Значення образу Різдва у творі "Різдвяна пісня в прозі"

Про матеріал
Презентація на тему: "Значення образу Різдва у творі "Різдвяна пісня в прозі""
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Різдвяна пісня в прозі” Значення образу Різдва у творі . Елементи фольклору

Номер слайду 2

Добрий день у добрий час. Рада, діти, бачить вас! Всі почули вже дзвінок? Він покликав на урок. То ж і ми часу не гаймо, Працювати починаймо.

Номер слайду 3

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття

Номер слайду 4

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Асоціативний ряд Запишіть, які асоціації виникають у вас із образом Різдва. Р – І – З – Д – В – О –

Номер слайду 5

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Вікторина «Чи знаєте ви зміст повісті?» З якими природними явищами автор порівнює Скруджа? 2. Як поводилися люди, зустрівшись зі Скруджем на вулиці? 3. Який вогонь горів у коминку Скруджа? 4. Як потрапив привид Марлея до кімнати Скруджа? 5. Для чого він з'явився? 6. Хто розпочав мандри Скруджа? 7. Звідки розпочалася подорож Скруджа у минуле? 8. Хто врятував якось в дитинстві на Різдво Скруджа від самотності?

Номер слайду 6

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Вікторина «Чи знаєте ви зміст повісті?» 9. Куди пролягла друга мандрівка Скруджа? 10. Де затримувався дух під час подорожі? 11. Якого кольору вбрання мав дух майбутнього? 12. Яка доля постала перед Скруджем? 13. Що насамперед збагнув Скрудж, коли прокинувся? 14. Що відчував він тепер? 15. Як розпочав Скрудж різдвяний ранок? 16. Що його неймовірно потішило під час прогулянки містом?

Номер слайду 7

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Запис у словники Фольклор – це усна народна творчість. Фантастика – це різновид літератури, в якому автор вигадує нереальні явища, події.

Номер слайду 8

Елементи фольклору у творі - Чи хочете ви щось додати стосовно того, чому Діккенс назвав свій твір «Різдвяною піснею в прозі»? Життя оновленого Скруджа перетворилося на прекрасну пісню. Чим повість Ч. Діккенса нагадує казку? Насамперед наявністю фантастичних істот, дивами, свідками яких став головний герой твору, а ще щасливим закінченням цієї спочатку дуже сумної історії.

Номер слайду 9

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Обери позицію Аргументуйте свій вибір. «Так» чи «Ні» За гроші можна купити книги, але не знання. За гроші можна купити ліжко, але не сон. За гроші можна купити ліки, але не здоров’я. За гроші можна купити солярій, але не сонце. За гроші можна купити годинник, але не час.

Номер слайду 10

Як ви думаєте, що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? Усмішка Добре слово Гарна погода Друзі Відмінна оцінка Улюблене заняття Вправа « Закінчи речення» « Різдвяна пісня у прозі » Ч. Діккенса примусила мене замислитися над тим, що …

Номер слайду 11

Характеристика Скруджа Жадібний – відмовляє добродіям, економить вугілля Ненавидить Різдво, бо втрачає через нього гроші Не спілкується з племінником, бо той одружився Байдужий до чужих страждань Злий – проганяє хлопчика, який колядує Жорстокий – вважає, що бідним краще померти жмикрут Старий грішник Скритний, потайний як слимак заздрісний холод у душі

Номер слайду 12

Шлях Скруджа до змін — Дослідимо, як у композиції твору поєднується реальне й фантастичне: (І строфа - реальне + фантастичне. IІ, III, IV строфи - фантастичне. V строфа - реальне.) Нам належало упродовж роботи над текстом визначити роль реального й фантастичного в творі, їх співвідношення. Маємо зрозуміти, чому автор починає реальністю й нею ж замикає композиційне коло, розміщуючи в його середині фантастичне, тобто уявне, нереальне, вигадане. Подумайте, чи міг змінитися Скрудж, не побачившись з привидом Марлея, Духами Різдва, привидами багатіїв, які лише у потойбіччі зрозуміли те, що й Марлей, а тепер жадають допомогти бідним, але марно? — Який результат мандрівок Скруджа в просторі й часі разом із Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього Різдва? — Зіставте життєві цінності Скруджа на початку твору та після мандрівок. — Чому автор знову повертає свого героя з фантастичного світу у світ реальний? Висновок. Починаючи з реального опису подій та життя Скруджа, проводячи його фантастичним світами за одну ніч, автор знову повертає його в реальність, щоб дати можливість у реальному житті змінити себе, змінити життєві орієнтири та цінності, повернутися до людей і добра, відродити, а відтак врятувати душу. — Як ви гадаєте, яка сила стала вирішальною у відродженні душі головного героя? Це сила любові до людей, сила добра, що протиставлена в тексті холоду душі, бездушній твердості людини-кременя. В реальності такі люди, як Скрудж, не змінюються. Потрібне щось надзвичайне, фантастичне, щоб мертва холодна душа ожила, запалало кам’яне серце.

Номер слайду 13

Колективне створення порівняльної таблиці «Скрудж на початку «Різдвяної пісні в прозі» Чарльза Діккенса та в кінці твору» На початку повісті Строфа І «Марлеєва тінь» У кінці повісті Строфа V «Закінчення» «твердий, як кремінь» «почуваю себе легким, як пилинка, щасливим, як ангел; веселим, як школяр; у мене голова крутиться, як у п’‎яного» «як той слимак» «холод у душі» «холодній іній лежав у нього на голові, бровах і на сухім підборідді» Скрудж злий, жадібний і жорстокий Скрудж добрий, веселий і щедрий

Номер слайду 14

Подумайте — Чому тепер він весь час сміється та приспівує? — Як тепер Скрудж ставиться до Різдва? Чому? — З якою метою автор порівнює Скруджа з дитиною? «Я зовсім як дитина!... Я з охотою згоджуюся бути дитиною». Для Скруджа починається нове життя на основі любові й добра, для нього це зовсім не знайоме, нове, йому належить, як дитині, вчитися творити добро. А значить у нього попереду ще ціле життя! — Як ви думаєте, чому Скрудж не міг всидіти вдома у Різдвяний ранок? Скрудж виходить до людей, він вже не може знаходитися в замкненому просторі. Він, який завжди зневажав людей, тепер хотів бачити людей, говорити з ними, бажати веселого Різдва, робити для них приємне. Відкрилася для спілкування з людьми його душа!

Номер слайду 15

— Який смисл вкладає автор у зміну пейзажу в строфі V? Зіставте його з пейзажами у строфі І (напередодні Різдва) та у строфі III (Різдвяний ранок під час мандрівки з Духом Теперішнього Різдва). — Поміркуйте, з якою метою автор змінює пейзажі? Спочатку пейзаж відповідає холоду в душі Скруджа, підкреслює те зло, що існує серед людей. У третій строфі благотворна сила Різдва переборює туман, морок і темряву. Людські душі у своїй любові, вірі та милосерді підносяться над природним холодом і пітьмою. і тепер у V строфі нарешті в реальному світі світить сонце. Це зовсім не випадково! Задум автора замкнувся в завершене композиційне коло - гармонія душі й природи: змінився Скрудж, в унісон його відродженню відбуваються зміни й у природі - світить Сонце! Велична перетворююча сила добра, любові, віри, Різдва - це реалізація авторського задуму в історії Скруджа.

Номер слайду 16

— Як ви думаєте, чому Скрудж починає відразу робити добрі справи? Схарактеризуйте їх. Він посилає велетенську індичку сім'ї Боба Кретчита до Різдвяного столу. Йде в гості до свого племінника. Підвищує своєму клеркові заробітну платню. Допомагає вилікуватися Тайні Тімові. З радістю виділяє великі кошти на допомогу біднякам. Славить і шанує Різдво. Змінює своє ставлення до людей - поважає й любить їх незалежно від їхнього майнового стану, піклується про всіх, з ким його зводить доля.) — Як ці добрі справи пов'язані з авторським задумом? Чарльзу Діккенсу важливо було знову нагадати людям про найважливіші цінності життя - любов до рідних і близьких. Автор проводить нас у художньому просторі повісті з реального світу, сповненого зла й холоду, у світ фантастичний, світ очищення душі й змін людини на краще, а з нього повертає до реальності, але вже свідками великого чуда відродження душі головного героя. Висновок. Результатом переплетіння реального й фантастичного є перетворення Скруджа. Скрудж на початку і Скрудж у кінці твору — це абсолютно інші, протилежні за уподобаннями й діями люди.

Номер слайду 17

— Як перетворення Скруджа вплинуло на зміни в місті, у всьому світі? — Який художній прийом використав автор? Автор використав гіперболу. Добрий Скрудж робить добрим старий Лондон, інші добрі старі міста, добрий старий світ. — До якого висновку спонукають читача ці гіперболічні перетворення? Авторові було важливо, щоб люди зрозуміли, що благополуччя й доброта світу, кожного міста залежить від кожної людини. Якщо всі будуть жити за законами добра, то вони стануть царювати в усьому світі. — Чому Скрудж вважав людей, що насміхались із його перетворення сліпцями? — Чи можна сказати, що зі зміною на краще Скруджа змінився весь світ?  «...завжди знайдуться люди, охочі сміятись з усякого добра, з усього хорошого та величного». Порівняйте з історією першої казки Г. Андерсена «Снігова Королева» про дзеркало та його скалки. — Як ви думаєте, чому автор закінчує повість такими словами: «Дай, Боже, щоб те саме можна було сказати про нас усіх! Отже, прокажімо за маленьким Тайні Тімом: «Нехай буде над кожним з нас благословення Бога, його любов і ласка!»?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
1220
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку