Знай свої права, дитино!"

Про матеріал
Мета. Узагальнити знання учнів про здоров'я, формувати бажання вести здоровий спосіб життя та бережливе ставлення до свого здоров`я, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я. Закріпити навички ввічливої поведінки, розвивати уважність, пізнавальний інтерес, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Тема: КОРИСНІ ТА ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ,

 ВПЛИВ НА ЗДОРОВ'Я

Мета. Узагальнити знання учнів про здоров'я, формувати бажання вести здоровий спосіб життя та бережливе ставлення до свого здоров`я, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я. Закріпити навички ввічливої поведінки, розвивати

уважність, пізнавальний інтерес, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнания. Малюнки, таблиці, ілюстрації, що відображають поведінку дітей із корисними і шкідливими звичками.
Хід заняття

1 Організація класу
- Здраствуйте, діти! Я дуже рада бачити вас усіх такими красивими і здоровими . Сподіваюся, що ви прийшли із чудовим настроєм.
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
- Ми вам раді, люди добрі,
Тож вітаєм щиро вас
І запрошуємо ласкаво –
На гостину в 2 клас.
А працювати ми будемо за таким девізом:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто розмовляти, а діло творити
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Проблемна ситуація
- Уявіть собі, що ви заблукали в густому, темному лісі. І ось перед вами з’явилися 3 невідомі дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
1) Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров'я втратиш.
2) Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров'явтратиш.
3) Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
- Покажіть номер дороги якою ви підете.
2. Дискусія "Яка дорога є кращою?"
Якими ж треба бути, щоб зберегти своє здоров'я?( Сильними, сміливими, спритними)
3. Робота з прислів’ями.
- Чому так говорять ? Яке слово пропущене ?
- Здоров'я – найдорожчий скарб.
- Здоров'я – не купиш.
- Без здоров'я немає щастя.
- Як поводиться дитина, коли вона здорова ?
( Добре здоров'я – це коли кожному з нас добре, нічого не болить. Якщо ми веселі, нам хочеться бігати, стрибати. Якщо ми їмо із апетитом, міцно спимо, отже, ми – здорові.)
- Який висновок ми можемо зробити?
4. Висновок (Учень читає вірш)
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хвилинка психологічного настрою.
Є звички – квітки, звички – як дуби, є гарні звички, звички є погані. Вони сильніші за людей, а люди їх раби схиляють голови, наче каторжани.
ІY. Повідомлення теми і мети заняття.
- 1. З цих рядків ви могли зрозуміти, про що піде мова на нашому занятті. Це – звички.
- Отже, сьогодні ми поговоримо про корисні і шкідливі звички. Тобто, звички, що шкодять особистому здоров'ю та здоров'ю інших людей і , звички, які допомагають нам бути здоровими. Тема нашого уроку – " Шкідливим звичкам скажемо НІ ! "
Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне –
Це просто страх,
Як подружитися із ними –
Здоров'ю буде крах.
Ваше здоров'я - у ваших руках.
Наш клас - за здоровий спосіб життя,
Іде в світле, прекрасне, нове майбуття.
Ми хочемо жити найкращим життям.
- Тепер з'ясуємо завдання, які ставить перед нами сьогоднішнє заняття. Чого воно навчить кожного з нас?

Учні проговорюють свої очікування.

( До класу вбігають пані Користь і Шкідливість).
Вчитель:
- Дозвольте запитати, хто ви такі? І чого ви завітали до нас? 
Пані Користь і Шкідливість:
- Ми прийшли дати поради вашим дітям.
Вчитель:
Ну, будь ласка!
Пані Користь дає поради:
- Робити добро,говорити тільки правду, бути ввічливими і охайними. 
Пані Шкідливість дає поради:
- Не дотримуватись правил гігієни, культури поведінки, не гуляти на свіжому повітрі.
Вчитель:
- Діти, чиї вам сподоблись поради?
Діти: 
- Поради пані Користі.
Вчитель:
- Діти, давайте доведемо пані Шкідливості, що її поради погані.
(Пані Користь і Шкідливість сідають за парту).
3. Ознайомлення зі шкідливими звичками та їх негативним впливом на розвиток людини, її здоров'я.
Шкідливі звички — це постійне недотримання правил гігієни, паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Люди, які мають шкідливі звички, звикають до них і вже не можуть без них обходитись. Ці звички переростають у хворобу, заволодівають тілом людини, її душею, а здоров'я покидає людину назавжди. "Алкоголізм", "наркоманія", "токсикоманія" — назви дуже небезпечних хвороб, які часто стають смертельними для людей, які вживають спиртні напої, токсичні речовини чи наркотики.
Щоб захистити себе від шкідливих звичок, треба знати основні причини їх виникнення та уникати цих шляхів. Ось вони: цікавість, наслідування, прагнення виділитись, бажання зректися дійсності, спадкова схильність. Цікавість, бажання спробувати щось із шкідливих речовин можуть дуже швидко виробити непереборний потяг до наркотичних речовин. Іноді достатньо спробувати один раз і залишитися рабом в полоні звички назавжди. Не варто наслідувати дорослих у їх нездорових звичках — чи то улюблений актор, чи шанований батьків знайомий. Від того, що ви почнете палити, вживати спиртні напої, наркотики, ви зовсім не будете виглядати як дорослий, лише як маленька худенька карикатура на людину. Та ще й постійний кашель, нездорові очі, болі всередині тіла.
Шкідливі звички — поганий спосіб привернути до себе увагу одно-класників. Інтерес до вас згасне, залишиться лише нерозуміння, неповага. Ніколи не паліть. Звикнути до паління легко, а відмовитись від звички дуже важко. Не перебувайте в одному приміщенні з курцями, дихання сигаретного диму — це пасивне паління, яке шкодить молодому організмові. Паління сприяє тяжкій хворобі — раку легень. Зловживання алкогольними напоями — інша важка хвороба — алкоголізм. Найкращий спосіб не стати алкоголіком — не вживати спиртного. П'яна людина не тільки руйнує свій організм, свою особистість, а є небезпечною для інших, бо не контролює своїх вчинків. Уникайте п'яниць.
Не пробуйте наркотиків: вони руйнують весь організм набагато швидше від паління та алкоголю. Потяг до наркотиків такий сильний, що наркоман здатен заради лише однієї дози на злочин: крадіжку, насильство і навіть убивство.
Токсикоманія — це свідоме отруєння власного організму, яке може призвести до невиліковної хвороби, смерті. Не захоплюйтеся нюханням токсичних речовин, що містяться у фарбах, клеях, лаках, ацетоні.
Пам'ятайте! Набуваючи шкідливих звичок, ви губите себе, власними руками руйнуєте найдорожче — своє здоров'я, життя!
4. Гра «Мікрофон».
Звичка – це ...
Корисні звички це - ...
(Діти перераховують відомі їм звички – і корисні, і шкідливі).
5 . Гра «Корисно-шкідливо».
Вчитель називає звички, учні сигналізують картками: зелена картка – корисно, червона картка – шкідливо.
* Виконувати ранкову гімнастику;
* Дотримуватись режиму дня;
* Гризти нігті;
* Довго дивитися телевізор;
* Вживати алкоголь;
* Правильно харчуватися;
* Спілкуватися з людьми;
* Говорити неправду
6 Відгадування загадок.
* Продукт смачний, поживний, як ліки - ефективний.
(Мед)
* Рослина містить нікотин, здоров'ю дуже шкодить він.
(Тютюн)
* Знають і дорослі й діти, що не все корисно пити. В житті погану грає роль. Здоров'ю ворог - ... (алкоголь)
* На ньому бавитись не слід бо дуже небезпечний ... (лід)
* Чисте, напоєне запахом квітів, дихати без нього не можна. (Повітря)
* Хто дружить із нами буде – всі незгоди він забуде. Виросте міцним, здоровим, переможе всі хвороби.
(Вітаміни)
Вчитель запитує в учнів:
- що необхідно для здоров'я?
- що непезпечне для здоров'я?).
7. Фізкультхвилинка.
Щось повісили носи. 
із-за парт же вийшли ви.Вгору добре потяглись,і навшпиньки піднялись.Опустились легко внизі подув в обличчя бриз.Як дерева захитало: вправо-вліво, вліво-вправо. Біля парти всі присіли,потім встали й полетіли.Руки в боки узяли, на всі боки повели. Руки вниз всі опустилиі за парти тихо сіли.
9. Гра «Розсипанка».
На магнітній дощці прикріплені слова на картках, з яких потрібно скласти висловлювання про те, що не слід робити для того, щоб запобігти тютюноплінню і вживанню алкоголю.
1. виховувати у себе 
силу волі
2. не спілкуватися з людьми, які
примушують до куріння 
та вживання алкоголю
Вислови:
1. Виховувати у себе силу волі.
2. Не спілкуватися з людьми, які примушують до куріння та вживання алкоголю. 
10. Представлення гостей
- До нас завітали гості пані Шапокляк та Здоров'ятко.
Шкідливі поради пані Шапокляк:
 


Від світанку й до зорі
Радять дітям лікарі
Алкоголю не вживати,
Цигарок до рук не брати
І не їсти блекоту.
Не курити наркоту.
Я ж вам, пані Шапокляк,
Раджу все робить не так!
Дам поради залюбки —
Все робити навпаки.
Це ж і весело, й цікаво,
І для діток є забава.
Нащо вам здоровим бути?
Треба зразу все забути!
І поради лікарів,
Й застереження батьків.
Та й не тільки вчителі
Вчать дітей на цій Землі!
Я умію теж навчити!
Нащо вам здоровим жити?
Йдете в школу - закуріть
І диміть, диміть, диміть!
Замість чаю пийте пиво
Іхворійте всі щасливо!
Як дитина занедужа,
Це чудово дуже-дуже!
 


Бо не треба в школу йти,Можна в ліжечко лягти,День і ніч у нім лежатиІтихесенько вмирати.
 


Нащо сонце променисте,
Нащо вам повітря чисте?
Коли можна закурити,
Вік свій трохи вкоротити!
Бути хворим так приємно,
Всі тоді говорять чемно.
На твою велику втіху,
Твоїм рідним не до сміху.
А тебе ніхто не вчить.
Як на білім світі жить.
Ще умене є порада,
Дітям я сказати рада.
Нащо вам здоров'я мати?
Краще хворим пролежати!
Бо ж не треба з дітьми гратись,
Ні гулять, ні розважатись,
А ні в той футбол ганяти,
М'яч в ворота забивати.
Їжте блекоту й дурман,
В голові носіть туман.
Бо дурним приємно бути,
Можна геть усе забути.
І усім наперекір
Покурити йдіть у двір!
Там на вас давно чекають
І дурман в руках тримають
Ви спиталися у мами
Чи і я роблю так само?
Ні! Звичайно не роблю!
Я себе завжди люблю!
Знайте, пані Шапокляк
Робить все завжди не так,
Як говорить вам робити,
Бо вона ще хоче жити!
Гарно жити й процвітати
Та міцне здоров'я мати! 
Поради Здоров'ятка
Діти, це ви прочитайте, 
Добре все запам'ятайте
І зробіть усе не так, 
Як вам радить Шапокляк.
Раджу дітям залюбки
Все робити навпаки.
І послухати батьків,
Лікарів і вчителів.
Правильно у світі жити
І себе завжди любити.
Бо добро найбільше в світі –
Це здоров'я ваше, діти!
Щастячка шукать дарма,
Як здоров'ячка нема.
Доки діточки малі
Їх навчають вчителі,
Лікар дасть пораду й тато,
Добрих є людей багато.
А найперше завжди мама
Діток вчить добру так само.

Щоб здорові з юних літ

Й мудрі діти йшли у світ.

 


11. Гра «Збери прислів'я»

Зберіть і прочитайте прислів'я як ви їх розумієте.
Здоровому все
здорово
(Здоровому все здорово).
Доки не то
служить, тужить.
здоров'я чоловік
(Доки здоров'я служить, то чоловік не тужить).
12. Закінчи речення.
Ø Як про здоров'я дбаєш, так і ... (маєш)
Ø Найбільше вітамінів у ... (фруктах)
Ø Не читайте книгу у ... (ліжку)
Ø Без здоров'я немає ... (щастя)
Вчитель звертається до пані Шкідливості:
- Чи усвідомили ви до чого закликали учнів
Пані Шкідливость:
- Так, я змінила свою думку.
А дітям хочу я сказати:
Поки ви ще невеличкі-
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров'я зберегти
І щасливими рости..
2. Гра-естафета "Хто більше".
З першої до останньої парти кожного ряду передається аркуш папе­ру, на якому треба написати "чарівні" слова. Перемагає ряд, котрий швидше і правильно виконає завдання.
14. Інтерактивна вправа. Побудова "Шляху до здоров'я"
- У мене в руках сліди . На кожному слідочку записані слова, що означають фактор зміцнення здоров'я .
Загартування
Здорове харчування
Дотримання режиму дня
Спорт
15.Підсумок
Інтерактивна вправа "Інтерв'ю"
- Здоров'ятко є кореспондентом із центру захисту здоров'я і хоче взяти у вас інтерв’ю, виявити що знаєте ви про здоровий спосіб життя.
Які бувають звички?
Які звички потрібно у себе виховувати?
Чого треба уникати, щоб не мати шкідливих звичок?
Як розумієте прислів'я "Посієш звичку — матимеш характер"?
- Наше заняття закінчемо такими словами:
Як є здоров'я – буде все, як треба сміятиметься сонечко із неба і дітям світ постелиться під ноги, щоб ви пройшли усі дороги.

- Що з того про що ви дізналися сьогодні, ви зможете застосувати у своєму житті?

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку