Урок "Конотоп – наш рідний край"

Про матеріал
Конспект показового уроку розвитку зв’язного мовлення у 2 класі вчителя початкових класів Конотопського ліцею №5
Перегляд файлу

Конспект показового уроку розвитку зв’язного мовлення у 2 класі вчителя початкових класів Конотопського ліцею №5

Тема. Конотоп – наш рідний край

Мета: закріплювати знання про текст-розповідь;

вчитись складати текст згідно заданої теми;

поглиблювати знання про рідний край;

збагачувати та розширювати словниковий запас;

розвивати усне та писемне мовлення;

виховувати любов і повагу до рідного краю.

Обладнання: проектор, презентація «Конотоп – мій рідний край», аудіозапис пісні про Конотоп, Картина В. Борошнєва «Рідний Краєвид».

Хід уроку

І. Організація класу

Встаньте всі скоріше, діти!

Усміхніться всім щиріше.

Привітайтесь: «Добрий день!».

Пролунав дзвінок і починаємо урок.

  • Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. (Два хлопчики сперечаються.)
  • Про що суперечка?

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Інсценізація вірша Василя Марсюка

 

Рідна гора

  • Що ти робиш, равлику,

На крутій горі,

На такому дикому

Схилі – пустирі?

Ні трави, ні дерева

Поблизу нема,

Тільки кущ малесенький

Сам один дріма.

 

  • Я живу тут, хлопчику,

На крутій горі,

На такому граному

Схилі – пустирі,

Це не кущ малесенький,

Це для мене – гай.

Тут моя хатиночка,

Тут мій рідний край!

  • Чому для равлика крута гора, на якій росте тільки один кущ здається гаєм? (Народився тут, живе тут, має свою хатиноньку, це його рідний край)
  • Чи здогадались ви про що буде йти мова сьогодні на уроці?
  • Сьогодні на уроці будемо вчитися висловлювати свої думки, правильно будувати речення і послідовно зв’язувати їх у невеличку розповідь.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Колективна підготовча робота.

  • У кожної людини також є свій рідний край. Як називається наш край?
  • Прочитати речення на дошці, записати його в зошит.
  1. Каліграфічна хвилинка

Конотоп – мій рідний край

  1. Інтерактивна вправи «Асоціативний кущ»
  • Давайте зберемо слова, які народжуються у вашій душі, коли ви згадуєте наше місто:

Конотоп – батьківщина, рідний край, вулиця, рідна земля, рідна сторона, школа, родина, річечка, трамвай, площа.

  1. Робота в парах
  • Із поданих слів (дієслів і прикметників) і слів «Асоціативного куща» утворіть два словосполученння та запишіть їх у зошит. (Два учні пишуть на дошці).
  • А ще  а українській мові є слово – ошатний. Якщо ми заглянемо в тлумачний словник, то прочитаємо, що це слово означає (с.406). Давайте складемо з цим словом словосполучення. (слайд )
  • Коли можна скористатися цими словосполученнями?
  • І, дійсно, вони підходять для розповіді про наше місто.
  1. Колективна робота над деформованими реченнями. Перегляд презентації «Конотоп – моє рідне місто».
  2. Нашому місту понад 375 років (слайд). Перші поселення людей майбутнього Конотопа з’явилися на лівому березі річки Єзуч, яка була глибокою і повноводною. Зараз це маленька річечка, яка впадає в річку Сейм і є окрасою нашого міста (слайд).
  • Доповнити речення:

Наш край крикрашає синьоокий … (Єзуч)

  1. Конотопці завжди пам’ятають і шанують людей, які захищали наш край від ворогів, боролися за те, щоб наше місто було квітучим. На їхню честь у Конотопі збудовано багато пам’ятників. Серед них меморіальний комплекс вічної слави (слайд).
  • Із поданих слів утворити речення:

Ми, шанувати, і, пам’ятати, тих, хто, віддавати, життя, за, наше, місто.

  1. Мешканці нашого краю цінують і бережуть мир, який в жорсткій боротьбі здобували предки, тому і центральна вулиця міста названа проспектом Миру, центральна площа міста – чудова архітектурна споруда – кінотеатр «Мир» (слайд).
  • Поділіть запис на слова і прочитайте речення:

ЦентральнавулицянашогомістапроспектМиру.

  1. Гордість нашого міста – конотопський трамвай, який перевозить значну кількість мешканців та гостей Конотопа(слайд).
  • Виправити помилки в реченні:

Найважливіша прикмета сучасного конотопа є існування у місті трамвайної колії

  1. Наше місто оповито казковими могутніми лісами. Мальовнича природа Конотопщини надихає поетів та художників писати неповторні твори. Наприклад, відомий художник нашого краю Володимир Борошнєв написав чудову картину, зобразивши неповторну красу рідної землі (Показ картини).
  2. А поет Л. Бойко присвятив Конотопщині такий вірш:

Тут навіть сонце яскравіше світить,

Тут, певно, найродючіші поля.

У краї цім лише життю радіти.

Привітна Конотопщина моя.

 

Твою красу ні з ким не порівняти,

Твоїх дітей не сплутати ні з ким.

Тут люди працю вміють шанувати,

Тут доля посміхається усім.

 

Мій краю рідний, я живу тобою,

Твоїм минулим і майбутнім, знай.

Тут новий ранок вмиється росою,

Тут носять щастя лебеді з собою.

Мій неповторний Конотопський край.

 

  • Із поданих слів побудувати речення:

України, нашої, куточок, Конотопщина, це, мальовничий.

  1. Робота в групах
  • Для кожної людини рідний край наймиліший. Із сивої давнини українці передавали свою любов до рідної землі через прислів’я та приказки.

У своїх групах зпробуйте зібрати прислів’я із поданих частин:

У рідній стороні і сонце яскравіше світить.

Там земля мила, де мати народила.

Кожному мила своя сторона.

Людина в ріднім краю, як квітка в травневім гаю.

Всюди добре, а вдома найліпше.

Без батьківщини немає людини.

Рідний край – земний рай.

Людина без рідної землі, як соловей без пісні.

- З якою метою українці передають ці прислів’я з покоління в покоління?

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
  • До нас на урок завітала журналістка, яку цікавлять деякі питання.
  • Як ви ставитесь до рідного краю? За що ви любите батьківщину?
  1. Фізхвилинка
  2. Повторення матеріалу про текс.

- Сьогодні ми складатимемо твір-розповідь «Моє місто». Але спочатку пригадаємо:

  1. Що утворюють зв’язані за змістом речення?
  2. З яких частин складається текст?
  3. Кожна частина тексту починається з … .
  4. Складання усної розповіді.

- Зверніть увагу на словосполучення, які ми використовували у попередніх завданнях, вони допоможуть вам скласти свою розповідь. (слайд).

- Яке речення може бути зачином нашої розповіді?

- Що б ви хотіли розповісти у основній частині?

Яка може бути кінцівка розповіді?

ІІІ. Самостійна робота

- Оберіть свій варіант написання твору:

І група – за поданим планом і з допомогою вчителя;

І група – за поданим початком і кінцівкою;

І група – свій твір.

ІV. Перевірка самостійної роботи

  1. Читання творів учнями.
  2. Корекція

V. Підсумок уроку

- Сьогодні ви висловлювали свої почуття до рідного краю. Бажаю, щоб ващі душі були відкриті для добра і любові, бо саме вам творити майбутнє нашої батьківщини.

А тепер подаруйте рідному місту тепло своїх сердець. (Під мелодію про Конотоп учні прикріплюють на карту Конотопа зображення серця)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку