ЗНО - не ворог, а крок до самовдосконалення!

Про матеріал
Поради для учнів та вчителів щодо підготовки до ЗНО/НМТ. ЗНО/НМТ - дуже відповідальний крок у житті випускників школи, адже перед ними відчиняються двері в доросле життя, і, аби воно було успішним, слід впевнено пройти одне з перших випробувань - вступні іспити.
Перегляд файлу

ЗНО – не ворог, а крок до самовдосконалення!

                                                                          Крапля довбає камінь не силою,

                                                                          а частим падінням, так людина

                                                                         стає вченою не силою,

                                                                         а частим читанням

                                                                                                                  Овідій

             Серед молоді існує думка, дещо жартівлива,  що студент може підготуватися до іспиту за одну ніч. Але із зовнішнім незалежним оцінюванням цей принцип не працює зовсім! Адже занадто багато інформації потрібно повторити, вдосконалити, систематизувати, а іноді – і взагалі вивчити! Тому вчасно розпочата підготовка до іспиту – запорука успіху!

           Я працюю з учнями 11 класів з 2016/2017 навчального року. За такий, здавалося б, короткий період виробила для себе два основні й найбільш ефективні, як на мене,  шляхи підготовки майбутніх випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови й літератури.

           Перший — це систематичне, щоденне  вивчення мови, що включає в себе й повторення основних принципів з усіх розділів лінгвістики, і роботу з текстом, і обов’язкове читання художніх творів як прозових, так і ліричних. Цей спосіб точно не дасть школяреві можливості залишити поза увагою те чи інше теоретичне або ж практичне питання, та й художні твори, які учень прочитав, стануть широким тлом для прикладу, що необхідно навести у власному висловленні.

          Другий спосіб підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання полягає в тому, щоб якомога частіше (бажано кожного дня) виконувати  завдання ЗНО минулих років  або працювати над тестами онлайн, які зараз, на щастя, пропонує величезна кількість різноманітних сайтів. Систематичне виконання  таких вправ  показує майбутньому абітурієнтові його ахіллесові п’яти. Ці прогалини в знаннях необхідно обов’язково враховувати й працювати над їх заповненням.

           Ще однїєю цікавою і дуже дієвою вправою є оформлення паспорта художнього твору (додаток 1). У цьому «документі» учні фіксують такі дані:  ПІБ автора, псевдонім (якщо є), назву, рік видання, рід, жанр, головних героїв,  тему, ідею, особливості композиції, сюжетні лінії (стисло), проблематику, присвяту/епіграф (якщо є)  тощо.

           Під час опрацювання великих прозових творів школярі часто ставлять запитання: «Роман необхідно читати повністю?» Відповідь однозначна й чітка: «Так, навіть великі за обсягом літературні твори необхідно прочитати в повному обсязі, адже в завданнях ЗНО з української літератури – багато подробиць, які відсутні в скорочених варіантах художніх творів!»

           Під час роботи з власним висловленням навчаю дітей чітко дотримуватися його структури, логічно висловлювати  судження. Не намагатися здивувати читача розмаїтістю художніх образів своєї мови, а лаконічно й точно формулювати тезу, наводити декілька переконливих аргументів. Ілюструвати  думки раджу учням як творами з мистецтва минулих часів, так і модерними прикладами, а для цього варто цікавитися кінематографом, суспільно-політичним життям  своєї країни й цілого світу. Сучасні постаті роблять твір живим, цікавим.

         Результати зовнішнього незалежного оцінювання за 2016/2017 та 2017/2018 навчальні роки (додаток 2) показують, що принципи, яких дотримуюся під час підготовки учнів до іспиту та поради, котрим слідують школярі, є ефективними.

           Зовнішнє незалежне оцінювання – це перший дуже серйозний і відповідальний крок у житті старшокласників. Від його результату залежить подальша професійна доля дітей, тому у вирішенні цього питання необхідно як школяреві, так і вчителю бути наполегливим, цілеспрямованим, уважним і неодмінно вірити у  свої сили, адже націленість на позитивний результат – це вже половина успіху. 

           У народі говорять: «Дорогу здолає той, хто йде!» Тож чітко поставлені цілі й наполегливість у їх досягненні обов'язково принесуть свої плоди. Нехай щастить!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ПАСПОРТ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

ПІБ автора

 

Псевдонім (якщо є)

 

Назва твору

 

Рік видання

 

Рід літератури

 

Жанр

 

Головні  герої

 

Тема

 

Ідея

 

Композиція

 

Сюжетні/а лінії/я

 

Проблематика

 

Присвята/епіграф (якщо є)

 

Любовний трикутник (якщо є)

 

 

Додаток 2

Результати зовнішнього незалежного оцінювання

К-сть учнів

% учнів, які отримали результат за шкалою 100-200 балів

Не подола-

ли поріг

100-120

120-140

140-160

160-180

180-200

2016/2017 навчальний рік

27

0,00

22,22

29,63

25,93

14,81

7,41

2017/2018 навчальний рік

32

0,00

6,25

6,25

37,50

43,75

6,25

 

docx
Додав(-ла)
Донік Світлана
Додано
11 березня 2023
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку