Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами

Про матеріал
Уроком передбачено продовження формування навичок роботи в текстовому процесорі MS Word, научіння використовувати рисунки з файла, змінювати їх деякі властивості.
Перегляд файлу

1

КЛАС 4

Урок № 14

Тема: Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами. Інструктаж з БЖД

Мета:

навчальна: продовження формування навичок роботи в текстовому процесорі MS Word; вчити використовувати рисунки з файла, змінювати їх деякі властивості;

розвивальна: сприяння розвитку пізнавального інтересу, творчої активності учнів, уяви, зорової уваги;

виховна: сприяння підвищенню інтересу до предмета, охайності, уважності, розвитку навичок самостійної роботи.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: ундивідуальна, колективна, групова.

Методи: словесний, наочно ілюстративний, проблемно-пошуковий.

Види робіт: фронтальна бесіда, практична робота індивідуальна (в мікрогрупах).

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентаціядо уроку, файли-завдання до уроку, кольорові картки (червоні, зелені).

Програмне забезпечення: MS PowerPoint, MS Word, браузер.

План уроку

  1. Організаційний етап (2хв)
  2. Мотивація навчальної діяльності (3хв)
  3. Оголошення теми, мети і завдань уроку (1 хв)
  4. Актуалізація опорних питань (3хв)
  5. Вивчення нового матеріалу (13 хв)
  6. Фізкультхвилинка (3 хв)
  7. Застосування отриманих знань. Робота за комп’ютером (15 хв)
  8. Підсумки уроку. Рефлексія (5 хв)

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

– Добрий день! Вітаю вас на уроці інформатики. Бачу, що всі готові до уроку. Сподіваюся на співпрацю і плідну роботу. Успіхів усім!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

СЛАЙД 1

Задача

Жив собі на столі Олівець. Забралось якось на стіл Мишеня, побачило Олівець, схопило його та й побігло в нірку. «Відпусти! – закричав Олівець. – Я ж дерев’яний, мене не можна їсти!» «А я буду тебе гризти», сказало Мишеня та й побігло далі. «Стій! – гукнув Олівець. – Дай мені хоч намалювати що-небудь наостанок». «Добре, тільки швидше, – сказало Мишеня. – А то мені вже час зуби гострити!»

Зрозумів Олівець,що якщо він своїм малюнком не налякає Мишеня, то не минути йому гстрих зубів. Як ви гадаєте, що потрібно намалювати Олівцю?

СЛАЙД 2

Відповідь: Олівцю потрібно намалювати кішку. Але ж Мишеня може здогадатися, що малює Олівець, і не дасть завершити малюнок. Отже, намалював Олівець коло, потім у ньому ще три маленьких кол. «Це сир! – пищить Мишеня. – Малюй це!» намалюва Олівець декілька довгих кружечків. «Це сосиски! – запищало Мишеня. – Досить малювати. А то в мене вже слинки течуть». Але Олівець домалював трикутнички – вуха та смужечки – вуса. «Ой! Це ж кішка! Рятуйте!» – закричало Мишеня й швидко побігло до своєї нірки. А Олівець, цілий та неушкоджений, залишився лежати на столі поряд з намальованою кішкою.

 

–Інколи малюнок може сказати значно більше, ніж просто слова. Малюнок може бути гарною ілюстрацією до будь-якої розповіді. Пригадайте, яку книжку вам цікавіше читати: з малюнками чи без?

ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку

СЛАЙД 3

Сьогодні ми попрацюємо над ілюструванням текстових документів. З’ясуємо призначення графічних зображень у текстовому документі. Дізнаємося як графічні зображення можна вставляти в текстовий документ, а також навчимося застосовувати отримані знання на практиці.

Успішного вам процесу пізнання сьогодні та завжди! Для цього давайте потренуємо розум.

СЛАЙД 4

Хвилинка гімнастики розуму (див. презентацію)

Відгадайте ребус (відповідь Зображення)

IV. Актуалізація опорних питань

–Пригадаємо, як можна вставити зображення до презентації. Так само ми будемо працювати із графічними зображеннями в текстовому редакторі.

СЛАЙД 5

Фронтальне опитування

  1. Чи можна змінити розмір зображення? Яким способом? Який вигляд матиме при цьому вказівник?
  2. Чи можна перемістити зображення? Яким чином? Якої форми набуде при цьому вкзівник?
  3. Яка клавіша допоможе видалати непотрібне зображення?

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

План вивчення теми

Кожен з вас має улюблені книжки. Пригадайте, які малюнки в них є. Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, називають ілюстраціями. Ілюстрації розповідають про героїв не менше, ніж сам текст, дозволяють краще уявити зовнішність та характер героїв, події, які відбуваються.

Підручники також неможливо уявити без малюнків, схем тощо. Вони допомагають краще зрозуміти навчальний матеріал.

СЛАЙД 6

Під час створення документа іноді виникає потреба вставити зображення, яке ілюструє зміст тексту.

До текстового документа можна вставити:

  • зображення, що збережені в окремих файлах (малюнки, фотографії, відскановані рисунки);
  • зображення з Інтернету;
  • об’єкти, створені засобами Microsoft Office (фігури, схеми, діаграми тощо).

СЛАЙД 7

Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічки  Вставлення.

СЛАЙД 8-9

Для вставлення зображення у текстовий документ потрібно:

  1. Перейти на вкладку Вставлення.
  2. Вибрати команду Зображення або Рисунки.

Коли відкриється вікно вставлення зображення потрібно спочатку вибрати папку, де знаходиться зображення, потім:

  1. Вибрати файл зображення.
  2. Натиснути кнопку Вставити.

СЛАЙД 10

За потреби розмір зображення можна змінити. Для цього необхідно:

  1. Виділити зображення. Після цього навколо зображення з’являться маркери.
  2. Помістити вказівник на маркер. Вказівник набуде вигляду двонапрямленної стрілки.
  3. Перемісти маркер у потрібному напрямку.

СЛАЙД 11

Завдання: Розгляньте малюнки. Які операції над зображенням було виконано за допомогою маркерів? Звуження, повернення, зменшення, збільщення зображень.

СЛАЙД 12

Про операції, які можна виконувати над графічними зображеннями, можна дізнатися з контекстного меню.

Як ви вже знаєте, операції Копіювати, Вирізати, Вставити виконуються через буфер обміну. Пригадайте, які кнопкуи можна при цьому використовувати. (Ctrl+C, Ctri+X, Ctrl+V).

СЛАЙД 13

За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка можна змінити властивості виділеного зображення. Одна з них — спосіб обтікання текстом — визначає взаємне розміщення зображення і тексту на сторінці. Наприклад, у тексті, навколо рамки, за контуром, за текстом, перед текстом..

СЛАЙД 14

Вставлене зображення можна видалити.

Щоб видалити зображення, його потрібно виділити та натиснути клавішу Delete або BackSpace.

СЛАЙД 15

Давайте пригадаємо етапи опрацювання текстового документу.

Створення. Введення тексту з клавіатури. Додавання графічних зображень.

Опрацювання. Форматування та редагування тексту.

Збереження. Попередній перегляд та друк документу.

VI. Фізкультхвилинка

СЛАЙД 16

Ви напевно вже втомилися? Тож давайте трохи розімнемося та повторимо рухи за нашою Мишкою.

VII. Застосування отриманих знань. Робота за комп’ютером

СЛАЙД 17

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Гра «Так чи ні»

Давайте пограємо в гру. Я називаю вам правило, і якщо воно правильне, то ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону.

Роботу за комп’ютером починай, не чекаючи дозволу вчителя.

Стіл завжди тримай в чистоті.

Якщо зголоднів, їж і пий за комп’ютерним столом.

Екран витирай лише сухою серветкою.

Сміливо берися за розетки і всілякі дроти.

Утомився? Поклади руки на клавіатуру і відпочинь.

На уроці за комп’ютером працюй лише в гумових рукавичках.

Щоб краще бачити нахиляйся якомога ближче до монітора.

СЛАЙД 18

Виконання практичного завдання

VIII. Підсумки уроку

Фронтальна бесіда

Для чого ілюструють книжки?

З якими зображеннями можна працювати в середовищі текстового редактора?

Як вставити зображення в текстовий документ?

Рефлексія

Хочу дізнатися про ваш настрій.

Дайте відповідь на запитання:

  1. Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  2. Що навчилися робити?
  3. Що було не зрозуміло?
  4. Що було найбільш важким?

 

Стеценко Анастасія ©

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
6 червня 2021
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку