Зорові диктанти є одним із видів роботи покращити навички читання школярів. Вони також проводяться з метою удосконалення оперативної пам'яті . Я зорові диктанти проводжу на уроках української мови, щоб закріпити знання школярів про певні мовні явища, розвитку орфографічної зіркості, для синтаксичного розбору. Тексти до них добираю за методикою професора І.Т . Федоренка: кожне наступне речення на одну – дві букви більші від попереднього. Щоб краще учні запам'ятали зоровий диктант, використовую метод Ейдетики. До них добираю різні граматичні завдання.
Опорний навчальния заклад
Щасливський НВК
« Ліцей – ЗОШ І – ІІІ ст.»
Зорові диктанти з завданнями
для 2 класу
Вчитель початкових класів
Бац Ніна Григорівна
с. Щасливе
Бориспільського району
2018
ЗОРОВІ ДИКТАНТИ
На успішність учнів впливає дуже багато різноманітних факторів. Але одним з найважливіших є вміння свідомо, правильно, виразно та швидко читати. Дитина, яка не вміє добре читати, переживає великі труднощі при виконанні навчальних завдань, їй нецікаво на уроках, вона приречена на розумову обмеженість і зубріння.
Зорові диктанти є одним із видів роботи покращити навички читання школярів. Вони також проводять з метою удосконалення оперативної пам’яті . Я ще стала зорові диктанти проводити на уроках української мови, щоб закріпити знання школярів про певні мовні явища, розвитку орфографічної зіркості, для синтаксичного розбору. Тексти до них добираю за методикою професора І.Т . Федоренка: кожне наступне речення на одну – дві букви більші від попереднього. Відкриваю їх лише на певний час, причому по одному. Обов’язково нагадую школярам, що вони повинні уважно і швидко прочитати речення, повторити його про себе, а потім записати. Щоб краще учні запам’ятали зоровий диктант, використовую метод ейдетики. В її основі лежить застосування образної пам’яті, що виражається у збереженні яскравих наочних образів. В тому випадку, якщо не всі учні справились з завданням, повторюю цей текст наступного дня. Часу на цей вид роботи витрачається небагато, 6-7 хвилин, але результат досить помітний, звичайно при умові, що диктанти проводяться кожен день. До них добираю різні граматичні завдання.
Пропоную тексти зорових диктантів для 2 класу:
1. Іде дощ. 6б.
2. Чув дзвін. 8б.
3.Кущ ліщини. 9б.
4. Гуде джміль. 10б.
5. Ховає дзьоб. 10б.
6. Смачний борщ. 11б.
1.Випиши слова в яких звуків більше ніж букв.
2. Випиши слова в яких букв більше ніж звуків.
3. Підкресли слова, які не можна переносити з рядка в рядок.
1.Йде дід. 6б.
2. Синє небо. 8б.
3. Люди йдуть. 9б.
4. Земля чекає. 10б.
5. Вродить рясно. 12б.
6. Засівайся, ниво! 13б.
приголосного.
2. Випишіть слова, які не можна переносити.
3. Зробіть звуко – буквенний аналіз слів: йдуть, чекає.
4. Підкресли звертання.
1.Холодні роси. 11б.
2.У небі веселка. 12б.
3.Замовкла річка. 13б.
4.Тихо сіється дощ. 14б.
5.Дніпровська вода. 15б.
6.Прозоре джерельце. 16б.
1.Чим речення подібні? Чому?
2.Зробіть звуко – буквенний аналіз слова джерельце.
3 Випишіть слово в якому звуків більше ніж букв..
4. Підкресліть м’які приголосні звуки.
1.Чорна рілля. 11б.
2.Осінній день. 11б.
3. Знаряддя праці. 13б.
4. Посіяти насіння. 14б.
5. Знання – велика сила. 16б.
6. Читання – це навчання. 17б.
1. Поділи слова осінній, навчання, знання для переносу різними способами. Поясни правопис цих слів.
2.Зроби звуко – буквенний аналіз слова знаряддя.
3. Випиши двоскладові слова.
4. Підкресліть дзвінкі приголосні звуки.
1.Подорожник. 10б.
2. Узбіччя дороги. 12б.
3.Росте на узліссі. 14б.
4.Цвітіння рослини. 15б.
5.Сушать під накриттям. 18б.
6.Вживають для лікування. 20б.
1. Прочитай вправу .
2. За допомогою плану перекажи текст.
3. Запиши переказ тексту, підкресли глухі приголосні звуки.
4. Підкресли наголошені склади.
1. Птахи в’ють гнізда. 15б.
2.Мар’янка п’є молочко. 16б.
3. Росте високий бур’ян. 17б.
3.Летить легеньке пір’я. 18б.
4. Горить яскраве полум’я. 19б.
5. З’явилась веселка в небі. 20б.
6. На подвір’ї ходить півень. 21б.
1.Випиши трискладові слова. Постав наголос.
2. Зроби звуко – буквенний аналіз слів: в’ють, з’явилась.
3. Випиши слова, в яких звуків більше ніж букв.
1.У Мар’яни велика сім’я. 17б.
2.Дем’ян п’є духмяний чай. 18б.
3.Горить яскраве полум’я . 19б.
4.Опадають рум’яні яблука. 20б.
5.М’яту посадили під вікном. 21б.
6.М’ята корисна для здоров’я. 21б.
1. Коли ставиться апостроф?
2. Зроби звуковий аналіз слова сім’я.
3.Поділи на склади слово: опадають, як можна його перенести.
1.Як п’яте колесо до воза. 18б.
2.Шпак чистить пір’ячко. 18б.
3.Люблю я співи солов’їні. 19б.
4.Вивелись малі ластів’ята. 20б.
5.Щебечуть у садках солов’ї. 21б.
6.М’яко стеле, та твердо спати. 22б.
1.Випиши чотирискладові слова, як можна їх перенести.
2.Зроби звуковий аналіз слова щебечуть.
3.Постав наголос у словах першого і другого речення.
1.Наша держава – Україна. 18б.
2. Не кидай слова на вітер. 19б.
3. Ми любимо свою рідну мову. 21б.
4. Кожний народ має свою мову. 22б.
5. Наша рідна мова – українська. 23б.
6. Умій сказати, умій і змовчати. 24б.
1. Підкресли прислів’я.
2. До слова держава добери слова близькі за значенням.
3. Випиши двоскладові слова, які не можна перенести з рядка в
рядок.
1. Більше діла – менше слів. 19б.
2. Зробив діло – гуляй сміло. 20б.
3. Праця годує, а лінь марнує. 21б.
4. Гірко поробиш – солодко з’їси. 23б.
5. Слово до слова зложиться мова. 25б.
6.Під лежачий камінь вода не тече. 26б.
1. Яке прислів’я зайве?
2. Випиши слова протилежні за значенням.
3. Підкресли наголошений склад у словах.
1.Ти, коте сірий, вимети сіни. 21б.
2. Бабусю, сідайте, будь ласка ! 22б.
3. Де, вороно – каркароно, ти була? 23б.
4. Де, будеш стрічати зиму, білко ? 24б.
5. Мамо, дивись скільки тут шишок ! 25б.
6.Люба ластівко, чому засумувала ? 26б.
1. Підкресли звертання.
2. Запиши, якими словами ти звертаєшся до мами.
3. Випиши слова ввічливості.
1.Учні щодня вчаться в школі. 22б.
2.Вчитись треба наполегливо. 23б.
3.Обов’язок учня – добре вчитися. 24б.
4.У школі учнів чекають вчителі. 25б.
5.Діти вчаться в світлих класах. 25б.
6.Мудрим ніхто не родився, а навчився. 26б.
1.Розмісти речення в певному порядку.
2.Добери до тексту заголовок.
3.Випиши чотирискладове слово, поділи його на склади.
4. Підкресли ненаголошені склади.
1.Важкувато стало жити пташкам. 25б.
2.Настала холодна білокоса зима. 26б.
3.Спить земля під глибоким снігом. 27б.
4.Птахи туляться до людських осель. 28б.
5. Допоможи пернатим друзям взимку. 28б.
6.Накрила все навкруги білою ковдрою. 30б.
1.Розмісти речення в певному порядку.
2. Добери до тексту заголовок.
3. Підкресли спонукальне речення.
1.Землю вкрив білий пухнастий сніг. 28б.
2.З неба скотилась зоря промениста. 28б.
3.З вітром холодним сосна розмовляє. 29б.
4.Лугами та долинами велика хмара йде. 30б.
5.Місяць, ніби човен із – за хмари вигляда. 31б.
6.Святий Миколай дарує дітям подарунки. 32б.
1.Підкресли головні слова в реченні.
2. Перетвори розповідні речення в питальні.
3. До слів білий, холодний, великий добери слова протилежні за
значенням.
4. За змістом розповідного речення побудуй кілька питальних.
1.Куди білочка ховає свої запаси? 26б.
2.Ялинка горить різними вогнями. 26б.
3.Дятел голосно стукоче по дереві. 27б.
4.Хто почепив годівничку на дерево? 28б.
5.Снігуронько, прийди до нас на свято. 29б.
6.Виконуй старанно домашні завдання. 30б.
1.У розповідних реченнях підкресли головні слова.
2.Підкресли спонукальні речення.
3. Слово звертання поділи для переносу.
1.Вивчайте, любіть свою рідну мову 27б.
2.Що носить їжачок на своїх гілочках 29б.
3.Як називається село, в якому ти живеш 30б.
4.Сонячний промінчику, заглянь у вікно 31б.
5.Он калина над рікою віти хилить до води 32б.
6.Під снігом горіли червоні ягоди калини 33б.
1.Постав розділові знаки в кінці речень.
2.Визнач типи речень.
3. Перетвори спонукальні речення у розповідні.
4. Встанови зв’язок слів у останньому з цих речень.
1.Зима засипала землю білим снігом. 28б.
2.Тиша оповила землю, вкриту туманом. 29б.
3.Тварини не бояться ні снігу, ні морозу. 31б.
4.В дзеркало дивилося біленьке кошеня. 31б.
5.Пустотливий вітер залетів до кімнати. 32б.
6.Синичка стукає гострим дзьобом у вікно. 33б.
1.Підкреслити головні члени речення.
2.Установи зв’язок слів у 5 реченні за допомогою запитань
Вітер (що зробив?) … ;
залетів (що?) … ;
вітер (який?) …;
залетів (куди?) … .
1.Залізло сонечко під кору на дереві. 29б.
2.Над водою підіймається сивий туман. 30б.
3.Стоїть край дороги престара берізка. 31б.
4.Горобина почастувала птахів ягодами. 32б.
5.Руда білка гризе горішки в дуплі дерева. 33б.
6.На високому дубі сидить сорока – білобока. 34б.
1. Підкресли іменники.
2. Запиши в один рядок слова, які відповідають на питання хто?, а в
другий - на питання що?
3. В усіх реченнях підкресли головні члени .