«____»___________ 20___ року
Урок № 83. Знаходження дробу від числа.
Мета: домогтися засвоєння правила знаходження дробу від числа; сформувати вміння виконувати вправи і розв'язувати задачі, у яких передбачено знаходження дробу від числа;
Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності учнів; розвивати самостійність вміння аналізувати умову задачі та хід розв’язання, закріпити обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, техніку усної лічби, пам’ять; виховувати посидючість, акуратність.
Очікувані результати: учні знають правило знаходження дробу від числа, розв'язують вправи і задачі, у яких передбачено знаходження дробу від числа;
Обладнання: мультимедійний комплект.
Хід уроку
Інколи перед нами стоїть завдання знайти значення, яке буде дорівнювати частинці від числа. Наприклад, мама вам дала 15 цукерок і сказала, що з’їсти можна тільки від них. Скільки вам дозволено з’їсти цукерок? Розв’язування подібних завдань і називається знаходження дробу від числа.
Гра «Колесо фортуни»
Теоретичний блок.
Правило знаходження дробу від числа.
Щоб знайти дріб від числа, треба дане число поділити на знаменник дробу і одержаний результат помножити на його чисельник.
K -задане число;
n- знаменник, m- чисельник
Давайте виконаємо нашу задачу і знайдемо:
Скільки цукерок можна з’їсти?
15:3·2=10(цукерок)
Розв’язування вправ з підручника:
№738.° Знайдіть від числа 36:
Задача №740.° Галинка прочитала книжки, у якій 180 сторінок. Скільки сторінок прочитала Галинка?
Всього- 180 с.
Прочитала - ?с, від
Розв’язання
180:9·4=80 (с.)- прочитала Галинка
Відповідь: 80 сторінок
Задача № 742
Плоша Сасик -210 км2
Площа Синевир - ? км2 , від
Розв’язання
210 км2 - 210 000 000 м2
. від 210 000 000 м2:
210 000 000: 3000 ·1=70 000 (м2)-площа озера Синевир
Відповідь: 70 000 м2
Завдання для кмітливих
Чому дорівнює градусна міра кута, що становить:
розгорнутого кута; прямого кута;
розгорнутого кута; прямого кута.
Розв’язання:
180 : 10 2 = 36;
180 : 18 5 = 50;
90 : 9 4 = 40;
90 : 9 11 = 110.
Задача 756.• Лисиця Аліса подарувала Коту в чоботях 9 кг 450 г сметани. За перший тиждень Кіт у чоботях з’їв подарунка, а за другий тиждень —решти. Скільки кілограмів сметани з’їв Кіт у чоботях за другий тиждень?
1. Як називають число,записане над рискою дробу? під рискою дробу?
2. Що показує знаменник дробу? чисельник дробу?
3.Як знайти дріб від числа?
Продовж речення
Дізнався/лася…
Зрозумів/ла…
Навчився/лася…
Найбільший мій успіх – це…
Найбільші труднощі я відчув/ла…
Я не вмів/ла, а тепер умію…
Я змінив/ла своє ставлення до…
На наступному уроці я хочу…
Завдання для домашньої роботи.
Пункт 25 повторити; Виконати № 739, 757
Додаткове завдання https://learningapps.org/watch?v=p55jmi9dc22