В даній презентації розглянуто особливості тесту ЗНО з математики 2020 року: структуру роботи, форми тестових завдань, оцінювання завдань різних форм, правильне заповнення бланку з відповідями завдань відкритої форми, критерії оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1–20)Завдання складається з основи та п’яти варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А. ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬОцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (№21–24)Завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 3) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А. ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬОцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.
Структуроване завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№25–27) Завдання складається з основи та двох частин і передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, відповіді до кожної з частин завдання в бланку відповідей А. ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬОцінюється в в 0, 1 або 2 бали: 1 бал за кожну правильно вказану відповідь; 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді, або відповіді на завдання не надано.
Неструктуроване завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№28–32)Завдання складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, кінцеву відповідь у бланку відповідей А. ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬОцінюється в в 0 або 2 бали: 2 бали, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або відповіді на завдання не надано.
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№33–35)Завдання складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б навів усі етапи розв'язання й обгрунтував їх, зробив посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження, проілюстрував розв’язання задачі рисунками, графіками тощо. ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬЗавдання № 33, 34 оцінюються в 0, 1, 2, 3 або 4 бали; завдання № 35 оцінюється в 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 балів.
Загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдань з розгорнутою відповіддюрозв’язання має бути математично грамотним і повним;методи розв’язання, форми його запису й форми запису відповіді можуть бути різними; якщо завдання можна розв’язати кількома способами, то достатньо навести розв’язання лише одним способом;
Загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдань з розгорнутою відповіддюза розв’язання завдання, у якому обґрунтовано отриману правильну відповідь, виставляють максимальну кількість балів; під час виконання завдання можна використовувати без доведення й посилань будь-які математичні факти та твердження, які містяться в підручниках і навчальних посібниках, що входять до переліку підручників, рекомендованих (допущених) Міністерством освіти і науки України.
Спокійно та уважно прочитайте завдання. Не дозволяйте собі зразу виконувати завдання, не дочитавши його до кінця. Думайте тільки про те завдання, яке ви вирішуєте на цей час. Складіть схему, план, малюнок, модель. Згадайте правила й алгоритми.Ідеї рішення задач приходять в процесі розв’язання. Коли вирішуєте задачі на чернетці, записуйте всі викладки.