Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду роботи

Про матеріал
У статті визначено чітке значення передового педагогічного досвіду як важливого фактора підвищення педагогічної майстерності, розвитку творчої ініціативи вчителя, невичерпного джерела нового, прогресивного, живої творчості мас. Висвітлено головну мету аналізу і узагальнення передового педагогічного досвіду, яка полягає в тому, щоб розкрити способи і прийоми, за допомогою яких досягається позитивний ефект.
Перегляд файлу

Вивчення, узагальнення та впровадження ППД

Без названия (1)

       Створення керованої системи вивчення й упровадження найновіших досягнень науки та педагогічної практики в освітній процес є одним із найголовніших завдань методичних служб і керівників шкіл.

       Розвиток системи освіти передбачає, щоб освітня діяльність і якість інноваційних процесів знаходилися на високому рівні. Упровадження  інноваційних освітніх процесів зумовлено суспільною потребою в створенні,  та поширенні новацій і зміни освітнього середовища, у якому здійснюється їх життєвий цикл.

       У сучасній освіті змінюються технології: запроваджуються активні методи навчання, проектно-дослідні методи роботи, відбувається введення здоров′язбережувальних програм, активізується робота з обдарованими дітьми, запроваджується профільне навчання тощо. Основу і зміст таких процесів становить інноваційна діяльність, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у традиційну систему, що передбачає найвищий ступінь педагогічної творчості. Відбувається комплексний перехід на нові освітні моделі. З′явився досвід інноваційної діяльності окремих вчителів закладів загальної середньої освіти.  Передовий досвід став набув інтелектуального характеру і має форму свого роду ноу-хау. Суб'єктом, носієм інноваційного процесу є насамперед педагог-новатор, передовий педагогічний досвід якого вивчається.

       Передовий педагогічний досвід – важливий фактор підвищення педагогічної майстерності, розвитку творчої ініціативи вчителя, невичерпне джерело нового, прогресивного, жива творчість мас.

       Головна мета аналізу і узагальнення передового педагогічного досвіду полягає в тому, щоб розкрити способи і прийоми, за допомогою яких досягається позитивний ефект.

       В узагальненні ППД виділяють декілька етапів: виявлення, вивчення, узагальнення, опис і поширення.

Виявлення передового педагогічного досвіду – дуже непросте завдання. Передовий досвід вирізняється відносністю:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Тому передовий досвід потребує експертизи: вивчення, аналізу і оцінки, тривалої перевірки, оцінки з погляду досягнень сучасної науки і практики.   

Критерії передового досвіду:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Вивчення ППД. При вивченні і діагностиці (аналізі, оцінці) передового досвіду (змісту, методів, прийомів роботи вчителя) використовується:

  •   спостереження, відвідування навчальних занять і позакласних заходів з використанням сучасних аудіо- і відеозасобів;
  • бесіди з учителем,
  • анкетування,
  • контрольні роботи для учнів,
  • педагогічне тестування,
  • соціометричні методики,
  • вивчення творчої лабораторії вчителя.

 

                                   скачанные файлы (6)

 

docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
1724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку