"Зимонько, час тобі не лютувати і весні дорогу дати"

Про матеріал
Робота в центрах діяльності з дітьми п'ятого року життя. Формувати уявлення вихованців про святкування Стрітення ; ознайомлювати з народними звичаями і традиціями. Розвивати зацікавленість до вивчення культурних надбань українського народу. Виховувати доброту, щире ставлення до людей та спостережливість.
Перегляд файлу

                 Відділ освіти, молоді і спорту Покровської районної

                                     державної адміністрації

                                 Просянський ЗДО « Колобок»

 

 

 

 

 

                                Робота в центрах діяльності

                                з дітьми пятого року життя

                                                 на тему:

                          «Зимонько, час тобі не лютувати

                                    і весні дорогу дати»

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Вихователь: Запаря Наталія Валеріївна

 

 

                                               смт. Просяна

                                                    2019 р.                                            

 

Мета: формувати уявлення  дітей про святкування Стрітення ; ознайомлювати з народними звичаями і традиціями. Розвивати зацікавленість до вивчення культурних надбань українського народу. Закріплювати уявлення про дружбу  і доброзичливі взаємини. Стимулювати бажання  вивчати і застосовувати мирилки і заклички. Удосконалювати звязне мовлення. Поглиблювати знання дітей про взаємозвязки в природі. Закріплювати  навички ліплення під час роботи з тістом. Виховувати доброту, миролюбність, щире ставлення до людей та спостережливість.

Попередня робота: ознайомлення зі звичаями українського народу. Вивчення віршів про зиму і про весну, розучування мирилок. Бесіди про зміни в природі.

Обладнання: cніжинка, сніжки для таночка, різнокольорові хустинки; кольоровий папір, картон, клей, фарби, пензлик, ножиці, клейонки, олівці; тісто,дощечки, піч, спечені жайворонки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 I. Мотиваційний етап.

1.Привітання.

 Нумо разом привітаймося,

 Теплом ручок обміняймося

 Вправо, вліво повернемось,

Одне одному всміхнемось.

 До нас гостей прийшло багато,

 Треба всіх їх привітати:

 « Доброго ранку, доброго ранку всім!»

 2.Мотивація діяльності.

 Я рада всіх вас бачити і запрошую у незвичайну подорож.

 Одягли чобітки, покрутились,

 І на чарівній галявині ми опинились.

 

II. Інформаційний етап.

1.Відгадування загадки.

 А нас тут загадка чекає.

 Раптом в лісі посвітліло,

 Стало всюди чисто й біло,

 А тепла чомусь нема.

 Це прийшла до нас…( зима.)

 Ану голосніше, дітки, повторіть.

 2.Прихід Зими.

Зима: Малята, чула ви мене кликали. А чи не боїтесь ви мого мороза – морозенка,

 метелиці – хурделиці?  Як морозом я повію та снігом замету…

Діти: А в садочку нам тепленько, любо й весело серденьку!

Зима: Ой на дворі метелиця, крутить – вертить хурделиця…

Діти: А в садочку чепурненькі зійшлися діточки маленькі.

Зима: Вітер свище десь у полі…

Діти: Ми пограємо у колі.

Гра « Комплімент для Зими».

Давайте з вами пограємо у гру « Комплімент для Зими ». Вам необхідно підібрати слова , які характеризують Зимоньку. Наприклад:  « Зимонько, ти така казкова.»       ( Сніжна, морозна, грайлива, казкова, білокоса, холодна, срібляста, радісна, чарівниця, художниця.)

Cніжинку ви передавайте,

Комплімент Зимоньці називайте.

                                                                1

III. Репродуктивний етап.

1.    Бесіда. 

Зима: Багато снігу я сипала в цьому році. А скажіть мені на що схожий сніг?

( Сніг схожий на пухову перину, білу скатертину, цукрову вату.)

Які зимові розваги ви знаєте? ( Взимку можна ліпити снігову бабу, кататися на санчатах, грати в сніжки.)

2.   Вірші про зиму.

Зимонько, діти тебе люблять і вірші про зиму багато знають.

Де не гляну я надворі, -

Всюди бачу білий колір!

Ліс і поле, і діброви

Білі одягли обнови.

 

Це зима нам натрусила

Стільки білого сніжку.

І немовби шапка біла –

Білий дах на дитсадку!

Зима: Ой які чудові вірші. Дякую Вам!

3. Танок  із сніжками.

Зима: Подарую Вам сніжки, потанцюйте залюбки.

4.Прихід Весни.

 Весело нам було із Зимою. Але настав уже час і Весні завітати до нас.

Дитина: Весна іде, весна іде!

Весну вітаймо, діти!

Весна пісні нам принесе,

Вінки, чудові квіти!

( Звучить музика і заходить Весна.)

Весна: А ось і я, весна – красна ,

Куди ступлю – там сонце сяє,

Усе навколо оживає.

А ще пробуджую від сну

Я нашу землю чарівну.

                                       2

5.Гра « Комплімент для Весни».

Вам необхідно підібрати слова , які характеризують Весноньку.

Наприклад: « Веснонько , ти така сонячна». (Рання, співуча, весела, ясна, тепла, різнокольорова, працьовита, красна.)

6.Хоровод « Ой весна, весняночка ».

До нас Весна – красна прийшла

І в хоровод нас повела.

Дитина: Весно, весно, наша весно,

А що ж ти нам принесла?

Весна: На дерева – цвіту,

А на поле – жито,

На травичку - росу,

На дівчаток – красу,

А на хлопчиків – сили,

Щоб росли і міцніли.

IV.Узагальнюючий етап.

1.Діалог Зими з Весною.

  Зима: Ой, як Вам весело.

Зараз насуплю я брови –

І вітер холодний повіє,

Усе захолоне, рятунку нема,

Під снігом замре, заніміє.

( Розкидає хустинки білі, блакитні.)

Весна: А я засміюся –

І сонце ласкаве засяє,

Прокинуться луки, ліси і поля,

Усе зацвіте, заспіває!

( Розкидає хустинки зелені, салатні, жовті, рожеві.)

( Звучать звуки вітру, хуртовини.)

2.Вправа « Кольори зими і весни».

Вихователь: Наша Зимонька – зима

Снігом хустки замела.

Ви їх швидко відшукайте,

І подумайте кому, Весні чи Зимі віддайте.

Назвіть кольори зими. Це холодні кольори, як і сама зима.

Які кольори  весни? Від цих кольорів віє теплом і ніжністю.

                                                                  3

 

Ось і зустрілися зима з весною. У лютому місяці відзначають свято Стрітення.

Це свято вважають святом зустрічі зими з весною. Саме на Стрітення, за народ-

ним переказом, зима з весною змагаються.

3.Мирилки .

 Зимонько! Веснонько! Не сваріться!  Ви обидві хороші,добрі, даруєте ра-    дість  людям. Але негоже Зимі вирушати в дорогу, не помирившись із Весною.

Давайте покажемо цим двом красуням, як ми вміємо миритися. Оберіть собі

пару.

Мирилка летіла, на плече сіла.

Сказала тихенько: « Миріться швиденько!».

 А тепер ви, Зимонько і Веснонько, помиріться.

Зима і Весна:

Ти не ворог, я -  не ворог,

Нам сваритись просто сором.

Помирились – помирились,

Щоб ніколи не сварились.

 

V.  Творчий етап.

1.Поділ на центри діяльності (команди).

Сьогодні ми у центрах  граємось,

Значить на групи розділимось.

Отож ви часу не гайте,

Собі малюнок вибирайте.

(Гості також вибирають малюнки.)

І так у нас утворилося дві команди: команда «Зима» і команда « Весна».

2.Підготовка до практичної роботи.

До роботи готувалась дітвора:

Закотила аж по лікоть рукава.

Діти ручки потирали,

Їх гарненько розминали.

Пальці у « замочок» склали

І долоньки вивертали.

Потім пальчики з’єднали

І по черзі роз’єднали .

Діти ручки розім’яли

                                                           4

І чемненько попрохали:

« Наші милі рученята,

 Час прийшов попрацювати!».

3.Практична робота.

Команді « Зима» необхідно створити колективну композицію « Етюди зими».

Команді  « Весна » необхідно зліпити жайворонків, адже говорять, що весну на своїх крилах приносять птахи.

Гостей також просимо підійти до своїх столів і створити емблему «Кришталева зимонька» і « Весна – красна » .

 (  Під час виконання практичної роботи звучить музика.)

VI. Рефлексивно – оцінювальний  етап.

1.Презентація  роботи центрів:

«Зима»

Ми старались, ми спішили,

Аплікацію зробили.

А тепер її якраз

Презентуєм напоказ.

«Весна»

Ми старались, ми спішили,

Жайворонків наліпили.

А тепер ми їх якраз

Презентуєм  напоказ.

Весна: Ось яких птахів зліпили малята. А тепер їх треба спекти.

Поки вони будуть пектися, ми послухаємо віршики.

Гей злітайтесь на закличку

І великі, й невеличкі.

Пташок  викликаю із теплого краю:

Летіть , соловейки, на нашу земельку!

Гості презентують емблеми « Зима » і « Весна ».

Весна: Ось і пташки наші спеклися. Їх називають « жайворонками », бо вони народилися із сонячного  жару. Цей птах прокидається разом із сонцем і своїм співом сповіщає про те, що прийшла весна.

 Молодці , дітки, яких гарних жайворонків напекли.

 Пригощайтесь, гості милі, набирайтесь вдосталь сили!

А це малята,  вам жайворонки. Поласуєте ними як повернетесь  до дитячого  садочку, помиєте ручки. 

                                                                     5                                                                                                                     

2.Підсумкова бесіда.

Зима: Швидко збігають хвилини,

            Ось і прощатися пора.

Весна: Дозвольте усім побажати

             Щастя, здоров’я, добра.

Вихователь: Дітки, ви сьогодні  молодці.

Добре всі ви  працювали :

Зимі й Весні допомагали.

А нам пора повертатися до дитячого садка.

Малята покрутились, зняли чарівні чобітки

І в дитсадку опинились.

Діти, що ми робили сьогодні на чарівній галявині?

Діти: Всі ми Зиму проводжали,

           Красну Весну зустрічали.

Вихователь:

Бажаємо  тих пісень,

Що лиш весна співає.

І музики, що награють ліси.

І квітів тих, що раз лиш розцвітають,  

І повні пригорщі здоровя і краси!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

                                       6

 

 

 

            

 

    

 

     

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку