Жанри мовлення. Утішання

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 6 класі НУШ на тему "Жанри мовлення. Утішання"
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 6 класі

Тема: Жанри мовлення. Утішання

Мета уроку: Ознайомити учнів з жанром мовлення "утішання", його особливостями, структурою та мовними засобами. Розвивати вміння учнів утішати інших, співпереживати їм, висловлювати свої думки та почуття. Виховувати в учнів почуття емпатії, доброти, взаємодопомоги.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

  •            Привітання
  •            Перевірка домашнього завдання

ІІ. Актуалізація знань

  •            Бесіда:
  • Що таке жанр мовлення? (Жанр мовлення - це тип мовленнєвої діяльності, який характеризується певною метою, тематикою, структурою та мовними засобами.)
  • Які жанри мовлення ви знаєте?
  • З якою метою використовується кожен із жанрів?
  • Запис на дошці тем жанрів мовлення, з якими знайомі учні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.        Що таке утішання?
  •            Учитель дає визначення жанру мовлення "утішання".
  •            Учні наводять приклади ситуацій, коли може знадобитися утішити когось.
  1.        Мета утішання
  •            Обговорення мети утішання:
    •                                    Зменшити біль і страждання людини
    •                                    Підбадьорити її
    •                                    Вселити віру в краще
    •                                    Запропонувати допомогу
  1.        Структура утішання
  •            Вступ: вираження співчуття, розуміння ситуації
  •            Основна частина:
    •                                    Розповідь про схожий випадок з власного життя або з життя інших людей
    •                                    Наведення мудрих висловів, прислів'їв
    •                                    Запропонування допомоги, поради
  •            Закінчення: вираження віри в те, що все буде добре
  1.        Мовні засоби утішання
  •            Використання емоційно забарвлених слів і виразів
  •            Звернення до людини на ім'я
  •            Використання риторичних питань
  •            Застосування засобів художньої мови: епітетів, метафор, порівнянь

ІV. Закріплення вивченого

  1.        Робота з текстом
  •            Учні читають текст, у якому описується ситуація, коли комусь потрібно утішання.

Ігор втратив роботу

Ігор сидів на кухні, дивлячись у порожню чашку кави. Його звільнили з роботи, і він не знав, що робити далі. Він відчував себе зневіреним, наляканим і невпевненим у майбутньому.

Дружина Ігоря, Наташа, заглянула на кухню і побачила його сумний стан.

"Що сталося, любий?" - запитала вона.

Ігор розповів їй про те, що його звільнили. Наташа обійняла його і сказала:

"Не переживай, ми впораємося з цим. Ти знайдеш нову роботу, ще кращу, ніж попередня."

Ігор не вірив, що це можливо. Він вже довго шукав роботу, але нічого не виходило.

Наташа знала, що йому потрібна підтримка. Вона розповіла йому про свої плани на майбутнє, про те, як вони разом зможуть впоратися з цією проблемою.

Ігор слухав її і відчував, як його страх і невпевненість поступово зникають. Він зрозумів, що не самотній, і що Наташа завжди буде поруч з ним.

Вони сіли за стіл і почали обговорювати плани на майбутнє. Наташа допомогла Ігорю скласти резюме та розробити план пошуку нової роботи.

Ігор знав, що попереду буде непросто, але завдяки підтримці Наташі він вірив, що зможе впоратися з будь-якими труднощами.

  •            Обговорення тексту:
    •                                    Які почуття переживає людина, про яку йдеться в тексті?
    •                                    Як можна її утішити?
    •                                    Які мовні засоби використав автор, щоб передати емоційний стан героя?

Робота в парах

V. Підсумок уроку

  1. Ви використовуєте жанр есе, щоб надати інформацію про щось у стислій та чіткій формі? (Ні, для цього використовується жанр словникової статті.)
  2. Повідомлення про щось важливе, офіційне інформування -  це оголошення? (Так)
  3. Чи можна використовувати жанр розповіді для висловлення думок, міркувань, оцінок? (Так, але для цього частіше використовується жанр міркування.)
  4. Чи підходить жанр утішання для підбадьорення людини, яка переживає важкий період у житті? (Так.)
  5. Чи використовується жанр мовлення "допис у соцмережах" для того, щоб переконувати когось у чомусь, впливати на його думки або поведінку? (Так)
  6. Висловлення особистих думок та почуттів на певну тему- це есе? (Так)
  7. Чи використовується жанр мовлення "коментар" для того, щоб повідомляти про події, факти або вигадані історії? (Ні, це робить жанр мовлення "розповідь")
  8. Висловлення думки щодо чогось, доповнення до основного тексту - це допис у соцмережах? ( Ні. Коментар)
  9. Чи використовується жанр мовлення "порада" для того, щоб  давати характеристику людині, предмету, місцю або явищу? (Ні, це робить жанр мовлення "опис")
  10.  Чи використовується жанр мовлення "опис" для того, щоб  давати характеристику людині, предмету, місцю або явищу? (Так)
  11.  Надання рекомендацій щодо того, що робити або як діяти – це..? (Порада)
  12.  Жанр мовлення, який використовується  для ділового спілкування, для особистого спілкування, для розсилки новин, для реклами тощо – це..? (Електронний лист)
  •            Рефлексія:
    •                                    Що нового ви дізналися на уроці?
    •                                    Що вам було цікаво?
    •                                    Що викликало труднощі?

VI. Домашнє завдання

  •            Написати лист-утішання другу, який переживає важкий період у житті.

 

doc
Додано
15 травня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку