. ЖИЛИ-БУЛИ ТРИ МУЗИЧНІ КИТИ

Про матеріал
Мета: • навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «музика вокальна» та «інструментальна», «пісенна», «танцювальна», «маршова»; • розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати; • виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, прищеплювати зацікавленість музикою, співом.
Перегляд файлу

Урок № 1. ЖИЛИ-БУЛИ ТРИ МУЗИЧНІ КИТИ

Мета:

   навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «музика вокальна» та «інструментальна», «пісенна», «танцювальна», «маршова»;

   розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

   виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, прищеплювати зацікавленість музикою, співом.

Музичний матеріал: Д. Кабалевський «Три кити», «Пісня про школу».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет Д. Кабалевського.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок уведення в тему.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Пісня про школу» Д. Кабалевського).

1.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

2.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

   Пригадайте, за яких обставин відбувалися ваші зустрічі з музикою. (Учні розповідають про літні музичні враження.) Де можна почути музику?

   Чи може природа мати свої звуки?

Учитель. Про де ми дізнаємося сьогодні на уроці.

3.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

   Що таке музика? (Мистецтво звуків, що зображує життя людей та навколишній світ)

*    Із чого складається музика? (Із музичних творів)

   Хто потрібен для того, щоб музика жила? Допишіть пропущені літери.

К__П О _ ИТОР    С__ХАЧ    В_____ВЕЦЬ

*    Якими бувають музичні твори?

   Хто виконує музику?

Гра «Шумить, співає, грає»

Учитель називає предмети або явища природи, а учні мають швидко відповідати, що роблять ці предмети або явища природи. Наприклад: ліс... (шумить), оркестр... (грає), хор... (співає).

Бандура... Дощ... Соловей... Гітарист... Гусак... Літак... Джміль... Співак... Потяг... Вокаліст... Піаніст...

(Гру можна продовжити, замінивши словесні відповіді на імітацію звуків або рухів.)

4.    ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Робота з поняттями

Музичні твори для співу називають вокальпими, а твори, що виконують на музичних інструментах, називають інструментальними.

Слухання музики

Учитель. За прадавніх часів люди вважали, що Земля схожа на диск, який посеред великого океану тримають на спинах три кити. Я згадав (-ла легенду тому, що в музиці існують свої «три кити». Звісно, вислів «три кити є умовним. Це — три основних жанри музики.

   Що це за жанри? Як звуть цих трьох музичних «китів» ?

   Яка музика зустріла вас сьогодні, коли ви заходили до класу?

Так, це була пісня. Ось ми й назвали першого «кита» музики — пісня.

Ім’я другого «кита» ви впізнаєте швидко. На святі звучать не лише пісні,а й інша музика — танцювальна. Упродовж століть народи світу створюваві свої пісні й танці. Давні танці поступилися місцем новим, хоча деякі зпоміж них популярні й досі (наприклад, вальс, полька, гопак, хороводи). Про інші танці (наприклад, гавот, контрданс, менует) ми знаємо лише завдяки їх описам та найкращим зразкам музики. Сучасні танці, що доволі швидко змінюють один одний, живуть поряд зі старими.

Ім’я третього «кита» назвати також нескладно. Пригадайте: спортсмени перед початком змагань ідуть стадіоном із прапорами, або на параді чітко крокують солдати, попереду — великий військовий оркестр.

   Яку музику ви уявляєте?

Так, це — марш.

Ми назвали трьох музичних «китів» (пісня, танець, марш) і визначили, що музика може бути пісенною, танцювальною та маршовою.

   Прослухайте музику російського композитора Д. Кабалевського та скажіть, які «кити» музики прозвучали.

Слухання музики («Три кити» Д. Кабалевського),

обговорення особливостей кожного фрагмента

   Позначте пісенну музику плавними рухами рук, танцювальну — оплесками, а маршову — крокуванням на місці.

Повторне прослуховування музики («Три кити»Д. Кабалевського) з відповідними рухами

Вокально-хорова робота

Учитель. На початку уроку, коли ви заходили до класу, вас зустріла пісня. Послухайте її ще раз. Про що вона розповідає?

Слухання «Пісні про школу» Д. Кабалевського

   Чи відома вам ця пісня?

   Який настрій вона викликає?

Художник малює портрети,    Вірші — то вже пишуть поети.

Письменник складає історії,    А музика? Хто її створює?

Людина, яка створює музику,— це композитор.

Цю пісню  написав російський композитор Дмитро Кабалевський. Зараз ми вивчимо її, адже ця пісня — про всіх, хто йде до школи, а отже, і про вас також.

Розучування «Пісні про школу» Д. Кабалевського [робота над поставою, початком співу, плавністю та м'якістю звуковедення)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Бесіда

   Що таке музика?

   Якою буває музика та хто виконує музичні твори?

   Яких «трьох китів» музики ми сьогодні згадали?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пісня про школу»

Д. Кабалевського).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку