Урок з теми:
"Життя людини в громаді. Зв’язок між поглядами та потребами людей."
Мета уроку:
1. Ознайомити учнів із поняттями громади, поглядів та потреб людей.
2. Розвинути вміння аналізувати зв’язок між поглядами і потребами в житті громади.
3. Сформувати навички роботи в команді та критичного мислення.
Хід уроку:
1. Організаційний момент (5 хвилин)
-
Привітання та перевірка присутності. Вчитель привітається з учнями та перевірить присутніх.
-
Введення до теми уроку: "Сьогодні ми поговоримо про те, як ми живемо в громадах, які в нас погляди та потреби." Учні будуть ознайомлені з основною метою уроку та його значенням для повсякденного життя.
2. Пояснення нової теми (10 хвилин)
-
Що таке громада?
-
Вчитель задає питання: "Що таке громада для вас?" Учні можуть висловлювати свої думки і пропозиції.
-
Визначення: "Громада — це група людей, які живуть поруч, мають спільні інтереси, цінності та взаємодіють один з одним. Це може бути ваше село, місто або навіть клас."
-
Погляди та потреби людей:
-
Погляди: Пояснюються як наші думки, ідеї та уявлення про світ навколо нас.
-
Потреби: Те, що необхідно для життя: їжа, вода, дах над головою, спілкування, безпека.
-
Обговорення зв’язку: "Як ви думаєте, чому наші погляди можуть впливати на наші потреби?" Учні діляться своїми думками, наводяться приклади. Наприклад: "Якщо людина вважає, що освіта важлива, вона потребуватиме шкіл і вчителів у своїй громаді."
3. Гра "Моя громада" (15 хвилин)
-
Мета гри: Розвивати розуміння важливості громади та потреб людей.
-
Інструкція для гри:
-
Розподіл на групи: Розділити клас на 4-5 груп. Кожна група отримує аркуш паперу та кольорові олівці.
-
Завдання: Кожна група має створити плакат, на якому зобразить свою громаду:
-
Люди в громаді: Намалювати різні професії (вчитель, лікар, пожежник, фермер тощо), показати, хто ще живе в їхній громаді.
-
Основні потреби громади: Записати та намалювати потреби, такі як їжа, вода, медицина, освіта, безпека.
-
Погляди людей: Додати малюнки або фрази, які відображають думки людей (наприклад, "Я хочу жити в чистому місті!", "Я мрію про хорошу школу!").
-
Презентація: Після завершення роботи кожна група презентує свій плакат класу.
4. Підсумок уроку (5 хвилин)
-
Обговорення плакатів: Учні обговорюють свої плакати та діляться інформацією про потреби і погляди, зображені на плакатах.
-
Висновок: "Чому важливо враховувати потреби та погляди інших людей?" Учні роблять висновки щодо важливості розуміння різних точок зору та співпраці у громаді.
5. Домашнє завдання
-
Творча робота: Написати короткий твір (5-7 речень) на тему "Моя громада". Включити такі питання:
-
Хто живе у вашій громаді? Які професії, інтереси?
-
Які потреби має ваша громада? Чого не вистачає?
-
Які погляди, на вашу думку, є важливими для людей у вашій громаді? Як ви бачите її розвиток?