Мета:
систематизувати знання, уміння і навички учнів;
розвивати логічне мислення, творчу ініціативу;
спонукати до творчості під час розв’язування вправ;
виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її.
Хід гри
Ведучий: Добрий день, дорогі діти, присутні на нашому святі! Наше свято приурочене математиці. Дехто вважає, що це суха, нудна і нецікава наука.Але це не так! Математика сувора, вимоглива, але в той же час весела і жартівлива. Багато поетів і письменників, просто любителів склали вір-
ші, казки, співаночки про математику. А скільки складено ребусів, кросвордів!
Математика була і є окрасою багатьох наук, саме в цьому її естетична цінність.
Математика- музика душі!
Математика- цариця всіх наук!
Сьогодні в нас цікава гра-
Змагатиметься дітвора
В умінні міркувати,
А деколи і хитрувати,
Уважним бути, не зітхати,
А правильно відповідати.
Зберіть усі знання і сили,
Згадайте все, що ви учили,
У бій із друзями вступайте,
І в чесній грі перемагайте!
. Тож давайте запросимо наших учасників (оплески).
1-й учень.Команди,струнко! До зустрічі готові?
2-й учень. Кроком руш!
( звучить «мелодія Ми начинаємо КВК». Виходять діти.)
1-й учень. Святкова наша зала
Від облич засіяла
В змаганнях віднині
Ареною стала.
Вогні КВК, наче зорі горять,
Команди на старті
Готові стоять.
2-й учень. Святкова ця зала
Нас всіх об’єднала.
В змаганнях віднині
Ареною стала.
Хай будуть веселі
Обличчя у вісх,
Девіз КВК-
Це дотепність і сміх.
Ведучий. Сьогодні зустрічаються команда « КМІТЛИВІ» і команда «РОЗУМНІ». Девіз – « Серед чисел існує досконалість і злагода». Тому мені дуже хочеться, щоб досконалість і злагода панували в душі наших учасників і всіх присутніх. Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками.
А щоб змагання було чесним,
Ми оберемо журі почесне.
Погляньмо разом з вами друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі. ( представлення журі)
1-й уч. Повага вам, судді!
2-й уч. Привіт вам, журі!
1-й уч. Та тільки суворо ви їх не судіть!
2-й уч. І смійтеся з того, що викличе сміх.
ВСІ: сміятися голосно – суддям не гріх
.
Ведучий. Ось і настав час розпочати поєдинок.
Перший конкурс – конкурс привітань.
Конкурси оцінюємо по п’ятибальній системі.
Слово – команді « КМІТЛИВІ».
Капітан команди « КМІТЛИВІ». 1. Команда, наш девіз!
Щоб усе прекрасно знати,
Будемо добре міркувати,
Додавати, віднімати
І свій розум розвивати!
2. Привітання для команди «РОЗУМНІ».
Ми суперників вітаєм,
Чи здолаєм вас – не знаєм,
Будем чесно ми змагатись,
Лиш на себе сподіватись.
3. Побажання команді «РОЗУМНІ».
Переможцям не хвалитись,
Переможеним не ревти.
Вболівальникам веселитись,
Дружно нам допомогти.
Просимо журі не спати-
Справедливо рахувати.
Пісня « Що найбільше…»
Полюбляють наші хлоп’ята? (2р.)
Додавати, віднімати,
Всі задачі розв’язати
Полюбляють наші хлоп’ята!(2р.)
Що найбільше (3р.)
Полюбляють наші дівчата?(2р.)
Множить числа і ділити,
Веселитись і дружити
Полюбляють наші дівчата! (2р.)
Що найбільше (3р.)
Полюбляє наша команда?(2р.)
У змаганнях участь брати,
В боротьбі перемагати
Полюбляє наша команда (2р.)
.
4. Привітання для журі:
Ви скажіть нам, журі,
Що нам слід показати,
Щоби ви допомогли
Нам перемогу дістати?
Бали нам-головне!
Будемо вас просити,
Щоб ви чемно змогли
Їх між нами поділити.
Журі справедливе,
Не судіть ви нас строго,
Перемоги ми хочем,
Тож змагатись прийшли,
Бо перемога- то є краще бажання,
І тому дуже просим:
Ви нас чемно судіть.
Бо перемога то є краще бажання,
І тому дуже хочем здобути її
Ведучий. Слово – команді «РОЗУМНІ».
Капітан команди « РОЗУМНІ». 1. Команда, наш девіз!
Тренуй свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працюй мій мозок,
І вчусь я старанно.
2. Привітання для команди «КМІТЛИВІ».
Добрий день, шановні друзі!
КВК- цікаве свято.
Наших друзів тут багато.
Всім привіт та усмішку шлемо,
З перемогою до фінішу йдемо!
3. Звертання від команди «РОЗУМНІ».
ВИ, вболівальники завзяті,
Нам допоможіть перемагати.
Дві команди порівняйте
І хто краще- вибирайте.
,
Пісня « ВБОЛІВАЛЬНИКАМ»
(мотив « В траве сидел кузнечик»).
У залі друг наш справний(2р.)
Уболівальник славний
На гру до нас прийшов.
Вболівальничку (2р.),
Ти не жалій нам оплесків.
Вболівальничку (2р.),
Допоможи ти нам!
Розв’язуй ти задачі (2р.)
І успіх і невдачі
З командою діли.
П-в.
Вболівальнику, наш друже( 2р.),
Підтримуй ти нас дуже,-
Ми виграємо враз!
.
Тож, вболівальники, «болійте»!
Рук своїх ви не жалійте.
Хто сьогодні не програє-
Про це журі найкраще знає
Ведучий . Дороге наше журі!
Докладіть старання,
Лаври всі віддайте-
ОСЬ ЇХНІ БАЖАННЯ.
Тихо, тихо стає у нас в залі,
Підрахуй ти нам бали, журі!
Покладаєм надію на тебе,
Саме тут, саме о цій порі.
Став ти нам справедливі оцінки-
Хочем в конкурсах перемогти.
Хай в суперника трясуться колінки-
Будем ми попереду іти
.
Олівець ми вручаєм
І вам побажаєм:
На світі сто років прожити
І в конкурсах чесно судити
( вручення олівця)
Ведучий. Молодці, капітани і члени команд! Ваші девізи чудові! Виконання їх оцінить наше журі!
Розпочинаємо конкурси для наших команд
Ведучий. Другий конкурс – розминка команд.
Для того, щоб команди краще пізнали одна одну, пропонується 5 запитань. Якщо одна команда або хоч один член із команди знає відповідь, дає її відразу. Якщо ні, то на роздуми дається 30 с .За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Ведучий. Поки журі підбивають підсумки, пропонуємо вам послухати частівки, які приготували наші учні.
(частівки)
Ми веселі дві подружки
Із баяном братиком Заспіваємо частушки
Ми про математику.
Знають Ігор, Коля й Вася,
Залік наближається-
А в них з математики,
Двійки прибавляються.
Отака у всіх нас доля,
Заліки, страждання,
Не дає списати вчитель з алгебри завдання.
Розв’язав Петрусь задачу
Тільки мінуса не бачив.
От і сталось що лимон.
Важить майже 8 тонн.
На контрольній ловив гав,
Одиницю упіймав.
Підглядав в усі книжки,
Переплутав сторінки.
Біля дошки він стояв
І придумав чудо,
В теоремі приєднав,
До квадрата куба.
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка,
З низьким рівнем у змаганнях,
Вийде лобурака.
Ведучий. Третій конкурс- « Домашнє завдання»
Кожна команда готувала конкурс художньої самодіяльності. Конкурс оцінюється 5 балами.
Команда «КМІТЛИВІ». Інсценівка «Розв’язування рівнянь».
( виходять Незнайко і Квіточка)
Н. Я розв’язую всі задачі тільки на «відмінно», а про рівняння й говорити годі: лускаю, як насіння!
К. Дуже добре! Я ось цілий тиждень розв’язую рівняння- ніяк не можу його розв’язати. Допоможи мені, будь ласка!
Н. Добре, давай! Я його вдома розв’яжу, після обіду.
К. Чому після обіду? Ти зараз розв’яжи.
Н. А ти впевнена, що це рівняння?
К. Звісно, впевнена.
Н. А що у рівняннях необхідно шукати?
К. Так ти ж « лускаєш» рівняння, як насіння, і не знаєш, що шукати?
Н. Це ж я свої рівняння « лускаю». У них мені все зрозуміло.
А в твоїх є оце…(показує х.)
К. Ех ти, бідолахо! Цей х і треба шукати!
Н. Це ти- бідолаха! Було б тобі впродовж тижня голову сушити! Знайти х! Та ось же він! (показує).
Команда « РОЗУМНІ». Інсценівка « Уміло поділила».
( виходять двоє дітей)
А. Ти знаєш, що в нашій сім’ї п’ять осіб: батько, мати, дідусь, я і сестра?
Б. Знаю! Крім того, переконана, що ти неввічлива. Потрібно було б сестру назвати першою, а не себе.
А. Слухай далі. Купила мама сьогодні 7 яблук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на 5 однакових частин , потім…
Б. Досити, я знаю ,як ці яблука без розрізування на однакові частини можна було б між вами розділити.
А. 7 яблук на 5 осіб? Не різати?
Б. Звісно!
А. Цікаво, як же?
Б. Зварити компот!
Ведучий. Четвертий конкурс- « Геометричний»
Скільки трикутників ( квадратів) « сховалося» у заданій фігурі?
За правильність виконання команда отримує 2 бали.
Ведучий. П’ятий- конкурс капітанів.
Кожному капітану ставлять по 5 запитань. За правильну відповідь капітани отримують по 1 балу.
Запитання капітанові команди « КМІТЛИВІ».
Запитання капітанові команди « РОЗУМНІ»,
( Дві, бо решти згоріли)
4. На 1 вербі росли груші, а на другій-яблука. Скільки росло фруктів на вербі? (жодної)
5. Сорок пять і сорок п’ят- що буде спільне?(80)
Ведучий. Поки члени журі підбивають підсумки, пропонуємо вашій увазі танець.
Ведучий. Шостий конкурс- « математична естафета»
На дошці записані приклади для кожної команди .Учасник обчислює приклад, шукає аркуш паперу з числом, яке є розв’язком прикладу. На виворотній стороні є літера із зашифрованого слова. Відповіді потрібно виставити у формі зростання. Хто швидше розшифрує слово-той і переможець. За правильність обчислень команди отримують 13 балів плюс 1 бал за швидкість.
« КМІТЛИВІ» |
«РОЗУМНІ» |
230-229 |
ю (1) |
241-240 |
Ю (1) |
48:8 |
н (6) |
24:8 |
н (3) |
40-32 |
і (8) |
63:7 |
і (9) |
14-11 |
м (3) |
1000:100 |
м (10) |
50:10 |
а (5) |
5∙5-17 |
а (8) |
10000:1000 |
т (10) |
54:9 |
т (6) |
24:12 |
е (2) |
567-560 |
е (7) |
11∙1 |
м (11) |
40:10 |
м (4) |
32:8 |
а (4) |
3∙4 |
а (12) |
6+7 |
т (13) |
65-60 |
т (5) |
130-118 |
и (12) |
78-67 |
и (11) |
1209-1200 |
к (9) |
540-527 |
к (13) |
72-65 |
и (7) |
2-0 |
и (2) |
Ведучий. Сьомий конкурс- « Юні конструктори» Танграм- найдавніша китайська гра. Із квадрата, який розрізаний на 7 геометричних фігур, діти повинні скласти :
Команда «КМІТЛИВІ»-котика,
Команда «РОЗУМНІ» -собачку.
Яка команда справиться швидше – отримує 4 бали.
Ведучий. Пропонуємо конкурс для вболівальників. Цим ви зможете заробити додаткові бали для команди за яку вболіваєте.
Кожен розгаданий ребус добавляє команді 1 бал.
Пропонуємо розгадати ребуси.
Ребуси для вболівальників для команди « КМІТЛИВІ»
40,чка (сорочка),
7,я (сімя),
Ві 3 ла (вітрила),
Ро7,а (роса),
100лиця (столиця).
Ребуси для вболівальників для команди «РОЗУМНІ»
С 3 ж(стриж),
3 зуб (тризуб),
40 а (сорока),
Пі 2 л (підвал),
Р 1 на (родина).
Ведучий. Ось і добігає кінця наш КВК. Поки журі визначає переможців, пропонуємо прослухати пісню
«Чого вчать у школі»
Букви в зошиті писать
І в альбомі малювать -
Вчать у школі 3р.
Додавати і ділить,
Менших себе боронить -
Вчать у школі 3р.
Від п’яти відняти два,
По складах читать слова -
Вчать у школі 3р.
Вміти книжку берегти,
Бути чемними завжди -
Вчать у школі 3р.
(проіграш)
Круг накреслити як слід , показати захід, схід- Вчать у школі 3р.
Знати кожен материк
І не плутать міст і рік - Вчать у школі 3р.
Вірну відповідь знайти,
Нелегкий маршрут пройти - Вчать у школі 3р.
Міцно змалечку дружить,
Все життя у дружбі жить-
Ведучий. Шановні журі. Врахуйте бали вболівальників до кожної окремої команди.
Ведучий. Настав підсумку час,
Що судді скажуть для нас?
( оголошення результатів)
Увага! Ось настав фінал!
Команда-переможниця здолала перешкоду,
Одержуйте винагороду.
(переможці отримують нагороди і призи)
Команда наша друга, цінуємо роботу вашу.
Наступного змагання вимагайте реваншу!
Пісня « 2х 2= 4»
Припев: Дважды два четыре, дважды два четыре,
Это всем известно в целом мире
Все: Дважды два четыре, дважды два четыре
А не три, а не п’ять, это надо знать
Дважды два четыре, дважды два четыре,
А не шесть, а не семь, это ясно всем.
Трижды три навеки девять, девять
Ничего тут не поделать, делать
И не трудно сощитать, сколько будет п’ять у п’ять
П’ять у п’ять двадцять п’ять 2р.
Совершенно верно
Припев:
У кого друзья не спросим, спросим
Шесть у восем сорок восем, восемь
Шесть у шесть прошу учесть,
Неизменно тридцять шесть
Шесть у шесть тридцять шесть 2р.
Совершенно верно
Припев:
(проиграш)
ВСЕ: дважды два четыре 2р.
А не три, а не п’ять, это надо знать
Дважды два четыре 2р.
А не шесть, а не сем, это ясно всем, ВСЕМ