Змагання: Що ти знаєш про фізику

Про матеріал
Позакласний захід проводиться у формі пізнавальної гри, яка допомагає розширювати кругозір учнів, поглиблювати їхні знання, виховувати інтерес до фізики і навколишнього світу, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, винахідливості. У цікавій формі запитань і відповідей під час вікторини учні ознайомлюються з різними явищами природи, із застосуванням законів фізики в техніці, на практиці, у побуті. Гра розрахована на 3 команд по 3-4 учасники Дана робота містить детальний опис та всі необхідні матеріали
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка

позакласного заходу з фізики

 «Що ти знаєш про фізику?»

 

image 

 

 

          

Позакласний захід на тему:

 

«Що ти знаєш про фізику

 

Мета.

Дидактична: формувати уміння активізувати і планувати, пояснювати фізичні досліди і явища; формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв’язку її з життям, побутом та іншими навчальними предметами.

Розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення.

Виховна: виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі, уміння використовувати свій інтелект, волю, емоції; через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті

Методична: активізація пізнавальної діяльності учнів на заняттях з фізики у процесі роботи; використання групової роботи учнів. Форма проведення: гра-конкурс.

Місце проведення: клас фізики

Обладнання: завдання гри та відповіді до них, бланки для запису відповідей, секундомір, картки, «Кольоровий ящик» (дзеркальце), кольорові стікери, призи, письмові ручки.

Зв'язок з предметами: математика, астрономія, біологія, українська література, історія

Тривалість: 40-45 хв.

        

Методичні рекомендації

Позакласний захід проводиться у формі пізнавальної гри, яка допомагає розширювати кругозір учнів, поглиблювати їхні знання, виховувати інтерес до фізики і навколишнього світу, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, винахідливості. У цікавій формі запитань і відповідей під час вікторини учні ознайомлюються з різними явищами природи, із застосуванням законів фізики в техніці, на практиці, у побуті.

Складність, кількість і формулювання запитань обрано у відповідності з віком учнів, рівня підготовки. Запитання сформульовано точно, дохідливо, у різних формах.

Велику педагогічну цінність має обговорення відповідей гри, їх аналіз, поглиблений розгляд обговорюваного питання. Тому у процесі вікторини на питання, навіть, ті що залишились без відповідей учнів, було надано правильну відповідь.

Дана вікторина розрахована на 3 команд по 3-4 учасники. Кожна команда відповідає по черзі на запитання. За кожну правильну відповідь отримує кольоровий стікер, який оцінюється в 1 бал, по закінченню гри, підраховуються бали, місця розприділяються у відповідністю з вищим балом.

Правила гри:

1)               проводиться жеребкування шляхом запитання, за що команда отримує додатковий бал

2)               У першому конкурсі «Наша тема» команда за порядком жеребкування обирає категорію, відповідає на питання, отримує за кожну правильну відповідь бал. Оцінювання 0-7 балів

3)               Даються конверти з картками з написаними словами, де переставлені літери. Потрібно  скласти правильно і швидко слово за обмежений час (2 хв.) За кожне правильно зіставлене слово команда отримує бал. Оцінювання 0-7 балів

4)               Конкурс „Третя спроба„ вимагає з трьох спроб відгадання речовини, про яку йдеться мова. Команда, що відіграє з першої спроби, одержує 3 бали, з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал. Відповіді потрібно записати на аркуші паперу.

5)               Конкурс Народний. Командам роздаються однакові картки (картка №2), для заповнення якої, відводиться 5 хвилин. Оцінюється завдання в 9 балів.

6)               Конкурс ‘‘Вірю, не вірю’’: у порядку жеребкування командам задаються питання, за кожну правильну відповідь отримують бал

7)               Конкурс ‘‘Додатковий - загадковий’’: команди уважно слухають підказки та намагаються якнайшвидше дати відповідь на запитання. Чим раніше команди здогадаються, який предмет знаходиться в загадковій скриньці, тим більше балів вони отримають. Початкова ціна кожного питання – 6 балів. Чим більше підказок до відповіді, тим менший бал. Після кожної підказки кожна команда озвучує відповіль, якщо відповідь правильна отримують відповідну кількість балів.

8)               Остання частина це гра «Кольоровий ящик», Звучить питання, на обговорення відводиться 2 хв.,оцінюється в 3 балів

9)               доки проводиться підрахування балів, можна провести гру з глядачами чи вболівальниками.

        

Хід проведення

 

Вступне слово викладача: Доброго дня. Сьогодні ми зібрались для того щоб, щоб поговорити про науку,  без якої у нас не було б даху над головою і  їжі на столі, науку, що дала нам тепло і  світло, транспорт і  зв’язок, науку, що зуміла пояснити, чому світить сонце і йде дощ, чому буває день і ніч, літо і зима, науку, у якої славне минуле,  бурхливе сьогодення і  світле майбутнє. А ім’я тій науці – ФІЗИКА.

Сьогодні у нас змагається три команди (йде представлення учасників)

Ми починаємо нашу гру з жеребкування. Я зараз ставлю запитання, а ви відповідаєте. Чия відповідь буде найточнішою, той отримує заохочувальний бал і першим починає гру. Увага, запитання: „ З якою швидкістю Земля обертається навколо Сонця?”(29,8 км / сек. )

(коментується відповідь, підводяться підсумки)

 

        

1. Конкурс

‘‘НАША ТЕМА’’

Слово викладача: „Хто мало думає, той багато помиляється”, - говорив Леонардо – да–Вінчі. Отже, шановним гравцям   треба багато думати, щоб не  помилитися в нашому першому конкурсі, який називається „Наша тема”

Сьогоднішні наші теми: „Фізика і біологія”, „Фізика і географія”, „Фізика і література”, „Фізика і людина”, „Сюрприз”

ЗАПИТАННЯ ТЕМИ „ФІЗИКА І БІОЛОГІЯ”

1.     Плід якого дерева зазнає деформацій від ударів боксера? (груша)

2.     Під яким деревом сидів Ньютон, Коли на нього впало яблуко? (яблуня)

3.     Назвіть хоч одну тварину, що виробляє електричний струм. (скат, вугор...)

4.     Яка комаха замінює електричну лампочку на лісовій галявині? (світлячок)

5.     Миша, що використовує ультразвук. (кажан)

6.     Хто здійснить більше переміщення: лелека, який злітав у теплі краї і повернувся до рідного гнізда чи равлик, що виліз на вершину дерева і спустився вниз? (однакове)

7.     Коли до тебе швидше дійде суть фізичного закону про залежність сили тиску від площі, коли ти сядеш на їжака чи на бегемота? (на їжака)

 

ЗАПИТАННЯ ТЕМИ „ФІЗИКА І ГЕОГРАФІЯ”

1.     Густина якої води більша: морської чи прісної? (морської)

2.     Куди показує магнітна стрілка компаса? (на полюс)

3.     Що спільного у Антарктиди і морозива? (температура)

4.     Що швидше нагрівається: суша чи вода? (суша)

5.     При якому природному явищі спостерігаються електричні розряди? (гроза)

6.     Сніг у рідкому стані. (вода)

7.     Як називається рух повітря? (вітер)

 

ЗАПИТАННЯ ТЕМИ „ФІЗИКА І ЛІТЕРАТУРА”

1.     Барон, вигаданий Распе, який найчастіше порушував фізичні закони. (Мюнхгаузен)

2.     Розмір якої частини тіла зробив Попелюшку принцесою? (ноги)

3.     Літальний апарат Баби Яги. (ступа)

4.     Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

5.     З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (з води)

6.     Якою частиною тіла чинив тиск Буратіно на камін, намальований у комірці папи Карло? (носом)

7.     Падав сніг на поріг, кіт зліпив собі пиріг.

Поки смажив, поки пік , то пиріг водою стік.

Кіт не знав, що... Що не знав кіт? (від нагрівання сніг тане)

 

ЗАПИТАННЯ ТЕМИ „ФІЗИКА І ЛЮДИНА”

1.        Звуковідтворюючий орган людини. (язик)

2.        Рідинний насос у тілі людини. (серце)

3.        Яким органом людина користується як локатором? (вухом)

4.        Якої речовини у тілі людини найбільше? (води)

5.        Нормальна температура тіла людини. (36,6°С)

6.        Джерело енергії для людського організму. (їжа)

7.        Яку частину тіла людини найлегше наелектризувати? (волосся)

 

ЗАПИТАННЯ ТЕМИ „СЮРПРИЗ”(„ФІЗИКА І ЛІЦЕЙ”)

1.     Який предмет кладуть учні на стілець вчителя, щоб перевірити силу тиску? (кнопку)

2.     Тіло, кинуте під кутом до горизонту, розбило вікно і приземлилося в класі фізики. До чийого кабінету здійснить переміщення юний футболіст? (до кабінету директора)

3.     Під дією якої сили безслідно зникає фарба на підлозі ліцейних коридорів або класів до кінця навчального року? (сили тертя)

4.     Полігоном для випробовування яких літальних апаратів власної конструкції дуже часто стають класи і коридори? (паперових літачків)

5.     На уроці фізики поки Петя відповідав на запитання вчителя, Коля відсунув його стілець. Під дією якої сили Петя впав на підлогу? (сили тяжіння)

6.     Петя приніс на урок фізики сніжку і поклав її Колі в кишеню. В якому агрегатному стані буде речовина, з якої зроблена сніжка до кінця уроку? (рідкому)

7.     Коля перебігав дорогу перед шкільним автобусом. І водій був змушений раптово загальмувати.. Що утворилося на лобі у Петі, який на цей час був у автобусі під дією явища інерції? Чому? (гуля)

 

 

        

2. Конкурс

‘‘РОЗШИФРУЙ ТЕРМІН’’

 

Даються конверти з картками з написаними словами, де переставлені літери. Потрібно  скласти правильно і швидко слово за обмежений час (2 хв.)

 

 

Цінреяі – інерція

Някрприсоне – прискорення

Ваодниж – довжина

Вшитідксть –швидкість

Декгерас – гексаедр

Иргонимтія – тригонометрія

Усинатг- густина

        

3. Конкурс

‘‘ТРЕТЯ СПРОБА’’

 

 Наступний конкурс „Третя спроба „ вимагає від наших учасників глибоких знань та ерудиції. з трьох спроб вони повинні відгадати, про яку речовину йдеться мова. Команда, що відіграє з першої спроби, одержує 3 бали, з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал. Відповіді потрібно записати на аркуші паперу.

1   спроба:

На виробництво однієї тони сталі витрачається 300 тон цієї речовини, однієї тони паперу – 900 тон, однієї тони хімічного волокна – понад 2000 тон.

2   спроба:

Ця речовина практично не проводить електричний струм, має дуже високу питому теплоємність, безбарвна, не має ні смаку, ні запаху.

3   спроба:

Густина речовини в нормальних умовах 1000 кг/м3 при 0°С переходить в твердий стан, а при 100°С – в газоподібний.

 

вода

 

        

4. Конкурс 

 

‘‘НАРОДОЗНАВЧИЙ’’

 

Слово вчителя: у цій частині ми будемо говорити про воду. Всім Вам відомо, що вода одночасно і проста, і складна. Вода – це єдини речовина на Землі, яка зустрічається у трьох агрегатних станах.

Вода – це універсальний розчинник. Вона розчиняє майже всі тверді та газоподібні сполуки.

При переході від рідкого до твердого стану густина і вага майже всіх речовин збільшується. На відміну від них, вода збільшує свій об’єм і стає легшою при замерзанні. Ця властивість має велике значення для збереження життя у водних об’єктах взимку.

Але наступний етап не містить такі глобальні знання про воду, а він покаже на стільки ви начитані, чи знайомі з казками та легендами.

 

 

 

На заповнення відводиться 5хв., оцінюється в 9 бали.

 

 

КАРТКА  №1

 

 

Група:_________________

 

1

Початкові стихії єдиної матерії: Земля, Вогонь, Повітря. Якої не вистачає?

Вода

2

Як давні греки називали повелителя морів, що керував ними за допомогою тризуба?

Посейдон

3

Духи води в Стародавній Русі?

Русалки

4

За легендою, вона народилась з морської піни?

Афродіта

5

У вигляді ліній якої форми в давнину люди зображували воду?

Хвилястоподібні, зигзагоподібні

6

Яка частина поверхні Землі вкрита водою?

3/4

7

Де на Землі знаходяться найбільші запаси прісної води?

В Антарктиді

8

Біохіміки жартують: «Життя – це одухотвореня вода». А скільки води в організмі людини?

75%

9

Скільки діб людина може прожити без води?

найбільше 7 діб

 

 

 

        

5. Конкурс

‘‘ВІРЮ НЕ ВІРЮ’’

 

1. Команда

 

1)                Можна бачити світло зірки, яка вже давно згасла?   (Вірю)

2)                Сидячи біля багаття, ми бачимо предмети, які знаходяться за ним, нерухомими.   (Не вірю)

3)                Котячі очі є джерелами світла.   (Не вірю)

4)                У глибокій і чистій водоймі вода здається голубою завдяки відбивання голубоокого неба від її поверхні.   (Не вірю)

5)                У сонячні дні після дощу на листках дерев іноді утворюються опіки внаслідок парникового ефекту.   (Не вірю)

6)                Два одноіменні заряди відштовхуються   (Вірю)

7)                Метали є хорошими провідниками струму   (Вірю)

 

2. Команда

 

1)                Основна одиниця виміру швидкості км/год   (Не вірю)

2)                Кінетична енергія – це енергія рухомого тіла    (Вірю)

3)                Лампа є штучним джерелом світла   (Вірю)

4)                Газ легко стиснути, тому що молекули газу легко змінюють свої розміри. (Не вірю)

5)                Мідна       деталь         розширюється      внаслідок    нагрівання, при    цьому

збільшується кількість атомів у деталі.    (Не вірю)

6)                Під час охолоджування тіла зменшується розмір його молекул.  (Не вірю) 7) Влітку, коли тепло, дні внаслідок нагрівання збільшуються, а взимку, коли холодно, дні внаслідок охолодження зменшуються.    (Не вірю)

 

3. Команда

 

1)           Коли речовина переходить із одного агрегатного стану в інший, змінюється характер руху та взаємодія молекул.    (Вірю)

2)           Внаслідок явища дифузії кисень із легень потрапляє в кровоносну систему.    (Вірю)

3)           Газ у закритій посудині стиснули, зменшивши об’єм удвічі. У результаті цього маса газу зменшилась у двічі.    (Не вірю) 4) Годинник – це фізичне явище.    (Не вірю)

5)                Предмет розміщено між двома паралельними дзеркалами. Буде два зображення    (Не вірю)

6)                Під час падіння людина знаходиться в стані невагомості?    (Вірю)

7)                Морська вода замерзає при 0°С  (Не вірю)

 

Додаткові питання

 

1)    Закон Архімеда діє в невагомості   (Не вірю)

2)    Амперметр – це прилад для вимірювання опору   (Не вірю)

3)    Швидкість світла набагато більша ніж швидкість звуку   (Вірю)

4)    Випаровування можливе одразу з твердої речовини    (Вірю)

5)    Молекули води, льоду і пари однакові.   (Вірю)

6)    Газ передає тиск в усіх напрямах не однаково.   (Вірю)

7)    В стані невагомості тіло має масу.    (Вірю)

 

 

        

6. Конкурс

‘‘ДОДАТКОВИЙ - ЗАГАДКОВИЙ’’

 

Команди уважно слухають підказки та намагаються якнайшвидше дати відповідь на запитання. Чим раніше команди здогадаються, який предмет знаходиться в загадковій скриньці, тим більше балів вони отримають. Початкова ціна кожного питання – 6 балів. Чим більше підказок до відповіді, тим менший бал. 

Яка це за гра?

1.                 Історик ХХ століття Роуз сказав: «Це щира гра – бесіда без слів».

2.                 Ця гра – джерело цікавих математичних задач.

3.                 Якщо в кожній сім’ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватися, що з часом «зникне убогість справжніх державних умів» - слова Роуза.

4.                 Батьківщина гри Індія. Ім’я винахідника невідоме. Давня назва «Чатуранга».

5.                 Мешканець Праги першим прославився через цю гру.

6.                 Це палацове життя в мініатюрі.

Відповідь: шахи.

Що за іграшка?

1.                 Рік народження -1974.

2.                 Винахідник – архітектор, викладач ВНЗ.

3.                 Якщо грати безсистемно, то для досягнення мети потрібно мільйон років.

4.                 Зовнішній вигляд – правильний многогранник. Ця іграшка – наочний посібник з алгебри та геометрії.

5.                 Іграшка складається із 27 однакових кубиків шести кольорів.

6.                 Іграшка носить назву – ім’я автора.

Відповідь: кубик Рубика

Що за фрукт?

1.                 Його батьківщиною вважають Кавказ. В Середній Азії та у Китаї й досі зустрічають його диких нащадків.

2.                 Усі його знають і, без сумніву, люблять.

3.                 Найтісніше пов’язані з ним напої –сік та сидр.

4.                 Через нього почалася антична революція.

5.                 Його, як і родичів, називають червонобоким, зеленим.

6.                 Це не якийсь там екзотичний фрукт. Він дозріває в саду кожного українця.

Відповідь: яблуко

Що за чудова річ

1.                 Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хтось візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.

2.                 Один з різновидів називається клепсидрою.

3.                 Майже в кожного з нас є ця чудова річ.

4.                 У фізиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.

5.                 До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, електронний.

6.                 Цій речі присвячено загадку: «Маю диво на стіні: каже «Так», не каже «Ні».

Відповідь: годинник

        

7.                 КОНКУРС

 

КОЛЬОРОВИЙ ЯЩИК

 

Тут знаходиться агрегат для миттєвої зйомки:

Невдалих знімків у нас не буває,

Всі можуть: дорослі, і учні, й бабуня,

І знайте, у нас ваш портрет дуже точний,

І кожен з вас красень, і кожна – красуня.                      (ДЗЕРКАЛО)

 

        

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ(ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)

 

1.       Найменша оцінка в школі (1)

2.       Скільки вольт напруга в мережі? (220)

3.       Процес, зворотній кристалізації (плавлення)

4.       Чому дорівнює швидкість тіла в стані спокою? (нуль)

5.       Температура кипіння води (1000)

6.       Квадратний корінь із 9 (три)

7.       Вага тіла вимірюється в (ньютонах)

8.       Що вимірюють в м3 ? (об`єм)

9.       Перший день навчального року (1 вересня)

10.   Одиниця вимірювання будь-якої сили (ньютон)

11.   Сила, що заважає рухатися (сила тертя)

12.   Що менше: атом чи молекула? (атом)

13.   Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)

14.   Арифметична одиниця дієтології (калорія)

15.   Перша людина на Землі (Адам)

16.   Скло – провідник чи діелектрик? (діелектрик) 

17.   Скільки годин в одній добі? (24)

18.   Маса – величина скалярна чи векторна ? (скалярна)

19.   З`єднання послідовне і (паралельне)

20.   Прилад для вимірювання сили струму (амперметр)

21.   Одиниця вимірювання потужності (ватт)

22.   Його ім.`я пов`язане з одиницею вимірювання ел зарядів (Кулон)

23.   Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому?

(спалах блискавки)

        

Додаток 1

 

 

КАРТКА

 

Група:_________________

1

Початкові сти хії єдиної матерії: Земля, Вогонь, Повітря. Якої не вистачає?

 

2

Як давні греки називали повелителя морів, що керував ними за допомогою тризуба?

 

3

Духи води в Стародавній Русі?

 

4

За легендою, вона народилась з морської піни?

 

5

У вигляді ліній якої форми в давнину люди зображували воду?

 

6

Яка частина поверхні Землі вкрита водою?

 

7

Де на Землі знаходяться найбільші запаси прісної води?

 

8

Біохіміки жартують: «Життя – це одухотвореня вода». А скільки води в організмі людини?

 

9

Скільки діб людина може прожити без води?

 

 

 

Картка – відповідь

 

 

 

КАРТКА

 

 

Група:_________________

 

1

Початкові стихії єдиної матерії: Земля, Вогонь, Повітря. Якої не вистачає?

Вода

2

Як давні греки називали повелителя морів, що керував ними за допомогою тризуба?

Посейдон

3

Духи води в Стародавній Русі?

Русалки

4

За легендою, вона народилась з морської піни?

Афродіта

5

У вигляді ліній якої форми в давнину люди зображували воду?

Хвилястоподібні, зигзагоподібні

6

Яка частина поверхні Землі вкрита водою?

3/4

7

Де на Землі знаходяться найбільші запаси прісної води?

В Антарктиді

8

Біохіміки жартують: «Життя – це одухотвореня вода». А скільки води в організмі людини?

75%

9

Скільки діб людина може прожити без води?

найбільше 7 діб

                  

Додаток 1 Картка №2

Група№ ____________

 

Цінреяі – __________________

Някрприсоне – ______________

Ваодниж – _________________

Вшитідксть –_______________

Декгерас – _________________

Иргонимтія – _______________

Усинатг- ___________________

 

Відповідь

Цінреяі – інерція

Някрприсоне – прискорення

Ваодниж – довжина

Вшитідксть –швидкість

Декгерас – гексаедр

Иргонимтія – тригонометрія

Усинатг- густина

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андрійчук Ольга
    Дякую,дуже гарна робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
13 червня 2022
Переглядів
904
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку