«Зима в гості завітала»

Про матеріал
У даній роботі міститься цикл ранкових зустрічей з власного досвіду на тему «Зима в гості завітала», які сприяють розвитку у дитини ключових та життєвонеобхідних компетентностей; сприяють становленню людини; допомагають краще пізнати навколишній світ; розвивають вміння спілкуватися з однолітками та дорослими; формують творчі інтелектуальні здібності, свідомість; пробуджують зацікавленість, активну співпрацю; створюють дружню позитивну атмосферу в учнівському колективі.
Перегляд файлу

Відділ освіти, молоді та спорту

Пирятинської райдержадміністрації

Повстинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Пирятинської райдержадміністрації

Полтавської області

 

 

Л.М.Козін

 

Ранкові зустрічі

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\вайбер\IMG-34cc9dfdc116e44ca5a237b5846662bf-V.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Пирятин

2019

Козін

Любов Миколаївна,

вчитель початкових класів

Повстинської загальноосвітньої школи

І-ІІ ступенів Пирятинської райдержадміністрації Полтавської області

Стаж педагогічної роботи – 27 років, вчитель вищої категорії, старший вчитель.

У  даній роботі міститься цикл ранкових зустрічей з власного досвіду на тему «Зима в гості завітала», які сприяють розвитку у дитини ключових та життєвонеобхідних компетентностей; сприяють становленню людини; допомагають  краще пізнати навколишній світ; розвивають вміння спілкуватися з однолітками та дорослими;  формують творчі  інтелектуальні здібності,  свідомість; пробуджують  зацікавленість, активну співпрацю; створюють дружню позитивну атмосферу в учнівському колективі.

Даний матеріал апробований у 1 та 4 класах  Повстинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

Рекомендовано для вчителів початкових класів.

Рецензенти:

Писакіна Т.І. – методист відділу освіти, молоді та спорту Пирятинської райдержадміністрації Полтавської області;

Тютюнник Н.Г. – заступник директора з навчально-виховної роботи Повстинської зш І-ІІ ступенів.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

1.ВСТУП…………………………………………………………..4-6

2.МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ

2.1 . Зима в гості завітала (Л.М. Козін)……………. 7-29

2.2 .Підсумкове заняття по темі «Осінь».(Л.М. Козін)……..30-61

3. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Необхідність запровадження ранкової зустрічі актуалізується науковцями та педагогами-практиками вже багато років.

Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка посідає важливе місце у вповсякденному розкладі діяльності групи, коли панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 20–25 хвилин на початку дня, щоби створити позитивну атмосферу у класі  на весь день перебування дітей у дитячому садочку чи початковій школі.

Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів.

Привітання – перший компонент ранкової зустрічі. Діти збираються в коло разом зі своєю вчителькою. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Усі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Привітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елемента зустрічі – обміну інформацією.

Обмін інформацією – другий компонент ранкової зустрічі. Діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатись упевнено розмовляти і слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати його, а дитина, яка повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.

Групове заняття – третій компонент ранкової зустрічі, що розпочинається після спокійного періоду обміркування інформації. У групі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва та кооперативні за суттю, ураховують індивідуальний рівень розвитку в учасників певних навичок. Такі групові заняття здебільшого пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі.

Щоденні новини – завершальний елемент ранкової зустрічі. Це оголошення письмової об’яви, яка щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує на те, що треба вивчати цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвитку математичних і мовленнєвих здібностей. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу, виконання робіт, створення графіка погоди), що активізують початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

Практика ранкових зустрічей – одна із практик, яку можуть використовувати вихователі дитячих садочків і вчителі початкових класів у своїй щоденній діяльності. На початку дня діти збираються, щоб привітати  один одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити та обговорити запитання. Під час ранкової зустрічі діти можуть спільно виконувати завдання з навчальної програми, обговорювати свій розклад роботи й новини дня.

Ранкову зустріч легко провести: вона закладає підґрунтя для інших змін, які потребують більшого досвіду; дає педагогам змогу відчути успіх і прагнення опанувати складніші практики. Найважливіше, що вона формує ті цінності, які стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей. Цінності, які розвиваються під час ранкової зустрічі, не пов’язані з конкретними - релігією, етнічною приналежністю, національністю чи діяльністю – вони є спільними.

Ранкова зустріч – це квінтесенція того, якими ми хочемо бачити наші спільноти та наше суспільство.

Психологічне налаштування учнів перед навчальним процесом є досить важливим етапом освітнього процесу. Діти приходять з дому з різним настроєм, різними відчуттями, за вихідні дні діти могли між собою як зблизитись так і посперечатись. Завдання педагога організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити з них єдину спільноту, яка буде налаштована на процес отримання нових знань. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування адже протягом дня можуть бути різні ігрові та навчальні ситуації (робота в групах, в парах, рольові та сюжетні ігри і т. п.).  Наразі всім нашим учням ми, вчителі, однаково "даруємо" знання, свої цікаві знахідки, очікування… Але чи всі діти зможуть сприйняти навчальний матеріал і стати зацікавленими дослідниками? Звичайно, ні! Необхідно дітей налаштувати, створити особливу атмосферу довіри, доброзичливості, партнерських стосунків і відчуття себе часткою класної спільноти…"

Тому проводячи на початку дня ранкову зустріч вчитель націлює дітей на конкретну тему, частково перевіряє рівень їх знань з даної теми та разом з учнями вирішує як буде проходити робота протягом дня.

Така зустріч сприяє:

• формуванню колективу, оскільки в цей час діти вчаться слухати один одного, дивитись в очі своїм товаришам,

• обмінюватись інформацією, враженнями; доброзичливо і з повагою ставитись до інших, вчаться бути відповідальними членами колективу;

• розвитку навичок спілкування, дає дітям змогу висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші, уважно слухати, коли говорять інші;

• розвитку соціальних навичок;

• створенню позитивного настрою в класі.

 

 МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ

Тематичний тиждень  «Зима в гості завітала»

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190115_130437.jpgТема дня «Тварини взимку»

Мета. Створення спільноти в класі, розвиток соціальних навичок:  вчити дитину почувати себе частиною спільноти, навчатися один від одного, розвивати довіру поміж дітьми, створювати позитивний настрій в класі, навчати співпрацювати, розвивати вміння та навички ефективного спілкування, вчити говорити та слухати один одного, висловлювати свої думки, при розмові звертатися на ім’я та дивитися на співрозмовника, дякувати за допомогу та підтримку, розвивати  вміння висловлювати власну думку, слухати і чути товариша,  збагачувати словниковий запас, формувати вміння досліджувати, аналізувати та оцінювати матеріал.

Обладнання: листи картону,  шаблони ведмедя та зайця; прості олівці, клей ПВА, шерстяна нитка, манна крупа, пазли.

1. Запрошення на ранкову зустріч

Вчитель подає сигнал маленьким дзвіночком, який запрошує дітей на ранкову зустріч.

Діти і вчитель стають у коло.

2. Вітання - перший компонент ранкової зустрічі

- Діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи.

Привітаймось, любі діти!

Сонце хай сія.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190208_090507.jpgЗичимо всім щастя ми,

Зичим всім добра.

Здрастуй ясне, сонечко!

Сяй нам веселіш.

Ясними проміннями,

Зігрівай тепліш!

Хай радіють діти!

Сьогоднішньому дню!

І дарують посмішки

Один одному.

-  Привітання один з одним. 

Діти беруть один одного за ручки і вітаються.

Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності.

-  Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.

-  Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами.

Вчитель: Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день.

3. Обговорення правил ранкової зустрічі.

       Нашим привітанням ми створили спокійний і розважливий настрій. Пропоную згадати правила ранкової зустрічі. Допоможуть нам малюнки – схеми.

Правила ранкової зустрічі нашого класу:

-   Говорити голосно й чітко.

-   Уважно слухати один одного.

-   Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.

-   Підтримували друзів посмішками та оплесками.

Вчитель: Прийшов час щоденних новин.

4. Щоденні новини – коротке повідомлення, складене по плану: відомості про сьогоднішній день, календар погоди, розклад занять на день.

- Доброго ранку! Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик Катруся.

Зараз пора року – зима. Перший зимовий місяць – грудень.

Сьогодні понеділок – перший  день тижня.

На вулиці морозно, ясно, вітер слабкий. Вранці ми спостерігали іній. В народі кажуть: пухнастий іній – на хорошу погоду. Перевіримо.

Дитина заповнює календар погоди.

5. Обмін інформацією

Тема, яку ми розглядаємо, вивчаємо під час ранкових зустрічей – «Тварини взимку». Сьогодні в обміні інформацією будуть брати участь усі.

Діти, сидячі на подушечках по колу, задають один одному питання, уважно слухають інформацію кожного, вчитель коментує розповіді. Діти підтримують друзів оплесками.

-  Що ти, Миколко, знаєш про ведмедів?

Вчитель: Дякую тобі, Миколко. Це дійсно цікава інформація. Аплодисменти.

-  А ти що знаєш про білок, Алінко?

Після кожної розповіді вчитель коментує, діти аплодують та ставлять запитання іншому по колу: «А ти, Інно, що знаєш про їжаків?»

Вихователь звертає увагу на виставку робіт на тему «Тварини взимку». Роботи ці діти виконали вдома з батьками. Діти переглядають відеосюжет

« Лісові звірі взимку»

6. Групове заняття. Робота в групах

Вчитель пропонує дітям об’єднатися в 3 групи (за назвою місяців).  Кожній групі треба виконати своє завдання, а потім презентувати роботу. Головне, кожна дитина повинна зробити свій внесок в спільну працю, виконувати завдання почерзі і вчитися спільно вирішувати проблему.

Завдання по групах:

1. Виконати аплікацію «Ведмідь взимку» з нетрадиційного матеріалу – різаної  нитки з використанням шаблону – самостійно обводять контур.

2. Виконати аплікацію «Вухасте зайченя» з нетрадиційного матеріалу – манної крупи по намальованому контуру – наносять крупу на готове зображення.

3. Скласти картинку до казки  «Лисичка та журавель» з пазлів.

По сигналу діти починають та закінчують роботу. В групах вибирають того, хто буде презентувати картинку.

7.Презентація робіт на кріслі автора

1 група

Свою роботу ми вирішили презентувати всі разом. Нашого ведмедя  звуть Михась. Він добрий, любить їсти мед та купатися в річці.

Його ми робили з шерстяних ниток. Спочатку намалювали силует по шаблону. Потім товстим шаром нанесли на силует клей, не виходячи за лінію. А потім  насипали нитки на силует ведмедя, покритий клеєм.

Коментар дітей та вчителя. Аплодисменти.

2 група

Нашу роботу ми вирішили буде презентувати Галинка. Нашого зайця  звати Вухань. Він добрий, довговухий, куцохвостий, взимку біленький, любить їсти моркву та капусту. Боїться вовка та лисицю.

Його ми робили з манної крупи. Спочатку намалювали силует по шаблону, потім товстим шаром нанесли на силует клей, не виходячи за лінію, а потім  насипали манної крупи на силует зайця.

Коментар дітей та вчителя. Аплодисменти.

3 група

 Третя група аналізує та коментує повчальний зміст казки. Коментарі дітей та вчителя. Аплодисменти.

8. Підсумок. Очікування від сьогоднішнього дня

Вчитель повідомляє дітям, що їх чекає сьогодні, які заняття та ігри. Діти висловлюють свої очікування на сьогоднішній день. Вчитель схвалює позитивними коментарями кожен вислів.

Дитина: я чекаю від сьогоднішнього дня веселого настрою.

Вчитель: я впевнена, що він у тебе таким і буде.

Виконання пісні «Чому ведмідь узимку спить?»

 

 Ранкова зустріч №2

Тема.  Зимовий народний календар.

Мета. Формувати в учнів уміння  спостерігати за зимовими змінами в живій та неживій природі, вчити  висловлювати свою думку, розвивати мовлення,  створювати позитивну атмосферу в класі, ознайомити із традиціями і обрядами рідного краю, пригадати колядки, щедрівки, виховувати любов і повагу до традицій та обрядів рідної України.

Обладнання: листи картону,  шаблони ведмедя та зайця; прості олівці, клей ПВА, шерстяна нитка, манна крупа, пазли.

 .

Хід заняття

І.  Вітання.                  

1. Привітання у колі друзів.

Ми прийшли сьогодні в школу,

Засіяло все навкруг

Ми зібралися всі тут.

Треба разом привітатись:

« Добрий день!»

І усім нам побажати -

Провести найкраще день.

Один учень піднімає руку однокласника і каже: «Це мій друг Сашко.» Всі відповідають : «Привіт, Сашко! В кінці кола всі разом кажуть: «Доброго ранку, друзі!»

2. Цікавинки дня. – Що нового відбулося з моменту останньої ранкової зустрічі.

ІІ. Щоденні новини.1. Ранкове повідомлення: число, місяць, рік, день тижня, настрій, події цього дня.

2. Фенологічні спостереження:

- Яка температура повітря? Стан неба? Чи є опади?

- Яким став вітер? (Холодним, сильним,  пронизливим).

- В яку пору доби ви спостерігали іній?

- Як змінюється тривалість дня і ночі взимку?

III. Обмін інформацією.

1.Відгадування загадки.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває.

Як звуть цю царицю?

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190130_122010.jpgЯк звуть кожного з коней і чому саме так? (діти називають зимові місяці і пригадують етимологію назви)

2. «Мікрофон»

А за що ви її любите ми зараз дізнаємось.

(вчитель нагадує умови : відповіді повні, чіткі, голосні, не повторювати те, що вже казали попередні учні).

Учні почерзі закінчують речення: «Я люблю зиму тому, що…»

3.Створення «Асоціативного куща»

( Якщо у відповідях учнів не прозвучало, що зиму вони люблять за свята, які вона несе, тоді це підсумкове речення каже вчитель)

Заплющіть очі і послухайте слово: «СВЯТО».

Розкрийте очі і назвіть слово, яке першим прийшло на думку (Діти називають слова, вчитель записує  на дошці)

 Яке з цих слів є найголовнішим на вашу думку? Чому?

Сьогодні ми будемо мандрувати і шукати веселі зимові родинні свята.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190206_123857.jpgНа землі великій є одна країна,

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті

І  скажу по-правді, ще й талановиті.

Узимку гарних свят багато,

І дуже люблять їх малята.

Народ наш святкувати звик

Святого Миколая, Новий рік,

Різдво Христове, Василя –

Багата обрядами рідна земля!

Ми ж розмову починаємо,

Про обряди всі згадаємо.

Багата і щедра наша українська земля своїми полями, лісами, ріками і дібровами. Багата на хліб і пісню. А ще велике багатство наше – це народні традиції та обряди, про які ми і будемо говорити на уроці.

Які свята ми святкуємо взимку?

Якого свята чекаєте з нетерпінням?  Чому?

IV. Робота в групах.

Діти діляться на три групи (за місяцями) і кожна група на вибір готує інформацію про одне з зимових свят.

V. Презентація своїх рбіт на кріслі автора

- Коли я поспішала в школу, дивилася навкруги і подумала «Яка цікава пора року – зима. З одного боку холодна, пронизлива, а з іншого – багата своїми святами і, навіть, дуже подобається і дорослим і дітворі. Отже, і зима є улюбленою  порою року багатьох людей».

1. Читання своїх розповідей на стільці автора?

2. Запитання учнів до презентацій.

3. 3а бажанням доповнення учнів.

V.  Ігри на закріплення теми ранкової зустрічі.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190208_091838.jpg1. Навчальна гра «Закінчи речення». Сніжинки залетіли в школу і приготували нам завдання.  Давайте їх піднімемо і спробуємо виконати його.( На сніжинках написано початок речення. – Я знаю що Свято Нового року…, День Святого Миколая,  ми святкуємо …, 7 січня ми святкуємо…. і т.д.)

2.  Гра «Чи буває взимку?» Якщо такі свята бувають, то діти плескають в долоні.

3. Дидактична гра «Чарівна корзинка.»

- В корзині з закритими очима  обстежити предмет (річ пов’язана з зимовими святами), назвати його і показати чи це правильна відповідь.

-  Знайти те, що назве вчитель.

VI. Підсумок.

- Які зимові свята ви запам’ятали?

- Чи отримали радість від здобутих знань?

- Бажаю вам хорошого настрою і успіхів на сьогоднішній день.

       VII. Домашнє завдання. (За допомогою батьків)

Підготувати з народної творчість зимового циклу: вірші, загадки, прислів’я і приказки.

 

Ранкова зустріч №3

Тема.  Зимові місяці.

Мета. сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі;   розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне у всьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи; розвивати креативне мислення; виховувати захисників природи.

Хід заняття

1.Привітання

Утворімо разом коло

Скільки друзів – тут навколо!

Руку дружби простягну,

З другом сварку не почну.

Будем дружно працювати,

В ігри також будем грати.

Посмішку усім пошлю.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

-   Діти,  уважно   подивіться   один   на   одного. Усміхніться один одному. Які у вас чарівні усмішки. Я вас усіх люблю.  Любіть і ви один одного, бо ми з вами одна сім'я. А зараз давайте привітаємось один з одним.

2.  Привітання в колі друзів.
Проведення тренінгів

а) «Я хочу передати цю іграшку (ім'я) за те, що...

б) «Додати речення»
Мені весело, коли...
Я люблю, коли...

Я хочу...

Мені сумно, коли...

в) «На яку тваринку я схожий»
Я схожий на..., бо вона...

3.  Щоденні новини.

- Сьогодні автором у нас буде Катя. Вона займає стілець автора.

- Яка пора року?

- Які місяці зими?

- Який зараз місяць? Число? День тижня?

- Катя запише у наш календар погоди усі ці відомості.

- А ми поговоримо про місяць «січень». Що ми знаємо про нього?

(Діти повідомляють підготовлені відомості, прислів'я, приказки про січень місяць).

- А зараз назвіть усі двозначні числа цього місяця? (10, 11, 12 ... 28).

- Назвіть найменше число і найбільше число .

- Назвіть день тижня і який він по порядку?

4.Обмін інформацією.

Сьогодні у нас незвичайна зустріч. Ми виру­шаємо в подорож у світ природи. Допоможе нам у цьому чарівниця. Відгадайте, хто вона!

Стало біло навкруги —

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались?

 Я — … (зима)

Зима завітала до нас не одна, а зі своїми доньками-сніжинками. Візьміть сніжинки і спро­буйте утворити словесний снігопад. На сніжинках написані назви місяців  (грудень (який?)  холодний, сніжний, морозний…; січень (який?) …; лютий (який?) …).

5. Авторське крісло

1.Експрес-інформація дітей про назви зимових місяців.

Про що розповідають назви зимових місяців?

Діти, Зима не сама до нас завітала, а синоч­ків привела. Скільки синів у матінки Зими? На­звіть їх. (Грудень, січень, лютий)

Пояснення назви «грудень».

Діти, у класі працює Довідкове бюро. Як раніше називали місяць грудень, розповість Ліза

1-ша учениця. У прадавні часи на Русі початок зими називали студнем. Поряд із цим існували й інші назви — хмурень, грудь, що означало «нерівний, укритий грудками шлях».

2.Пояснення назви «Січень»

Як називається другий місяць зими? (Січень)

2-га учениця. Січень — року початок, зими середина, найсуворіший місяць, січень іще називають просинцем, сніговиком, льодовиком. Адже на цей місяць припадає найбільше морозних днів та сні­гопадів.

3. Пояснення назви «лютий».

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190207_084550.jpg3-тій  учень. Чому третій місяць зими називаєть­ся лютий?

А лютує він тому, що на світі

Довго бути не доводиться йому,

Хоче лютий, щоб на світі

Панувала вік зима,

Та поволі сонце гріти

Починає крадькома.

Називали його сніжень (межа між зимою та весною).

2. Музична пауза.

Слухання аудіозапису твору А.Вівальді «Зима».

- А зараз послухайте звуки зими.

- Яку картину зими ви уявили? (Пронизлива зимова холоднеча, завивання вітру).

3.Складання асоціативного куща.

- Які асоціації викликає слово зима?

 

Санчата                    Лижі          Завірюха   Заметіль

 

Мороз

 

 

Сніг                                                                                 Ковзани

 

                         Хурделиця    Крига         Бурулька

 

 

- Який настрій у вас викликає слово «Зима»?

V. Домашнє завдання.

Підготувати разом з батьками загадки, прислів я, скоромовки про зиму.

VI. Підсумок.

- Чи принесла вам ця зустріч впевненості в своїх силах?

- Чи отримали радість від здобутих знань?

- Бажаю вам хорошого настрою і успіхів на сьогоднішній день.

 

Ранкова зустріч № 4

Тема.  Зимові зміни.

Мета. Формувати вміння спостерігати за зимовими змінами в природі. Розвивати мовлення учнів, позитивну атмосферу, виховувати любов до природи рідного краю.

1. Запрошення на ранкову зустріч

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель  встають у коло.

2.Привітання.                               

Доброго ранку – сонце тендітне !

Доброго ранку – небо привітне !

Доброго ранку – в небі хмаринки !

Доброго ранку – сріблясті сніжинки !

Доброго ранку – люди привітні !

Я всім бажаю , щоб посмішки квітли !

3.Спільна справа

Посередині кола стоїть стільчик на якому сидить іграшковий ведмедик біля будиночка. Вчитель розказує дітям історію про одного ведмедика, який не може залягти  у зимову сплячку, бо випало мало снігу. І пропонує учням взяти з корзинки сніжинки  і продовжити речення  «Ніхто не знає…». Беручи сніжинку з корзинки, учні повторюють фразу: ( Ніхто з вас не знає, що я…(умію ліпити сніговика , кататися на лижах, кататися на ковзанах, знаю вірш про зиму, знаю загадку про зиму…) і вкривають ведмедика сніжинкою.

Хвилинка - цікавинка

                                  Чому ведмеді засинають на зиму?

 Тільки - но вдарять перші морози, головний сонько лісу поспішає до барлогу. Там він міцно спить з кінця листопада і аж до квітня. Та що змушує ведмедя засинати на зиму? Невже холод? Але ж зайці не сплять, і вовки не сплять, і олені. Основна причина зимової сплячки ведмедів — відсутність їжі. На відміну від білок, ведмеді не роблять запасів на зиму, то ж сплячка — єдиний шанс вижити, коли у природі немає їхніх улюблених ласощів: фруктів, ягід, жолудів, горіхів, кедрових шишок і трав’янистих рослин. Протягом літа ведмідь ґав не ловить: наїдається від пуза та накопичує жир. З настанням холодів ведмеді шукають барліг. Цікаво, що ведмеді ніколи не сперечаються за місце в барлозі: якщо дім уже зайнятий, лахматий здоровань іде геть. Перед тим, як залягти у барліг,  ведмідь старанно «заплутує сліди» —  петляє лісом,  ходить буревалами і навіть іде задом наперед. Протягом 5–7 місяців ведмідь не їсть і не п’є, спокійно відпочиваючи у своєму земляному будинку.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190208_092255.jpg3.Щоденні новини                              

-Заповнення календаря погоди.

-Знайомство з планом роботи на день.

4.Обмін інформацією .

-Сьогодні ми одержали листа від невідомого адресата. Щоб дізнатися хто це- давайте разом відгадає загадку.

 Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
(Зима).

Розучування віршика - заклички для Гості-зими.

В гості тебе просимо

З білими снігами,

З хуртовинами, заметілями,

З груднем і снігами,

З новорічними святами.

Робота в групах.

- А зараз попрацюємо в групах.

- Прочитайте текст на картці, знайдіть в ньому ознаки місяців.

Обговоріть інформацію, підготуйтеся розказати про ознаки зимових місяців своїми словами, .

1 група: Зиму розпочинає грудень. У цьому місяці Сонце рухається  найнижче над горизонтом, дні найкоротші. 22 грудня – день зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день. Після цього день збільшується, а ніч зменшується.

У грудні небо часто вкривають темні хмари. Іде сніг, і все навкруги вкривається білосніжною ковдрою. Але осінь дає про себе знати топотеплінням, то дощем. Бувають і хуртовини, і метелиці, і вітри. Але грудень дуже рідко холодніший від січня.

- Знайдіть в тексті ознаки першого місяця зими. Обговоріть інформацію.

Підготуйтеся розказати про грудень своїми словами.

2група: Січень – середина зими. У цьому місяці дні довшають,  більше сонячного світла ллється на Землю. У січні земля врешті-решт укривається

суцільною сніговою ковдрою. А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг

січе, а ще й мороз вогнем пече. У морозні дні сніг сухий і легкий. Чути як він

рипить під ногами. А чому сніг рипить? Це ламаються сніжинки. Якщо за морозами настає відлига, тоді сніг ущільнюється, злежується.

- Знайдіть в тексті ознаки другого місяця зими. Обговоріть інформацію. Підготуйтеся розказати про січень своїми словами.

3 група: Місяць лютий завершує зиму. Усе частіше на небі з’являється Сонце. Усе вище і вище воно піднімається, більше тепла посилає на Землю.

Майже на 2 години збільшилась тривалість дня. Небо стає ясним і блакитним. З південного боку будинків звисають бурульки. Зима в лютому

пом’якшується, бувають відлиги, але ще можуть бути й сильні снігопади і завірюхи.

-Знайдіть   в тексті ознаки   третього місяця   зими. Обговоріть інформацію.

Підготуйтеся розказати про лютий своїми словами.

5. Авторське  крісло

Групи презентують свої  розповіді про ознаки зими.

1. Гра «Доповни ознаки зими».  Робота в парах.

2. Опишіть ознаки зими в    неживій природі за    малюнками    і    власними спостереженнями , усно закінчіть речення.

Сонце взимку знаходиться ________ над землею і не нагріває її так як в

інші пори року.  Рано темніє, бо дні________ , а ночі _______.  Небо часто вкрите ________. Замерзають _______.  Опади випадають у вигляді _______.

6.Підсумок.

- Які ознаки зими ми можемо назвати?

Ранкова зустріч №5

Тема. Що ми знаємо про зиму.  Зимова казка.

Мета.  Вчити дітей зв’язно викладати думки, збагачувати лексичний запас, пробуджувати зацікавленість, активізувати знання; вчити  учнів самостійно складати розповідь, казку, вірш на основі допоміжних слів та даного плану; розвивати спостережливість, образне мислення; виховувати любов дорідного краю через любов до природи, вчити  учнів бачити і відчувати красу природи.

Обладнання. Дитячі малюнки; грамзаписи: пісня «Сніжинки»,  А.Вівальді  «Пори року. Зима», картки із завданнями для груп.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190115_132001.jpg1.Привітання «Давайте привітаємось…»

Учитель.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очки глянемо,

І нам тепліше стане.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Миколко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Наталю, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Оленко, я хочу, щоб день у тебе був щасливий

2.Обмін інформацією.

Відгадайте загадку.

Все пухнастим снігом вкрила 
Луки, річку, гай, дома... 
Білий ліс і поле біле — 
Значить, вже прийшла ...  (Зима)

  • Так, це зима. До нас  завітала талановита художниця – чарівниця ЗИМА.

- Ви любите зиму?

- Отже, сьогодні вирушимо назустріч зимовій красі.

Учні пригадують вивчені твори  про зиму, називають їх та головних героїв .

Розучування скоромовки

Ну і злющий ти, морозе!

Всіх людей ти поморзиш!

Заховаюсь я у хату,

Й буду тебе дратувати!

Динамічна вправа (руханка ) ,,Зимонька ,,

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші спали,

Руки в нас позамерзали. —

Погріємо?

А тепер на лижі стали

додому всі помчали. 

5.Щоденні новини.

- Сьогодні автором у нас буде Віка. Вона займає стілець автора.

- Яка пора року?

- Який зараз місяць? Число? День тижня?

5. Спільна справа.

Слухання казки. Ганс Крістіан Андерсен, "Ялинка" (уривок).

Гра - подорож у до казкового лісу  «Що я скажу Ялинці?»

Робота в групах ,,Придумай кінцівку ,,

6. Крісло автора.

Робота в групах.

-Об’єднаємося в групи зимовими місяцями. Кожна дитина буде мати

 ім’я-назву місяця.

Добираємо асоціативний кущ до слова «Ялинка».

Кожна група називає підібрані слова.

Діти за бажанням висловлюють свої враження про маленьку ялинку. Висловлюють думки відносно її мрії.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20181226_125135.jpg7.Підсумок.                        

 

Ранкове коло №6

Тема: підведення підсумків по темі «Підсумки по темі осінь».

Мета: поглибити  та підсумувати вивчені знання по темі «Осінь»; працювати над розвитком мовлення учнів;  створити  дружню позитивну атмосферу.

Обладнання: (заготовка для створення  спільної картини осені, окремі  картинки явищ природи з написаним висловом « Я знаю, що восени….», клай, смайлики, корзинка, чарівна скринька).

  1. Привітання.

Доброго ранку любі діти. Я рада вітати вас сьогодні. Попереду у нас багато справ. Тому, щоб наша робота була більш плідною, ми розпочнемо свій день з ранкового кола.

Станьте будь ласка у коло,  візьміться за руки і промовляйте за мною такі слова.

Діти стають у коло, беруться за руки і за вчителем промовляють слова.

Доброго ранку – ми всіх вас вітаєм!

Доброго ранку – ми всім промовляєм!

Доброго ранку – Повстинська земля!

Хай розквітає  Вкраїна моя!

Вправа «Передай настрій»

- Діти, а коли ви йшли до школи, вам було холодно чи тепло?

- А коли холодно, який настрій?

- Давайте потремо свої долоньки й передамо тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаємося і бажають гарного настрою.

2.Обмін інформацією і спільна справа ( два види роботи об‘єднанні в один етап).

Учитель: Відгадайте загадку і скажіть, про що вона?

У садах, лісах блукає,

жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль,

жде сестрицю білу в гості.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190207_083722.jpgВ жовте лист пофарбувала,

урожай з полів зібрала,

Золотила  вербам  коси

 Золота  цариця…

 Діти : Осінь!

Ось і наша гостя!

Емоційне налаштування.  Осінь розносить у корзинці заздалегідь вирізані малюнки на осінню тематику.

- Заплющіть оченята. Уявіть, що зараз ми знаходимося в осінньому лісі. Осінь, прощаючись із нами, прислала нам картинки з яких ми складемо картину.  Вам треба взяти з корзинки по 1 предмету. На тильній стороні ви  прочитаєте початок  речення ( Я знаю, що восени …. ). Речення треба продовжити і свою картинку приклеїти на заготовку до спільної  картини.  Учні  по черзі називають речення і створюють картину осені.

Гронування (асоціативний кущ).

 Осінь нагадує примхливу царівну, яка то теплом повіє, то щедро золотом сипне, а то може й закапризувати чи заплакати, немов мале дитя. Подивіться за віконечко і назвіть характерні ознаки осені, які ви бачите за вікном.( Сонце світить усе рідше; опадає листя; небо все частіше затягують хмари; відлітають птахи; мряка, дощ, заморозки; тварини готуються до зими;  похолоднішало, температура знижується).

3.Щоденні новини.

  Користуючись чарівною скринькою обираємо  дитину дня. Хто витягне     смайлик жовтого кольору з веселою посмішкою, той і є дитиною дня.

Зараз пора року – осінь.

 Третій місяць осені – листопад.

Сьогодні п ятниця, 30 листопада – останній день осені.

На вулиці холодно, похмуро, вітер слабкий.

Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

4.Підсумок

5.Домашнє завдання.

Разом з батьками намалювати осінь.

C:\Users\СЕРГЕЙ\Desktop\фото школа\20190207_084953.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!: посібник для вчителів з проведення ранкової зустрічі. - Всеукраїнський фонд "Крок за кроком",  2004.
  2. Іщук Н. Виховний проект «Ранкові зустрічі» як фундамент розвитку поваги та толерантності особистості молодшого школяра // Початкове навчання та виховання. – 2008. - № 19-21.
  3. Особистісно орієнтоване навчання Вік 6-7 років. / Кейт Брук Уолш - Київ, 2000 р.
  4. Психогімнастика, / М.У. Чистякова. - Москва, 1990.
  5. Сучасний урок "Інтерактивні технології навчання".   /О. Пометун,

Л. Пироженко. – Київ.: "Видавництво А.С.К.", 2004.

 

1

 

docx
Додано
9 січня 2021
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку