Життя і творчість Остапа Вишні. Гумористичні оповідання. Остап Вишня «Бекас».

Про матеріал
створення позитивної мотивації до засвоєння нових знань; познайомити з життєвим і творчим шляхом Остапа Вишні; розвиток навичок швидкого, виразного та свідомого читання учнів; удосконалювати вміння визначати тему, мету твору; знаходити образні вислови, порівняння у тексті;
Перегляд файлу

Тема: Життя і творчість Остапа Вишні. Гумористичні оповідання. Остап Вишня «Бекас».

Мета: створення позитивної мотивації до засвоєння нових знань;

познайомити з життєвим і творчим шляхом Остапа Вишні; розвиток навичок швидкого, виразного та свідомого читання учнів; удосконалювати вміння визначати тему, мету твору; знаходити образні вислови, порівняння у тексті;

формувати ключову компетентність, соціальну, проектувати стратегію свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві, пізнати традиції мисливців ;

стимулювати до дослідницької роботи; створення ланцюга живлення з участю бекаса;

формування здоров’язберігаючих компетенції, здоровий спосіб життя безпечну поведінку та впроваджувати їх у власне життя.

Тип: Калейдоскоп інтегрованих вправ із літературного читання, математики, як засіб формування життєвих та навчальних компетенцій.»

Обладнання : демонстраційні матеріали, картки-назви зупинок «Світанкова», «Літературна», «Життєва», картки для групової роботи,  портрет Остапа Вишні; збірки творів; підручники

1. Створення емоційного фону уроку.  Привітання. (Учні знаходяться в центрі кола). Калейдоскоп вправ.

* 4 клас радо день зустрічає,

Доброго ранку, мирного дня.

Нехай радістю повняться серця.

 

* Передаємо тепло долонь. Подих в стулені власні долоньки і передати в розкриті долоньки товаришу по черзі, по колу.

 

* Плескання долоньками.

 

* Потиск долонь.

 

* Вітання ногами, …колінами, … ліктями,…, носами,…животиками, вухами,

підборіддям, очима, бровами, губами, щічками,…

 

* Вітання, що не повторюються різними мовами (українською,  англійською, французькою, китайською, німецькою…)

 

2. Очікування від уроку. Калейдоскоп вправ

* Вправа «Мікрофон»

Урок повинен бути: цікавим, навчальним, продуктивним, веселим, загадковим, повчальним, креативним, творчим.

Учні повинні бути: успішні, уважні, зібрані, активні, дисципліновані, активні, вправні, наполегливі, творчі, креативні, тактовні, ввічливі.

* Килимок «Очікування».

* Берег «Очікування».

* Дерево «Очікування».

* Скринька «Очікування».

* Хвиля очікування.

У – успішним, умілим, уважним…

Р – розумним, радісним, реактивним,…

О- оптимістичним, організованим, охайним,…

К – кмітливим, креативним, компетентним…

3. Робота в групах

  1. Дізнатися та довести саме з яким навчальним предметами 4 класу пов’язані  зупинки «Життєва», «Світанкова», «Літературна». Скласти невеликі усні тексти-есе.
  2. Звіт груп. (Додаток 1)

4. Зупинка «Літературна»

4.1. Розповідь історії життя поета  Остапа Вишні від I особи. (Оповідач). Додаток 1

4.2. Робота над текстом Остап Вишня

Вправа «5 оплесків». Діти, слухайте оплески і рекомендації. 1 оплеск —  читаєте пошепки, 2 оплески —  читаєте напівголосно, 3 оплески — читаєте голосно, 4 оплески — скоромовкою; 5 оплесків — замовкаєте.

Діти, будьте уважні, спочатку читаємо з послідовними оплесками, а потім оплески будуть в будь - якому порядку. Наприклад, 1 оплеск, 4 оплески, 1 оплеск, 5 оплесків.

Діти, читаємо згідно предметних компетентностей літературного читання: правильно,  виразно, свідомо, в потрібному темпі.

4.3.  Інтерв’ю  журналу "Відомі люди”. Робота в парах. «Журналіст та Остап Вишня». Звіт пар. Додаток 2.

4.4. Остап Вишня «Бекас». Вправа «Миттєво». На протязі 10 секунд охопити оком сторінку 122 та бути готовим до мозкового штурму.

- жанр твору ( текст);

- Заголовок. (Бекас)

- Кількість абзаців. Використовуючи словесну інформацію…( Один, декілька, багато…)

- Автор (Остап Вишня)

- Остап Вишня виступив в написанні цього тексту, як …Обери правильну відповідь.

Як поет, байкар, казкар, письменник.

4.5.Технологія «Передбачення». Прочитайте заголовок. Про які події  може письменник розповідати у тексті?

4.6 Вправа «Диктор телебачення». Читання тексту піднімаючи очі і зустрічатися поглядом з однокласниками.

4.7. Гра «Слідопити». Скільки разів у тексті вживаються слова

Бекас (13 разів)

Собака (8 разів)

Птиця (2 рази)

Делікатес ( 2 рази)

4.8. Вправа «Знайко». Пояснення значень слів. Додаток

Бекас – це …

Делікатес – це …

Лягавий собака – це…

Дичина -…

Потрухи - …

Симфонія -…

Навіжений -…

4.9. Робота в парах. Прийом «Розмова по телефону» на тему: « Бекас для мисливця…». Додаток

4.10. Вправа «Вправний мовознавець». Відшукати і прочитати  односкладові, двоскладові, трискладові, чотирискладові слова. Яких слів найбільше. Додаток

4.11. Вправа «Визнач характер твору.»

4.12. Вправа «Перевтілення». Переказати зміст оповідання від імені очевидця – мисливця.

4.13. Прийом « 12 запитання для друга по змісту оповідання.» Додаток

4.14. Прийом «Читання із сурдоперекладом». Один учень читає, а інший  мімікою, жестами, рухами супроводжують матеріал тексту, що читається.

4.15. Вправа «Гострий зір». Вибіркове читання.

- Прочитати окличні речення. ( 5 речень);

- Прочитати речення де є розділовий знак … (3 речення);

- Прочитати речення де є слово «бекас»  (13 речень);

- Прочитати речення де є слово «собака»  (8 речень)

- Прочитати речення де є слово «птиця»   (2 речення)

- Прочитати речення де є слово «делікатес»   (2 речення)

- Прочитайте частину тексту, де описується бекас.

- Прочитайте рядки гуморески, які викликають у вас сміх.

- Прочитайте частину тексту, де описується собака.

4.16. Вправа «Гіпотеза». Записати логічні слідування, використовуючи слова «Якщо…, то…» Додаток

* Якщо на полювання на бекаса не взяти собаку, то…

* Якщо є голова, чотири ноги, хвіст і гавкає, то …

* Якщо дичину засмажують разом із потрухами, то…

* Якщо додати до бекаса сметанки, то…

4.17. Вправа «Займи позицію». Бекас - це собака чи птах?

Займіть позицію та доведіть свою думку

4.18. «Крісло знайки». Учень сідає посеред класу на «Крісло знайки», друзі по черзі ставлять йому питання за змістом вірша. Завдання: не залишити крісло знайки за неправильну відповідь.

4.19. Вправа «Літературний редактор». Завдання: скласти анотацію до гуморески так, щоб її захотіли прочитати якнайбільше людей.

4.20. Вправа «Естафета» 2 команди по черзі передаючи листок, записати характерні особливості : 1 команда - бекаса, 2 команда – собаки.

4.21.  Вправа «Незнайко». Скласти хибні висловлювання за змістом гуморески.

4.22. Складання плану гуморески. Додаток

4.23. Гра «Вірю – не вірю»

* Бекас для мисливця насамперед – собака. (Вірю)

* Полювати без собаки на бекаса – це все одно, що справляти весілля без музики. (Вірю)

* Бекас – невеликий степовий птах. ( Не вірю)

* Який же він смачний - смачний бекас. (Вірю)

* Голова, чотири ноги, хвіст – це бекас. (Не вірю)

4.24. Гра «Незнайко». Один учень читає і робить навмисно помилки при читанні, а інший виправляє допущені помилки.

4.25. Гра «Вовк і заєць». Один учень починає читати першим до крапки, а інший намагається догнати його, починаючи читати з того місця, що і перший.

4.26. Прочитати гумореску як справжній гуморист, оратор.

Етюди «Тренуємо емоції»

* читати насуплено, як сердита людина;

* читати сердито, як осіння хмара;

* читати усміхнено, як саме сонечко;

* читати ніжно, як котик на сонечко;

  1. Рольова гра. Імітація рухів собаки, бекаса, мисливця.
  2. Вправа «Посмішка». Сором’язлива, прихована, щира, сердита.
  3. Чинники здоров’я в гуморесці Остапа Вишні «Бекас».

Музичне мистецтво

1. Гра « Що я чую, що я бачу ». Назвати все, що ви бачите і чуєте, коли читається гумореска.

2. Конкурс «Кращий композитор». Долоньками вистукати ритм полювання; тріпотіння сердечка бекаса

3. Гра «Впізнай спів птаха». Використання запису.

Українська мова.

1. Прикметники на літери птаха, що його характеризують.

Б – безпечний, безжурний, бажаний, безтурботний.

Е – енергійний, економний, ефективний

К – красивий, кмітливий, кумедний.

А – активний, акуратний, аскетичний.

С – сіренький, скажений, сварливий.

2. Завдання від пустотливого весняного вітерця . Він образився на букви «е» та «и» і вигнав їх із слів. Вставте літери у словах. Додаток

Б*кас, м*сл*вець, твердж*ння, кож*н, в*сілля, муз*к*, хоч*т*, їст*м*т*, н*в*л*чк*й, м*тк*й, л*т*ть, д*лікат*с, см*танк*, с*мфонія.

3. Вправа «Запаліть вогник». Перевірте правопис слів від пустотливого весняного вітерця із гуморески Остапа Вишні «Бекас», якщо невірно записано виправте помилки, запаліть вогники. В разі неправильно записаного слова, відшукайте речення із цим словом і спишіть.

4. Вправа «Вибіркове списування».

Відшукайте образне порівняння і випишіть.

Відшукайте і спишіть опис бекаса.

Додаток

 Полювати на бекаса без собаки - це все одно, що справляти весілля без музики.

 Бекас – невеличкий болотяний птах, сіренький, з біленьким на пузі пір’ячком, дуже меткий, з дуже довгим дзьобом, довгенькими ногами зриваєтьс з характерним для нього криком і летить, навіжений, зигзагами.

5. Вправа «Блискавка». Займенники відшукати і миттєво записати.

Додаток

Я, ви, кожен, він, тих, така, вам, кожен.

6. Вправа «Майстри слова». Підібрати синоніми до слів.

Птах,…

Собака,..

Делікатес,…

7. Інтерактивна вправа «Сенкан»

1 рядок – тема

2 рядок – 2 прикметника

3 рядок – 3 дієслова

4 рядок – висловлювання ( 4 слова)

5 рядок - слово – асоціація до теми, синонім до першого слова

Додаток

1 рядок – Бекас

2 рядок – невеличкий, болотяний

3 рядок – зривається, летить, кричить

4 рядок – Бекас - не собака, а птиця.

5 рядок – дичина.

8. Вправа «Голосне речення». Відшукати в гуморесці речення, що виражають сильні емоції, тобто окличні речення. Виписати їх, звернути увагу на розділові знаки в цих реченнях.

Природознавство

Гра «Коло ідей»

* Який птах зустрічається в оповіданні? (Бекас)

* Який це птах? Обери правильну відповідь . Осілий, зимуючий, перелітній (Перелітній)

* Будова птаха.  (Тіло птахів вкрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. Зубів нема, але є дзьоб.)

 

 

docx
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку