Номер слайду 12
Шлях Скруджа до змін — Дослідимо, як у композиції твору поєднується реальне й фантастичне: (І строфа - реальне + фантастичне. IІ, III, IV строфи - фантастичне. V строфа - реальне.) Нам належало упродовж роботи над текстом визначити роль реального й фантастичного в творі, їх співвідношення. Маємо зрозуміти, чому автор починає реальністю й нею ж замикає композиційне коло, розміщуючи в його середині фантастичне, тобто уявне, нереальне, вигадане. Подумайте, чи міг змінитися Скрудж, не побачившись з привидом Марлея, Духами Різдва, привидами багатіїв, які лише у потойбіччі зрозуміли те, що й Марлей, а тепер жадають допомогти бідним, але марно? — Який результат мандрівок Скруджа в просторі й часі разом із Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього Різдва? — Зіставте життєві цінності Скруджа на початку твору та після мандрівок. — Чому автор знову повертає свого героя з фантастичного світу у світ реальний? Висновок. Починаючи з реального опису подій та життя Скруджа, проводячи його фантастичним світами за одну ніч, автор знову повертає його в реальність, щоб дати можливість у реальному житті змінити себе, змінити життєві орієнтири та цінності, повернутися до людей і добра, відродити, а відтак врятувати душу. — Як ви гадаєте, яка сила стала вирішальною у відродженні душі головного героя? Це сила любові до людей, сила добра, що протиставлена в тексті холоду душі, бездушній твердості людини-кременя. В реальності такі люди, як Скрудж, не змінюються. Потрібне щось надзвичайне, фантастичне, щоб мертва холодна душа ожила, запалало кам’яне серце.