Розробка уроку на тему «ГОЛОВНА ПІСНЯ КРАЇНИ»

Про матеріал
Мета: • навчальна: навчити учнів, що таке головна державна пісня пісня; чим вона відрізняється від інших; характерні особливості тексту державного гімну. • розвивальна:розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності, бажання пізнавати історію написання музичних творів. • виховна: виховувати повагу головної державної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Урок  2. ГОЛОВНА ПІСНЯ КРАЇНИ

 

Мета:

       навчальна: навчити учнів, що таке головна державна пісня пісня; чим вона відрізняється від інших; характерні особливості тексту державного гімну.

       розвивальна:розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності, бажання пізнавати історію написання музичних творів.

       виховна: виховувати повагу головної державної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.

Музичний матеріал: Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького

муз. М.Ведмедарі сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю-Україно!"

Основні поняття: "гімн", "композиторська пісня".

Тип уроку: комбінований.                                                                     

Обладнання: музичний інструмент, ноти,фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

(М.Ведмедаря "Добрий день, матусю-Україно!")

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Музичне вітання.

2.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Ще не вмерлаУкраїни і слава, і воля,

Ще нам, браттямолодії, усміхнеться доля.

Згинутьнашіворіженьки, як роса на сонці.

Запануєм і ми, браття, у своїйсторонці.

Душу, тіло ми положим за нашу свободу

І покажем, що ми, браття, козацького роду!

П. Чубинський

З якого вірша ці рядки?

— Хто є їх автором?

 

3.   ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Напевно, ви вже знаєте, що в кожній країні є свої державні символи, один з яких — музичний твір, який називається гімн. Без виконаннягімну не розпочинаєтьсяжоднедержавне свято чиурочистаподія, зокрема, святковашкільналінійка, спортивнізмагання, футбольніматчітощо.

А звідкивзялисяціпісні — гімни?

Вважається, щопершігімнивиникли у Старо­давнійГреції. Співи хвалебного характеру — гімни — складали на честь міфічнихбогів і героїв. Миналистоліття, упродовжякихзмінювавсязмістцихтворів: гімни все частіше прославляли благородні й піднесеніідеї. Згодомкомпозиторитакож почали писатигімни, де оспівувалипевніідеїчиподії.

Гімн— урочистапісня, один іздержавнихсимволівкраїни.

Національнийгімн — ценайвищийвиявволелюбнихпрагнень народу, його духовно-патріотичнихустремлінь. Гімннашоїдержавибув написаний композитором Ми­хайломВербицьким на віршіпоета Павла Чубинського. У пісні «Ще не вмерлаУкраїни» втіленаспоконвічнамріянашого народу стати суверенним, незалежним, здобути волю. Музика і віршіцьоготворувиражаютьнезламнувіру у відродженняУкраїни.

Композиторськапісня— цемузичнийтвір, написаний композитором і поетом.

А чипам’ятаєте, як треба триматисяпід час виконан­нянаціональногогімну?

Співаютьгімнурочисто, піднесе­но, таким чином виражаючигор­дість за свій народ і повагу до держави. Пам’ятай: під час вико­нання Державного гімну треба стоятирівно, опустивши руки абопоклавши праву руку на серце.

Слухання музики

муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського

(перед прослуховуванням розповісти дітям про те,

 як потрібно вести себе під час слухання даного твору)

НаціональнийГімнУкраїни (повнаверсія):

 

Ще не вмерлаУкраїна, і слава, і воля,

Ще нам, браттямолодії, усміхнеться доля.

Згинутьнашівороженьки, як роса на сонці,

Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці

Приспів:

Душу, тіло ми положим за нашу свободу.

І покажем, що ми, браття, козацького роду.

 

Станем, браття, в бійкровавийвідСяну до Дону

В ріднім краю панувати не дамонікому;

Чорне море щевсміхнеться, дідДніпрозрадіє,

Ще у нашійУкраїнідоленьканаспіє.

 

Приспів.

 

А завзяття, працящирасвогощедокаже,

Щесяволі в Україніпісньгучнарозляже,

За Карпативідоб'ється, згомонить степами,

України слава стане поміж народами.

 

Приспів.

 

       Якіпочуття тебе охоплюють, коли звучитьгімн?

       Проспівайгімнізвідповіднимнастроєм. А допоможетобігідно і з честювиконатигімн фея Інтонаціязісвоїми словами-підказками.

стверджувально впевнено натхненно

святково урочисто переможно бадьоро

Фізкультурна хвилинка

МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

В історії музики існує безліч пісень урочистого характе­ру, серед яких — державні, військові, релігійні, революційні гімни. Так, відомий у всьому світі гімн «Марсельєза» створили повсталі французи під час буржуазної революції кінця 18 сто­ліття. Сьогодні цей твір є Державним Гімном Франції.

Ми звикли, що гімн — це самостійний твір, однак іноді він може бути частиною великого музичного твору: опери, ораторії, балету Так, у характері гімну Людвигван Бетховен завершив свою Дев’яту симфонію. Ця хорова частина написана на текст оди Шиллера «До радості» й сьогодні відома як Гімн Європейського Союзу, адже у творі прославляється всесвітнє братерство людей.

Слухання Л. Бетховен «Ода до радості»

 

Робота над піснею муз. М.Ведмедаря сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю - Україно!"

 

4. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Бліцопитування:

— Що таке "композиторська пісня"?

— Чим вона відрізняється від народної?

— Що таке "гімн"?

— Як називається гімн України?

— Хто її автори?

— Де ми можемо почути цю пісню?

— Як потрібно слухати гімн?

5.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

Гімн - це найголовніша державна пісня, яка висвітлює душу самого народу, його прагнення. Це твір, який знають усі мешканці нашої країни. Він як зернятко, засіяний в душах нашого народу.

Усне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку