Конспект заняття
з природи
«Бережіть природу»
Мета: дати дітям первісне поняття з екології
Завдання:
-вчити дітей чітко, ясно, голосно відповідати на питання;
-за допомогою картинок вимовляти знайомі слова, що позначають предмет, призначення;
-узагальнювати знання дітей про диких тварин, птахів;
- закріпити кольори: червоний, зелений.
-розвивати в дітей віком пізнавальний інтерес до життя лісу, його жителям;
- розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв'язне мовлення
-виховувати любов, дбайливе ставлення до природи і виявляти турботу та увагу до всього живого.
Інтеграція областей:
Попередня робота: розгляд диких тварин, птахів на картинках, ігри: «Очисти озеро, «Кого не стало?», ігри на наслідування, слухання звуків природи, птахів.
Словникова робота: активізація словника – птахи, тварини
Обладнання:
Синя тканина, кошик, м'ячики, дві коробочки: червона та зелена; гумові іграшки тварин та птахів, звуки лісу, птахів.
Набір ілюстрацій з тварин і птахів.
Картинки: ліс, природа, що не можна робити у лісі, як треба берегти природу.
Хід заняття:
В.: Дітки, сьогодні ми з вами вирушимо до лісової казки. Ми подивимося, як напрочуд красиво в лісі, як чудово співають пташки. Послухайте! (Звуки птахів)
В.: Дивіться, дітки, ми вже у лісі. А хто живе у лісі? (Відповіді дітей). А це лісова принцеса. Доброго дня, принцеса, а чому ти така сумна?
Л.Пр.: Люди, які приходили до мого лісу, не прибирали за собою сміття, палили багаття, рубали дерева, рвали квіти. І від цього всі звірі та птахи втекли, а ліс втратив свої фарби, все стало сіре.
В.: Може бути ми тобі допоможемо? Допоможемо дітлахи? (Відповіді дітей)
Л.Пр.: Добре, але вам доведеться виконати багато завдань.
В.: Дітки, спочатку ми маємо показати Лісовій принцесі, що знаємо, чим відрізняються тварини від птахів. Діти, що є у птахів, тварин? (Відповіді дітей). Птахи мають крила, вони літають, а у тварин лапи, вони швидко бігають.
У нас тут розсипалися картинки, і їх треба зібрати в коробочки. Якого кольору коробочки? (Відповіді дітей). Тварин ми збираємо в зелену коробочку, а птахів у червону коробку, тільки не переплутайте.
В.: Молодці, дітки, впоралися із завданням.
В.: Ой, хлопці, дивіться, тут озеро, але воно брудне, у ньому сміття, давайте його приберемо, щоб вода стала чиста.
Гра: «Очисти озеро».
( Синя тканина, у ній лежать маленькі м'ячики, діти повинні взяти по одному м'ячику і прибрати в кошик.)
В.: Молодці діточки! Ви очистили озеро, тепер воно стало чистим. Коли ми влітку купаємось в озері чи річці, то нічого кидати у воду не можна.
Л. Пр.: Хлопці дивіться, звірі та птахи приготували нам ще завдання.
П: Щоб вони повернулися до лісу, ми маємо з ними пограти, хто тут у мене сховався? Хто це? Що робить ведмідь? Покажіть! Хто це? Що робить зайчик? Рибка? Жаба? Пташка? Молодці! Вони хочуть пограти з вами у хованки. Хто сховався? (Відповіді дітей). Ви молодці впоралися з усіма завданнями!
Л. Пр.: Дякую, вам дітки, ви мені дуже допомогли і тепер тварини та птахи повернуться до лісу. Тепер ви знаєте, що не можна робити у лісі. Рвати квіти. гілки, смітити, розпалювати багаття, штовхати гриби, ягоди (показую картинки). І що треба робити у лісі (збирати сміття, сипати корм для птахів). (Показ картинок) Приходьте. До мене ще в гості до чарівного лісу. До побачення, діти!
В.: Дітки, вам сподобалося у лісі? (Відповіді дітей).
Любіть рідну природу –
Озера, ліси та поля,
Адже це наша з тобою
Навіки рідна Земля.
На ній ми з тобою народилися,
Ми живемо з тобою на ній.
То будемо ж люди, всі разом
Ми до неї ставимося добріше
Діти, а тепер нам час повертатися до групи.