Виховна година «Зимонька – зима ти до нас в гості прийшла»
Мета : розвивати усне мовлення в учнів , збагачувати словниковий запас слів , розвивати пам’ять , увагу спостережливість , розширити знання дітей про пору року – зиму , зимові явища природи .
Відгадайте , хто я ?
Зима
Добрий день , мої шановні
Діти , пані та панове .
Нині знов із вами я .
Зимонька зима – ось моє ім’я .
Люба зимонька зима .
В гості знов до нас прийшла .
Притрусила все сніжком ,
Вкрила білим кожушком .
Що ж про мене знаєте ?
1.Коли до нас приходить зима за календарем ?(1 грудня)
2.Після якої пори року приходить зима ? (Після осені )
3. Яка буває зима ?(Холоднюча , морозяна , заметільна , сніжна )
А якою ж ви мене уявили ? Якою намалювали ? ( Діти показують свої малюнки ).
Які чудові роботи . Яка я сніжна , заметільна , морозяна .
Зимонька
Зимоньку , голубонько
В білім кожушку ,
Любимо ми бігати
По твоїм сніжку .
Всім рум’яниш личенька
Ти о цій порі
І ладнаєш ковзанки
В нашому дворі .
( Забашта Любов)
Зимонька чарівниця принесла вам загадки .
Готові їх розгадати .
Стало всюди чисто й біло .
А тепла чогось нема .
Це прийшла до нас …(Зима)
В дружбі з дітьми я всіма .
Здогадались ? Я - … (Зима)
Можна йти по них і йти
Це надовго і всерйоз
Все скував дідусь …(Мороз)
Хто смереку і ялину вбрав у сніжну кожушину ?(Зима)
А стоять не велить . (Мороз)
Ріки в кригу закувала .
Холоднішої нема ,
Аніж тітонька…(Зима)
Лід на річках , хуга гуляє .
Коли це буває ? (Узимку)
Позадирали носи .(Санчата)
Ніколи не міняю ,
Один – єдиний раз на рік .
ЇЇ я прикрашаю . (Ялинка)
Летіли бджоли –
Білим вкрили вулиці ,
І хати , і поле ,
А на яблуні старій
Сів одразу цілий рій !Що це ? (Сніг)
Ліс , дорогу , поле й луг ,
А як сонце припече –
Ми струмочком потечемо . (Сніжинки)
Гуляє в полі , та не кінь .(Вітер)
Бігти я у них не в змозі ,
По снігу не йдуть як слід :
До вподоби – тільки лід .(Ковзани)
Вся блискуча , чарівна ,
По слизьких її боках
Їдуть діти в саночках .
І хату сильно студить . (Грудень)
І назву місяцю дали . (Січень)
Бо весноньку чує .(Лютий)
Квіти , казочки чудні .
Вимальовує старанно
Він узори бездоганно.
І коли ж таке буває ,
Коли снігом замітає ?
Й хто малює на вікні ?
Розкажіть – ви мені !(Зима , мороз)
Завдання для цієї команди описати зиму , яка вона ?
Вчити виділяти характерні ознаки зими , підбирати слова прикметники до іменника , розвивати зв’язне мовлення , спостережливість. Зима святкова, кришталева , люта білосніжна, іскриста , м’яка , довга , коротка , сніжна , королівська , морозна , вітряна , льодяна , срібна, пухнаста, чарівна , весела , безсніжна , зоряна .
Фізкультхвилинка «Гімнастика для очей»
Зима – це чудова та гарна пора року . Мені подобається , коли надворі ясна погода падає сніг . Коли навколо все стає білим , здається що ти потрапив у зимову казку. Я люблю зиму не лише за унікальну красу її краєвидів .
А й за те , що взимку можна кататися на санках , лижах , гратися в сніжки ліпити сніговиків .
Взимку мені дуже подобається виходити на вулицю та гуляти зі своїми друзями . Я люблю слухати , як скрипить під ногами сніг. Зима – це час радості , святкового настрою та веселощів .
«Зимонька – зима ,яка вона ?» Я буду ставити запитання , а ви повинні дати відповідь , як найбільше прикметників .
Сніжинка яка? (Біла , ніжна , легка , пухнаста , срібляста , чарівна , тендітна .)
Зима яка? (Снігова , люта , холодна , морозяна , снігова , біла , хуртовина .)
Сонце яке ? (Холодне , непривітне , яскраве .)
Іній який ?( В лажний )
Мороз який ? (Холодний , морозний . )
Снігопад ;
Метелиця ;
Хуртовина ;
Мороз ;
Ожеледиця ;
Утворення льоду на водоймах ;
Короткі дні та довгі ночі ;
Гра «Так чи ні»
1.Коли приходить до нас святий Миколай ? В грудні так чи ні .(Так)
2.Коли буває Новий Рік ? В лютому . Так чи ні .( Ні) В січні .
3. Коли приходить зима ? В грудні . Так чи ні . (Так)
4. Які є зимні місяці ?(Грудень , січень , лютий. ) Так чи ні . (Так)
Гра «Назви ласкаво»
Я буду називати слова , які пов’язані зимою , а ви повинні їх назвати ласкаво .
Сніг – сніжок , лід – льодок , сосулька – бурулька , санки – саночки,
Лопата – лопатка , снігова баба – снігова ба булька .
Конкурс «Відгадай загадку»
Завдання цього конкурсу окремо для команди я буду зачитувати загадки , правильна відповідь якої принесе команда 2 очки . Якщо одна команда не знає відповіді , то право слова надається 2 команді.
1.Прийшла до нас бабуся у білому кожусі . Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила . Відгадайте , хто вона . Ця бабуся чепурна ? (Зима)
2.Зроду рук своїх н маю , а узори вишиваю . (Мороз)
3.Що росте догори коренем ? ( Бурулька )
4.Влітку відпочивають, взимку дітей катають. (Санчата )
5. У вогні не горить і у воді не тоне . ( Лід)
6.Місяць землю гудить. І хату сильно студить . (Грудень)
7. Вітри зі снігом все сікли і назву місяцю дали . (Січень )
8. Місяць цей лютує бо весноньку чує. (Лютий)
9. Крил не має , а гарно літає . (Сніг )
10. Небесна зірка на долоню впала і в ту ж мить розтала . (Сніжинка)
11.Узимку білим цвітом садок розцвів як літом . (Іній)
12. Яка вода у воді плаває. (Крига )
13.Удень вікно розбивають , а в ночі воно само вставляється . (Ополонка)
14. Плету хлівець на четверо овець . А на п’яту окремо.(Рукавичка)
15.Зелену сукню маю , ніколи не міняю , один – єдиний раз на рік її я прикрашаю .(Ялинка)
Гра «Склади прислів’я»
Завдання конкурсу : у конвертах , які я роздам 2 командам знаходитися частинки із прислів’я . Вони завдання із цих частинам скласти прислів’я про зиму .
Завдання на швидкість , яка із команд виконає найшвидше і правильно це завдання , та команда отримує 3 очки .
Сніг у грудні глибокий – урожай високий ;
У грудні сонце на літо , а зима на мороз ;
Грудень землю гудить, а хату студить ;
Січень рік починає , а грудень закінчує ;
Січень так січе , аж вуха пече ;
Січень снігом січе , а мороз вогнем пече ;
Лютневий сніг весною пахне ;
Лютий лютує недарма , бо кінчається зима ;
Лютий зиму проводжає , весну зустрічає ;
Лютий лютує недарма , бо кінчається зима ;
Січень року початок , а зими середина .
Всі молодці , справились з усіма завданнями зими. Зимонька – зима бажає вам гарних канікул і чудових розваг.