"Зміни в природі взимку" Урок Ядосліджую світ за програмою О.Я.Савченко, 1 клас

Про матеріал

Тема: Зміни в природі взимку

Мета: Ознайомити дітей з характерними ознаками зими в живій і неживій природі, учити спостерігати за природними явищами, фантазувати,робити висновки уточнити і розширити уявлення про природу лісів та їхніх мешканців узимку; розвивати допитливість, критичне мислення, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до тварин, викли­кати бажання брати участь в їх охороні. бажання бути природі другом,

Обладнання: роздатковий матеріал(зображення тварин), «Асоціативний кущ» -слова, малюнки птахів,годівничка,проектор, ноутбук, мультфільм «Маша і Ведмідь: Сліди небачених тварин», відео фізхвилинка, «Танці-зігріванці», зерно для птахів.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Ранкова зустріч.

1.Вітання

-Доброго ранку, малята!

Привітайтеся посмішками один до одного.

Промінь падає в долоні –

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні –

За руки візьмись.

Малята, який у вас настрій?

2. Обмін інформацією.

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

- А як же пристосовуються до зими тварини?

- Чи всіх тварин можна бачити взимку?

- А яких тварин не зустрінеш в зимовому лісі?

- Як зимують птахи?

- Чим вони живляться?

- Ви вже знаєте, що восени комахи, жуки, жаби ховаються і сплять аж до весни. То що ж робити птахам? Де знайти поживу? Із настанням холодів

відбуваються зміни в житті звірів і птахів.

3. Щоденні новини.

-Яка зараз пора року?

- Який місяць?

-Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

Чергові відмічають погоду в календарі природи.

4. Групове заняття. Вправа «Асоціативний кущ»

- З чим асоціюється слово зима? (На дошці слово зима, до нього добрати потрібні малюнки)

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні поговоримо про тварин, як вони зимують і як ми можемо допомогти їм перезимувати.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда «Тварини взимку»

Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.

2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин»

Запитання для обговорення:

- Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя)

- А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому?

- Зараз ми розгадаємо кросворд і ви розкажете, які зміни сталися в житті цих тварин з настанням зими?

3. Розгадування кросворду

1.

Т

2.

В

3.

А

4.

Р

5.

И

6.

Н

7.

И

1.Лісовий санітар у червоному береті по стовбуру дзьобом стукає. (Дятел)

2.Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п'є,

І не ходить, не гуляє.

А у лігво залягає. (Ведмідь)

3.Він із казки, він із пісні,

В нього зуби, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «Зе». (Заєць)

4.Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький,

Хто його вб'є той кров проллє. (Комар)

5.В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її (лисиця).

6.Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапами (Кажан).

7.Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в'ють,

Звуть же їх (лелеки).

- Тож радіють тварини зимі? (Ні)

- Як же їм допомогти?

4.Робота в групах.

1.Поділ дітей на 2 групи.

Гра «Добре – погано» (Перша група доводить, чому добре, що наступила зима, інша – навпаки, чому погано)

5.Робота з підручником. (ст..4-5)

За малюнком складіть розповідь про те,що відбувається в природі зимою.

Відшукай на малюнку калину, березу, дуб,ялину. Як їх можна розпізнати?

-А як зимують підводні мешканці?

Риби стають менш рухливими. Вони майже не їдять. Черепахи зариваються в мул. Раки риють вузькі й довгі нори, там і перечікують зиму.

Фізкультхвилинка «Танці – зігріванні»

6. Вправа «Кубування»

- Розкажіть, що ви знаєте про зайця?

Чим харчується?

Хто це? (заєць)

Яке хутро?

Де живе?

Користь людині

Як зимує?

7. Гра «Допоможи пташці», покличемо пташок до годівнички. (Правила гри. Вибрати малюнки із зображенням тих птахів, які зимують у нашій місцевості, розташувати їх на дошці біля годівнички).

Подивіться, чи всі зимуючі птахи прилетіли до чарівної хатинки?

В кінці уроку ми підемо провідаємо наших пернатих друзів. Вони мабуть за вами сумують, за вашою допомогу їм. Насиплемо в пташині їдальні зерна, а синичкам прив яжемо до гілочок сальце. Пташенята будуть вам вдячні.

8.Творчо-емоційна гра

Якщо ви любите птахів – підніміть руки вгору.

Якщо не руйнуєте пташиних гнізд – похитайте головою ліворуч, праворуч.

Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів – нахиліть голову вперед.

Якщо ви підгодовуєте птахів узимку – поплескайте в долоні.

Якщо ви переймаєтесь, коли бачите зруйноване гніздо чи поранену пташку, - покладіть руку на серце.

Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів, - посміхніться одне одному.

Якщо ви вважаєте, що «Птахи – наші друзі», - утворіть коло й візьміться за руки.

V. Підсумок уроку.

- Кому з вас було цікаво на уроці?

-Яке завдання сподобалось найбільше?

-Яке завдання викликало труднощі?

- З яким настроєм закінчується урок?

1.Теми для щоденника вражень.

Я допомагаю птахам взимку.

У мене у дворі зимують…

Ми з друзями виготовили годівничку.

Перегляд файлу

 

 

Тема: Зміни в природі взимку

Мета: Ознайомити дітей з характерними ознаками зими в живій і неживій природі, учити спостерігати за природними явищами, фантазувати,робити висновки уточнити і розширити уявлення про природу лісів та їхніх мешканців узимку;  розвивати допитливість, критичне мислення, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до тварин, викли­кати бажання брати участь в їх охороні. бажання бути природі другом,

Обладнання: роздатковий  матеріал(зображення тварин), «Асоціативний кущ» -слова, малюнки птахів,годівничка,проектор, ноутбук, мультфільм «Маша і Ведмідь: Сліди небачених тварин», відео фізхвилинка, «Танці-зігріванці», зерно для птахів.

                                                  Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Ранкова зустріч.

  1.Вітання

      -Доброго ранку, малята!

Привітайтеся посмішками один до одного.

Промінь падає в долоні –

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні –

За руки візьмись.

Малята, який у вас настрій?

2. Обмін інформацією.

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

- А як же пристосовуються до зими тварини?

- Чи всіх тварин можна бачити взимку?

- А яких тварин не зустрінеш в зимовому лісі?

- Як зимують птахи?

- Чим вони живляться?

- Ви вже знаєте, що восени комахи, жуки, жаби ховаються і сплять аж до весни. То що ж робити птахам? Де знайти поживу? Із настанням холодів

відбуваються  зміни в житті звірів і птахів.

3. Щоденні новини.

 -Яка зараз пора року?

- Який місяць?

 -Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

Чергові відмічають погоду в календарі природи.

4. Групове заняття. Вправа «Асоціативний кущ»

- З чим асоціюється слово зима? (На дошці слово зима, до нього добрати потрібні малюнки)

                       

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні поговоримо про тварин, як вони зимують і як ми можемо допомогти їм перезимувати.

IV. Вивчення  нового матеріалу. 

1. Бесіда «Тварини взимку»

Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.

2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин»

 Запитання для обговорення:

- Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя)

- А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому?

- Зараз ми розгадаємо кросворд і ви розкажете, які зміни сталися в житті цих тварин з настанням зими?

3. Розгадування кросворду

 

1.

 

 

Т

 

 

 

2.

В

 

 

 

 

 

 

3.

 

А

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

Р

5.

 

 

 

И

 

 

6.

 

 

 

 

Н

7.

 

 

 

 

 

И

 

1.Лісовий санітар у червоному береті по стовбуру дзьобом стукає. (Дятел)

2.Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає, 

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє.

А у лігво залягає. (Ведмідь)

3.Він із казки, він із пісні,

В нього зуби, як залізні.

Капустину він гризе,

Зветься звір на букву «Зе». (Заєць)

4.Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький,

Хто його вб’є той кров проллє. (Комар)

5.В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її (лисиця).

6.Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапами (Кажан).

7.Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють,

Звуть же їх (лелеки).

- Тож радіють тварини зимі? (Ні)

- Як же їм допомогти?

4.Робота в групах.

1.Поділ дітей на 2 групи.

Гра «Добре – погано» (Перша група доводить, чому добре, що наступила зима, інша – навпаки, чому погано)

5.Робота з підручником. (ст..4-5)

За малюнком складіть розповідь про те,що відбувається в природі зимою.

Відшукай на малюнку калину, березу, дуб,ялину. Як їх можна розпізнати?

-А як зимують підводні мешканці?

Риби стають менш рухливими. Вони майже не їдять. Черепахи зариваються в мул. Раки риють вузькі й довгі нори, там  і перечікують зиму.

Фізкультхвилинка «Танці – зігріванні»

6. Вправа «Кубування»

- Розкажіть, що ви знаєте про зайця?

 

Чим харчується?

 

Хто це? (заєць)

Яке хутро?

Де живе?

Користь людині

 

Як зимує?

 

7. Гра «Допоможи пташці», покличемо пташок до годівнички. (Правила гри. Вибрати малюнки із зображенням тих птахів, які зимують у нашій місцевості, розташувати їх на дошці біля годівнички).

Подивіться, чи всі зимуючі птахи прилетіли до чарівної хатинки?

     В кінці уроку ми підемо провідаємо наших пернатих друзів. Вони мабуть за вами сумують, за вашою  допомогу їм. Насиплемо в пташині їдальні зерна, а синичкам прив яжемо до гілочок сальце. Пташенята будуть вам вдячні.

8.Творчо-емоційна гра

Якщо ви любите птахів – підніміть руки вгору.

Якщо не руйнуєте пташиних гнізд – похитайте головою ліворуч, праворуч.

Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів – нахиліть голову вперед.

Якщо ви підгодовуєте птахів узимку – поплескайте в долоні.

Якщо ви переймаєтесь, коли бачите зруйноване гніздо чи поранену пташку, - покладіть руку на серце.

Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів, - посміхніться одне одному.

Якщо ви вважаєте, що «Птахи – наші друзі», - утворіть коло й візьміться за руки.

V. Підсумок уроку.

- Кому з вас було цікаво на уроці?

-Яке завдання сподобалось найбільше?

-Яке завдання викликало труднощі?

- З яким настроєм закінчується урок?

1.Теми для щоденника вражень.

Я допомагаю птахам взимку.

У мене у дворі зимують…

Ми з друзями виготовили годівничку.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодій світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
10567
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку