Життєстійкість під час війни ефективні практики

Про матеріал
Психопрофілактика стресових станів, пошук і актуалізація особистісного ресурсу в стесових ситуаціях. На даний час дуже важлива психологічна підтримка, спілкування уміння переключати увагу та знаходити позитив навкруги.
Перегляд файлу

«Життєстійкість під час війни: ефективні практики»

 

Мета: розглянути дієві техніки підвищення життєстійкості до переживання наслідків стресу,   пошук i актуалізація особистісного ресурсу в стресових ситуаціях.

   Завдання:

  • саморефлексія стресових ситуацій;
  • формування навичок тайм-менеджменту;
  • розвиток уміння творчого мислення, винахідливості у проблемних життєвих ситуаціях.

 

Сьогодні я пропоную розпочати з того, що кожна людина повинна турбуватися про себе та свою безпеку, застосовувати насамперед, профілактичні заходи та знати принципи першої психологічної допомоги у будь якій кризовій ситуації.  Почнемо…

 

Вправа  «Саморозкриття»

   Мета: вивчення рівня  психологічного комфорту кожного учасника та готовності до взаємодії, його настрій.

 Усі ми знаємо, як важлива групова атмосфера під час будь-яких занять, як для дітей, так і для дорослих.  Тому  пропоную Вам наступну вправу, яка  дозволяє отримати дані про це дуже простим засобом.

   Інструкція: мені важливо, щоб ми з'ясували, наскільки кожен з нас зараз відчуває себе комфортно та готові до активної взаємодії  під час нашої зустріч, який настрій ви зараз маєте.

  Заплющте очі і послухайте:  будь ласка, уявіть собі шкалу від 1 до 10. Одиниця на цій шкалі означає, що ви ще не готові так мовити «розкриватися» зараз та рівень вашого настрою,   а  десять - що ви можете зараз бути активними та відвертими та  рівень  вашого  настрою  відповідно.  Тепер вирішите, якою кількістю балів ви оцінюєте свою здатність до саморозкриття та свій настрій зараз.  Коли ви визначите для себе, підніміть, не відкриваючи очей, відповідне число пальців. Тримайте пальці до тих пір, поки я не попрошу вас відкрити очі. Я зроблю це, коли останній з вас покаже на пальцях свої бали. Тепер відкрийте очі і подивіться, скільки пальців піднімає кожен. Дякую усім!

Погодьтесь, ми постійно знаходимося у взаємодії та маємо певний  вплив один на одного, створюючи тим самим неповторну  психологічну атмосферу.

 

Вправа «Дерево сили»

 

Мета: дати змогу кожному учаснику усвідомити власні очікування та значущість від тренінгу та   порівняти їх з очікуваннями інших учасників.

Інструкція: учасники на стікерах (у вигляді долоньок) записують свої очікування, озвучують їх та   кріплять стікери на плакат «дерево», створюючи дерево сили.

 Психолог узагальнює озвучені   сподівання учасників та підводить підсумки вправи.

 

Вправа «Об’єднаймося на пари»

Мета: об’єднати учасників  на пари.

Інструкція: зараз вам потрібно об’єднатися парами. Для цього  оберіть, будь ласка, по черзі цукерку (учасники сидять по колу, ведучий до кожного підносить мішечок з цукерками).

Подивіться якого кольору обгортка у вас та знайдіть серед інших таку ж саму. Ось ви і об’єдналися на пари!

 

Вправа «Що я помітив?»

Мета: розвиток навичок спостережливості, підвищення рівня уваги один до одного учасників, налагодження психологічного мікроклімату, вправа-енергетик.

Інструкція: об’єднайтеся на пари.  Візьміть ручки та папір поверніться спиною один до одного...  Я ставитиму запитання, що стосуються вашої партнерки, на яке треба дати письмові відповіді. Тож почнемо…

  • Якого кольору взуття на вашій партнерці?
  • Є в неї на руках, шиї, одязі які-небудь прикраси?
  • На якій руці в неї годинник?
  • Якої форми ґудзики на її одязі?
  • Якого кольору у неї нігті?
  • У який одяг одягнута?
  • Якого кольору очі?

Поверніться обличчям один до одного й перевірте правильність ваших відповідей.

А зараз по черзі розкажіть, чи складно було виконувати цю вправу. Які ознаки найчастіше залишаються непоміченими?

Протягом свого життя ми зіткаємося  із тим, що зустрічаємо  людей, які потребують нашої уваги та підтримки (особливо це стосується дітей), а іноді і самі потребуємо цього. І це цілком нормально.

 

 

 

Вправа «Мої робочі будні»

Мета: дати змогу учасникам зрозуміти, що наша робота може водночас як виснажувати так  i  відновлювати сили.

Завдання: уявіть ландшафт вашого емоційного стану. Намалюйте або запишіть   власні почуття та думки з якими:

  • Ви прокидаєтесь в понеділок зранку.
  • Зустрічаєте обідню перерву.
  • Думаєте про те, що зараз знову поруч буде багато дітей.
  • Чекаєте зустрічі з друзями яких не бачили.
  • Ідете на нараду.
  • Проводите заняття.
  • Плануєте відвідати методичне об’єднання.
  • Думаєте про те, що вам потрібно заповнити документацію.
  • Збираєтеся оформити звіт.
  • Очікуєте вихідних.

Обговорення: ці асоціації показують, як робота впливає на ваше самопочуття. Індикатор якості життя – це переживання. Від переживань не можна врятуватись, як   i від самого життя. З ними можна зустрічатись i переживати…

 

Вправа «Лавина»

Уявіть, що ваш будинок замело снігом  під час вихідних. Ви не можете ні   вибратись, ні зв’язатись з ким-небудь, ні отримати допомогу раніше понеділка. Ви   самі, у вас  немає ніяких обов’язків, ніякої домашньої роботи. Придумайте, як ви   використаєте цю критичну ситуацію для того, щоб весело провести час. У вас є хороша  їжа, вино, музика, книжки, гаряча  вода, папір та олівці, але немає телевізора та  сучасних гаджетів, інтернет також відсутній.

Обговорення: 

  • Що ви зрозуміли для себе?
  • Чи варто чекати поки ваш будинок занесе снігом?

 

Притча «Вирішення проблем»

Професор взяв у руки склянку з водою, витягнув її вперед і запитав своїх учнів: як ви думаєте, скільки важить ця склянка?

      В аудиторії жваво зашепотіли.

     - Приблизно 200 грамів! Ні, грамів 300, мабуть! А може і всі 500– лунали відповіді.

      - Я справді не знаю точно, доки не зважу її. Але зараз це не потрібно. Моє питання ось яке: що трапиться, якщо я буду так тримати склянку протягом декількох хвилин?

 - Нічого!

 - Справді, нічого страшного не трапиться, – відповів професор.

А що буде, якщо я триматиму цю склянку на витягнутій руці, наприклад, дві години?

 -  Ваша рука почне боліти.

 -  А якщо цілий день?

 - Ваша рука оніміє, у вас буде сильне м’язове напруження. 

Можливо, навіть доведеться  їхати в лікарню, – сказав один зі студентів.

 - Як, по-вашому, вага склянки зміниться від того, що я її цілий день буду тримати?

 - Ні! – розгублено відповіли студенти.

 - А що потрібно робити, щоб все це виправити?

 - Просто поставте склянку на стіл, – весело сказав один студент.

 - Звісно! – радісно відповів професор. – Так ми і робимо з усіма життєвими труднощами.

Подумайте про яку-небудь проблему кілька хвилин, і вона виявиться поруч із вами.

Подумайте про неї кілька годин і вона почне вас засмоктувати, як трясовина.

Якщо будете думати цілий день, вона вас паралізує.

Можна думати про проблему, але, як правило, це ні до чого не призводить,

її вага не зменшиться.

Впоратися з проблемою дозволяє тільки дія. 

Вирішуй її або відклади в бік!

 

Вправа « Комплімент по колу»

Інструкція:  об’єднайтесь у коло та візьміться за руки. По черзі подаруйте один одному посмішку та комплімент.  Дякую!

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
1607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку