"Зимонька - зима ти до нас в гості прийшла"

Про матеріал
Даний матеріал можна використати на уроках ЯДС для учнів початкової школи або вихователю ГПД .
Перегляд файлу

Виховна година «Зимонька – зима ти до нас в гості прийшла»

Мета : розвивати усне мовлення в учнів , збагачувати словниковий запас слів , розвивати пам’ять , увагу спостережливість , розширити знання дітей про пору року – зиму , зимові явища природи .

  1. Вступне слово вчителя .

Відгадайте , хто я ?
Зима

Добрий день , мої шановні

Діти , пані та панове .

Нині знов із вами я .

Зимонька зима – ось моє ім’я .

Люба зимонька зима .

В гості знов до нас прийшла .

Притрусила все сніжком ,

Вкрила білим кожушком .

Що ж про мене знаєте ?

  1. Дайте відповідь на питання ?

1.Коли до нас приходить зима за календарем ?(1 грудня)

2.Після якої пори року приходить зима ? (Після осені )

3. Яка буває зима ?(Холоднюча , морозяна , заметільна , сніжна )

А якою ж ви мене уявили ? Якою намалювали ? ( Діти показують свої малюнки ).

Які чудові роботи . Яка я сніжна  , заметільна , морозяна .

                               Зимонька

Зимоньку , голубонько

В білім кожушку ,

Любимо ми бігати

По твоїм сніжку .

Всім рум’яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєш ковзанки

В нашому дворі .

 ( Забашта Любов)

Зимонька чарівниця принесла вам загадки .

Готові їх розгадати .

  1. Раптом в лісі посвітліло

Стало всюди чисто й біло .

А тепла чогось нема .

Це прийшла до нас …(Зима)

  1. Води сковую в льоди ,

В дружбі з дітьми я всіма .

Здогадались ? Я - … (Зима)

  1. Вздовж ріки тепер мости .

Можна йти по них і йти

Це надовго і всерйоз

Все скував дідусь …(Мороз)

  1. Хто вночі у лісі , полі побілив усе довкола ?

Хто смереку і ялину вбрав у сніжну кожушину ?(Зима)

  1. Хоч сам не біжить ,

А стоять не велить . (Мороз)

  1. Снігом все позамітала .

Ріки в кригу закувала .
Холоднішої нема ,

Аніж тітонька…(Зима)

  1. Сніг на полях ,

Лід на річках , хуга гуляє .

Коли це буває ? (Узимку)

  1. Бігли два пси ,

Позадирали носи .(Санчата)

  1. Зелену сукню маю ,

Ніколи не міняю ,

Один – єдиний раз на рік .

ЇЇ я прикрашаю . (Ялинка)

  1. . З голубого вулика

Летіли бджоли –

Білим вкрили вулиці ,

І хати , і поле ,

А на яблуні старій

Сів одразу цілий рій !Що це ? (Сніг)

  1. Взимку вкрили ми навкруг

Ліс , дорогу , поле й луг ,

А як сонце припече –

Ми струмочком потечемо . (Сніжинки)

  1.  Рукавом махнув – дерева нагнув .

Гуляє в  полі , та не кінь .(Вітер)

  1.  По стежині , по дорозі

Бігти я у них не в змозі ,
По снігу не йдуть як слід :

До вподоби – тільки лід .(Ковзани)

  1.  За селом була вона

Вся блискуча , чарівна ,

По слизьких її боках

Їдуть діти в саночках .

  1. Місяць землю грудить

І хату сильно студить . (Грудень)

  1. Вітри зі снігом все сікли

І назву місяцю дали . (Січень)

  1. Місяць цей лютує ,

Бо весноньку чує .(Лютий)

  1. Біла морква зимою росте .(Бурулька)
  2. Хтось малює на вікні

Квіти , казочки чудні .

Вимальовує старанно

Він узори бездоганно.

І коли ж таке буває ,

Коли снігом замітає ?

Й хто малює на вікні ?

Розкажіть –  ви мені !(Зима , мороз)

  1. Дидактична гра «Зима»

Завдання для цієї команди описати зиму , яка вона ?

Вчити виділяти характерні ознаки зими , підбирати слова прикметники до іменника , розвивати зв’язне мовлення , спостережливість. Зима святкова, кришталева , люта білосніжна, іскриста , м’яка , довга , коротка , сніжна , королівська , морозна , вітряна , льодяна , срібна, пухнаста, чарівна , весела , безсніжна , зоряна .

Фізкультхвилинка «Гімнастика для очей»

  1. Бесіда про зиму.

Зима – це чудова та гарна пора року . Мені подобається , коли надворі ясна погода падає сніг . Коли навколо все стає білим , здається що ти потрапив у зимову казку. Я люблю зиму не лише за унікальну красу її краєвидів .

А й за те , що взимку можна кататися на санках , лижах , гратися в сніжки ліпити сніговиків .

Взимку мені дуже подобається виходити на вулицю та гуляти зі своїми друзями . Я люблю слухати , як скрипить під ногами сніг. Зима – це час радості , святкового настрою та веселощів .

  1. Ще для вас я конкурс приготувала .

«Зимонька – зима ,яка вона ?» Я буду ставити запитання , а ви повинні дати відповідь , як найбільше прикметників .

Сніжинка яка? (Біла , ніжна , легка , пухнаста , срібляста , чарівна , тендітна .)

Зима яка? (Снігова , люта , холодна , морозяна , снігова , біла , хуртовина .)

Сонце яке ? (Холодне , непривітне , яскраве .)

Іній який ?( В лажний )

Мороз який ? (Холодний , морозний . )

 

  1. А ,які ознаки зими?

    Снігопад ;

    Метелиця ;

    Хуртовина ;

    Мороз ;

    Ожеледиця ;

    Утворення льоду на водоймах ;

    Короткі дні та довгі ночі ;

            Гра «Так чи ні»

1.Коли приходить до нас святий Миколай ? В грудні так чи ні .(Так)

2.Коли буває Новий Рік ? В лютому . Так чи ні .( Ні) В січні .

3. Коли приходить зима ? В грудні . Так чи ні . (Так)

4. Які є зимні місяці ?(Грудень , січень , лютий. ) Так чи ні . (Так)

                       Гра «Назви ласкаво»

Я буду називати слова , які пов’язані зимою , а ви повинні їх назвати ласкаво .

Сніг – сніжок , лід – льодок , сосулька – бурулька , санки – саночки,

Лопата – лопатка , снігова баба – снігова ба булька .

                 Конкурс «Відгадай загадку»

Завдання цього конкурсу окремо для команди я буду зачитувати загадки , правильна відповідь якої принесе команда 2 очки . Якщо одна команда не знає відповіді , то право слова надається 2 команді.

1.Прийшла до нас бабуся у білому кожусі . Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила . Відгадайте , хто вона . Ця бабуся чепурна ? (Зима)

2.Зроду рук своїх н маю , а узори вишиваю . (Мороз)

3.Що росте догори коренем ? ( Бурулька )

4.Влітку відпочивають, взимку дітей катають. (Санчата )

5. У вогні не горить  і у воді не тоне . ( Лід)

6.Місяць землю гудить. І хату сильно студить . (Грудень)

7. Вітри зі снігом все сікли і назву місяцю дали . (Січень )

8. Місяць цей лютує бо весноньку чує. (Лютий)

9. Крил не має , а гарно літає . (Сніг )

10. Небесна зірка на долоню впала і в ту ж мить розтала . (Сніжинка)

11.Узимку білим цвітом садок розцвів як літом . (Іній)

12. Яка вода у воді плаває. (Крига )

13.Удень вікно розбивають , а в ночі воно само вставляється . (Ополонка)

14. Плету хлівець на  четверо овець . А на п’яту окремо.(Рукавичка)

15.Зелену сукню маю , ніколи не міняю , один – єдиний раз на рік її я прикрашаю .(Ялинка)

                Гра «Склади прислів’я»

Завдання конкурсу : у конвертах , які я роздам 2 командам знаходитися частинки із прислів’я . Вони завдання із цих частинам скласти прислів’я про зиму .

Завдання на швидкість , яка із команд виконає найшвидше і правильно це завдання , та команда отримує 3 очки .

    Сніг у грудні глибокий – урожай високий ;

    У грудні сонце на літо , а зима на мороз ;

    Грудень землю гудить, а хату студить ;

    Січень рік починає , а грудень закінчує ;

    Січень так січе , аж вуха пече ;

    Січень снігом січе , а мороз вогнем пече ;

    Лютневий сніг весною пахне ;

    Лютий лютує недарма , бо кінчається зима ;

    Лютий зиму проводжає , весну  зустрічає ;

    Лютий лютує недарма , бо кінчається зима ;

    Січень року початок , а зими середина .

Всі молодці , справились з усіма завданнями зими. Зимонька – зима бажає вам гарних канікул і чудових розваг.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 лютого
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку