Зорові диктанти із завданнями для 2 класу

Про матеріал

Зорові диктанти є одним із видів роботи покращити навички читання школярів. Вони також проводяться з метою удосконалення оперативної пам'яті . Я зорові диктанти проводжу на уроках української мови, щоб закріпити знання школярів про певні мовні явища, розвитку орфографічної зіркості, для синтаксичного розбору. Тексти до них добираю за методикою професора І.Т . Федоренка: кожне наступне речення на одну – дві букви більші від попереднього. Щоб краще учні запам'ятали зоровий диктант, використовую метод Ейдетики. До них добираю різні граматичні завдання.

Перегляд файлу

 

 

 Опорний навчальния заклад

Щасливський НВК

« Ліцей – ЗОШ І – ІІІ ст.»

 

 

 

 

 

 

 

            Зорові диктанти з завданнями   

                          для 2 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Бац Ніна Григорівна

 

 

 

 

 

 

                                                         с. Щасливе

                                                Бориспільського району

2018

 

ЗОРОВІ       ДИКТАНТИ

 На  успішність  учнів  впливає дуже  багато  різноманітних  факторів. Але  одним з  найважливіших  є вміння  свідомо, правильно,  виразно та швидко  читати. Дитина, яка не вміє добре читати, переживає  великі  труднощі  при  виконанні навчальних  завдань, їй нецікаво на  уроках, вона приречена на розумову  обмеженість  і зубріння.

 Зорові диктанти є одним із  видів  роботи покращити  навички  читання  школярів.   Вони  також  проводять  з  метою  удосконалення  оперативної  пам’яті .   Я ще стала  зорові  диктанти  проводити  на  уроках  української  мови, щоб  закріпити  знання  школярів про певні мовні явища, розвитку орфографічної зіркості, для синтаксичного розбору. Тексти  до них  добираю за методикою  професора  І.Т . Федоренка: кожне наступне речення на одну – дві букви  більші від  попереднього. Відкриваю їх лише на  певний  час, причому  по  одному.  Обов’язково нагадую  школярам,  що вони повинні  уважно  і  швидко  прочитати  речення,  повторити  його про  себе, а потім  записати. Щоб краще учні запам’ятали зоровий диктант, використовую метод ейдетики. В її основі лежить застосування образної пам’яті, що виражається у збереженні яскравих наочних образів.   В тому  випадку, якщо не всі учні справились з завданням,  повторюю  цей  текст  наступного  дня. Часу на  цей  вид  роботи  витрачається небагато, 6-7 хвилин, але  результат  досить  помітний, звичайно при умові, що диктанти  проводяться  кожен день. До  них  добираю  різні  граматичні  завдання.

        Пропоную тексти зорових  диктантів для 2 класу:

                               Тема: Звуки та букви

                                Зоровий диктант – 1

1. Іде  дощ.                                                            6б.

2. Чув дзвін.                                                           8б.                                              

3.Кущ  ліщини.                                                      9б.        

4. Гуде  джміль.                                                    10б.

5. Ховає  дзьоб.                                                     10б.

6. Смачний  борщ.                                                11б.

                                                                                                                                                                                    

                              Граматичні  завдання:

1.Випиши  слова  в яких  звуків більше  ніж  букв.

2. Випиши  слова  в  яких  букв  більше ніж  звуків.

3. Підкресли  слова, які не  можна  переносити з рядка в рядок.             

                            Тема: М’які  приголосні  звуки

                             Зоровий диктант - 2

1.Йде  дід.                                                               6б.

2. Синє  небо.                                                         8б.

3. Люди  йдуть.                                                      9б.

4. Земля  чекає.                                                     10б.

5. Вродить  рясно.                                                 12б.

6. Засівайся,  ниво!                                               13б.

                               Граматичні  завдання:

  1. Підкресли букви, які вказують на  м’якість попереднього 

приголосного. 

2. Випишіть  слова, які  не можна  переносити.

3.  Зробіть  звуко – буквенний  аналіз  слів: йдуть, чекає.

4. Підкресли   звертання.

                               Зоровий  диктант - 3

1.Холодні роси.                                                   11б.

2.У небі веселка.                                                 12б.

3.Замовкла річка.                                                13б.

4.Тихо сіється дощ.                                              14б.

5.Дніпровська вода.                                            15б.    

6.Прозоре джерельце.                                       16б.

 

   Граматичні   завдання:

1.Чим  речення  подібні? Чому?

2.Зробіть звуко – буквенний аналіз слова  джерельце.

3 Випишіть слово в якому звуків більше ніж букв..                                                                                                                                               

4. Підкресліть м’які приголосні звуки.

 

                           Тема: Подовжені  м’які  приголосні  звуки

                            Зоровий  диктант - 4

 1.Чорна  рілля.                                                       11б.

2.Осінній  день.                                                       11б.

3. Знаряддя  праці.                                                 13б.

4. Посіяти  насіння.                                                 14б.

5. Знання – велика  сила.                                      16б.

6. Читання – це  навчання.                                    17б.

                            Граматичні  завдання:

1. Поділи  слова  осінній, навчання,  знання  для  переносу  різними   способами. Поясни  правопис цих слів.

2.Зроби звуко – буквенний  аналіз  слова  знаряддя.

3. Випиши  двоскладові  слова. 

4. Підкресліть  дзвінкі  приголосні звуки.

                            Зоровий  диктант – 5

1.Подорожник.                                                        10б.

2. Узбіччя  дороги.                                                  12б.

3.Росте  на  узліссі.                                                  14б.

4.Цвітіння  рослини.                                               15б.

5.Сушать  під  накриттям.                                     18б.

6.Вживають для лікування.                                  20б.

                            Граматичні  завдання:

1. Прочитай  вправу .

2. За  допомогою  плану  перекажи  текст.

3. Запиши  переказ тексту, підкресли глухі приголосні звуки.

4. Підкресли наголошені склади.

                                                                                                                                                                           

                            Тема:  Апостроф

                           Зоровий  диктант - 6

1. Птахи  в’ють  гнізда.                                              15б.

2.Мар’янка  п’є  молочко.                                         16б.       

3. Росте  високий  бур’ян.                                         17б.

3.Летить  легеньке  піря.                                         18б.

4. Горить  яскраве  полум’я.                                    19б.

5. Зявилась  веселка  в  небі.                                  20б.

6. На  подвірї  ходить  півень.                                21б.

                            Граматичні  завдання:

1.Випиши  трискладові  слова. Постав наголос.

2. Зроби  звуко – буквенний  аналіз  слів: в’ють, зявилась.

3. Випиши  слова, в  яких  звуків  більше  ніж  букв.

                             Зоровий  диктант – 7

1.У  Маряни  велика сімя.                                  17б.

2.Демян  п’є  духмяний чай.                               18б.

3.Горить  яскраве  полум’я .                                19б.

4.Опадають  рум’яні  яблука.                              20б.

5.М’яту  посадили під вікном.                            21б.

6.Мята корисна для здоровя.                           21б.

                            Граматичне  завдання:

1. Коли ставиться апостроф?

2. Зроби звуковий аналіз слова  сім’я.

3.Поділи на склади слово: опадають, як  можна його перенести.

                            Зоровий  диктант – 8

1.Як п’яте  колесо до воза.                                  18б.  

2.Шпак чистить пірячко.                                   18б.                                                                                                                                       

3.Люблю я співи солов’їні.                                 19б.

4.Вивелись малі ластів’ята.                                 20б.

5.Щебечуть у садках соловї.                              21б.

6.Мяко стеле, та  твердо спати.                         22б.

                           Граматичне  завдання:         

1.Випиши чотирискладові  слова, як можна їх перенести.

2.Зроби звуковий аналіз слова щебечуть.

3.Постав наголос у словах першого і другого речення.                       

                        Тема:  Українська  мова – державна  мова  України

                            Зоровий  диктант - 9

1.Наша  держава – Україна.                                     18б.

2. Не  кидай  слова  на  вітер.                                   19б.

3. Ми  любимо  свою  рідну  мову.                          21б.

4. Кожний  народ  має свою  мову.                          22б.

5. Наша  рідна  мова – українська.                           23б.

6. Умій  сказати,  умій  і  змовчати.                         24б.

                            Граматичні   завдання:

1. Підкресли   прислів’я.

2. До  слова  держава добери  слова  близькі  за  значенням.

3.  Випиши  двоскладові  слова, які  не  можна  перенести  з рядка  в   

     рядок.

                               Тема:  Усне  і  писемне  мовлення

                                   Зоровий  диктант - 10

1. Більше  діла – менше  слів.                                    19б.

2. Зробив  діло – гуляй  сміло.                                   20б.

3. Праця  годує,  а  лінь  марнує.                               21б.

4. Гірко  поробиш – солодко зїси.                            23б.

5. Слово  до  слова  зложиться  мова.                       25б.

6.Під  лежачий  камінь  вода  не  тече.                     26б.

                                Граматичні  завдання:

1. Яке  прислів’я   зайве?

2. Випиши  слова  протилежні  за  значенням.

3. Підкресли наголошений склад у словах.

 

                                    Тема: Звертання

                              Зоровий  диктант – 11

1.Ти, коте  сірий, вимети сіни.                                         21б.

2. Бабусю, сідайте, будь  ласка !                                     22б.

3. Де, вороно – каркароно, ти  була?                              23б.

4. Де,  будеш  стрічати  зиму,  білко ?                            24б.

5. Мамо,  дивись  скільки  тут  шишок !                        25б.

6.Люба   ластівко,  чому  засумувала ?                           26б.

                               Граматичні  завдання:

1. Підкресли  звертання.

2. Запиши,  якими  словами  ти  звертаєшся  до  мами.

3. Випиши  слова  ввічливості. 

                                     Тема:  Текст

                                Зоровий  диктант - 12

1.Учні  щодня вчаться в школі.                                22б.

2.Вчитись  треба  наполегливо.                                23б.

3.Обовязок учня – добре вчитися.                          24б.

4.У  школі   учнів   чекають   вчителі.                     25б.

5.Діти   вчаться     в    світлих   класах.                   25б.

6.Мудрим ніхто не родився, а навчився.                26б.

                              Граматичні  завдання:

1.Розмісти  речення в певному порядку.

2.Добери до тексту заголовок.

3.Випиши  чотирискладове слово, поділи його на склади.

4. Підкресли ненаголошені склади.

                                    Тема: Текст

                               Зоровий  диктант - 13

        1.Важкувато стало жити пташкам.                        25б.

          2.Настала холодна білокоса зима.                         26б.

3.Спить земля під глибоким снігом.                     27б.

4.Птахи туляться до людських осель.                   28б.

5. Допоможи пернатим друзям взимку.                28б.

6.Накрила все навкруги білою ковдрою.              30б.

                                Граматичні завдання:

1.Розмісти речення в певному порядку.

2. Добери до тексту заголовок.

3. Підкресли спонукальне речення.

                                 Тема: Речення

                              Зоровий  диктант - 14

1.Землю вкрив білий пухнастий сніг.                      28б.

2.З неба скотилась зоря промениста.                       28б.

3.З вітром холодним сосна розмовляє.                    29б.

4.Лугами та долинами велика хмара йде.               30б.

5.Місяць, ніби човен із – за хмари вигляда.            31б.

6.Святий  Миколай дарує дітям подарунки.           32б.

                              Граматичні завдання:

1.Підкресли головні слова в реченні.

2. Перетвори розповідні речення в  питальні.

          3. До слів білий, холодний, великий добери слова протилежні за

              значенням.

4. За змістом розповідного речення побудуй кілька питальних.

                             Зоровий  диктант – 15

1.Куди білочка ховає свої  запаси?                                    26б.

2.Ялинка горить різними вогнями.                                    26б.

3.Дятел голосно стукоче по дереві.                                    27б.     

4.Хто почепив годівничку на дерево?                                28б.

5.Снігуронько, прийди до нас на свято.                             29б.  

6.Виконуй старанно домашні завдання.                            30б.

                           Граматичні  завдання:

1.У розповідних реченнях підкресли головні слова.

2.Підкресли спонукальні речення.

3. Слово звертання поділи для переносу.

                              Зоровий  диктант – 16

1.Вивчайте, любіть свою рідну мову                                    27б.

2.Що носить їжачок на своїх гілочках                                  29б.

3.Як називається село, в якому ти живеш                            30б.

4.Сонячний промінчику,  заглянь  у  вікно                          31б.  

5.Он калина над рікою віти хилить до води                        32б.

6.Під  снігом  горіли  червоні  ягоди  калини                      33б.

                            Граматичні  завдання:

1.Постав розділові знаки в кінці  речень.

2.Визнач типи речень.

3. Перетвори спонукальні речення у розповідні.

4. Встанови зв’язок слів у  останньому з цих  речень.

                               Зоровий  диктант – 17

1.Зима засипала землю білим снігом.                                28б.                                                                                                                                     

2.Тиша оповила землю, вкриту туманом.                         29б.

3.Тварини не бояться ні снігу, ні морозу.                         31б.

4.В дзеркало дивилося біленьке кошеня.                          31б.

5.Пустотливий вітер залетів до кімнати.                           32б.

6.Синичка стукає гострим дзьобом у вікно.                      33б.

                           Граматичні завдання:

1.Підкреслити головні члени  речення.

2.Установи зв’язок слів у 5 реченні за допомогою запитань

   Вітер (що зробив?) … ;

   залетів (що?) … ;

   вітер (який?) …;

   залетів (куди?) … .

                                Тема: Іменник

                           Зоровий  диктант – 18

1.Залізло сонечко під кору на дереві.                                 29б.

2.Над водою підіймається сивий туман.                            30б.

3.Стоїть край дороги престара берізка.                              31б.

4.Горобина почастувала птахів ягодами.                            32б.

5.Руда білка гризе горішки в дуплі дерева.                        33б.

6.На високому дубі сидить сорока – білобока.                  34б.

                           Граматичне завдання:

1. Підкресли  іменники.

          2. Запиши в один рядок слова, які відповідають на питання хто?, а в

    другий - на питання що?

3. В усіх реченнях підкресли головні члени .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Андрушко Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Галюта Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Куча Світлана Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
8623
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку