Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ!

Про матеріал
Мета: • навчити учнів, що таке народна пісня; чим вона відрізняється від авторської; які характерні особливості притаманні народній пісні. • розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності. • виховувати повагу до народної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю
Перегляд файлу

Урок № 1. Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ!

Мета:

       навчити учнів, що таке народна пісня; чим вона відрізняється від авторської; які характерні особливості притаманні народній пісні.

       розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності.

       виховувати повагу до народної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю..

Музичний матеріал: українська нар. пісня "Повішу я колисочку", К.Стеценко "Вечірня пісня"

муз. М.Ведмедаря, сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю-Україно!"

Елемент інтеграції: О.Мартинчук "Українська колискова", С.Васильківський "Захід сонця над озером".

Тип уроку: введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, ноти,фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

(М.Ведмедарь "Добрий день, матусю-Україно!")

 

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

             Музичне вітання.

2.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Дзвоник знову запросив нас на урок, щоби продовжити знайо-митися з чарівним світом музики. На уроках музичного мистецтва у 1-му , 2-му  й 3-му класах ми дізнавалися про світ музичних творів, про музичну мову й розвиток музики. Цього навчального року на нас знову очікують цікаві музичні пригоди.

    3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

 

Цього року ми будемо мандрувати світом народної та професійної музики. І вже сьогодні на нас чекають музичні стежки України. А невдовзі ми завітаємо на гостини до інших країн! Коли будете ознайомлюватися із національною музикою, дізнаєтесь, у чому виявляються її особливості та яку роль вона відіграє в житті народу. Під час таких мандрівок вас  супроводжуватимуть друзі. Пригадайте, як вони виглядають?

 

 

4.     ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Тож, вирушаймо! Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісні не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загубилися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.

Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами.

Пригадай особливості народної пісні. Скористайся підказкою королеви Мелодії

 

 Розповідь учителя.

 

Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

 

Елемент інтеграції. Робота з підручником.

Ілюстрація О.Мартинчук "Українська колискова"слайд 7

(обговорення що зображено на ілюстрації, чому саме так художник зобразив українську колискову)

 

 

Слухання музики

Українська народна пісня "Повішу я колисочку".

— Що це за пісня?

— Який вона характер?

— Який настрій викликає даний твір?

— Що виникло в уяві підчас прослуховування?

Фізкультурна хвилинка

Інтерпретація погойдування, заколихування дитини підчас повторного  прослуховування твору.

 

Розповідь учителя.

 

Український композитор Кирило Стеценко народився в багатодітній сім’ї. Від тата отримав хист до малярства — навчався в художній школі, а від мами і старших сестер — любов до музики та здібності до її створення й виконання. Якось маленький Кирило із захопленням змайстрував собі скрипку, з якою брав участь у родинних співочих вечорах. Та найбільше хлопець полюбляв слухати народні пісні, що їх виконували батьки.

Усе своє життя К. Стеценко присвятив музиці, яка вирізняється щирістю, поетичністю, яскравою мелодійністю. У його доробку чимало хорових й інструментальних творів, а також багато обробок народних пісень. Був організатором Першого київського народного хору. Створив опери для дітей: «Лисичка, котик і півник», «Івасик-Телесик».

 

Кирило Стеценко був зачарований природою України та її піснями - ніжними, ліричними... У своєму творі на вірші поета Володимира Самійленка "Вечірня пісня", він зобразив захід сонця, тишу, спокій літнього вечора, почуття людини закоханої у природу, її красу.

Тихесенький вечір на землю спадає,

І сонце сідає в темнесенький гай.

Ой сонечко ясне, невже ж ти втомилось,

Чи ти розгнівилось? Іще не лягай

Гра "Композитор"

Якби вам випала можливість бути композиторами, у якому характері в написали б цю пісню?

Елемент інтеграції. Робота з підручником.

Ілюстрація С.Васильківський "Захід сонця над озером".

Слайд 9

Слухання музики

К.Стеценко "Вечірня пісня"

— Яка картина виникла в уяві?

— Характеристика мелодії, темпу, динаміки.

— Порівняйте мелодію композитора зі своєю мелодією.

— Порівняйте настрій пісні та картини. Що спільного?

 

Вокально-хорова робота

У ч и т е л ь. Але перед тим як вирушити у цей дивовижний світ, наповнений різноманітними цінностями, давайте привітаємо нашу Батьківщину. В цьому нам допоможе пісня українського творця. Це дивовижна Людина, яка сприймає світ у всіх барвах. Він вміє мелодією загорнути слухача в зимову казку, або перенести у спекотне літо... А хочете знову побувати під дощем? Без проблем! Цього чарівника звуть Микола Олексійович Ведмедеря. Пісня, якою ми розпочнемо наш семестр називається "Добрий день, матусю-Україна!".

— Хто такий "композитор"?

Слухання пісні

муз. М.Ведмедарь, сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю-Україно!"

Розспівування      

 

Робота над літературним та музичним текстом пісні (визначення структури мелодії, руху кожної фрази), проспівування голосних та чіткою вимовою приголосних звуків

 

5.     ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Бліцопитування:

— Що таке "народна пісня"?

— Які характерні риси притаманні народній пісні?

— Про що розповідається в народних піснях?

— Коли і де ми можемо почути народну пісню?

— Яку народну пісню ми слухали на уроці?

Робота з підручником. Рубрика "Музика навколо нас" слайд 13

Обговорення та вирішення запропонованих завдань авторами підручника.

6.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Народна пісня - це твір який ми чуємо з самого раннього дитинства, який супроводжує нас все життя. Пісня, що лунає в наших серцях.

 

Усне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку