Змагання математичними стежками

Про матеріал
Розробка Математичний КВК створений з метою систематизувати знання, уміння і навички учнів; розвивати логічне мислення, творчу ініціативу; спонукати до творчості під час розв’язування вправ; виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її.
Перегляд файлу

  Мета:

систематизувати знання, уміння і навички учнів;

розвивати логічне мислення, творчу ініціативу;

спонукати до творчості під час розв’язування вправ;

виховувати інтерес до математики, практичну необхідність вивчати її.

 

 

                               Хід гри

Ведучий:  Добрий день, дорогі діти, присутні на нашому святі! Наше свято приурочене математиці. Дехто вважає, що це суха, нудна і нецікава наука.Але це не так! Математика сувора, вимоглива, але в той  же час весела і жартівлива.  Багато поетів і письменників, просто любителів склали вір-

ші,  казки, співаночки про математику. А скільки складено ребусів, кросвордів!

Математика була і є окрасою багатьох наук, саме в цьому її естетична цінність.

                                                 Математика- музика душі!

                                           Математика- цариця всіх наук!

Сьогодні в нас цікава гра-

Змагатиметься дітвора

В умінні міркувати,

А деколи і хитрувати,

Уважним бути, не зітхати,

А правильно відповідати.

Зберіть усі знання і сили,

Згадайте все, що ви учили,

У бій із друзями вступайте,

І в чесній грі перемагайте!

. Тож давайте запросимо наших учасників (оплески).

 

1-й учень.Команди,струнко! До зустрічі готові?

2-й учень. Кроком руш!

 

( звучить  «мелодія Ми начинаємо КВК». Виходять діти.)

 

 

1-й учень.      Святкова наша зала

                       Від облич засіяла

                       В змаганнях віднині

                       Ареною стала.

                       Вогні КВК, наче зорі горять,

                       Команди на старті

                       Готові стоять.

2-й учень.      Святкова ця зала

                       Нас всіх об’єднала.

                       В змаганнях віднині

                      Ареною стала.

                      Хай будуть веселі

                      Обличчя у вісх,

                      Девіз КВК-

                      Це дотепність і сміх.

Ведучий. Сьогодні зустрічаються команда « КМІТЛИВІ» і команда «РОЗУМНІ». Девіз – « Серед чисел існує досконалість і злагода». Тому мені дуже хочеться, щоб досконалість і злагода панували в душі наших учасників і всіх присутніх. Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками.

 

А щоб змагання було чесним,

Ми оберемо журі почесне.

Погляньмо разом з вами друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі. ( представлення журі)

 

1-й уч.   Повага вам, судді!

2-й уч.   Привіт вам, журі!

1-й уч.   Та тільки суворо ви їх не судіть!

2-й уч.   І смійтеся з того, що викличе сміх.

ВСІ: сміятися голосно – суддям не гріх

.

Ведучий. Ось і настав час розпочати поєдинок.

Перший конкурс – конкурс привітань.

Конкурси оцінюємо по п’ятибальній системі.

                        Слово – команді « КМІТЛИВІ».

 

Капітан команди « КМІТЛИВІ».  1.    Команда, наш девіз!

 

                                                     Щоб усе прекрасно знати,

                                                     Будемо добре міркувати,

                                                     Додавати, віднімати

                                                     І свій розум розвивати!

   2.     Привітання  для команди «РОЗУМНІ».

                                                    Ми суперників вітаєм,

                                                    Чи здолаєм вас – не знаєм,

                                                    Будем чесно ми змагатись,

                                                    Лиш на себе сподіватись.

3.     Побажання  команді «РОЗУМНІ».

                                                 Переможцям не хвалитись,

                                                 Переможеним не ревти.

                                                 Вболівальникам веселитись,

                                                 Дружно нам допомогти.

                                                 Просимо журі не спати-

                                                 Справедливо рахувати.

Пісня « Що найбільше…»

  • Що найбільше (Зр.)

Полюбляють наші хлоп’ята? (2р.)

Додавати, віднімати,

Всі задачі розв’язати

Полюбляють наші хлоп’ята!(2р.)

          Що найбільше (3р.)

          Полюбляють наші дівчата?(2р.)

          Множить числа і ділити,

          Веселитись і дружити

          Полюбляють наші дівчата! (2р.)

 

Що найбільше (3р.)

Полюбляє наша команда?(2р.)

У змаганнях участь брати,

В боротьбі перемагати

Полюбляє наша команда (2р.)

.

4. Привітання для журі:

                                                       Ви скажіть нам, журі,

                                                       Що нам слід показати,

                                                       Щоби  ви допомогли

                                                       Нам перемогу дістати?

 

                                                         Бали нам-головне!

                                                        Будемо вас просити,

                                                        Щоб ви чемно змогли

                                                        Їх між нами поділити.

 

                                                          Журі справедливе,

                                                         Не судіть ви нас строго,

                                                         Перемоги ми хочем,

                                                         Тож змагатись прийшли,

                                          Бо перемога- то є краще бажання,

 

                                                            І тому дуже просим:

                                                           Ви нас чемно судіть.

                                             Бо перемога то є краще бажання,

                                             І тому дуже хочем здобути її

Ведучий. Слово – команді «РОЗУМНІ».

 

Капітан команди « РОЗУМНІ». 1. Команда, наш девіз!

                                                Тренуй свій розум,

                                                Увагу та пам'ять.

                                                Працюй мій мозок,

                                                І вчусь я старанно.

2.     Привітання для команди «КМІТЛИВІ».

                                             Добрий день, шановні друзі!

                                             КВК- цікаве свято.

                                             Наших друзів тут багато.

                                             Всім привіт та усмішку шлемо,

                                             З перемогою до фінішу йдемо!

3. Звертання від команди «РОЗУМНІ».

                                           ВИ, вболівальники завзяті,

                                           Нам допоможіть перемагати.

                                           Дві команди порівняйте

                                           І хто краще- вибирайте.

 

,

Пісня « ВБОЛІВАЛЬНИКАМ»

 (мотив « В траве сидел кузнечик»).

                У залі друг наш справний(2р.)

               Уболівальник славний

               На гру до нас прийшов.

Вболівальничку (2р.),

Ти не жалій нам оплесків.

Вболівальничку (2р.),

Допоможи ти нам!

                 Розв’язуй ти задачі (2р.)

                І успіх і невдачі

               З командою діли.

П-в.

             Вболівальнику, наш друже( 2р.),

            Підтримуй ти нас дуже,-

            Ми виграємо враз!

                                           

.

 

                                         Тож, вболівальники, «болійте»!

                                         Рук своїх ви не жалійте.

                                         Хто сьогодні не програє-

                                         Про це журі найкраще знає

Ведучий .  Дороге наше журі!

                   Докладіть старання,

                   Лаври всі віддайте-

                   ОСЬ ЇХНІ БАЖАННЯ.

 

                                             Тихо, тихо стає у нас в  залі,

                                            Підрахуй ти нам бали, журі!

                                            Покладаєм надію на тебе,

                                            Саме тут, саме о цій порі.

 

                                       Став ти нам справедливі оцінки-

                                   Хочем в конкурсах перемогти.

                                  Хай в суперника трясуться колінки-

                                  Будем ми попереду іти

  .

                                               Олівець ми вручаєм

                                              І вам побажаєм:

                                       На світі сто років прожити

                                       І в конкурсах чесно судити

( вручення олівця)

 

Ведучий. Молодці, капітани і члени команд! Ваші девізи чудові! Виконання їх оцінить наше журі!

 

 Розпочинаємо конкурси для наших команд

 

Ведучий. Другий конкурс – розминка команд.

 Для того, щоб команди краще пізнали одна одну, пропонується 5 запитань.  Якщо одна команда або хоч один член із команди знає відповідь, дає її відразу. Якщо ні, то на роздуми дається 30 с .За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

  1. Двоє землекопів викопають два метри канави за 2 год.Скільки землекопів за 5 год викопають 5 метрів канави? (2)
  2. У кого на голові гуля, у животі булькає, одна рука, та й та на спині? ( чайник, що закипає)
  3. Троє коней пробігли 12 км. Ск. км пробіг кожен кінь? ( 12 км)           
  4.    Що важче-100 кг заліза чи 1 ц сіна? (однаково)
  5. У якому місяці люди найменше їдять хліб? ( лютий)

 

Ведучий. Поки журі підбивають підсумки, пропонуємо вам послухати частівки, які приготували наші учні.

 

(частівки)

Ми веселі дві подружки

Із баяном братиком                                                     Заспіваємо частушки

Ми про математику.

                                                  Знають Ігор, Коля й Вася,

                                                  Залік наближається-

                                                  А в них з математики,

                                                  Двійки прибавляються.

Отака у всіх нас доля,

Заліки, страждання,

Не дає списати вчитель                                                             з алгебри завдання.

                                                Розв’язав Петрусь задачу

                                               Тільки мінуса не бачив.

                                               От і сталось що лимон.

                                               Важить майже 8 тонн.

На контрольній ловив гав,

Одиницю упіймав.

Підглядав в усі книжки,

Переплутав сторінки.

                                                     Біля дошки він стояв

                                                     І придумав чудо,

                                                     В теоремі приєднав,

                                                    До квадрата куба.

 

Хто задач не полюбляє,

Тим така і дяка,

З низьким рівнем у змаганнях,

Вийде лобурака.

 

 

 

 

Ведучий.   Третій конкурс- « Домашнє завдання»

 

Кожна команда готувала конкурс художньої самодіяльності. Конкурс оцінюється 5 балами.

Команда  «КМІТЛИВІ». Інсценівка «Розв’язування рівнянь».

( виходять Незнайко і Квіточка)

 

Н. Я розв’язую всі задачі тільки на «відмінно», а про рівняння й говорити годі: лускаю, як насіння!

К. Дуже добре! Я ось цілий тиждень розв’язую рівняння- ніяк не можу його розв’язати. Допоможи мені, будь ласка!

Н. Добре, давай! Я його вдома розв’яжу, після обіду.

К. Чому після обіду? Ти зараз розв’яжи.

Н. А ти впевнена, що це рівняння?

К. Звісно, впевнена.

Н. А що у рівняннях необхідно шукати?

К. Так ти ж « лускаєш» рівняння, як насіння, і не знаєш, що шукати?

Н. Це ж я свої рівняння « лускаю». У них мені все зрозуміло.

А в твоїх є оце…(показує х.)

К. Ех ти, бідолахо! Цей х і треба шукати!

Н. Це ти- бідолаха! Було б тобі впродовж тижня голову сушити! Знайти х! Та ось же він! (показує).

 

Команда « РОЗУМНІ». Інсценівка « Уміло поділила».

( виходять двоє дітей)

 

А. Ти знаєш, що в нашій сім’ї п’ять осіб: батько, мати, дідусь, я і сестра?

Б. Знаю! Крім того, переконана, що ти неввічлива. Потрібно було б сестру назвати першою, а не себе.

А. Слухай далі. Купила мама сьогодні 7 яблук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на 5 однакових частин , потім…

Б. Досити, я знаю ,як ці яблука без розрізування на однакові частини можна було б між вами розділити.

А. 7 яблук на 5 осіб? Не різати?

Б. Звісно!

А. Цікаво, як же?

Б. Зварити компот!

 

 

Ведучий.  Четвертий конкурс- « Геометричний»

Скільки трикутників ( квадратів) « сховалося» у заданій фігурі?

За правильність виконання команда отримує 2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий.  П’ятий-  конкурс капітанів.

 

 Кожному капітану ставлять по 5 запитань. За правильну відповідь капітани отримують по 1 балу.

 

Запитання капітанові команди « КМІТЛИВІ».

  1. На дубі 4 гілки, на кожній гілці росте по 6 яблук. Скільки всього яблук росте на дереві?(на дубі яблука не ростуть)
  2. Пташині 6 років. Що трапиться з нею потім?( піде7)
  3. Щоб зварити 1 кг м’яса, треба 1 годину. За який час звариться 2 кг м’яса? ( 1 год)
  4. 4 хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм-троє дівчат. Ск . всього дітей ішло з міста в село? (4)
  5. Коли найлегше пробратися чорній кішці в кімнату? (коли відчинені двері)

Запитання капітанові команди « РОЗУМНІ»,

  1. Скільки картоплин улізе в горщик? (жодної, бо картопля не лазить)
  2. Скільки кроків зробить горобець за 7 років? (жодного, бо горобець скаче)
  3. Горіло 7 свічок. Дві з них погасли. Скільки залишилося?

( Дві, бо решти згоріли)

   4. На 1 вербі росли груші, а на другій-яблука. Скільки росло фруктів на вербі? (жодної)

  5. Сорок пять і сорок п’ят- що буде спільне?(80)

Ведучий. Поки члени журі підбивають підсумки, пропонуємо вашій увазі  танець.

 

Ведучий. Шостий конкурс- « математична естафета»

 

На дошці записані приклади для кожної команди .Учасник обчислює приклад, шукає аркуш паперу з числом, яке є розв’язком прикладу. На виворотній стороні є літера із зашифрованого слова. Відповіді потрібно виставити у  формі зростання. Хто швидше розшифрує слово-той і переможець. За правильність обчислень команди отримують 13 балів плюс 1 бал за швидкість.

 

      « КМІТЛИВІ»

      «РОЗУМНІ»

 

 

 

 

230-229

ю     (1)

241-240

Ю   (1)

48:8

н      (6)

24:8

н    (3)

40-32

і       (8)

63:7

і     (9)

14-11

м     (3)

1000:100

м    (10)

50:10

а      (5)

5∙5-17

а     (8)

10000:1000

т     (10)

54:9

т     (6)

24:12

е     (2)

567-560

е     (7)

11∙1

м    (11)

40:10

м    (4)

32:8

а     (4)

3∙4

а    (12)

6+7

т    (13)

65-60

т     (5)

130-118

и    (12)

78-67

и   (11)

1209-1200

к    (9)

540-527

к   (13)

72-65

и    (7)

2-0

и    (2)

 

 Ведучий. Сьомий конкурс- « Юні конструктори» Танграм- найдавніша китайська гра. Із квадрата, який розрізаний на 7 геометричних фігур, діти повинні скласти :

Команда «КМІТЛИВІ»-котика,

Команда «РОЗУМНІ» -собачку.

Яка команда справиться швидше – отримує 4 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий.  Пропонуємо конкурс для вболівальників. Цим ви зможете заробити додаткові бали для команди за яку вболіваєте.

Кожен розгаданий ребус добавляє команді 1 бал.

Пропонуємо розгадати ребуси.

Ребуси для вболівальників для команди « КМІТЛИВІ»

40,чка (сорочка),

7,я (сімя),

Ві 3 ла (вітрила),

Ро7,а (роса),

100лиця (столиця).

 

Ребуси для вболівальників для команди «РОЗУМНІ»

С 3 ж(стриж),

3 зуб (тризуб),

40 а (сорока),

Пі 2 л (підвал),

Р 1 на (родина).

 

Ведучий.   Ось і добігає кінця наш КВК. Поки журі визначає переможців, пропонуємо прослухати    пісню

«Чого вчать у школі»

 

                   Букви в зошиті писать

                   І в  альбомі малювать -                                                                                                                                                        

                   Вчать у школі .

                   Додавати і ділить,

                   Менших себе боронить -

                   Вчать у школі .

                  Від п’яти відняти два,

                   По складах читать слова -                                                                                                                                                                                       

                  Вчать у школі .

                   Вміти книжку берегти,

                  Бути чемними завжди -                                                                                                           

                  Вчать у школі 3р.

(проіграш)

 

Круг накреслити як слід ,                                                                                            показати захід, схід-                                                                                                       Вчать у школі .

Знати кожен материк

І не плутать міст і рік -                                                                          Вчать у школі .

 

Вірну відповідь знайти,

Нелегкий маршрут пройти -                                                                             Вчать у школі .

Міцно змалечку дружить,                          

Все життя у дружбі жить-

   

Ведучий.  Шановні журі. Врахуйте бали вболівальників до       кожної окремої команди.

 

Ведучий.  Настав підсумку час,

                   Що судді скажуть для нас?

 

                                 ( оголошення результатів)

 

Увага! Ось настав фінал!

Команда-переможниця здолала перешкоду,

Одержуйте винагороду.

 

                        (переможці отримують нагороди і призи)

 

Команда наша друга, цінуємо  роботу вашу.

Наступного змагання вимагайте реваншу!

                

                      Пісня « 2х 2= 4»

 

Припев: Дважды два четыре, дважды два четыре,

              Это всем известно в целом мире

 Все:            Дважды два четыре, дважды два четыре

                    А не три, а не п’ять, это надо знать

                    Дважды два четыре, дважды два четыре,

                    А не шесть, а не семь, это ясно всем.

 

Трижды три навеки девять, девять

Ничего тут не поделать, делать

И не трудно сощитать, сколько будет п’ять у п’ять

П’ять у п’ять двадцять п’ять 2р.

Совершенно верно

 

 Припев:

У кого друзья не спросим, спросим

Шесть у восем сорок восем, восемь

Шесть у шесть прошу учесть,

Неизменно тридцять шесть

Шесть у шесть тридцять шесть 2р.

Совершенно верно

 

Припев:

 

(проиграш)

 

ВСЕ:   дважды два четыре 2р.

            А не три, а не п’ять, это надо знать

           Дважды два четыре 2р.

          А не шесть, а не сем, это ясно всем, ВСЕМ

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку