формі тренінгових занять. Суть таких заходів – виявлення лідера, розвиток комунікативних навичок усіх учнів і налагодження позитивної атмосфери в колективі. Але гуртувати колектив можна, використовуючи невеликі вправи та ігри під час відпочинку, класних годин, тривалих подорожей тощо

Номер слайду 14

Важливе значення у створенні колективу має уміле висунення з перших же днів навчання педагогічних вимог до учнів. З цією метою класний керівник , як правило, на початку навчального року проводить спеціальні збори, на яких грунтовно знайомить учнів з найважливішими шкільними правилами і пояснює їм, як вони повинні поводити себе на уроках, перервах, в позаурочний час, виконувати домашнє завдання і брати участь у громадському житті класу .

Номер слайду 15

На успішність розвитку і становлення колективу впливає ряд соціально-педагогічних чинників:забезпечення наступності і єдності дій педагогів у роботі з колективом;глибоке знання педагогів психолого-педагогічних основ теорії і практики формування та розвитку колективу;забезпечення педаагогічно доцільної роботи з активом і органами самоврядування;дотримання належного тону і стилю діяльності колективу;даявність традицій у життєдіяльності колективу;створення соціально-педагогічних умов для ефективної діяльності членів колективу.

Номер слайду 16

«Праця має стати смислом життя, джерелом натхнення й радості колективу та особистості. Трудове натхнення, радість праці, одухотворення трудовою творчістю - могутня духовна сила, що зближує людей, пробуджує в дитини перше почуття, на основі якого поступово утверджується громадянська гідність, - почуття потреби в зближенні з іншою людиною, у віддачі їй своїх духовних сил, у переживанні відповідальності за іншу людину. Це почуття потреби в іншій людині, що породжується колективною працею, і є найважливішим у всьому трудовому житті колективу"  В. О. Сухомлинський

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
13 жовтня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку