Виховний захід:
Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я
Виховател ГПД Харчеко Н.А.
Ліцей №25
м. Житомир
Тема: Їжа – джерело енергії, росту, здоров’я.
Мета: Формувати в учнів розуміння залежності здоров’я людини та її енергійності від правильного харчування, зорієнтувати дітей у питаннях вибору необхідних продуктів харчування, розвивати навички збалансованого харчування. Виховувати в них позитивне ставлення до власного здоров’я, виховувати культуру харчування.
Обладнання: ілюстративний матеріал, кросворди, загадки,вислови про харчування, матеріал групових ігор, прислів’я, приказки.
Хід заняття.
Девіз заходу: Хто до 100 років хоче жити. Той харчуватись має правильно уміти.
І. Організаційна частина:
Сідайте рівненько. Заняття почнемо.
Дізнаємось з вами , для чого їмо ми,
Як правильно їсти, щоб здоров’я було.
Складання асоціативного куща
ІІ. Повідомлення теми заходу
Вчитель:
Коли народжується дитина , вона ще майже нічого не вміє робити і всього , що буде потрібно робити їй у житті , має навчитись поступово.
Сидіти – через 6 місяців, ходити – 9, 11міс., перші слова через 8, 10 міс. А от їсти дитина вміє від народження.
Чому людина вміє їсти від народження?
(Їжа постачає організму речовини , які необхідні для росту і розвитку, забезпечує наше тіло енергією. Харчування – необхідна умова людського життя. Без їжі людина не може жити)
Тому сьогодні ми будемо говорити про найулюбленіше , найсмачніше, найсолодше. Про те , без чого не може жити людина.
Розгляд символу медицини (малюнок)
Змія символізує медичну мудрість, а чаша – науку про правильне харчування.
Народне прислів’я говорить: « Хто до 100 років хоче прожити, той правильно їсти повинен уміти.»
Як же правильно їсти, правильно харчуватися?
Подорож Країною Правильного Харчування.
А хто з вас здогадався , чому наша країна так називається? Чим вона незвичайна?(відповіді учнів)
Вчитель:
Мешканці цієї країни не їдять абищо. Вони добре знають, яка їжа корисна, а яка може зашкодити організму, скільки треба їсти і як. Подорожуючи разом і ви навчитеся правильно харчуватися.
Лист від Питайлика (відкриваємо і виконуємо завдання)
Завдання №1
Інтерактивна гра « Це я знаю»
(Діти отримують картки, розглядають їх і по черзі розповідають, що вони знають про цей продукт, чи вживають його вдома, що з нього можна приготувати, до якої категорії можна віднести: до Корисних, чи до шкідливих продуктів.)
Завдання 2.
Вчитель; Хто тепер не буде їсти рибу?
Завдання 3.
Загадки
Продукт харчування виготовлений з м’яса і начинений в кишку. (ковбаса, але краща домашня)
Виріб з м’ясного чи рибного фаршу круглої чи овальної форми. (котлета)
Борошняні вироби із начинкою з картоплі, грибів, сиру, вишень. Варять. (вареники)
Він дуже корисний і смачний, червоний. Улюблена страва українців (борщ)
Улюблений продукт харчування українців. У помірній кількості корисний для здоров’я. За традицією його їдять з цибулею та часником, чорним хлібом.( сало)
Склад: вода, фрукти, цукор . Варять (компот. Узвар)
Завдання 4.
Проблемна ситуація.
Хлопчик любить м'ясо. Цілий день він їсть то смажене, то парене, то варене м'ясо Воно ж таке корисне!
Вчитель: Ой, на нашому шляху виникли перешкоди. Щоб їх перейти треба розгадати шараду і пояснити висловлювання Гіппократа.
(Людина народжується здоровою,всі хвороби приходять з їжею)
Вчитель. З якою їжею до нас можуть прийти хвороби?(висновки дітей)
Продукти, які ми купуємо у магазині не завжди бувають корисними для нашого організму,бо для того, щоб вони довше зберігалися, до їхнього складу додають хімічні добавки. Вони містяться у соусах, морозиві, майонезі. Викликають хвороби печінки та нирок. Небезпечні барвники , якими фарбують соді газовані води, морозиво, печиво, цукерки - викликають розлад шлунку, понижують зір, шкідливі для шкіри. Тому їх споживання має бути обмеженим. А ще потрібно правильно їсти.
Послухайте вірш Т Лисенко « Обід учня»
Чи правильно пообідав хлопчик?
Щоб ви порадили йому з’їсти на обід?
Завдання 5
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. « Млинці»
( Діти співають, виконують рухи)
Ми млинців давно не їли,
Ми млинчиків захотіли,
Ой млинці , млинці, млинці
Ви смачні мої млинці.
« Гості , будьте всі здорові!
Ось млинці , вони готові!»
Ой млинці, млинці, млинці,
Ви смачні , мої млинці.
Завдання 6
«Казкова вікторина.»
Чим Лисичка пригощала свого приятеля Журавля? (кашею вітамін В)
Що так старанно тягли із землі Дід і Баба ( ріпку віт. С)
Що приготувала Маша для того, щоб потрапити додому? (пиріжки віт. В)
Яка улюблена страва Карлсона? (варення віт. С)
Що полюбляє кіт Матроскін? ( молоко віт. А.Д.С.)
В якій казці всі герої овочі і фрукти? (Пригоди Цибуліно)
Що знесла Курочка Ряба ? (яйце віт. А.Д.)
Вчитель. У природі не існує одного продукту, який містить у собі усі поживні речовини. Тому продукти комбінують і виготовляють з них страви. З їжею ми отримуємо поживні речовини, які необхідні для роботи усіх органів людини. А ще здоров’я залежить від того, як багато ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровими ми маємо знати правила здорового харчування.
Завдання 7
Правила здорового харчування.( Діти складають, вчитель пише на дошці)
Молодці. Бачу Питайлик задоволений вашою роботою. Рухаємось далі? Добре.
Завдання8
Вправа « Продовж прислів’я»
Вчитель. Яку із народних мудростей ти чуєш часто, а яку почув вперше?
Давайте вивчимо їх (1,2 за бажанням учнів) і завжди будемо прислухатися до цих порад.
ІІІ. Заключна частина.
ЦІКАВИНКИ:
За 70 років життя людина може зїсти:
8000 кг. Хлібо – булочних виробів;
11.000кг картоплі;
6.500кг. М’яса і риби;
11.000яєць;
Випити 10.000- 14 0000л. молока
Психорегулювальна вправа.
Закрийте діти, очі. Розслабтеся. І пригадайте всі завдання ,які вам задавав Питайлик мандруючи Країною Правильного Харчування
Які ваші враження? Чи дізнались ви чогось нового, цікавого? Чого навчились,що запам’ятали? ( Всі малюнки прикріплялись на дошці протягом усього заняття)
А на згадку про сьогоднішню зустріч Питайлик дарує вам ось такі емблеми.(Корисні поради)
Вчитель: А підсумком нашого заходу буде гра « Музика їжі»(робота в групах)
Кожній групі потрібно проспівати куплет пісні, у тексті якої зустрічається назва страви, продукт харчування.