Урок на тему "Травлення у кишечнику. Функції печінки"

Про матеріал
Запропонованою розробкою уроку можна користуватися під час вивчення даної теми у класах інтенсивної педагогічної корекції. Містить перевірочну роботу "Закінчи речення"
Перегляд файлу

Тема:  Травлення у кишечнику.  Функції печінки.

Цілі уроку: закріпити знання учнів про процеси травлення, які відбуваються у ротовій порожнині та шлунку;  поглибити  уявлення про роботу  кишечника ( перетравлення і всмоктування), ознайомити учнів з продуктами розщеплення поживних речовин у кишечнику та їх використанням у організмі, розглянути функції різних відділів кишечника;сформувати у школярів знання про функції печінки. Продовжити формування здорового способу життя.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: вправа «Закінчи речення», розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів на відповідну тематику, самостійна робота із підручником, складання і запис у зошит опорного конспекту.

Основні поняття і терміни:  дванадцятипала кишка, тонкий і товстий кишечник, підшлункова залоза, печінка, жовч, перистальтика, усмоктування, ворсинки, мікроворсинки, апендикс, апендицит

Обладнання: таблиця «Дифузія у природі», мікропрепарат ворсинок кишечника, мікроскоп, тематичні таблиці та відеоматеріали, муляж кишечника людини, муляж «Торс людини», картки із завданнями.

                              Хід уроку:

  1. Організація класу.
  2. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань.( вправа «Закінчи речення»)
  • 1. До органів травлення відносяться такі органи…………………
  • 2. Механічна обробка їжі включає в себе такі процеси………….
  • 3. Фермент амілаза розщіплює крохмаль до………………….
  • 4. Процес руйнування зуба називається…………………..
  • 5. Речовина, яка надає слині бактерицидні властивості наз………..
  • 6.до складу шлункового соку входить така кислота…………………..
  • 7. Фермент пепсин розщіплює білки до…………………..
  • 8. Хвилеподібні рухи кишечника або шлунка наз………………..
  • 9. Нервовий центр, який керує слиновиділенням та виділенням шлункового соку розміщений у такому відділі головного мозку…………………………………………………………..
  • 10. Намалюйте та підпишіть складові частини зуба.

3.Мотивація навчальної діяльності. Знаменитий фізіолог Іван  Петрович  Павлов назвав дванадцятипалу кишку    «розумницею» . Як ви думаєте, чому?

4.Вивчення нового матеріалу.  (розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів на відповідну тематику, самостійна робота із підручником)

                      План.

  1. Загальна будова кишечнику.
  2. Функції кишечнику.
  3. Функції печінки.

Запис у зошит опорного конспекту.

  • У дванадцятипалу кишку впадають протоки печінки та підшлункової залози.
  • Ферменти соку підшлункової залози—трипсин (розщепляє білки); ліпаза( розщепляє жири); амілаза та лактаза(розщепляють вуглеводи)
  • Жири розщеплюються до гліцерину та жирних кислот.
  • Функція  жовчі--  утворює із жирів емульсію (дрібні краплинки), які потім розщеплюються ліпазою.
  • Функції печінки:  виробляє жовч, регулює обмін речовин, підтримує гомеостаз, запасає глікоген,  фільтрує кров, яка надходить від кишечника , є джерелом тепла в організмі.

5.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Використовуючи матеріал підручника, дайте відповіді на запитання.

6.Домашнє завдання: Параграф №……, опорний конспект.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку