Організаційна частина
Діти, сядьте всі зручненько,
Не шуміть, сидіть тихенько.
Зустріч наша - незвичайна,
А для всіх нас є повчальна.
ІІ. Основна частина
1. Вступне слово вчителя
- Сьогодні ми з вами вирушимо у чарівне царство... Хто є його хазяйкою, ви
дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все вкриває.
- Як звуть цю царицю? Як звуть кожного з коней і чому саме так?(Діти називають
зимові місяці і пригадують етимологію назви)
- Чи любите ви зиму?
2. Гра «Мікрофон»
- А за що ви її любите ми зараз дізнаємось. Передавайте мікрофон по черзі і
розповідайте, за що ви любите зиму: відповіді давайте повні, чіткі, голосні, не
повторюйте те, що вже казали попередні учні.
- Свій вислів починайте так: «Я люблю зиму тому, що...»
3. Створення «Асоціативного куща»
- А я люблю зиму за її свята.
- Заплющіть очі і послухайте слово: «СВЯТО». Які асоціації у вас виникають,
коли ви чуєте це слово?
- Розкрийте очі і назвіть слово, яке першим прийшло на думку (Діти називають
слова, вчитель нотує на дошці)
- Яке з цих слів є найголовнішим на вашу думку? Чому?
( З’ясовуємо , що для свята головне, щоб було весело).
4. Розповідь вчителя
- Мандрувати ми будемо за допомогою чарівного журналу, кожна сторінка якого –
свято, в яке ми потрапимо. Тож вперед – переглянемо чудові зимові сторінки,
дізнаємось про ще невідомі нам зимові свята й особливості їх святкування.
СТОРІНКА 1
ПЕРШИЙ ДЕНЬ ЗИМИ
Зима є чудовою порою року з великою кількістю свят. Недаремно в народі
говорять: «Зима прийшла і празничків привела». Дійсно, взимку ми святкуємо
свята чи не щодня. Свята починаються вже в перший зимовий день – 1 грудня, коли
ми відзначаємо день святого Романа. За народною прикметою, який день на
Романа, такою буде і зима.
СТОРІНКА 2
ВВЕДЕННЯ
Вже за кілька днів – 4 грудня – свято Введення в Храм Пресвятої Богородиці,
або ж Третя Пречиста (Третя тому, що це третє церковне свято, пов’язане з образом
Марії Богородиці – матері Ісуса Христа). У цей день згідно з повір’ями Бог
відпускає праведні душі подивитися на своє тіло, бо, мовляв, саме тоді душа
наділяється можливостями «на землі побувати, своє тіло повидати». Раніше по
селах вважали, що в цей день першим у хату мав увійти чоловік. Тлумачили так:
якщо прийшов молодий хлопець, то на щастя і на здоров’я. Якщо старший, хворий
чи бідний – на нещастя, хворобу і злидні. Найгірше було, коли першою приходила
жінка. На Введення часто починає залітати сніг, тому й казали: «Третя Пречиста
ступає – землю снігом покриває».
5. Гра «Поле чудес»
- Відгадайте, з яким жіночим ім’ям буде пов’язане наступне зимове свято.
К А Т Е Р И Н А
6. Повідомлення вчителя
СТОРІНКА 3
ДЕНЬ СВЯТОЇ КАТЕРИНИ
Одним із найвідоміших свят зимового циклу є день святої Катерини, яке ми
відзначаємо 7 грудня. Свята Катерина вважається покровителькою дівчат та
незаміжніх жінок. Хлопці також пам’ятали про цей день, постячи напередодні свята
і молячись, щоб Бог послав їм добру жінку. У цей день дівчата ворожили і
закликали долю. Напередодні свята вони клали під подушку листочки з різних
дерев, помічаючи в такий спосіб кількох хлопців. Серед них мав бути і яблуневий
листочок – «для дівчини». Лягаючи спати, юнка читала молитву Долі, аби
змилосердилася над нею, а вдосвіта прохала найменшого в родині хлопчика
витягти одного з них: який втрапляв, за того і вийде заміж. Традиційно з приходом
Катерини з’являлися люті морози. Тому в народі казали: «Як Катерина по воді, то
Різдво по льоді».
СТОРІНКА 4
ДЕНЬ СВЯТОГО АНДРІЯ ПЕРВОЗВАННОГО
Добре відомим святом є день святого Андрія – 13 грудня. Це єдиний у році день,
коли парубкам пробачали будь-які витівки. І хлопці, звичайно, цим користалися. У
тих батьків, які мали відданиць, хлопці не раз знімали вночі ворота, брали віз,
телігу, плуг, борону і кудись закидали. Святого Андрія вважають захисником і
провісником людської долі. Саме тому у цей день дівчата ворожили. Вони з самого
ранку йшли на вулицю і питали у чоловіка, якого зустріли першим, ім’я.
Вважається, що саме таким буде ім’я майбутнього чоловіка. Крім гадання і
ворожби дівчата щиро молилися святому Андрію, аби він допоміг знайти
нареченого.
СТОРІНКА 5
ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ
Улюбленим святом усіх діток є день святого Миколи, яке ми святкуємо 19
грудня. Його називають Щедрим, бо він добрий, любить дітей, дарує їм гостинці й
допомагає бідним. Побутувала навіть приказка: «Святий Миколай не обійде жодну
хатину, обдарує кожну дитину». Приходив Микола до діток у ніч на 19 грудня,
непомітно проникаючи у їх будинки.
7. Музична пауза
Йому, святому Миколаю, моляться діти та дорослі, співають величальні пісні.
Ми теж з вами знаємо таку пісню – заспіваємо її (діти співають пісню «Ой, хто, хто
Миколая любить»).
8. Гра «Що приносить нам зима?»
-Розшифруйте, що приносить нам зима:
ЗОРМО (мороз),
НІКАСИНЖ (сніжинка),
ОТУРВИХНА (хуртовина),
ХАВІРЮЗА (завірюха),
КАРУЛЬБУ (бурулька),
НОЙВИ КІР (Новий рік).
- Коли ми святкуємо Новий рік? Яке це свято: народне чи державне?
- А чи знаєте ви, як святкують Новий рік в різних країнах світу? якщо ні - то
зараз дізнаєтесь.
9. Розповідь з елементами бесіди
СТОРІНКА 6
НОВИЙ РІК
Одними з перших зустрічають Новий рік мешканці Японії. Новий рік у японців
починається з 108 ударів великого дзвона. У японців є традиція зустрічати Новий рік
тільки у новому одязі – це приносить їм здоров’я та вдачу. У новорічну ніч діти
ховають під подушку малюнок з зображенням вітрильника, на якому пливуть сім
казкових чарівників – сім володарів щастя. Японського Діда Мороза звуть Сёгацу-сан.
Новорічне дерево називається «мотібана». Це гілочки, прикрашені білими кульками
моті (кульки з рисового борошна ).
В Англії виникла традиція посилати новорічні листівки. Перша новорічна
листівка була надрукована у Лондоні і в цьому році їй виповнюється 165 років.
Англійського Діда Мороза звуть Санта Клаус. Він дуже полюбляє театральні вистави
та карнавали, тому всю ніч вулицях продають іграшки, маски, повітряні кульки.
Дід Мороз в Німеччині має таке саме ім’я - Санта Клаус, але на відміну від
свого англійського колеги він не приходить з лялькою, а приїжджає на своєму
улюбленому віслюкові. Тому діти в Німеччині перед сном у новорічну ніч ставлять
біля ліжка тарілку для дарунків, а в черевички кладуть сіно для віслюка. Традиція
прикрашати ялинку прийшла до нас саме з Німеччини. В давнину вважали, що ялинка
– дерево духів лісу. Їй приносили дарунки, ними й прикрашали ялинку.
Французького Діда Мороза звуть Пер Ноель. Він приходить у новорічну ніч і
залишає свої дарунки у черевичках. У французів є традиція в новорічну ніч обирати
«бобового короля». Той, хто отримає у новорічному пирогу запечений біб, той стає
королем і всі виконують його накази.
Італійського Дідуся Мороза звуть Баббо Натале, але не він приносить дарунки
малюкам, а його подружка - фея Бефана, яка прилітає вночі на чарівній мітлі,
відкриває двері своїм маленьким золотим ключем і розкладає дарунки у шкарпетки,
що висять над каміном. Тому, хто був слухняним – дарунок, а неслухам – вугіллячко
чи жменьку попелу.
В італійських родинах є традиція викидати у новорічну ніч через вікно старі
речі. Тому дуже небезпечно гуляти по вулицях у новорічну ніч.
- А як святкують Новий рік в Україні? (Розповіді учнів).
Бесіда.
- Що за свято сховалося за датою «7 січня»? це державне чи народне свято?
Що ви знаєте про Різдво?
СТОРІНКА 7
СВЯТВЕЧІР
РІЗДВО ХРИСТОВЕ
Чи не найважливішими святами в християн уважаються різдвяні.
Розпочинаються вони 6 січня – на Святвечір, у переддень Різдва Христового.
Кожна господиня знає, що в цей день потрібно приготувати на вечерю аж 12 пісних
страв, головними серед яких є кутя і узвар. Протягом дня нічого не можна було
їсти. Свята Вечеря починалася, коли сходила перша зірка, яка сповіщала всім
людям по велике диво – народження Сина Божого. Крім того, у багатьох регіонах
діти носили вечерю: хрещеному, хрещеній та найближчим родичам. За принесену
вечерю на них чекали гостинці.
7, 8, 9 січня – Різдво Христове – одне з найбільших церковно-релігійних свят.
Триває воно три дні.
10.Конкурс на кращу колядку
Ще з давніх часів прийнято сповіщати народ про народження Христа. Саме для
цього існують колядки. Хто з вас зможе розказати або заспівати колядку?
(Виступи дітей).
СТОРІНКА 8
ЩЕДРИЙ ВЕЧІР
СТАРИЙ НОВИЙ РІК
Якщо перед Різдвом готували багату, переважно з дванадцяти страв, вечерю, то
напередодні Нового року, цебто 13 січня, – щедру. А свято називається Щедрий
вечір або ж день Меланки. Ця вечеря не мала такого великого вибору, але була
вельми смаковитою: ковбаси, смажене м’ясо, печеня, локшина й обов’язково
млинці – як символ Сонця. У цей день дівчата часто ворожили.
14 січня – старий Новий рік, або день святого Василія. Найважливішою
традицією старого Нового року є посівання. Сіяти прийнято з самого ранку, поки
ще всі господарі вдома. Посівальником має бути хлопець, він бажає господарям
щастя, здоров’я та багатства.
СТОРІНКА 9
ВОДОХРЕЩА
19 січня – Водохреща або ж день Богоявлення, або ж Хрещення Ісуса Христа. Це
свято приурочується до хрещення Ісуса Христа в ріці Іордан Іоаном Предтечею.
Пізніше від цього свята зародилися такі обрядово-звичаєві традиції, як хрестини і
водохрещення. У цей день по всіх церквах освячують воду, яку потім зберігають у
будинках і використовують для лікування і зцілення.
СТОРІНКА 10
СВЯТА В ЛЮТОМУ
СТРІТЕННЯ
На відміну від попередніх місяців лютий не такий багатий на свята. Вони,
здебільшого, маловідомі. Наприклад, 1 лютого – день святого Макарія. За
народними прикметами, яка погода в цей день, таким буде й увесь лютий. Коли ж
погода ясна з відлигою – слід чекати на ранню весну. 2 лютого – день святого
Євменія, 4-го – день святого Тимофія, 6-го – святої Ксенії, 10-го – святого Єфрема,
14 лютого – святого Трофима.
15 лютого – Стрітення, або ж Грімниці. Цей день уважається стержневим
святом лютого, яке служить традиційним орієнтиром багатьох зимово-весняних
звичаїв. Передусім воно знаменує зустріч зими з весною, коли у дня більшає світла,
а в ночі – меншає стужі, а також початок весняно-городніх робіт. На стрітення у
церкві завжди святили свічки.
ІІІ. Заключна частина
1. Бесіда
- Про що ми говорили на занятті?
- Які свята вам найбільше запам’ятались?
- Закінчіть вислів: «Свято - це коли ...» (весело)
свято зустрічі зими
Свято зими
Мета: вчити дітей бачити зимову красу і захоплюватися нею. Розвивати естетичні смаки, вміння насолоджуватися красою. Виховувати спостережливість, допитливість.
Учень
Відлетіли пташки, відлетіли
У далекі і теплі краї.
Всі гніздечка свої залишили
Й золоті, різнобарвні гаї.
Учениця
Позолочене листя висіло,
Але сумно без пісні було.
За птахами й воно полетіло,
Щоб пісні відшукати й тепло.
Учень
Вітерець їх підносив у небо
І кружляв, і носив, танцював.
Та спочити і вітрові треба —
Він листочки на землю спускав.
Учениця
А вони ще хотіли літати.
Танцювати під свист вітерця.
Та і листячку час спочивати.
Так закінчилась казочка ця.
Учень
Стало сумно, усе потьмяніло.
Сад безмовний, безлистий стоїть.
Синє небо від хмар посіріло
І тепер все дощить та дощить.
Учениця
Сіро й сиро, постійно негода —
Так кінчається осінь у нас.
Що поробиш — така вже природа,
І зимі вже приходити час.
Учень. У народі кажуть: листопад осінь завертає, зимі ворота відчиняє. Скоро вона до нас на білому коні прискаче.
Учениця. Всі радітимуть, бо взимку дуже гарно і весело. Можна і на ковзанах, на лижах і на санчатах покататися. Швидше б вона настала!
Учень. Усе б нічого, та взимку дні дуже короткі. Народна мудрість каже: зимою деньок, як комарів носок!
Учениця. Зате весело, хоч і морозець за щічки пощипує.
Учень. Не дуже й весело, коли холодно! Хоча взимку мороз невеликий, проте довго не постоїш.
Учениця. А навіщо стояти? Треба бігати, гратися, поки сонечко світить.
Учень. Так, взимку сонечко світить, та не гріє. Сонце блищить, а мороз тріщить!
Учениця. Все ти чимось незадоволений, а я, навпаки, люблю зиму, вона краща, ніж сира і холодна осінь.
Учень. Я також люблю зиму. Пригадалось, як мій дідусь, бувало, про зиму каже. І правильно каже, бо так воно і є.
Учениця. Воно то так. Але я сумувати не люблю. Як каже моя бабуся: лиха тому зима, в кого кожуха нема. До зими треба заздалегідь готуватися, тоді все буде добре.
Учень. А ти вже приготувалася?
Учениця. До чого?
Учень. Звісно, до зими!
Учениця. А ти думав! Звичайно! Я не тільки про себе подбала, а й про братів наших менших! Ось так! І не лише я, а всі діти нашого класу потурбувалися про годівнички для птахів і про корм для них. А ти?
Учень. І я так само. Про корм подбав не лише для пташок, але й для звірят, що живуть у лісі. Влітку ми з хлопцями насушили гілля та різного зілля, щоб підгодовувати звірів у сніжну погоду.
Учениця. Отже, ми всі молодці, не лінувались, а робили добру справу. Тепер саме час показати наші годівнички для птахів.
Учень. Кожен, хто буде виносити годівничку, нехай розкаже, як її виготовляв і хто йому допомагав.
Діти виносять годівнички і розповідають, з чого робили і хто їм допомагав. Годівнички можуть бути різної форми, виготовлені з найрізноманітнішого матеріалу: з дерева, фанери, порожніх пластикових пляшок, твердих пакувальних коробок, цупкого картону і т. д. Після показу всі годівнички ставлять на заздалегідь приготовлений стіл, а в кінці свята діти разом з батьками розвішують їх на деревах. На сцену виходять дівчатка і хлопчики, вони розмовляють між собою.
Учениця. От ми і зиму зустрічаємо, адже вона вже на порозі! І треба до неї добре підготуватися.
Учениця. І не тільки самим, а й допомогти птахам та звірам, бо їм узимку дуже сутужно: і холодно, і голодно. І ось що я зробила. Коли тато привіз влітку зерно, то в ньому було дуже багато насіння бур’янів і його пересівали. А те насіння думали викинути. Тоді я принесла сухі пластикові пляшки з-під води, наповнила їх і позакручувала. А тато подивився і сказав, що я добре придумала. Пляшки я поскладала у сараї, а прийде зима — буде чим годувати пташок.
Учень. І я так само! У мене є їх багато!
Учень. А я не здогадався, але нічого, щоразу є якісь крихти та зернятка... буде чим годувати птахів!
Учениця. А ще можна вивішувати для синичок свіже сало, вони його полюбляють. Тільки ні в якому разі не солоне, а свіже, бо від солоного сала синички гинуть, сіль роз’їдає їхні шлуночки.
Учень. А ще можна і гарбузове насіння! Вони і його люблять!
Учениця. Знаєте, я читала, що коли птахів не підгодовувати, то з кожних десяти синичок залишається лише одна. Тому я буду щодня годувати пташок!
Учень. Я також. Їм не так страшний холод, як голод. Коли випадає багато снігу, вони не можуть дістати з-під нього поживу. А ще коли сніг покривається льодяною кіркою, тоді і зовсім біда для птахів.
Учень. Справді дуже їх шкода. Вони стільки користі приносять! Минулого року ми в саду розвісили годівнички, а ранньої весни тато ще шпаківню зробив. Ми всю зиму годували пташок, а навесні жодної гусениці не було та як вродили дерева!
Учениця. Ой! Тихо, хтось іде!
Під музику виходить Зима. Вона кружляє у танку і підходить до дітей.
Зима. Доброго дня, діти! Це я прийшла до вас — Зима! Принесла вам сніжку біленького, інею легенького, морозу кусючого, вітерцю летючого! Зустрічайте мене!
Діти стають навколо Зими і співають пісню про зиму.
Зима. Я вас не налякала своїм приходом?
Учень. Ні, ми чекали тебе.
Зима. Ви хотіли, щоб я прийшла? І не боялися?
Учениця. Ми чекали і навіть приготувалися.
Зима. А що ви робили?
Учень. Ми вірші вивчили про зиму, пісні...
Зима. А чому ви мене не запрошуєте? Я теж хочу з вами потанцювати і вірші розповісти.
Я — біленька Зима. Я несу холоди.
Йду до вас, щоб земля відпочила.
Я із снігом, з морозом приходжу сюди
І у мене чарівні є крила.
Як крилом я махну, снігом все загорну,
Можу землю я інеєм вкрити.
Заметіллю частенько над світом дихну,
Ріки льодом умію накрити.
Але я ще і радість умію нести
І люблю з дітьми в ігри погратись.
Ще люблю пощипати усіх за носи.
Посміятись, порозважатись.
Зима
Молодці, діти! На всі запитання ви відповіли, мабуть, багато читаєте?
А коли так, то й віршів про зиму багато знаєте. Але зараз дуже хочеться пісеньку послухати/
Діти співають пісню про зиму.
Зима. За пісеньку дякую, а тепер я готова слухати вірші.
Листя впало з дерев, і тепла вже нема.
Це на землю іде білосніжна зима.
Сніг легенький з небес все кружляє, летить,
Застеляє поля — стане білим ввесь світ.
Так чистенько навкруг, снігом все замело,
Зникли квіти усі, десь поділось тепло.
Це холодна зима вже прийшла на поріг,
Морозець аж тріщить і кругом білий сніг.
Мороз розмалював шибки усі,
Тепер тут є ліси, поля і гори.
В кімнаті вікна у такій красі:
На них і казка, і далеке море,
Й дерева срібні, квіти чарівні,
Листочки чудернацькі розмаїті.
Тепер живе в нас казка на вікні,
Найкраща, мабуть, в цілім світі.
Хоч за вікном метелиця гуде,
В кімнаті тепло, затишно, казково.
Краси такої більш нема ніде,
На вікнах казка — це чудово!
Зима — найтихіша пора, найтихіша,
Природа в глибокому сні.
Тому вона, мабуть, для мене найближча,
Дорожча й рідніша мені.
Немає пташок, бо давно відлетіли,
Метеликів, бджілок нема.
Холодні сніги все навкруг побілили.
Ну що ти тут скажеш? Зима.
А всюди так чисто, гарненько, казково.
Все іній пухнастий вкрива.
Так тихо навколо, так гарно, чудово,
Замріяна казка жива.
А земля, мов казка, чарівна і біла.
В інею дерева, срібло скрізь блищить.
Де весною річка ніжно голубіла,
Там сьогодні біла стежечка біжить.
Всюди тихо-тихо, спокій. Мріє тиша.
І такий чарівний, дивовижний світ.
Гілка не шелесне, вітерець не дише,
Лише червоніють снігурі між віт.
Білий сніг кругом, як вата.
Біжимо у двір із хати.
Сніжки ліпим, сніг качаєм —
Так ми зиму зустрічаєм.
Й зробимо Сніговика,
Хоч робота й нелегка,
Бо мороз куса за вуха,
Ще й зірвалась завірюха.
Та сніжок качаєм сміло,
Робимо ми все уміло.
Кучугури накачали
І докупи поскладали.
А на голову — каструлю,
Там, де очі, — дві цибулі.
Хтось морквину нам приніс —
Це чудово! Буде ніс!
Замість рота — бурячок.
Ось який сніговичок!
Буде двір охороняти
І нікого не впускати.
Зима. Чудово! Я теж дуже люблю Сніговичка. Діти його роблять таким симпатичним, веселим. А ось і він, зустрічайте!
Під музику заходить Сніговичок.
Сніговичок
Доброго дня! Це я — зустрічайте
І до танцю всі ставайте!
Щоб не мерзли ноженята,
Треба всім потанцювати.
А тепер тепленькі ніжки,
Що ж, пограємось у сніжки!
Всі граються у сніжки, кидають один в одного кульками з пінопласту.
Сніговичок. А зараз нова гра. Я приніс плакат зі своїм зображенням. Але тут чомусь немає носа, де таке бачено? Я хочу, щоб ви його приліпили. Ось вам ніс із пластиліну, плакат повісимо на стіні. А тепер комусь із дітей зав’яжемо очі, відведемо на п’ять кроків, покрутимо і направимо прямо на плакат, хай приліпить носа до мого портрета. (Дитина підходить до плаката і намагається приліпити носа, але із закритими очима важко його поставити на місце, тому гра повторюється декілька разів.)
Сніговичок. Давайте ще в одну гру пограємося, щоб виявити найточніших, найсильніших і найспритніших. Перед вами плакат, а на ньому мішень. Сніжкою із пінопласту треба влучити з п’яти кроків прямо в десятку. (Гра повторюється декілька разів.)
А тепер час відгадувати загадки.
Загадки
Сніговичок. От які ви молодці! А зараз саме час заспівати. А ви вмієте?
Діти. Уміємо! Ось послухай!
Діти співають пісню.
Зима. Ось ви, діти, і вірші розказали, і пісні проспівали, загадки відгадали, та й прислів’я про зиму знаєте, чи не так?
Діти. Звичайно, знаємо: прийде лютий, запитає, чи взутий.
Учень. Прийде літо — усе розмаїто, а прийде зима — нічого нема.
Учениця. Зима біла, та не їсть снігу, а все — сіно!
Учень. Сонце блищить, а мороз тріщить.
Учениця. Такий мороз, аж зорі скачуть.
Сніговик. А я ще хочу з вами вірші поскладати. Хочете? Тоді почали! Я буду починати, а ви додаватимете потрібне слово, щоб було в риму.
На луг і в ліс, в міста і в села
Прийшла до нас зима ... (весела)!
Розвага є для дітвори —
Летіти на санках з ... (гори),
І на веселих ковзанах
Ковзатись можна на ... (катках).
На лижах можна покататись,
Та й на ногах з гори ... (промчатись),
І сніжки можна поліпити
Або сніговика ... (зробити)/
Хоч і холодна в нас зима,
Та суму зовсім в ній ... (нема).
Всім весело і є забава.
Буває, що зима ... (лукава).
За носа вхопить чи за вухо,
То випускає ... (завірюху),
А то хурделицю пускає,
Метелицею всіх ... (лякає).
А то буває просто ніжна,
Блискуча, гарна й ... (білосніжна).
А ще буває чарівна,
Бо робить чудеса ... (вона):
Засклить всі ріки і ставочки.
Поробить скрізь міцні... (місточки),
І можна по річках ходити
Та так, що й ніг не ... (замочити).
Ще може в іній світ вдягнути.
Краса така, що й не ... (збагнути).
Так гарно, як у казці, всюди!
Тоді дивуються всі... (люди).
Ото зима! Ото красива!
Чарівна, біла і... (вродлива).
Зима холодною буває.
Та й що казати, кожен ... (знає)!
І в пору цю, як дні холодні,
Усі пташки такі... (голодні)...
Щоб зиму сніжну пережити,
Пташок потрібно... (підкормити)!
Щоб їх минули дні печальні,
Зробили ви пташкам ... (їдальні).
І навіть як мете пороша.
Зима нам все одно ... (хороша)!
Зима. Дякую всім за гарні слова. Але я приходжу на землю для того, щоб земля перепочила і набралась сили. Нехай поспить під снігом, передихне, а весна прийде — знову до праці. Сніжок землю накриває, під ним їй не холодно. Та й рослинам під снігом не холодно, він оберігає рослини від лютих морозів. Ну, що ж, молодці, діти! Все ви знаєте. Але найкраще — це те, що ви про братів своїх менших подбали — дуже гарні годівнички для птахів приготували. Я розглянула всі, і дуже вони мені сподобалися. Тепер пташкам не буде голодно, бо ви про них дбаєте. Отже, бачу, що серце у вас добре. Я рада за вас. Тепер я можу сміливо приходити на землю, всі ви добре підготувалися до зими і радо мене зустрічаєте. Дякую. Я обов’язково прийду, принесу багато снігу, морозу, інею, хурделиці, завірюхи, щоб було весело, радісно і гарно! Та ще й свят багато принесу, ялинки під Новий рік, подарунки і зимові канікули. Давайте разом ще поспіваємо та потанцюємо. І знову до праці.
https://www.youtube.com/watch?v=E76VhkmWqz8