Розробка до уроку "Значення дихання. Будова системи органів дихання" Конспект уроку доповнений презентацією в програмі SMART. В кінці презентації анаграма з теми. Відповіді на слайдах зашифровані, використовувати ластик.
Тема. Значення дихання. Система органів дихання, їх будова та функції.
Мета : дати поняття про значення і дихання як процесу, необхідного для життя, встановити взаємозв'язок будови і функцій органів дихання; сформувати знання (про особливості будови і життєдіяльності повітроносних шляхів; закріпити знання про еволюцію дихальної системи; вдосконалювати вміння аналізувати, порівнювати, малювати схеми, виділяти головне; сприяти вихованню основних гігієнічних навичок; обґрунтувати необхідність правильного дихання носом.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійна дошка( презентація)
Основні поняття і терміни: дихання, носова порожнина, гортань, трахея, бронхи, альвеоли, легені, легенева плевра, внутрішнє дихання, зовнішнє дихання.
Хід уроку
І .Організація класу (учні працюють в груах)
Привітання.
Гра «Я це знаю»
Кожна група має набір інформації .
Завдання: Скласти змістовну розповідь. (Групи створюються за принципом: кожна дитина одержала на початку уроку листок, на якому записаний орган . Учні об’єднуюються у групи, утворюючи системи органів. Займають свої місця. На столах лежить інформація, використовуючи яку учні готують відповіді. Виступають.
Тема: « Хвороби травлення»
ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів, повідомлення теми, мети:
ІІІ. Актуалізація опорних знань про еволюція органів дихання
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
( ст..63), запис в зошиті визначення
Дихання –це сукупність процесів, внаслідок яких відбувається використання організмом кисню і виділення вуглекислого газу. Дихання людини і тварин
( які мають легені) охоплює такі процеси: (учні працюють з підручником ст..63)
Зовнішнє дихання |
|
|
|
Обмін повітрям між зовнішнім середовищем і альвеолами легень |
|
|
|
Дифузія газів у легенях (обмін газів між альвеолярним повітрям і кров'ю) |
|
|
|
Транспорт газів кров'ю |
|
|
|
Дифузія газів у тканинах (обмін газів між альвеолярним повітрям і кров'ю) |
|
|
|
Внутрішнє дихання (клітинне) |
2. Система органів дихання.
(складаємо загальну схему в зошиті)
3. Будова і функції носової порожнини, механізм зігрівання, зволоження й очищення повітря від пилу і мікроорганізмів
(Бесіда з використанням дошки)
Дати відповідь на питання: «Чому необхідно дихати через ніс?»
Це цікаво!
4. Будова і функції гортані
(Розповідь з демонстрацією на дошці з допомогою учнів однієї з груп)
Бесіда з учнями:
Чому в дітей більш високі голоси, ніж у дорослих?
Від чого залежить висота голосу?
Чому в паліїв голос хрипить?
У ссавців і птахів є голосові зв'язки, але тільки людині властиве членороздільне мовлення? З чим це пов'язано?
Що відбувається, коли людина кричить?
Чому людина не може говорити без язика?
Чому в людини змінюється голос при нежиті, втраті зубів, коли їжа знаходиться в ротовій порожнині?
5. Трахея і бронхи, особливості їх будови у зв'язку з функціями:
(Бесіда з дітьми однієї з груп з використанням дошки)
Трахея — це дихальна трубка завдовжки 10—12 см, яка складається з 16—20 півкілець, що з'єднуються зв'язками. Трахея поділяється на два бронхи: лівий і правий.
Бронхи, як і трахея, складаються з хрящових півкілець. Бронхи входять у праву і ліву легені. Бронх, що входить у праву легеню,, поділяється на три гілки відповідно до кількості часток легені. Бронх, що входить у ліву легеню, поділяється на дві гілки.
6. Будова і функції легень
(Розповідь з допомогою учнів слідкуючої групи)
ІV. Закріплення знань про органи дихання, їх будову і функції:
(кожна група готує питання, відповідь на яке вона хоче почути, командир озвучує питання і називає № групи, яка буде відповідати. Якщо в групі відповіді не має, учні, які готували питання дають відповідь)
Диханння –це……
Дихальна система складається з легень і …..
V.Підсумок уроку:
Рефлексія
прочитати параграф, підготувати презентацію(проект) «Захворювання дихальної системи, профілактика захворювань»