Значення сенсорного виховання дітей раннього віку

Про матеріал
СУТНІСТЬ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ДИТИНИ РАННЬОГО ВІКУ СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ – це розвиток її сприйняття й формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їхню форму, колір, величину, розташування у просторі, а також запах, смак тощо. Значення сенсорного виховання в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення органів чуттів, накопичення уявлень про навколишній світ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Значеннясенсорного виховання дітей ранньоговіку. Презентація на тему: Підготувала студентка групи 312д Герасимовська Олеся

Номер слайду 2

СУТНІСТЬ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ДИТИНИ РАННЬОГО ВІКУОднією з основних проблем сьогодення є створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного й духовного розвитку кожної дитини, формування її життєвих компетентностей. У зв’язку із цим одне з головних завдань педагога полягає в тому, щоб створити умови для самостійного розвитку дитини, прояву її особистісного потенціалу. СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ – це розвиток її сприйняття й формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їхню форму, колір, величину, розташування у просторі, а також запах, смак тощо. Значення сенсорного виховання в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення органів чуттів, накопичення уявлень про навколишній світ. Уже з раннього віку діти зустрічаються з різноманіттям форм, кольорів та інших властивостей речей, зокрема іграшок і предметів домашнього вжитку. Знайомляться малюки й з живописом, музикою, скульптурою. Проте коли засвоєння відбувається стихійно, воно часто виявляється поверхневим, неповноцінним, не відповідає сенсорній культурі, що склалася у суспільстві.

Номер слайду 3

СУЧАСНИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИСучасний етап розвитку дошкільної освіти характеризується пошуком нових підходів у педагогічній теорії та практиці. Національною доктриною розвитку освіти в Україні ХХІ століття, Базовим компонентом дошкільної освіти визначено, що особливої уваги потребує розвиток дитини як особистості, яка формується, засвоєння нею всього розмаїття досягнень суспільства та здатності використовувати набуті знання, уміння та навички в самостійній пізнавальній і творчій діяльності. Доведено, що сенсорне виховання виступає обов’язковим складником розвитку дитини, яка потребує усвідомлених дій з боку вихователів, що підтверджується наявністю значної кількості методичного та практичного матеріалу Період перших трьох років є часом найбільш інтенсивного фізичного та психічного розвитку дітей. У цьому віці за відповідних умов у дитини розвиваються різноманітні здібності: мовлення, удосконалення рухів тощо. Починають формуватися моральні якості, складатися риси характеру. За допомогою дотику, м’язового відчуття, зору збагачується сенсорний досвід дитини. Вона починає розрізняти величину, форму й колір. Розвиток предметної діяльності в ранньому віці ставить дитину перед необхідністю виділяти й ураховувати в діях саме ті сенсорні ознаки предметів, які мають практичну значимість для виконання дій. Засвоєння нових орієнтувальних дій дозволяє дитині виконувати завдання, що передбачають вибір за зразком, який виступає при цьому міркою. Таке завдання є значно складнішим для дитини, ніж просте впізнання, оскільки вона розуміє , що існують предмети, яку мають однакові властивості.

Номер слайду 4

ВИЗНАЧЕННЯ ЗМІСТУ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ Л. ВЕНГЕР І О. ЗАПОРОЖЕЦЬ визначили сенсорний розвиток як розвиток сприймання дитини та формування уявлень про зовнішні властивості предметів і явищ: величину, форму, колір, положення в просторі, а також про запах, смак, звук тощо. Л. ВЕНГЕР виокремив і дослідив два шляхи засвоєння системи сенсорних еталонів – перцептивний та інтелектуальний. Перцептивний шлях став основою розробки способів сенсорного виховання дітей раннього й молодшого дошкільного віку. Сучасна педагогічна наука визначає зміст сенсорного виховання. Він ґрунтується на основі принципу збагачення та поглиблення шляхом формування в дітей (починаючи з раннього віку) широкого орієнтування в навколишньому світі. Поряд зі спеціальним ознайомленням із кольором, формою, розміром предметів слід удосконалювати звуковий аналіз мови, формувати музичний слух, розвивати м’язово-суглобову чутливість тощо. Ці вміння відіграють важливу роль у здійсненні музичної, образотворчої, трудової діяльності, у мовленнєвому спілкуванні. Навчання сенсорних дій поєднується з різними видами діяльності, що забезпечує життєву придатність сенсорних знань та вмінь.

Номер слайду 5

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ розвиток дрібної моторики руки;формування системи сенсорних еталонів;формування психічних процесівактивізація словника дітей; створення розвивального середовищарозвиток розумових операційрозвиток комунікативних здібностей розвиток координації рухівформування навичок саморегуляції; робота з батьками та педагогами. Усвідомлюючи важливість та складність завдань, які стоять перед педагогами, вихователі у своїй роботі повинні визначати основні напрямки, розміщені на схемі: У роботу з ознайомленням дітей із властивостями предметів насамперед слід включати виокремлення кольору, форми, величини як особливих властивостей предметів, без чого не можуть бути сформовані повноцінні уявлення. Спочатку, коли діти ще не володіють загальноприйнятими еталонними уявленнями, виокремлення властивостей відбувається за допомогою співвіднесення властивостей предметів із засвоєними еталонами. Під час навчальної форми організації сенсорне виховання планують у тісному взаємозв’язку з усіма іншими видами роботи.

Номер слайду 6

ЦІЛЕСПРЯМОВАНИЙ РОЗВИТОК СЕНСОРНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ПРОХОДИТЬ ТАКІ ЕТАПИ1. Етап формування сенсорних еталонів та стійких, закріплених у мовленні уявлень про кольори, геометричні фігури та співвідношення між величинами кількох предметів.2. Етап вивчення способів обстеження предметів, а також набуття уміння розрізняти їхню форму, колір та розмір і виконувати щоразу складніші окомірні дії.3. Етап розвитку аналітичного сприймання: уміння орієнтуватися в поєднанні кольорів, аналізувати форму предметів, виділяти окремі вимірювальні величини. Засобами реалізації сенсорного розвитку в сучасній системі навчально-виховної діяльності є:заняття та міні-заняття; дидактичні ігри та вправи; пошуково-дослідницька діяльність; спостереження та екскурсії; сюжетно-рольові ігри. Все вищезазначене дозволяє говорити про надзвичайну актуальність та значущість сенсорного розвитку дітей в ранньому віці, необхідність максимального врахування психофізіологічних особливостей розвитку дитини в процесі створення оточуючого її предметно-ігрового середовища

Номер слайду 7

СЕНСОРНА КІМНАТА - ЧАРІВНИЙ СВІТ РОЗВИТКУ ДИТИНИРОЗВИНЕНА СЕНСОРИКА – основа для удосконалення практичної діяльності дитини. У дитини формуються уявлення про зовнішні властивості предметів – форма, колір, розмір, розташування в просторі, запах, смак та інші. У повсякденному житті, під час самостійних ігор, праці, на прогулянках малята мають справу з багатьма властивостями предметів, однак помічають, відокремлюють, усвідомлюють лише деякі з них. Тому головним завданням забезпечення найповнішого розвитку дітей раннього віку з урахуванням вікових особливостей, а також створення умов для відчуття і уявлення, який прекрасний навколишній світ. Сенсорна кімната - це потужний інструмент для розширення і розвитку світогляду, сенсорного та пізнавального розвитку. Це організоване особливим чином навколишнє середовище, що складається з великої кількості різного виду стимуляторів, які впливають на органи зору, слуху, нюху, тактильні та вестибулярні рецептори. Вони надають на психічний і емоційний стан дитини як заспокійливу, так і тонізуючу, відновлюваючу дію

Номер слайду 8

СЕНСОРНА КІМНАТА - ЧАРІВНИЙ СВІТ РОЗВИТКУ ДИТИНИУміло скориставшись середовищем сенсорноїкімнати можна скоректувати недоліки, а також поведінку дуже вередливого, замкнутого, агресивного малюка, тобто дітей з особистісними проблемами і проблемами соціального розвитку. СЕНСОРНА КІМНАТА: 1. Допомагає в стимулюванні сенсорної чутливості та рухової активності, розвитку зорово-моторної координації дітей, розвиває загальну і дрібну моторику, покращує координацію рухів. 2. Створює позитивний емоційний фон і допомагає подолати порушення в емоційно-вольовій сфері; (зменшує тривожний стан, знижує агресію, навчає саморегуляції; знімає м'язову і психоемоційну напругу) 3. Підвищує психічну активність за рахунок стимулювання позитивних емоційних реакцій; розвиває тактильні, зорові відчуття, тренує пам'ять, увагу, інтелект. 4. Розширює кругозір і просторові уявлення, розвиває уяву і творчі здібності дітей; 5. Допомагає коректувати порушення в пізнавальній сфері (зниження інтересу до раніше значущої діяльності, труднощі із стійкістю і концентрацією уваги, труднощі запам'ятовування, неуважність і, відповідно, труднощі в навчанні). Допомагає розвитку мови. 6. Допомагає вирішити проблеми з соціальною адаптацією. Занурення в атмосферу сенсорної кімнати нагадує про те, що окрім стресів існують ще і маленькі радощі життя. Самостійність дитини в просторі сенсорної кімнати формує досвід стійкості до стресів, оскільки ставить її в ситуацію вільного вибору.

Номер слайду 9

Дякую за увагу!!!

pptx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку