Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я

Про матеріал
Тема: Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я. Формувати в учнів розуміння залежності здоров’я людини та її енергійності від правильного харчування, зорієнтувати дітей у питаннях вибору необхідних продуктів харчування, розвивати навички збалансованого харчування. Виховувати в них позитивне ставлення до власного здоров’я, виховувати культуру харчування. У розробці використано: ілюстративний матеріал, кросворди, загадки,вислови про харчування, матеріал групових ігор, прислів’я, приказки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід:

Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

Виховател ГПД Харчеко Н.А.

Ліцей №25

м. Житомир


Тема: Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я.

Мета: Формувати в учнів розуміння залежності здоров’я людини та її енергійності від правильного харчування, зорієнтувати дітей у питаннях вибору необхідних продуктів харчування, розвивати навички збалансованого харчування. Виховувати  в них позитивне ставлення до  власного здоров’я, виховувати культуру харчування.

Обладнання: ілюстративний матеріал, кросворди, загадки,вислови про харчування, матеріал групових ігор, прислів’я, приказки.

Хід заняття.

Девіз заходу: Хто до 100 років хоче  жити. Той харчуватись має правильно уміти.

І. Організаційна частина:

Сідайте  рівненько. Заняття почнемо.

Дізнаємось з вами , для чого їмо ми,

Як правильно їсти, щоб здоров’я було.

Складання асоціативного куща

  •                   Як ви думаєте, що потрібно  для того, щоб бути здоровим?
  •                   батьківська  турбота
  •                   повноцінне харчування
  •                   здоровий сон
  •                   особиста гігієна
  •                   виконання фізичних вправ
  •                   активний  відпочинок.

ІІ. Повідомлення теми заходу

Вчитель:

Коли народжується дитина , вона ще майже нічого не вміє робити і всього , що буде потрібно робити їй у житті , має навчитись поступово.

Сидіти – через 6 місяців, ходити – 9, 11міс., перші слова через 8, 10 міс. А от їсти  дитина вміє від народження.

Чому людина вміє їсти від народження?

(Їжа постачає організму речовини , які необхідні для росту і розвитку, забезпечує наше тіло  енергією. Харчування – необхідна умова людського життя. Без їжі людина не може жити)

Тому сьогодні ми будемо говорити про  найулюбленіше , найсмачніше, найсолодше. Про те , без чого не може жити людина.

Розгляд символу медицини (малюнок)

Эмблемы медицины

Змія символізує медичну мудрість, а чаша – науку про правильне харчування.

Народне прислів’я говорить: « Хто до 100 років хоче прожити, той правильно їсти повинен уміти.»

Як же правильно їсти, правильно харчуватися?

Подорож Країною Правильного Харчування.

А хто з вас  здогадався  , чому наша країна  так називається? Чим вона незвичайна?(відповіді учнів)

Вчитель:

Мешканці  цієї країни не їдять абищо. Вони добре знають, яка їжа корисна, а яка може  зашкодити організму, скільки треба їсти і як. Подорожуючи разом і ви навчитеся правильно харчуватися.

Лист від  Питайлика (відкриваємо і виконуємо завдання)

Asian Boy Standing Under Question Marks And Exclamation Points ...

Завдання №1

Інтерактивна гра « Це я знаю»

9 корисних продуктів харчування для гарної постави | НовиниПрезент. проекту "Корисна та шкідлива їжа"(Діти отримують картки, розглядають їх  і по черзі розповідають, що вони знають про цей продукт, чи вживають його вдома, що з нього можна приготувати, до якої категорії можна віднести: до Корисних, чи до шкідливих продуктів.)

Завдання 2.

  •                   Гра « Антивірус»
  •                   Небезпечний вірус знищив всі голосні букви в словах.
  •                   Стр  в   з  р  б    к  р  сн   дл  р  б  т   с  рц  т   г  л  вн  г  м  зк 
  •                   (Страви з риби корисні для роботи серця та головного мозку.) (пояснення учнів)

Вчитель; Хто тепер не буде їсти рибу?

Завдання 3.

Загадки

Продукт харчування  виготовлений з м’яса і начинений в кишку. (ковбаса, але краща домашня)

Виріб з м’ясного чи рибного фаршу круглої чи овальної форми. (котлета)

Борошняні вироби із начинкою з картоплі, грибів, сиру, вишень. Варять. (вареники)

Він дуже корисний і смачний, червоний. Улюблена страва українців (борщ)

Улюблений продукт харчування українців. У помірній кількості корисний для здоров’я. За традицією його їдять з цибулею та часником, чорним хлібом.( сало)

Склад: вода, фрукти, цукор . Варять (компот. Узвар)

Завдання 4.

Проблемна ситуація.

Хлопчик любить м'ясо. Цілий день він їсть то смажене, то парене, то варене м'ясо Воно ж таке корисне!

  •                   Що можна порадити хлопцю? ( Відповіді дітей)
  •                   Інсценізація   « Що ж нам можна їсти?»
  •                   Мівіна. Нас обирайте, шановні, привіт!
  •                   Одержите виразку  шлунку й гастрит.
  •                   Сухарики. А як нас будите щодня вживати,
  •                   Свій вік готуйтеся в лікарні звікувати.
  •                   Овочі. З нами хто буде дружити ,
  •                   Фрукти. Буде дуже довго жити.
  •                   Фрукти і овочі.( разом) Вітамінів  в нас багато,
  •                   Це повинен кожний знати.
  •                   Що ж  виберете  ви? (учні дискутують)

Вчитель: Ой, на нашому шляху виникли перешкоди.  Щоб  їх перейти  треба розгадати  шараду і пояснити висловлювання Гіппократа.

  •                   10.роби3. Народ9. Хво
  •                   16.і 18. Ю 17.же
  •                   6.ро8.Всі2. на
  •                   14.неї 12.ходять4.жується
  •                   1.люди5.здо7.вою
  •                   13.до15. з11.при

(Людина народжується здоровою,всі хвороби приходять з їжею)

Вчитель. З якою їжею до нас  можуть прийти хвороби?(висновки дітей)

Продукти, які ми  купуємо у магазині не завжди бувають корисними для нашого організму,бо для того, щоб вони довше зберігалися, до їхнього  складу додають  хімічні  добавки. Вони містяться у соусах, морозиві, майонезі. Викликають хвороби печінки та нирок. Небезпечні барвники , якими фарбують соді газовані води, морозиво, печиво, цукерки - викликають розлад шлунку, понижують зір, шкідливі для шкіри. Тому їх споживання має бути обмеженим. А ще потрібно правильно їсти.

Послухайте вірш  Т Лисенко « Обід учня»

Ребенок начал поправляться: что делать? - Дети - TCH.ua

  •                   Учень. Тільки я прийшов із школи,
  •                   Миттю - в кухню та до столу,
  •                   Бо голодний був, як вовк:
  •                   Я в обідах знаю толк,
  •                   З’їв борщу я пів каструлі,
  •                   Сала, хліба та цибулі,
  •                   З’їв тарілку вінегрету,
  •                   А до нього – 3 котлети.
  •                   З’їв вареників гарячих
  •                   І сметану на додачу.
  •                   З’їв 5 тістечок із кремом,
  •                   Потім – булочку із джемом,
  •                   З’їв із сиром 3 ватрушки
  •                   2 солодкі стиглі грушки.
  •                   Чаю, врешті я попив,
  •                   А варенням закусив.

Чи правильно пообідав хлопчик?

Щоб ви порадили  йому з’їсти на обід?

Завдання 5

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. « Млинці»

( Діти співають, виконують рухи)

Ми млинців давно не їли,

Ми млинчиків захотіли,

Ой млинці , млинці, млинці

Ви смачні мої млинці.

« Гості , будьте всі здорові!

Ось  млинці , вони готові!»

Ой млинці,  млинці,  млинці,

Ви смачні , мої млинці.

Завдання 6

«Казкова вікторина.»

Чим  Лисичка пригощала свого приятеля Журавля? (кашею вітамін В)

Що так старанно тягли із землі  Дід і Баба ( ріпку  віт. С)

Що приготувала Маша  для того, щоб потрапити додому? (пиріжки  віт. В)

Яка улюблена страва Карлсона? (варення  віт. С)

Що полюбляє кіт  Матроскін? ( молоко віт. А.Д.С.)

В якій казці всі герої овочі і фрукти? (Пригоди Цибуліно)

Що знесла Курочка Ряба ? (яйце віт. А.Д.)

Вчитель. У природі не існує одного продукту,  який містить у собі усі поживні речовини. Тому продукти комбінують і виготовляють з них страви. З їжею ми отримуємо  поживні речовини, які необхідні для роботи усіх органів людини. А ще здоров’я залежить від того, як багато ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровими ми маємо знати  правила здорового харчування.

Завдання 7

Правила здорового харчування.( Діти складають, вчитель пише на дошці)

  •                   Вживай корисну їжу.
  •                   Їж вчасно
  •                   Не  переїдай.
  •                   Їж не менше , як 4 рази  на день.
  •                   Не поспішай під час споживання їжі.
  •                   Добре  пережовуй їжу.

Молодці. Бачу  Питайлик  задоволений вашою роботою. Рухаємось далі? Добре.

Завдання8

Вправа « Продовж прислів’я»

  •                   Вода нас ……(очищає)
  •                   Найбільше  багатство….(здоров’я)
  •                   Сніданок їж сам,обідом поділись…( з другом),вечерю залиш для …(ворога)
  •                   Нам треба їсти, щоб …(жити)
  •                   Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши …(плачемо)
  •                   Їж пироги з грибами, а язик ..(тримай за зубами)

Вчитель. Яку із народних мудростей  ти чуєш часто, а яку почув вперше?

Давайте вивчимо їх (1,2 за бажанням учнів) і завжди будемо прислухатися до цих порад.

ІІІ. Заключна частина.

ЦІКАВИНКИ:

За 70 років життя  людина може зїсти:

 8000 кг. Хлібо – булочних виробів;

 11.000кг картоплі;

 6.500кг. М’яса і риби;

11.000яєць;

Випити 10.000- 14 0000л. молока

Психорегулювальна вправа.

Закрийте діти, очі. Розслабтеся. І пригадайте всі завдання ,які вам  задавав Питайлик мандруючи Країною Правильного Харчування

Які ваші враження? Чи дізнались ви чогось нового, цікавого? Чого навчились,що запам’ятали? ( Всі малюнки  прикріплялись на дошці протягом усього заняття)

А на згадку про сьогоднішню зустріч  Питайлик  дарує вам ось такі емблеми.(Корисні поради)

Вчитель: А підсумком нашого заходу буде гра « Музика їжі»(робота в групах)

Кожній групі потрібно проспівати куплет пісні, у тексті якої зустрічається назва страви, продукт харчування.

docx
Додав(-ла)
Харченко Надія
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
1356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку