"Жанри камерно - інструментальної музики. Варіації"

Про матеріал
Розробка уроку для 6 класу з музичного мистецтва за темою:"Жанри камерно - інструментальної музики. Варіації". Основна ідея - інтеграція міжпредметних зв"язків у вивченні предмету.
Перегляд файлу

Запорізька загальноосвітня школа 1-3 ст. № 73

Предмет «Музичне мистецтво»

Урок за темою:

«Жанри камерно – інструментальної музики. Варіації»

(За підручником Л.М.Масол «Музичне мистецтво» 6 кл.)

Вчитель – Береснєва Наталія Анатоліївна

Мета. Ознайомити учнів з особливостями жанру камерно-інструментальної музики «Варіації» та його характерними ознаками, розглянути різницю  між іншими жанрами.

Розвивати вміння учнів уважно слухати камерно-інструментальну музику та знаходити на слух характерні ознаки варіаційного розвитку та форми варіації, вміння надавати характеристику засобам музичної виразності творів, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва.

Виховувати культуру сприйняття музики композиторів-класиків,  виконання вокальних творів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

  1. Початок під жваву, позитивну музику

Організаційний момент,знайомство з планом  та завданнями уроку.

                                                                                                          2 хв.

 

  1. Розпівування

Спів закритим ротом , приділяючи увагу правильному диханню, потім на голосні звуки: О,А,У,І……                                                                      3 хв

  1. Спів Повторення «Сочиненье о весне» Я. Дубравіна. Звернути увагу на настрій та характер звучання, правильне вокальне дихання та звукоутворення.                                                                                     3 хв
  2. Повторення матеріалу. «Музична вікторина».

На дошці та робочих столах картки з відповідями: композитор, назва, жанр, виразні засоби. Слухаючи твір, діти знаходять відповідні картки до твору.

Правильність перевіряє «Експерт»

Мотивація на успіх. відповідь на запитання – картка з зображенням варіацій кола

  • Й.С. Бах «Токката і фуга ре мінор»
  • С. Рахманінов Прелюдія № 2 «Дзвони»
  • М. Лисенко «Елегія»
  • Ф.Шопен «Ноктюрн»
  • Бах «Жарт (скерцо з сюїти для флейти з оркестром»
  • Ліст «Угорська рапсодія №2»
  • Л.ван Бетховен «Місячна соната» 1 частина                            5хв.

Ми прослухали твори різних композиторів, жанрів, в яких зображені різні образи, почуття, виражені різні емоції.

Запитання: Які засоби виразності впливають на образ музичного твору?( На екрані зашифровані літери – відповіді)

Оскільки музика являється зображальним видом мистецтва, давайте пригадаємо, які ще є види мистецтва. (Відповідають). Порівняємо музичні та живописні виразні засоби  за таблицею.

Перегляньте, будь ласка, приклади створення картини, використовуючи різні засоби.

У творах різних жанрів мистецтва ці засоби можуть існувати окремо, але тільки їх поєднання створює найбільш яскраву картину, занурює нас у певну атмосферу                                                             3 хв.                                                                                                                 

  1.  Та інколи,  автор хоче показати сюжет у різних варіантах. Як, наприклад англійська художниця Джилл Корстейн (Презентація, музика)          2 хв.              

І саме слово «Варіант» стане ключовим у нашій темі уроку. Ви отримали картинки з різними зображеннями. Подивіться уважно,що їх об”єднує,та які ознаки їх відрізняють. Ми можемо сказати,що основною темою всіх варіантів зображення є коло. Тому ці картини ми назвемо «Варіації на теми кола».

Пограємо у гру : Тема з варіаціями.обираємо тему «Коло»,а далі у маленькі кола стають різні варіації ( іжа, рослини, фрукти, солодощі, предмети побуту, смайлики,небесні тіла…..)                 3 хв

6.Фізкультхвилинка. Спробуємо повторити варіації рухів.    2 хв.

  1. Наведіть приклади різних варіацій, які ви помітили навколо (цифри, вази, дизайн одягу)

Індивідуальні завдання:

Пропоную створити математичні варіації з різними комбінаціями рішення прикладів. Демонстрація завдання     (муз.)                   3 хв.                                                                     

8.Ми зрозуміли, що поняття «Варіації» означає-(відповідь учнів)-Тема та різні варіанти її виконання. Схема форми:

Т – В.1 – В.2 – В.3…….

У музиці-це жанр камерно-інструментальної музики, у якому основна тема розвивається у різних варіаціях з використанням виразних засобів. Існують вокальні та інструментальні варіації.

Приклади: - укр..нар.пісня « Йшли корови із діброви»

(анс.«Пікардійська терція»,С.Баштан «Концертні варіації»)     5 хв.

9. Пісня – жанр, у якому теж тема розвивається більш у літературному тексті, бо у куплетах мелодія здебільш, незмінна. Спів «Колискова майбуття».                                                      2 хв.

10.Закріплення матеріалу. Слузання, аналізування твору  Ю.Щуровський «Варіації»

Зверніть увагу на зображення,які можна порівняти з музичними засобами виразності, назвіть їх.(Лад, Темп,Динаміка). Бажаючий може порівняти зміну варіацій за картинками.                                                                                              3 хв.

11.Урок добігає кінця, та тема «Варіації» буде продовжена на наступному уроці. Тому домашнім завданням буде пошук літературних творів,у яких використано прийоми варіаційного розвитку (Прочитати уривок, або намалювати ілюстрацію)

 

Дякую за активну участь. Поаплодуємо один одному. До побачення.

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку