Відділ освіти, молоді і спорту Покровської районної
державної адміністрації
Просянський ЗДО « Колобок»
Робота в центрах діяльності
з дітьми п’ятого року життя
на тему:
«Зимонько, час тобі не лютувати
і весні дорогу дати»
Вихователь: Запаря Наталія Валеріївна
смт. Просяна
Мета: формувати уявлення дітей про святкування Стрітення ; ознайомлювати з народними звичаями і традиціями. Розвивати зацікавленість до вивчення культурних надбань українського народу. Закріплювати уявлення про дружбу і доброзичливі взаємини. Стимулювати бажання вивчати і застосовувати мирилки і заклички. Удосконалювати зв’язне мовлення. Поглиблювати знання дітей про взаємозв’язки в природі. Закріплювати навички ліплення під час роботи з тістом. Виховувати доброту, миролюбність, щире ставлення до людей та спостережливість.
Попередня робота: ознайомлення зі звичаями українського народу. Вивчення віршів про зиму і про весну, розучування мирилок. Бесіди про зміни в природі.
Обладнання: cніжинка, сніжки для таночка, різнокольорові хустинки; кольоровий папір, картон, клей, фарби, пензлик, ножиці, клейонки, олівці; тісто,дощечки, піч, спечені жайворонки.
I. Мотиваційний етап.
1.Привітання.
Нумо разом привітаймося,
Теплом ручок обміняймося
Вправо, вліво повернемось,
Одне одному всміхнемось.
До нас гостей прийшло багато,
Треба всіх їх привітати:
« Доброго ранку, доброго ранку всім!»
2.Мотивація діяльності.
Я рада всіх вас бачити і запрошую у незвичайну подорож.
Одягли чобітки, покрутились,
І на чарівній галявині ми опинились.
II. Інформаційний етап.
1.Відгадування загадки.
А нас тут загадка чекає.
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло,
А тепла чомусь нема.
Це прийшла до нас…( зима.)
Ану голосніше, дітки, повторіть.
2.Прихід Зими.
Зима: Малята, чула ви мене кликали. А чи не боїтесь ви мого мороза – морозенка,
метелиці – хурделиці? Як морозом я повію та снігом замету…
Діти: А в садочку нам тепленько, любо й весело серденьку!
Зима: Ой на дворі метелиця, крутить – вертить хурделиця…
Діти: А в садочку чепурненькі зійшлися діточки маленькі.
Зима: Вітер свище десь у полі…
Діти: Ми пограємо у колі.
Гра « Комплімент для Зими».
Давайте з вами пограємо у гру « Комплімент для Зими ». Вам необхідно підібрати слова , які характеризують Зимоньку. Наприклад: « Зимонько, ти така казкова.» ( Сніжна, морозна, грайлива, казкова, білокоса, холодна, срібляста, радісна, чарівниця, художниця.)
Cніжинку ви передавайте,
Комплімент Зимоньці називайте.
1
III. Репродуктивний етап.
1. Бесіда.
Зима: Багато снігу я сипала в цьому році. А скажіть мені на що схожий сніг?
( Сніг схожий на пухову перину, білу скатертину, цукрову вату.)
Які зимові розваги ви знаєте? ( Взимку можна ліпити снігову бабу, кататися на санчатах, грати в сніжки.)
2. Вірші про зиму.
Зимонько, діти тебе люблять і вірші про зиму багато знають.
Де не гляну я надворі, -
Всюди бачу білий колір!
Ліс і поле, і діброви
Білі одягли обнови.
Це зима нам натрусила
Стільки білого сніжку.
І немовби шапка біла –
Білий дах на дитсадку!
Зима: Ой які чудові вірші. Дякую Вам!
3. Танок із сніжками.
Зима: Подарую Вам сніжки, потанцюйте залюбки.
4.Прихід Весни.
Весело нам було із Зимою. Але настав уже час і Весні завітати до нас.
Дитина: Весна іде, весна іде!
Весну вітаймо, діти!
Весна пісні нам принесе,
Вінки, чудові квіти!
( Звучить музика і заходить Весна.)
Весна: А ось і я, весна – красна ,
Куди ступлю – там сонце сяє,
Усе навколо оживає.
А ще пробуджую від сну
Я нашу землю чарівну.
2
5.Гра « Комплімент для Весни».
Вам необхідно підібрати слова , які характеризують Весноньку.
Наприклад: « Веснонько , ти така сонячна». (Рання, співуча, весела, ясна, тепла, різнокольорова, працьовита, красна.)
6.Хоровод « Ой весна, весняночка ».
До нас Весна – красна прийшла
І в хоровод нас повела.
Дитина: Весно, весно, наша весно,
А що ж ти нам принесла?
Весна: На дерева – цвіту,
А на поле – жито,
На травичку - росу,
На дівчаток – красу,
А на хлопчиків – сили,
Щоб росли і міцніли.
IV.Узагальнюючий етап.
1.Діалог Зими з Весною.
Зима: Ой, як Вам весело.
Зараз насуплю я брови –
І вітер холодний повіє,
Усе захолоне, рятунку нема,
Під снігом замре, заніміє.
( Розкидає хустинки білі, блакитні.)
Весна: А я засміюся –
І сонце ласкаве засяє,
Прокинуться луки, ліси і поля,
Усе зацвіте, заспіває!
( Розкидає хустинки зелені, салатні, жовті, рожеві.)
( Звучать звуки вітру, хуртовини.)
2.Вправа « Кольори зими і весни».
Вихователь: Наша Зимонька – зима
Снігом хустки замела.
Ви їх швидко відшукайте,
І подумайте кому, Весні чи Зимі віддайте.
Назвіть кольори зими. Це холодні кольори, як і сама зима.
Які кольори весни? Від цих кольорів віє теплом і ніжністю.
3
Ось і зустрілися зима з весною. У лютому місяці відзначають свято Стрітення.
Це свято вважають святом зустрічі зими з весною. Саме на Стрітення, за народ-
ним переказом, зима з весною змагаються.
3.Мирилки .
Зимонько! Веснонько! Не сваріться! Ви обидві хороші,добрі, даруєте ра- дість людям. Але негоже Зимі вирушати в дорогу, не помирившись із Весною.
Давайте покажемо цим двом красуням, як ми вміємо миритися. Оберіть собі
пару.
Мирилка летіла, на плече сіла.
Сказала тихенько: « Миріться швиденько!».
А тепер ви, Зимонько і Веснонько, помиріться.
Зима і Весна:
Ти не ворог, я - не ворог,
Нам сваритись просто сором.
Помирились – помирились,
Щоб ніколи не сварились.
V. Творчий етап.
1.Поділ на центри діяльності (команди).
Сьогодні ми у центрах граємось,
Значить на групи розділимось.
Отож ви часу не гайте,
Собі малюнок вибирайте.
(Гості також вибирають малюнки.)
І так у нас утворилося дві команди: команда «Зима» і команда « Весна».
2.Підготовка до практичної роботи.
До роботи готувалась дітвора:
Закотила аж по лікоть рукава.
Діти ручки потирали,
Їх гарненько розминали.
Пальці у « замочок» склали
І долоньки вивертали.
Потім пальчики з’єднали
І по черзі роз’єднали .
Діти ручки розім’яли
4
І чемненько попрохали:
« Наші милі рученята,
Час прийшов попрацювати!».
3.Практична робота.
Команді « Зима» необхідно створити колективну композицію « Етюди зими».
Команді « Весна » необхідно зліпити жайворонків, адже говорять, що весну на своїх крилах приносять птахи.
Гостей також просимо підійти до своїх столів і створити емблему «Кришталева зимонька» і « Весна – красна » .
( Під час виконання практичної роботи звучить музика.)
VI. Рефлексивно – оцінювальний етап.
1.Презентація роботи центрів:
«Зима»
Ми старались, ми спішили,
Аплікацію зробили.
А тепер її якраз
Презентуєм напоказ.
«Весна»
Ми старались, ми спішили,
Жайворонків наліпили.
А тепер ми їх якраз
Презентуєм напоказ.
Весна: Ось яких птахів зліпили малята. А тепер їх треба спекти.
Поки вони будуть пектися, ми послухаємо віршики.
Гей злітайтесь на закличку
І великі, й невеличкі.
Пташок викликаю із теплого краю:
Летіть , соловейки, на нашу земельку!
Гості презентують емблеми « Зима » і « Весна ».
Весна: Ось і пташки наші спеклися. Їх називають « жайворонками », бо вони народилися із сонячного жару. Цей птах прокидається разом із сонцем і своїм співом сповіщає про те, що прийшла весна.
Молодці , дітки, яких гарних жайворонків напекли.
Пригощайтесь, гості милі, набирайтесь вдосталь сили!
А це малята, вам жайворонки. Поласуєте ними як повернетесь до дитячого садочку, помиєте ручки.
5
2.Підсумкова бесіда.
Зима: Швидко збігають хвилини,
Ось і прощатися пора.
Весна: Дозвольте усім побажати
Щастя, здоров’я, добра.
Вихователь: Дітки, ви сьогодні молодці.
Добре всі ви працювали :
Зимі й Весні допомагали.
А нам пора повертатися до дитячого садка.
Малята покрутились, зняли чарівні чобітки
І в дитсадку опинились.
Діти, що ми робили сьогодні на чарівній галявині?
Діти: Всі ми Зиму проводжали,
Красну Весну зустрічали.
Вихователь:
Бажаємо тих пісень,
Що лиш весна співає.
І музики, що награють ліси.
І квітів тих, що раз лиш розцвітають,
І повні пригорщі здоров’я і краси!
6